Vakantie-auto's, ofwel speciale auto's gezien tijdens je vakantie

Ook rijden er in de Filippijnen veel pick ups. Niet zoveel als in Texas en veelal een maatje kleiner.

Bijzonder populair, de Ford Ranger. Hier in Wildtrak trim, maar ook de Raptor is verrassend populair.

Ook BYD heeft een pick up, de Shark. Tot nu toe slechts één keer gezien.

Ook MPVs doen het nog steeds goed.

Suzuki XL-7

Toyota Avanza naast een BYD Sealion 6 DM-i (dit is meer een SUV).

Toyota Innova naast een MG G50 Plus

Wanneer zag je voor het laatst een Nissan Patrol?

En een heuse Bronco. Kleur en uitvoering komen errug bekend voor ..

Omdat ik denk dat jullie het leuk vinden, blijf ik wel wat posten deze week. Normaal gesproken geniet ik van wat jullie allemaal posten, dus dit is mijn cadeau aan jullie!

Een veelvoorkomende vrachtwagen hier: Isuzu NPR.

Iets minder gangbaar: Jeep Gladiator

Heel gangbaar: Toyota Innova

Ook heel gangbaar: Toyota Vios, een nietzeggend modelletje.

En hier zie je een andere gangbare van vervoer: tricycles.

Toyota Raize en Toyota Innova zouden hier ook wel een verkoop succes kunnen worden me dunkt.
Je ziet hier veel meer no-nonsense auto's, en volgens mij is daar inderdaad in Nederland ook een markt voor. Maar veel van deze modellen zullen geen typegoedkeuring kunnen krijgen doordat ze waarschijnlijk de veiligheidseisen niet kunnen halen. Om van emissies nog maar te zwijgen.

Weer een rondje foto's.

Een Ford F250 F350!!

Twee modellen generaties Ford Territory.

Isuzu Crosswind

Typisch Filippijns vervoer, een "Jeep".

Zag ik vorige week een oude Patrol, deze week zag ik een nieuwe.

Nissan Terra

De driedeurs Jimny zie je hier echt veel.

Suzuki Spresso, what's in a name.

En een bonus:

Ik zag ook nog een gele MG 5. Dat ding lijkt sprekend op de Mercedes CLA. Helaas stonden er drie beveiligers met geweren naar me te kijken, dus geen foto's.

Laatst bewerkt:
In Egypte rijden nog heel veel Peugeot’s 504 (veel als taxi), waarvan de meesten er niet meer zo heel fraai uitzien. Maar onderstaand exemplaar wel, die wordt zo te zien behoorlijk gekoesterd door z’n eigenaar. Daarbij vond ik de foto ook wel aardig gelukt, daarom plaats ik hem hier even.
nVVYtbz.jpeg

In Egypte rijden nog heel veel Peugeot’s 504 (veel als taxi), waarvan de meesten er niet meer zo heel fraai uitzien. Maar onderstaand exemplaar wel, die wordt zo te zien behoorlijk gekoesterd door z’n eigenaar. Daarbij vond ik de foto ook wel aardig gelukt, daarom plaats ik hem hier even.
nVVYtbz.jpeg
Prachtig!

• Leuk
Waarderingen: R107
Voor mijn werk was ik in januari in Casablanca. Ik was ooit 20 jaar eerder in Marokko. Toen reden er nog volop Peugeots 504, Renaults 18, W123 Mercedessen en dergelijke. Nu veel modern blik, waaronder veel Dacia's die in Morocco gebouwd worden, maar toch ook net best veel auto's uit de jaren 80 and 90.

Het volledige album met spots vind je hier:
https://flic.kr/s/aHBqjCHpLg

Hieronder wat hoogtepunten, te beginnen met twee sfeerplaatjes van 20 jaar geleden.

De absolute hoogtepunten waar deze twee, achter elkaar geparkeerd: Renault 21 phase I, and Audi 80 B3

Laatst bewerkt:
Peugeot 405

Renault 4 "dans son jus" (overigens ook nog best goede exemplaren tegengekomen)

Renault 19

De hoeveelheid Suzuki Carry busjes viel me 20 jaar geleden al op. Ze zijn er nog steeds veel te zien.

Toyota Tercel

Ik ben in 2013 in Marokko geweest en toen waren het hele files van W123 taxi's, Peugeot 504 en 505's, maar ook veel Renault 12's, Ford Transit en in een bepaald gebied Opel Rekords. En inderdaad veel Uno's/Mille en 205 als petit taxi. Is dat allemaal erg veranderd in die periode?

@Quadrifoglio Verde

Ik vermoed dat het straatbeeld in Casablanca aardig afwijkt van de meer landelijke delen van het land. Dat was althans in 2005 wel het geval. Ben nu alleen in Casablanca geweest, en daar heb ik geen enkele Renault 12, Opel Rekord of Peugeot 505 gezien en relatief weinig W123's and Peugeots 504.

In Berlijn zijn Trabantjes bijna uit het straatbeeld verdwenen, maar deze kwam aanrijden in de straat waar ik stond en vond ik wel een erg leuk exemplaar.
L2vSo5f.jpeg

En een SEC zie je helaas ook niet veel meer. Goede exemplaren zijn zeldzaam en kosten inmiddels een vermogen. Deze met Lorinser velgen reed ik voorbij op de Autobahn bij Braunschweig, zo te zien in een mooie staat, al zie ik ze liever op een originele set putdeksels.
xmQ48Dv.jpeg

Terug
Bovenaan