Zowaar de eerste post in dit topic dit jaar. Hopelijk maken er nog meer forummers mooie reizen!
Vrij vroeg in de zomer al een week vastleggen was een gokje maar heeft zich uitbetaald: ik heb net als vorig jaar genoten van een week in Kroatië. Niet op chronologische volgorde maar de plaatsen zouden moeten kloppen.
Renault 17 (1971-79)
Karlovac: deze Renault 17 was de eerste spot van de week na een km of tachtig. Hij is nog in een stuk en lijkt compleet, maar daar houdt het wel ongeveer mee op. Geen idee wat er onder het doek staat.
TAM 75T5 (1970s?)
Kastav: twee oude TAM-busjes in een niet eens zo heel groot dorp, het bestaat. De andere is nu nog van de brandweer en zette ik vorig jaar op de foto. https://flic.kr/p/2joayj4
Volkswagen Golf JX (1985-92)
Opatija: de eerste en met name tweede generatie Golf rijden er nog veel rond. Dit is een van de handvol speciaal in en voor toenmalig Joegoslavië gebouwde exemplaren die ik zag.
Opel Rekord (1972-77)
Rijeka: een goedgebruikte maar nagenoeg roestvrije Rekord vlakbij mijn hotel. Hij heeft er volgens mij de hele week gestaan.
Cadillac Fleetwood Brougham (1986-92)
Een prachtige Cadillac uit Bern, dik 800km verderop. De parkeerplekken zijn niet gemaakt voor dit soort blik, de linksachterhoek hangt minstens een kwart meter over de weg.
Daewoo Tico (1991-2001)
De scherpe kijker zag hem op de achtergrond al: een Daewoo Tico in zeldzaam soort goudachtige kleur.
Fiat Marengo (1991-97)
Minder dan vorig jaar, maar ook nu waren er meer jaren-90 Fiats dan in Nederland. Deze Marengo is een mooi voorbeeld.
Volkswagen LT (1975-95)
Er waren opmerkelijk veel buitenlandse campers van een zekere leeftijd. Deze Deense LT was van degenen die ik gezien heb het verste van huis.
Toyota Camry (1986-92)
Een van mijn favorieten van de week was deze Camry. Gewoon voor dagelijks gebruik - ik kwam hier dagelijks langs en hij stond steeds ergens anders.
Skoda Pick-Up (1991-95)
Twee Favorits in twee dagen tijd. Deze pick-up lijkt hier al een hele tijd te staan.
Skoda Favorit (1987-94)
En deze 'gewone'.
Renault 5 (1990-96)
Supercinqs heb ik een handvol zien rijden, deze late stond wel stil.
Renault Thalia (1999-2002)
Compacte sedans, hier zowat uitgestorven maar daar heb ik er nog meerderen gezien. Deze Thalia is een mooi en opvallend net voorbeeld.
Fiat Uno (1983-95)
Dezelfde vlieger gaat op voor de Uno.
Toyota Celica (1993-99)
Dit model Celica is nog niet 's werelds meest zeldzame Toyota, al is dit de enige die ik deze week zag, hij ging vooral op de foto vanwege de knalgele kleur.
Nissan Prairie (1988-98)
Pas de eerste Nissan Prairie voor mijn lens en het is er een bijzonder nette. De laatste keer dat ik een Mk2 zelfs maar op de foto zag is een tijdje geleden.
Ford Windstar (1994-98)
De volgende opmerkelijke SUV is deze Ford, al is het dit keer de Mk1 die ik nog niet eerder zag.
Proton 413 (1995-2009)
Ik liep deze Proton vorig jaar een paar keer net mis, maar nu stond hij wel lang genoeg stil voor een foto. Ze schijnen in een paar Europese landen nieuw te zijn verkocht maar ik kan niet zeker vinden welke.
NSU 1200 (1967-72)
Ook dit jaar een NSU, en wel deze prachtige 1200.
VW Kever x2
En even verderop twee mooie Kevers, die met kenteken zal een paar jaar jonger zijn dan die zonder.
Alfa Romeo Sprint (1983-89)
Voor deze prachtige Alfa ben ik vanaf de volgende parkeerplaats even teruggelopen. Een hele strakke Alfasud-gerelateerde.
Opel Corsa (1990-93)
En even verderop een late Corsa A in een staat zoals er wel meer reden, met verkleurd kunststof maar nog mooi rood.
Mazda B series (1985-98)
Japanse pick-ups uit de jaren '90 reden er opvallend veel, deze Mazda als voorbeeld.
Alfa Romeo 164 (1987-98)
De achterdeur hangt niet lekker maar verder een prachtige 164.
Yugo Skala 55 (1988-94)
Ik had meer Yugo's verwacht, er reden er wel een aantal maar dit druk bestickerde exemplaar was de enige 101/Skala/... die ik heb zien stilstaan.
Yugo Ciao (1998-2004)
Velika Gorica: en dit hele, hele nette exemplaar was een van de weinige stilstaande driedeurs. Ik kan me niet herinneren ooit eerder een blauwe Yugo te hebben gezien.
Fiat Linea (2007-11)
De meest voorkomende recentere compacte sedan is zonder twijfel de Linea zoals MWH die ook heeft.
Renault 4 (1978-94)
En tot slot deze nette R4.