Toekomst van de Italiaanse autoindustrie (Stellantis)

Voor Fiat zijn de vooruitzichten eerder positief. Het Grande Panda effect laat zich eindelijk voelen en volgende maand begint de productie van de 500 hybrid.
Voor Fiat is vooral Zuid-Amerika van belang (cijfers van italpassion.fr)

CountryTotal Jan-Sept 2025Change vs. 2024
Brazil384 639+4 %
Italy112 119-6 %
Argentina62 766+81 %
Turkey52 385-25 %
France14 408-47 %
Germany14 220-46 %
Spain8 033-36 %
United Kingdom8 117-34 %
Japan3 099-3 %
United States1 237+57 %
Total661 023-2 %

I. Come-back Stellantis: Wereldwijde verkoop +13% in Q3.
LatAm -3%, Europa +8%, USA +35%, Middle East & Africa +21%,

II. Filosa pakt het management anders aan: Kleine board, waar geen plek meer is voor de merk CEO's.

Laatst bewerkt:
+35% in de vs, maar natuurlijk. Dat zijn natuurlijk al die dealer bestellingen van de hemi. Maar die zijn allemaal nog niet verkocht aan particulieren. De parkeerplaatsen bij de dealers staan nog vol met onverkocht spul

+35% in de vs, maar natuurlijk. Dat zijn natuurlijk al die dealer bestellingen van de hemi. Maar die zijn allemaal nog niet verkocht aan particulieren. De parkeerplaatsen bij de dealers staan nog vol met onverkocht spul
Die blijven niet lang bij de dealer staan:
The company said dealers are reporting that the earliest units of the 1500 Hemi are selling within five days on average.
Bron: motor1.com

Natuurlijke reflex, downplayen ;)

Ik zou de link even lezen ... natuurlijk.
Alinea inventory.

Lees je gelijk waarom LatAm 3% lager was.
Q3 2024 was uitzonderlijk hoog omdat auto's die onbruikbaar raakten tijdens de 2023 overstromingen werden vervangen.

Laatst bewerkt:
Is Engels, daar snap ik natuurlijk helemaal niks van...

Het "Grande Panda-effect" staat er helemaal niet. Ze benoemen dat ie het in thuisland het goed doet. In NL zie je ze ook nog steeds niet/nauwelijks behalve bij de dealer. Zie de Ypsilon, Grandland en Junior ook zelden. Het Stellantis-effect ;)

Laatst bewerkt:
Je hoeft niet zo raar tegen MCW te doen Antonio, want het is een terechte vraag. En je snauwerige sneer over het meegestuurde artikel is niet ook niet nodig.

Een effect, of het Panda-effect zou je kunnen omschrijven dat door iets , de Panda in dit geval, de verkopen langdurig hoger zijn, met 1 maand kun je dus nog neit spreken van een effect ;)

Over een paar jaar kunnen ze mooi in dit topic vanwege hun zeldzaamheid :)

Over een paar jaar kunnen ze mooi in dit topic vanwege hun zeldzaamheid

300k per jaar qua productie. Dat wordt inderdaad een zeldzaamheid

Ik herhaal:

Dat had je kunnen lezen in de link die ik had meegestuurd, mocht je de moeite hebben genomen.

Fiat gets back on track with Grande Panda in the top 10! - ItalPassion

The Fiat Grande Panda finally hits the market! After some complicated months for the brand, marked by production problems in Serbia, the
www.italpassion.fr
www.italpassion.fr

Stellantis/FIAT topic zit op slot zie ik, daarom hier:

Bring on the torque!

"Stellantis brings back diesel cars across Europe amid EV retreat"

Je hoeft niet zo raar tegen MCW te doen Antonio, want het is een terechte vraag. En je snauwerige sneer over het meegestuurde artikel is niet ook niet nodig.

Een effect, of het Panda-effect zou je kunnen omschrijven dat door iets , de Panda in dit geval, de verkopen langdurig hoger zijn, met 1 maand kun je dus nog neit spreken van een effect ;)
Misschien dat de Fiat verkoopcijfers van januari 26 uit andere Europese landen dan een indicatie geven; Duitsland + 87%, Frankrijk +22%, Oostenrijk + 219%, Portugal + 52%, Zwitserland + 70%. Spanje ook in de plus maar kan het percentage niet meer achterhalen. En ik weet dat Fiat van ver komt, maar met de benzine 500 en de Grande Panda zou een opleving toch niet zo gek zijn.

Uiteraard, van 0 naar iets is altijd een pluscijfer (Grande Panda). Ik zie dat in Duitsland het vooral de Ducato is die hoog staat. De 500 doet het ook een stuk beter in januari. Misschien veel dealerregistraties vanwege de hybrid?

Misschien dat de Fiat verkoopcijfers van januari 26 uit andere Europese landen dan een indicatie geven; Duitsland + 87%, Frankrijk +22%, Oostenrijk + 219%, Portugal + 52%, Zwitserland + 70%. Spanje ook in de plus maar kan het percentage niet meer achterhalen. En ik weet dat Fiat van ver komt, maar met de benzine 500 en de Grande Panda zou een opleving toch niet zo gek zijn.
En ook in Italië was januari een topmaand, voornamelijk door de Grande Panda. (Hoogste marktaandeel sinds jaren)

Laatst bewerkt:
Ik kom er nu achter dat onder de, grote, Stellantis (after sales) paraplu ook een eigen merk vierseizoenen band wordt geleverd. Ze plakken hun universele garageconcept maar op de bandwang. :cautious:

Wat ik dan niet snap is de laatste zin..
Vraag uw Peugeot Serviceadviseur naar meer informatie over de EUROREPAR Reliance AllSeason band.

copy-past natuurlijk maar het Eurorepar concept is ook voor (voormalige) o.a. Citroën dealers én als je het bij het label Spoticar plaatst, dan zijn er nog andere merken binnen de groep daarmee actief.. Slordig.

Terug
Bovenaan