We zijn alweer ruim twee maand thuis, maar hierbij alsnog mijn foto's van de vakantie in Noord Spanje. We zijn begonnen in Bilbao en vervolgens de kust gevolgd tot de Portugese grens. Voordeel is dat het daar niet heel toeristisch is, wat soms ook een nadeel was, want het was niet overal even levendig. Veel Spanjaarden gaan wel naar dit gebied op vakantie, omdat dit het koelste deel van heel Spanje is. Ik begin met de auto's van Spaans fabricaat. Dat zijn ook veelal de leukste die ik heb gezien, dus dan hebben we dat ook maar weer gehad
Dit is natuurlijk het soort auto die je hoopt tegen te komen als je in Spanje bent; een bijna smetteloze Seat Ronda. Dit is wel een unicum, echt oude Seats zie je ook daar eigenlijk niet meer.
3 of 4 Marbella's gezien, dit was best een nette.
De laatste tweedeurs sedan?
Dit was geen succes, ook in Spanje maar een paar van gezien.
Enige pre-facelift Toledo die ik ben tegengekomen, dus daar moesten we natuurlijk even voor stoppen.
Van de facelift heb ik nog wel een paar gezien, hier kwam een keurig exemplaar voorbij rijden. Ook nu eigenlijk nog best een mooie auto.
Ik kende het bestaan niet van een Seat 850 vierdeurs, bijzonder dus om tegen te komen.
Dikke Leons van de eerste generatie zag je nog veel, maar een origineel exemplaar zoals deze was zeldzaam.
Zeldzaam en bijzonder, maar mooi? Nou nee...
Twee eerste generatie Ibiza's gezien, waarvan dit er dus één is.
In Spanje gebouwde Mercedes MB100. Het origineel, de DKW F1000 uit 1963 is nog steeds duidelijk in dit model te herkennen. De opvolger van dit busje was ook buiten Spanje leverbaar.
"De Chinezen" doen er werkelijk alles aan om de Europese markt te veroveren. Lukt dan niet met de eigen merknaam? Dan plakken we er gewoon een lokale, historische merknaam op. Ik heb slechts één echte Ebro gezien, maar die reed voorbij en kon ik dus geen foto van maken. Er rijden daar veel Chinese SUV's rond waarvan wij denken dat ze alleen elektrisch zijn, maar nagenoeg overal stonden logo's op als PHEV, Hybrid+, HEV, etc.
Deze Nissan is feitelijk een Ebro met Nissan logo's, gebouwd eind jaren 90.
Geen Land Rover en geen Suzuki, het zijn beide Santana's.
Elke oude Land Rover die je tegen kwam was een Santana.
En zo kom je nog een (voor mij) geheel onbekend merk tegen; een URO.