• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Absoluut eens Benzine, ik zou het er niet voor over hebben als ik ze te besteden had.
Deze geweldige SL zal ongetwijfeld ergens in een verzameling weer komen.

Maar wel een Blue Chip Investment. Ik bedoel; je kunt ook Coca-Cola aandelen kopen, maar dan is dit toch leuker?:T

Aandelen blijven renderen zonder er iets aan te doen, dit ding moet je toch echt blijven onderhouden wil die in top staat blijven.
Daarnaast lijken mij prijzen nu aan de top, alles wat zo hard omhoog gaat in prijs in een dergelijke korte tijd gaat ook altijd net zo hard weer naar beneden.

De ingevoerde code voor de spambeveiliging is niet juist. Probeer het opnieuw.
wat een irritante %@#%@#% site is het toch ook

Gullwing zei:
De ingevoerde code voor de spambeveiliging is niet juist. Probeer het opnieuw.
wat een irritante %@#%@#% site is het toch ook

Spambeveiliging, heel irritant maar blijkbaar noodzakelijk. Maar waarom moet die code dan dusdanig vaag worden weergegeven dat deze in veel gevallen onleesbaar is? Dat vind ik nog het meest irritante eraan :(.

Dan rijdt ik liever deze voor de fractie van de prijs :D
Erg bereikbaar nog.
https://www.premiumclassics.nl/news/688/49/Mercedes-SL500-Roadster-104-000KM-Leder-Xenon-Multicontour-zetels

Iemand zei laatst tegen mij: de intrinsieke waarde van een 500E ligt rond de 25 mille.

En zo is het.

500 E zei:
Iemand zei laatst tegen mij: de intrinsieke waarde van een 500E ligt rond de 25 mille.

En zo is het.
Sodeknetter. Doe mij er 1:)

De intrinsieke waarde van een 600SEL dus kennelijk op €23.950,-

https://classic-youngtimers.com/listing/mercedes-benz-s-class-600-sel-6-0-v12-lwb-v140/

Wat een apparaat en een geweldige kleur. Helmut wordt hier qua rijcomfort node gemist.

Ik zit al twee dagen te kwijlen op deze. Ik overweeg wel eens een youngtimer als belegging en plezier, de ellende is alleen dat hij buiten moet slapen, weliswaar op oprit, maar toch. De garage staat al vol met de motor en andere troep.

In de goede kleur, het goede interieur. Mooier wordt een SL niet in mijn ogen.

222l7862-large.jpg

Idefiqs zei:
Ik zit al twee dagen te kwijlen op deze. Ik overweeg wel eens een youngtimer als belegging en plezier, de ellende is alleen dat hij buiten moet slapen, weliswaar op oprit, maar toch. De garage staat al vol met de motor en andere troep.

222l7862-large.jpg
Triple black helemaal goed. Ik zeg doen. En nog een goed adres ook:). Nodig hem alleen niet uit voor de koffie als je een leuke assistente hebt. Dan heeft hij geen oog meer voor je:)

michel1975 zei:
...

Wat een apparaat en een geweldige kleur. Helmut wordt hier qua rijcomfort node gemist.

Lijkt mij een uitgeleefd hok. De kleur staat 'm wel goed (y)

Idefiqs zei:
... De garage staat al vol met de motor en andere troep. ..

Tijd voor een garage sale dus, weg met de rommel :)

Iemand ervaring met het vervangen of evt repareren van een command uit een ML, dat kreng van mij leest geen cd's meer en heeft nog de maps uit 1800.

Gullwing zei:
Iemand ervaring met het vervangen of evt repareren van een command uit een ML, dat kreng van mij leest geen cd's meer en heeft nog de maps uit 1800.

Zo’n oude ML is toch ook niks, Amerikaanse rommel, koop toch een echte Mercedes :)

michel1975 zei:
Idefiqs zei:

222l7862-large.jpg
Triple black helemaal goed. Ik zeg doen. En nog een goed adres ook:). Nodig hem alleen niet uit voor de koffie als je een leuke assistente hebt. Dan heeft hij geen oog meer voor je:)

Jij zit in die branche Michel, hoe zou je zoiets kunnen verzekeren voor een paar 1000k km per jaar?

michel1975 zei:
500 E zei:

En zo is het.
Sodeknetter. Doe mij er 1:)

De intrinsieke waarde van een 600SEL dus kennelijk op €23.950,-

https://classic-youngtimers.com/listing/mercedes-benz-s-class-600-sel-6-0-v12-lwb-v140/

Geweldige kleur idd en wat een wagen ook, maar als ik het zo zie ook een enorm kleur verschil.

Beste Gullwing,

ML uit 2008 als ik zo je profiel zie?
Vaak is de DVD lezer stuk, duur grapje 350 euro.
Nieuwste kaarten zijn nog steeds leverbaar bij de dealer , doen ze echt goed bij MB van dat.
https://mbnaviworld.nl/mercedes-navigatie-en-comand-aps-reparatie/
Kunnen ze in de VS vast ook wel.

Beste Idefiqs,

Ja geweldig, beter gaat het niet worden naar mijn mening :eek:(y)

Bofkont, het gaat om mn auto in spanje, 350 euro vind ik wel meevallen, ik had een prijs gekregen van 1250,- en dat vond ik eigenlijk teveel voor die auto.

1250 euro lijkt me zwaar overdreven, wat zou er dan precies kapot zijn ??
De command unit zelf kost een 750 euro gebruikt, met een beetje geluk ook wel goedkoper te vinden.
Maar bijna altijd gaat het om de dvd speler die je dvd niet meer kan lezen.

Idefiqs zei:
michel1975 zei:
Idefiqs zei:

222l7862-large.jpg

Jij zit in die branche Michel, hoe zou je zoiets kunnen verzekeren voor een paar 1000k km per jaar?
Je kunt hem relatief makkelijk tegen taxatiewaarde laten verzekeren als youngtimer.

Maar waarom casco verzekeren? Je hebt toch al afscheid van je geld genomen.... Kaal WA-tje is genoeg, SVI'tje erbij en klaar!

(Je verzekert alleen zaken die je niet binnen een jaar of drie - vier kan betalen als ze weg zijn)

Pietzoveel zei:
Maar waarom casco verzekeren? Je hebt toch al afscheid van je geld genomen.... Kaal WA-tje is genoeg, SVI'tje erbij en klaar!

(Je verzekert alleen zaken die je niet binnen een jaar of drie - vier kan betalen als ze weg zijn)

Vreemde logica o_O

Het casco verzekeren van een youngtimer is helemaal zo duur niet. 2,5% van het casco per jaar, plus de WA-premie. Dan is je auto verzekerd tegen de getaxeerde waarde. Kijk maar eens hier: www.hvs1996.nl daar hebben zij de Ster Polis voor uitgevonden.

Ik heb mijn 155 gewoon WA+ verzekerd, ik wil hem wel met taxatie verzekeren, maar dan bouw ik geen schadevrije jaren meer op. En dat vind ik toch wel zonde.

BofkontSLK350 zei:
De command unit zelf kost een 750 euro gebruikt, met een beetje geluk ook wel goedkoper te vinden.

is volgens mij ook gewoon alleen de dvd speler, alles werkt behalve dat :D
In en uitbouw kosten zitten er wel bij in, maar dat kan ik zelf denk ik ook wel, even wat youtube videos kijken :T

Gullwing zei:
BofkontSLK350 zei:

is volgens mij ook gewoon alleen de dvd speler, alles werkt behalve dat :D
In en uitbouw kosten zitten er wel bij in, maar dat kan ik zelf denk ik ook wel, even wat youtube videos kijken :T

De DVD lezer zit extern, en niet in de unit zelf, tenminste zo is het bij mijn SLK.
De unit zelf leest muziek cd's.

Sold: this unique SL 73 AMG Roadster in full Designo trim and only 44.000 km original

41442481_1995392190499652_5375450157070417920_n.jpg

325.000 euro was echt een koopje.

Verbaast mij niets dat hij zo snel weg is , echt een collectors item pur sang deze prachtige SL.
Net mijn nieuwe achterbandjes binnen, worden er morgen opgezet door mijn vaste garage.
IMG_20180910_155723 by bofkont OEM, on Flickr

worden er morgen opgezet door mijn vaste garage

'Twee frikadellen speciaal graag, en wil je deze zak patat even opwarmen?'

:)

Haha Marco ja kan me je reactie goed voorstellen.
Eigenaar van mijn vaste garage heb ik een zeer goede verstandhouding mee al jaren en die is gewoon heel eerlijk, banden moet je gewoon op internet bestellen.
Hij kan ze never nooit niet voor die bedragen leveren, en de marge die hij op banden heeft is bijna niets.
Dus in volledig overleg gegaan, ik gun de beste man zeer zeker wel beleg tussen zijn brood :D

Ik doe hetzelfde hoor, wil best wat meer betalen voor banden, maar soms zit er zoveel tussen dat het niet te verantwoorden is. Ik betaal dan gewoon wat extra voor het monteren. Dan heeft hij zijn marge en ik nieuwe banden voor minder geld.

BENZine zei:
Sold: this unique SL 73 AMG Roadster in full Designo trim and only 44.000 km original

41442481_1995392190499652_5375450157070417920_n.jpg

325.000 euro was echt een koopje.
Die Douwe zal wel balen. K#t, had ik toch 400k moeten vragen? ;)

Zonder gekheid, bizar wat daar toch weggezet wordt. Zijn toch geen misselijke bedragen. Ik heb er wel respect voor..

Idd Joël :D

Absoluut Aras, vraag me af waar zo'n auto naar toe gaat, waarschijnlijk buitenland schat ik zo in.
Zal wel opgenomen worden in een privé collectie, of wellicht Mercedes zelf?? voor het museum in Stuttgart.

Auw, dit doet gewoon bijna fysiek pijn om te zien. Op zich chique zo in het donkerpaars, maar die velgen.. :cry:
mercedes-benz-cl-klasse-500-nap.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/cl-klasse/500-nap-27702172/details.html

Mijn hemeltje die velgen/uitlaten o_O
Een verdacht goedkope C215 is het recept voor pure ellende vaak, hier loop je compleet op leeg.
Qua lakwerk staat hij er nog wel redelijk bij moet ik zeggen, mooi uniek kleurtje, 015O DESIGNO-PURPUR volgens mij.
Dit exemplaar zou ik mooi laten staan :T

HarmenA zei:
Auw, dit doet gewoon bijna fysiek pijn om te zien. Op zich chique zo in het donkerpaars, maar die velgen.. :cry:
mercedes-benz-cl-klasse-500-nap.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/cl-klasse/500-nap-27702172/details.html

Tja, hier op het forum zit er ook iemand die dat soort prachtige Benzen "verfraaid"

2u9iz1fi7.jpg

[size=x-small]Daar mag je echter niet te veel over zeggen..[/size]

BofkontSLK350 zei:
Nog zo'n zwaarverpeste Benz idd, mag gerust gezegd worden :D
Ieder zijn meug. De mijne is het niet maar sois. Er waren er zat die mijn Helmut een oude lullen auto vonden. Lekker belangrijk. Leven en laten leven. Maar ja dat is voor sommige toetsenbordridders te veel gevraagd.

Edit ik word echt knettergek van die captcha

Als je een W221 zo toetakelt dan wil je kennelijk gezien worden. Ik zou eerder eenmaal per week in mijn blote kont over straat lopen. Dan word ik ook gezien, maar die andere zes dagen kan ik dan ongestoord leven.

500 E zei:
Als je een W221 zo toetakelt dan wil je kennelijk gezien worden. Ik zou eerder eenmaal per week in mijn blote kont over straat lopen. Dan word ik ook gezien, maar die andere zes dagen kan ik dan ongestoord leven.
Dan hebben we liever dat je die 7e dag ook binnen blijft:)

BofkontSLK350 zei:
Een verdacht goedkope C215 is het recept voor pure ellende vaak, hier loop je compleet op leeg.
Qua lakwerk staat hij er nog wel redelijk bij moet ik zeggen, mooi uniek kleurtje, 015O DESIGNO-PURPUR volgens mij.
Hmm, die velgen en uitlaten zijn redelijk fout. Wel fijne Toyo Proxes er onder. Daar kan een youngtimerhandelaar hier uit de regio wat van leren met Nankangs. Interieur ziet er erg netjes uit. Ik zou zeggen, velgen en uitlaatstukken in de bak en vervangen voor origineel. Uitgebreide grote beurt en er staat misschien wel een strakke Benz.

BofkontSLK350 zei:

Gelukkig ben ik voorzien inmiddels, heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze! Vrijdag de uitlaat aan laten passen. :LOL:

Afgelopen week reed ik naar een klant waar ik deze weer zag staan. Geen Teutoon, maar ik moest wel gelijk aan Bofkont denken :LOL:
30779994248_6b79e48266.jpg

Vandaag liep ik per toeval tegen een Q8 aan. Vrij letterlijk, want hij stond op een oprit in het buitengebied achter wat struiken. Je zou denken dat je zo'n joekel toch wel ziet, maar die joekel is in real life naar mijn mening erg geslaagd. Dat had ik niet verwacht na het zien van de foto's. Stukken beter in proportie en subtieler dan een Q7. Nee, doe mij dan maar een Q8. Tof apparaat en SUV's doen me normaliter vrij weinig.

Even later kwam ik hem tegen, bleek nog uit eigen dorp te zijn ook. De eigenaar heeft blijkbaar zijn A8 ingeruild op een Q8.

Dat suv ding van bentley zie ik ook steeds meer, en is eigenlijk ook best een prima apparaat. Ik heb het geld er niet voor over, maar het is niet meer zo lelijk als ik in het begin dacht.

Terug
Bovenaan