Vakantie-auto's, ofwel speciale auto's gezien tijdens je vakantie

Verreweg het meeste zag je Isuzu Panthers en Toyota Kijangs rijden, kruisingen tussen een bestelwagen en een personenauto.

Ben over 2j op Bali geweest, een Indonesisch eiland. Daar waren toen die Toyota Kijangs eigenlijk wanabe Landcruisers 100... Ze hadden identieke koplampen, achterlichtblokken, maar nog altijd dezelfde duffe vorm als jij laat zien. Ook vanbinnen zagen ze er enorm verouderd uit.

Een echte vakantieauto van 5j geleden (heel Florida mee doorgereisd), een mazda MPV 2.5 V6 automaat, in Europa niet geleverd. Erg prettige motor (geluid en zo), maar nogal twijfelachtige automaat. Verbazende airco trouwens, bij 40°C buitentemperatuur toch nog in een mum van tijd ijskoud!(y)
foto6.jpg

Let trouwens op de schitterende pose van mijn vader en broer(tje):) (die ondertussen 4cm groter is dan mij...)

Is het jou ook opgevallen dat in de auto's die bestemd zijn voor de Indonesische markt (zoals de Kijang en wellicht ook jullie Mazda) geen verwarming zit? ;) Is ook niet nodig, aangezien het land praktisch op en rond de evenaar ligt en de temperatuur zomer en winter rond de 30 graden is...

De Mazda was een huurauto in de US, sorry, was een beetje onduidelijk (post aangepast ondertussen). Maar heb er eigenlijk niet op gelet of er verwarming instond, de airco werkte wél altijd perfect, is daar waarschijnlijk even belangrijk als hier verwarming ;).

We verplaatsten ons daar 9/10 met een witte Mitsubishi L200 met gids (jeweetwel met spierwitte zetelhoezen, raamfolie en 400 000km op de klok). 's avonds namen we meestal een ginder spotgoedkope taxi. ;)
antbus.jpg

In zo'n bus zat overigens ook de verschrikkelijke bom die zoveel slachtoffers eiste in Kuta, je ziet ze er met bosjes rijden, dus valt totaal niet op zo'n bus...

300ZX Z31 schreef:

Over de Aleko: als ik me niet vergis stond die wel op de RAI van '89, ik heb daar ieg ook dat krantje van Gremi 'gescoord'.

ah! zat N.V. Gremi hierachter! tsja, die hebben wel meer van dergelijke dingen geprobeerd (ook in de 50er jaren, met Lada's, Goggomobils, kruipauto's (veelal omgebouwde goggo's die niet harder dan 25km/h konden)

Europese auto's zag je er nauwelijks. Wel soms een enkele Mercedes, BMW of Volvo, maar verder weinig. Ford was daar gelijk aan Mazda: de Ford Laser was de Mazda 323 en werd veel als taxi gebruikt.

Ik ben er een paar jaar geleden ook op Bali geweest.
Idd Europees is zeldzaam Ik kan aan je lijstje toevoegen Peugeot 504 en 505 en een 206
Fiat Uno, Audi TT en een Volvo 340 Politiewagen!
o_Oo_O

ginkelvanmichiel schreef:

Quote300ZX Z31 schreef:

Over de Aleko: als ik me niet vergis stond die wel op de RAI van '89, ik heb daar ieg ook dat krantje van Gremi 'gescoord'.

ah! zat N.V. Gremi hierachter! tsja, die hebben wel meer van dergelijke dingen geprobeerd (ook in de 50er jaren, met Lada's, Goggomobils, kruipauto's (veelal omgebouwde goggo's die niet harder dan 25km/h konden)

Inderdaad de Aleko stond een keer op de Rai , jammer dat het model niet in de verkoop ging !
Een Lada uit de jaren vijftig bestaat niet , Lada is een nog jong merk dat pas in 1968 begon met de licentiebouw van die goeie ouwe Fiat 124. (Velen wachten op de nieuwe Kalina.)
Ik was vorige week weer 8 dagen in Denemarken en heb eens goed opgelet op bijzondere auto's : ik kwam in Billund een BMW Isetta tegen (schitterend!) , ook een puntgave Fiat 130 viel op. Drie keer kwam ik een Fiat 127 tegen van ca. 1978 in goede staat. Slechts één Ritmo laatste serie(viel me tegen,had er meer verwacht).
Dan mijn favoriete Lada : van de oude modellen gebaseerd op de Fiat 124 kwam ik er geen enkele tegen helaas , van de Niva één maar van de Samara tientallen.... De Peugeot 305 zie je daar ook nog opvallend veel rondrijden. Door de enorm hoge autoprijzen doen de Denen gemiddeld veel langer met een auto dan gemiddeld.

Ik heb familie in Denemarken wonen die tegenwoordig nog steeds Samara rijden, daarvoor ook altijd Lada's gehad. Tot halverwege jaren 90 reed er bijzonder veel "oude meuk" in dat land, maar tegenwoordig valt het toch wel een beetje tegen.

Tis al weer een aantal jaartjes geleden, maar deze 3 bijzondere auto's kwam ik tegen op Corsica:

5006pl.jpg

Een volgens mij door iemand zelf omgebouwde Fiat 500

moke9kk.jpg

Een (Mini?) Moke, volgens mij werd deze wel eens ingezet voor het leger

rayton4kf.jpg

Een Rayton Fissore. Weet verder niets van deze wagen, de staat waar in die verkeerde was ook niet bepaald denderend

En als we dan toch wat oudere vakantiefoto's er bij halen:

Rhodos:

onbekend16zj.jpg

Ik weet niet meer precies wat het was, hij heeft hier wel eerder gestaan, ik meen dat het een Datsun is

fury15xs.jpg

fury22ce.jpg

fury30ab.jpg

Een Fury, zo te zien aan het typeplaatje

merc3hk.jpg

Oude Mercedes roadster, staat niet al te best zoals je kunt zien

Berlijn 2005:

gpimp5fr.jpg

gpimp24lt.jpg

Pooier G-Klasse; een G65 AMG meen ik dat het was waar er maar een stuk of 5 van gemaakt zijn

carver15if.jpg

carver29eo.jpg

Mercedes F400 Carver, strak ding hoor

concept10fi.jpg

concept24st.jpg

Twee oude en gekke concepts, niet bepaald mooi

De bovenstaande foto's zijn genomen in een erg groot Mercedes centrum in Berlijn

veyron15bd.jpg

veyron23hf.jpg

veyron32ah.jpg

De Bugatti Veyron toen ie nog niet in productie was (dit was in juni 2005)

spur4ja.jpg

Bentley Continental Flying Spur toen ie net aangekondigd was

De bovenstaande foto's zijn genomen in een groot complex van VAG

aha, het autoforum in Berlijn! was ik ook geweest. ik verwachtte een soort museum (zoiest stond er in mijn ANWB-gidsje) maar het was geslist leuk om te zien!

Geen foto's, maar het meest bijzonder vond ik het in Bhutan, allerlei Maruti's, Mahindra's en Tata's die er rondreden, naast de Toyota's.

@ Poekoek, die 'zelfverbouwde Fiat 500'op Corsica is een Vignale Gamine (idd op basis van de Fiat 500).

300ZX Z31 schreef:

@ Poekoek, die 'zelfverbouwde Fiat 500'op Corsica is een Vignale Gamine (idd op basis van de Fiat 500).

Ok, ik vond het er nog al uitzien alsof er door iemand zelf aan geknutself was.

Nog wat fotootjes geschoten in Frankrijk, maar helaas kwam ik de leukste dingen tegen tijdens het autorijden of wanneer ik de camera toevallig even niet bij me had:rolleyes:. Maar deze toch nog maar even hier gepost:

PortGrimaud2006001.jpg

PortGrimaud2006002.jpg

PortGrimaud2006025.jpg

PortGrimaud2006026.jpg

PortGrimaud2006028.jpg

PortGrimaud2006029.jpg

PortGrimaud2006030.jpg

PortGrimaud2006034.jpg

PortGrimaud2006035.jpg

PortGrimaud2006038.jpg

PortGrimaud2006041.jpg

PortGrimaud2006042.jpg

PortGrimaud2006043.jpg

Die Mini Moke is ook leuk. Zo eentje staat er bij mij een straat verderop in het donkergroen! Verder vind ik die Autobianchi ook schattig.:)

Ik heb een stuk of 5 verschillende Mokes zien rijden ronden St. Tropez. Schijnbaar kun je ze daar ergens huren.

In Moskou laatst... 75% van het rijdende Lada en Volga bestand :LOL:

overigens vanaf de stad met een enorme noodgang in een Lada 2105 1.6 zonder gordel met een Caucasus type met een gouden gebit achter het stuur, naar het vliegveld (Domodedovo) gescheurd... wist niet dat je daarmee zo goed kon racen en zigzaggen door het stads verkeer langs de rivier zuidwaarts o_Oo_O

godsk*lere wat een wagen ! ik heb in het verleden wel eens wat meegemaakt maar dit sloeg wel alles.

In Maart in Zuid Spanje het hele bataljon aan jaren 60 en 70 Renaults gezien. in goede staat.

deze ziet er "verzorgd" uit... de "taxi" komt uit de stadsjungle.. en zag er ook zo uit:LOL:

het was denk ik de eerste keer sinds mijn ouders hun 1200 Station in de jaren 80 hebben weggegaan dat ik in een Lada zat. Tijdens mijn eerdere verblijf in Moskou en Alma Ata in 1993 had ik het genoegen van Volga's.

hier is ie
1.Audi TT die dit jaar komt (bij de audifabriek in de buurt)
2.M5
3.M6
4.SLK AMG
5.SL AMG
EDIT:6.BMW Isetta
EDIT:porsche Carrera GT (een nederlander nog wel)

helaas was ik van die audi vergeten foto´s te maken ik was namelijk op de terugreis:(

op de terugweg vanuit italie:
rolley.jpg

colani truck.

verder vandaag nog een nederlandse ferrari 355 die de afslag had gemist:
img4927ua8.jpg

een enzo midden in rome (ik ging midden op de weg staan voor de foto, midden voor een politiewagen!)
img4782bu0.jpg

verder nog:
-4 quattroportes (1 van politie in rome)
-veel ferrari's
-te veel porsche's
-m6
-2x m5
-10x m3 (4x cabrio)
-rs6
-2x nieuwe tt ingepakt op trailer

Ik was vorig weekend in de States en had deze auto gehuurd:

Shelby GT-H (500 stuks gemaakt)
041820061754330649.jpg

shelby-gth_1.jpg

shelby-gth_4.jpg

Michiel200E schreef:

Is het jou ook opgevallen dat in de auto's die bestemd zijn voor de Indonesische markt (zoals de Kijang en wellicht ook jullie Mazda)
Sterker nog, de Kijangs en Panthers worden daar gemaakt en geexporteerd, de Kijang heet in Maleisie Unser btw.

Nieuwste model:
line_up_v.jpg

Auto Erotomaan schreef:

Hey! Wat een leuk topicje! Zoiets zocht ik al om mijn vakantiekiekjes te delen !
Ben een paar weken geleden naar Hongkong geweest, kenmerken van de auto's daar..?

- Veel japanse auto's (Lexus all around)
- Maar ook veel (dure) Duitse wagens
- Over het algemeen véél dure wagens (Porsches, Bentleys, Rolls, geen gewone benz, maar AMG, zelfde met BMW M's etc.)
- Álles is (overdreven) getuned
- Veel 'broodtrommeltjes op wielen'
- Ook veel rode taxi's (Toyota Crowns voornamelijk)
... noujah, kijk maar gewoon
img1880a5qf.jpg
Hee een Scion, staat er eentje bij m'n dealer, door hem geïmporteerd uit Amerika (ook een Toyota Tundra).

Leuk dat dat spul nog rondrijdt in Tsjechië!(y) Ik ga er over een week naar toe, dus ik zal eens goed opletten.:)

Ik ben zojuist terug van 2 weken Malta. Bijzonder wagenpark daarzo!
Veel Vauxhalls, maar nog meer Toyota's (Corolla, Tercel, Pick-up en Corsa), Maruti's (vooral die Alto's en Samurai's), Skoda's (oude dingen en veel Favorits en Formans), KIA's (Pride (sedan), Rio (sedan) en heel veel Avella's) en natuurlijk Fiats (veel Punto's).

Veel bijzondere dingen ook: Ritmo (5 ofzo), Regata (ook wel 4), 305 (2x), Nissan Micra -vorig model- cabrio (3x), vele Isuzu's Gemini en verder gewoon veel oude auto's als bijvoorbeeld oude Toyota's, Fords en Austin.

Enkele foto's: <https://www.mijnalbum.nl/Album=HMGHAOVP>

@ Barri, in welke plaats heb je gezeten?
Ik zat op een school (naja, appartementencomplex met wat studiehokjes, een zwembad en een bistro, dat was het eigenlijk) in St Andrews. Op loopafstand van het bruisende uitgaansgebied Paceville dus!

Dat is bij St.Julians toch? Wij hebben in Quawra ( bij Buggiba) gezeten, en van daaruit kwam je met de bus door al die plaatsjes heen voordat je op het eindpunt in Sliema uitkwam. Geweldig eilandje, zeker voor een klassiekerfreak!

Ik kwam deze tegens op een rommelmarkt in Frankrijk:

auto.jpg

Ben benieuwd of jullie weten wat het is.. :)

Leuk, een Vespa 400! Kwam ik in juni ook nog tegen in een klein dorpje aan de Route Nationale tussen Montelimar en Avignon, alleen was die creme-kleurig.

Even voor de maltagangers, ik ben dr vorig jaar geweest, en je wordt er doodgegooid met al die dingen. Wij zaten daar vlak bij Buggiba, in St. Pauls Bay.

En voor de tsjechiëgangers, daar ben ik dit jaar geweest, en alles van de foto heb ik wel gezien, op de barkas na. En in het centrum van Praag nog een Skoda Felicia (cabrio uit de jaren 60).

@Luuk

Die oude Skoda Felicia en andere oldtimers worden gebruikt voor stadstoeristen ritjes. Als ik het me goed herriner koste een rit van ongeveer 30 minuten 900 kronen, dus ongeveer 30 euro

Helaas geen mooie foto's maar een droevig bericht vanuit Spanje. 2 weken in Nerja geweest (Bij Malaga in het zuiden van Spanje) Echt helemaal niets meer over van de duizenden Seatjes die daar hebben rondgereden. In het achterland kunnen ontdekken:

2 x Seat 124
1 x Seat 850 (Stond al een paar jaar stil volgens mij)
3 x Seat 600 (Alledrie slopers....)

Buiten dit spul een enkele renault 6 een paar Renault's 4 en een Simca 1100.
Volgens is er in Spanje een subsidie van minimaal 1000 op het inleveren van een oude auto ofzow, of ze zijn hier echt veel meer geld gaan verdienen, ik denk het laatste.

Echt alles is weg, eeuwig zonde!

Hm, das gek. 2 jaar geleden ben ik in Blanes geweest, en met de bus ook door het achterland gereden vanaf vliegveld Girona, en zag toch wel aardig wat leuk oud spul her en der. Misschien minder geld te besteden daar?

Ja, zou best kunnen hoor. Laten we het hopen. ;)
Hier een toch nog een mooi plaatje van vervlogen tijden uit Spanje, maar echt in 2006 geschoten! Deze 2 auto's stonden in een klein bergdorpje, de 1100 was nog wel in gebruik volgens mij.
De Seat 850 niet, er zat ongeveer 5 kilo zand in de uitlaat...

Foto=7PGJB8SK

Zo, even een oud topic uit het slop trekken.

Ik was afgelopen weekend even 'uitwaaien' in Napels. Daar heb ik toch wat auto's gezien ( en dus foto's gemaakt ) die ik jullie niet wilde onthouden:

Zie en huiver:

Alfa Romeo Giulietta:
dscn75622je.jpg

Alfasud ( wat een schitterende auto blijft dat toch. Als ik ooit rijker ben dan nu, schaf ik er een aan ( En een garage eromheen ).
dscn75742hd.jpg

Lancia Prisma:
dscn76289pe.jpg

Talbot Samba cabriolet:
dscn78031bs.jpg

Een oude maar nog steeds zéér intensief gebruikte 505 break:
dscn78601ie.jpg

Vooruit, nog een Giulietta:
dscn78669wf.jpg

Een Panda eerste serie, dat grilletje blijft geweldig:
dscn79173ou.jpg

Een Uno stationcar. Dit is een Fiat, maar je ziet ze heel veel rondrijden als Innocenti:
dscn78706hn.jpg

Een Innocenti. Helaas weet ik niet of het een 90, 120 of een DeTomaso was. Mijn vriendin werd moe van mijn autofotografie en ik mocht de (drukke) straat dus niet over om te kijken.
dscn79339co.jpg

Een heel oude Alfa 33. Zelfs bij Alfa was een rechterbuitenspiegel niet standaard toen!
dscn78242ix.jpg

Fiat 131. De jongens op de scooters achter de 131 dachten dat ik hen fotografeerde ( 'wat in vredesnaam is er bijzonder aan een 131' ) en waren daar niet van gecharmeerd.
dscn78441hd.jpg

Voor de nodige dosis Ritmo en Regata verwijs ik U allen naar het Ritmotopic.

Ben op de Domicaanse Republiek laast geweest

Daar reden veel oude Toyot's meeste Corrola's die meesten afgeragd waren paar Toyota Tercels , Honda Civc Wagon , Datsun pickup (met de voorkant van een Datsun 1200) Vw Rabbit 1 ( Amerikaanse Golf 1 ) , verders veel oude brommers ook nog vooral Yamaha's verkeer was daar zeer roekeloos

@Yesse; leuke foto's (mijn computertje vond ze minder...)! Zo'n Giulietta vind ik fantastisch! Net als de 90 trouwens. Maar wat doet die oude sleutel voor die Panda?

Gr Jeroen

He Yesse, als je foto's uploadt via Imageshack kun je ook de optie "resize image" (640x480 for message boards) aanzetten. Doe dat de volgende keer maar.:LOL:

Maar leuke foto's!:D De Innocenti zal er wel een met Daihatsu-motor zijn, ik weet zelf ook niet precies hoe die heten.

edit: tja, upload in de derde persoon zal toch wel met dt zijn.:p

Terug
Bovenaan