A
Anoniem
Guest
TYN zei:Ibud zei:Bovenstaande is ook allemaal waar dus ik heb mijn bericht wat neutraler gemaakt en zonder waardeoordeel. Blijf er wel bij dat PC de schijn wat tegen heeft door die verhalen, het zijn verhalen uit 1e hand van forummers die al jarenlang actief zijn daar. Niet alleen slecht voor zijn eigen reputatie maar ook voor de reputatie van de youngtimer collega's aangezien een aantal bedrijven vaak in 1 adem worden genoemd.
Recensies en ervaringen op internet zijn over het algemeen 1 groot drama natuurlijk. Zoals die reactie over Marco, er staat ook nul onderbouwing bij dus dat zal hopelijk elk weldenkend mens met een korreltje zout nemen. Als je puur moet afgaan op recensies dan kun je ook geen vliegreis meer nemen of even bij Kruidvat of Blokker wat inkopen doen. Al die grote bedrijven hebben dramatisch slechte scores op bijv. Trustpilot. Geen goede ontwikkeling, voor niemand eigenlijk. Klanten gebruiken het tegenwoordig veel te veel als drukmiddel of zelfs chantage.
500 E zei:Ja, zo is dat. Horrorverhalen delen zichzelf makkelijk, maar men neemt niet de moeite om hosannaverhalen te delen.
Dit is mij iets te kort door de bocht. Websites als Booking, Airbnb, Rentalcar en Amazon staan tjokvol met positieve recensies. Ik kan mij tevens enkele old school gastenboeken op verschillende websites van youngtimerhandelaren herinneren (Marco, had jij niet ook zoiets?).
Bovengenoemde websites zijn natuurlijk wel zo ingericht dat klanten gemotiveerd worden een recensie achter te laten (Booking en Amazon sturen je verschillende herinneringen, op Airbnb kun je een recensie over jou pas lezen als je er zelf eentje achterlaat, etc). Nu kan elk ander bedrijf natuurlijk gewoon hetzelfde doen. Een maand na aankoop auto, een vriendelijk mailtje in de trant van "dank voor de aankoop, hopelijk alles in orde, wilt u wellicht uw ervaring delen op...".
Bovenstaande laat natuurlijk onverlet dat als een bedrijf er een potje van maakt (bijv. een kromme M3 rechtlullen), dit m.i. zeker online gedeeld mag worden. En als je als bedrijf je imago wil oppoetsen, dan loop je maar 2x zo hard om de positieve recensies weer de boventoon te laten voeren.
Nou ja, ben ik het mee eens. als een bedrijf er daadwerkelijk een potje van maakt dan mag dat best besproken worden. Maar het is wel ingewikkeld. Sommige mensen geven een hotel 1 ster met een afbrandverhaaltje omdat er eenmaal in de nacht, om 04.52, in een doodstil hotel door een Engelse gast een hoorbare scheet gelaten is, en weer anderen liggen elf nachten wakker en bagatelliseren dat 'want van ons hoort men ook wel wat' en beloont dat met vier sterren. Aan beide reviews heb je hoegenaamd niets.