Veel Italiaanse stijlelementen, ondermeer van Maserati, Iso en Bizzarrini.
Naar autosalon Geneve geweest. Duidelijk is dat de wereld aan het veranderen is. Electrificering wat de klok slaat, het automobiele landschap wordt er niet leuker op. De nieuwe 911 (992) is een topper, ook de 911 afgeleiden van de oudere 911 types door Ruf en Singer zijn nog steeds indrukwekkend. De nieuwe 7-serie heeft een hoog Aziatengehalte met die afzichtelijke grille, de nieuwe 3 is wel ok. Leukste auto bij BMW was de M2 naar mijn idee. Bij Mercedes hebben de AMG's als altijd helaas een te hoog Turkse bruiloft huurauto imago. Jammer dat er nauwelijks meer leuke strakke meiden op de stands staan, ook een gevolg van Metoo achtige invloeden. De Ferrari F8 is wel ok, ik heb van Kroymans begrepen dat ie in NL zo'n 3,5 ton of meer gaat kosten met wat carbon. Noviteiten als een Peugeot 208 of Clio loop ik snel langs want daar kom ik niet voor. Ik kom al vanaf 1990 naar Geneve maar dit was echt een zielloze vertoning, het sprankelt niet meer. Vroeger had je het idee dat je daar in het hart van de Europese automobielbouw aan het rondkijken was. Nu niet meer, ook door de afwezigheid van Ford, Opel, GM Amerikanen, Volvo, Jaguar, LandRover, Lotus. Klimaat, klimaat en klimaat dat is waar het om gaat. Enfin, ik ben met een Airbus heen en weer naar Geneve gevlogen om daar met electrische auto's geconfronteerd te worden dus dat schiet volgens mij ook niet op klimaattechnisch gesproken. Als je daar naar de drukte kijkt lijkt het mij zinniger de bevolkingsgroei en de daarmee gepaard gaande consumptie te beperken, dat zet meer zoden aan de dijk dan een paar gram uitstoot meer of minder. Ook volslagen infantiel op zo'n tentoonstelling dat nagenoeg iedereen met z'n mobieltje aan het filmen en fotos aan te maken is, terwijl je daar dus zelf live rondloopt en het moet beleven. Kortom, deze 58-jarige petrolhead is de aansluiting blijkbaar aan het kwijtraken. Ik merk aan mijn 59-jarige maat die mee was ook dat we steeds meer over vroeger praten, de tijd van de W116, W123, W126, e21, e30, Golf 1, luchtgekoelde 911's en ga zo maar door. Voortaan maar naar de Interclassics als in Maastricht of Essen.