Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Klassiekerrijder zei:
En de 1:66 van Siku:

$%28KGrHqV,!iEE1KWBWJvdBNeJf%281B-Q~~0_1.JPG
Als ik me niet vergis gaat een actieve forummer een variant restaureren en in deze kleur spuiten!

Ik weet niet of je mij bedoeld maar ik ga hem in addergroen metallic spuiten en die Siku lijkt meer clifgroen. En nog gefeliciteerd want je had alweer het 500ste bericht of dit forum.

Ik kwam nog een paar foto's tegen van het opknappen van de motorruimte van de TS

DSC00951.jpg

DSC00965.jpg

De officiële kleurbenamingen van Siku zijn geelgroen en groenmetallic, waarvan de laatste verreweg het zeldzaamste is. Ik zal vanmiddag eens een foto maken van mijn (ik heb een taaldeskundige nodig bij dit woord) Passatten in schaal 1:55

@ Rush: Dat ziet er goed uit! De auto verdient het ook. Volgens mij de enige TS Variant die nog in NL rondrijdt. Of zijn er nog meer exemplaren bekend?

marathonmetallic zei:
@ Rush: Dat ziet er goed uit! De auto verdient het ook. Volgens mij de enige TS Variant die nog in NL rondrijdt. Of zijn er nog meer exemplaren bekend?

Voor zover ik weet niet maar ik hoop het natuurlijk wel. Een paar weken geleden ben ik bij iemand in Friesland geweest en die heeft 2 keer een Audi Fox Variant staan in een schuur en die zijn qua uitvoering min of meer hetzelfde. Deze auto's moeten nog wel rijdend gemaakt worden maar er is hoop voor het Nederlandse wagenpark.

Dennis, wat een leuke foto's zelfs een Audi 80 en een Passat op 1 foto

Als jochie van een jaar of elf (láng geleden...) vond ik het leuk om auto's te tekenen. Bij voorkeur de Passat. Ik heb er nog een paar gevonden, letterlijk in een oude doos...

Mijn assortiment viltstiften bevatte uiteraard geen marathon metallic. Dus pakte ik maar een andere kleur blauw die in de buurt kwam:
tekening5.jpg

tekening6.jpg

Als ik me goed herinner, had ik deze nagetekend uit een advertentie. Actiemodel LX. Groen met bruin interieur. Hoe jaren 70 wil je het hebben? Let ook op de handtekening!
tekening2.jpg

Wel érg laag en breed...
tekening3.jpg

Het TS stuur vond ik zo mooi, daar moest ik blijkbaar een apart schetsje van maken.
tekening4.jpg

Tot slot nog een dashboard, compleet met TS middenconsole:
tekening1.jpg

Het is overigens nooit wat geworden met mijn carrière als tekenaar;)

Haha, vooral die ruitenwisserbanen van de laatste tekening zijn grappig. Overigens vind ik de LX best indrukwekkend! (y)

Prachtige tekeningen, ik doe het je niet na. De liefde voor de Passat zat er al vroeg in nietwaar?
Sowieso uniek dat je de tekeningen nog had bewaard. Ik ben het eens met audi80coupé dat de LX erg goed gelukt is:cool:

Leuke tekeningen! Dat soort spul heb ik een paar verhuizingen terug allemaal in de kliko laten zakken... jammer genoeg ook wat spul wat ik nu wel zou willen hebben, zoals een stapel AutoToeruits.

Klassiekerrijder zei:
Wat een prachtige auto's! Overigens is het Kaleu-Koch Treffen (jaarlijkse meeting voor VAG youngtimers) ook erg leuk volgens mij.
Daar wil ik inderdaad ook eens naartoe gaan! Ik was er door Otto al op attent gemaakt.

marathonmetallic zei:
Hierbij wat foto's die ik vroeger heb gemaakt van de Passat van mijn ouders.
Heb je trouwens ook wat grotere foto's van de auto beschikbaar? Zo ja, dan kunnen we misschien even wat via de mail regelen. En wat was het kenteken ook alweer? Zoals je wellicht weet ben ik met een Passat-register bezig. Ook niet meer bestaande exemplaren neem ik daarin op. Ik probeer zoveel mogelijk foto's bij de gegevens te verzamelen.

De Gouwe zei:
Wat een pracht auto's (y). Ik heb eens van een B1 Passat variant een miniatuur van Siku gehad. Die ben ik verloren en dat deed pijn.

Vooral ben ik een groot fan van de lakken die Volkswagen toepast en de kleuren schema's. Het oranje is en blijft zo enorm Volkswagen is mijn favoriet. Groen volgd op plaats 2.

Pure nostalgie.

De b1 Passat en Audi 80 b1 zijn erg fraaie auto's. (y)
Bedankt voor je belangstelling! Als je wilt dat ik je op de verzendlijst zet voor volgende meetings, stuur me dan s.v.p. een pb met je e-mailadres.

0251rush2112 zei:
Ik weet niet of je mij bedoeld maar ik ga hem in addergroen metallic spuiten en die Siku lijkt meer clifgroen. En nog gefeliciteerd want je had alweer het 500ste bericht of dit forum.
Ik heb even een Passat-folder bekeken en je hebt helemaal gelijk (zoals altijd:rolleyes:). Er is ook nog lofotengroen, ook een mooie kleur. Past je interieur trouwens wel bij addergroen (is die combinatie geleverd)?

0251rush2112 zei:
Prachtige tekeningen, ik doe het je niet na. De liefde voor de Passat zat er al vroeg in nietwaar?
Sowieso uniek dat je de tekeningen nog had bewaard. Ik ben het eens met audi80coupé dat de LX erg goed gelukt is:cool:
Ik sluit me helemaal aan bij het commentaar van de heren hierboven!

Phoenixrood74 zei:
0251rush2112 zei:
Ik heb even een Passat-folder bekeken en je hebt helemaal gelijk (zoals altijd:rolleyes:). Er is ook nog lofotengroen, ook een mooie kleur. Past je interieur trouwens wel bij addergroen (is die combinatie geleverd)?

Onderstaand overzichtje over mogelijke kleurencombinaties geeft duidelijkheid denk ik. Betreft brochure 8/74. Op papier lijken addergroen en cliffgoen wel erg op elkaar!
mogelijkekleurencombinaties.jpg

Addergroen is een metallic kleur en clifgroen is meer zo'n PTT-kleur. Allebei lekker fel. Ze werden in ieder geval met een beige interieur geleverd. En dat is de combi die ik wil gaan maken in mijn nieuwe project.

0251rush2112 zei:
Addergroen is een metallic kleur en clifgroen is meer zo'n PTT-kleur. Allebei lekker fel. Ze werden in ieder geval met een beige interieur geleverd. En dat is de combi die ik wil gaan maken in mijn nieuwe project.
Mooi dat je wel een bestaande combinatie van exterieur en interieur gaat maken. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Wanneer begin je? 01-01-2012?

marathonmetallic zei:
Onderstaand overzichtje over mogelijke kleurencombinaties geeft duidelijkheid denk ik. Betreft brochure 8/74. Op papier lijken addergroen en cliffgoen wel erg op elkaar!
mogelijkekleurencombinaties.jpg
Ik heb ook een dergelijke folder en cliffgroen is toch wel een flink stukje feller (en bovendien ook niet metallic) dan addergroen. Het verschil tussen phoenixrood (in de praktijk: oranje) en senegalrood is in werkelijkheid ook veel groter.

Phoenixrood74 zei:
0251rush2112 zei:
Mooi dat je wel een bestaande combinatie van exterieur en interieur gaat maken. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Wanneer begin je? 01-01-2012?

01-01-2012 om 00.01 uur.

Phoenixrood74 zei:
marathonmetallic zei:
Ik heb ook een dergelijke folder en cliffgroen is toch wel een flink stukje feller (en bovendien ook niet metallic) dan addergroen. Het verschil tussen phoenixrood (in de praktijk: oranje) en senegalrood is in werkelijkheid ook veel groter.

Nu je het zegt: in de praktijk is het Phoenixoranje;)

P1010015.jpg

Daarnaast nog wat speeltjes in de fantasiekleuren Electronic Green en Polizei Grün/Weiss:cool:

miniaturen.jpg

Hallo,

Ik volg dit topic regelmatig en ben zelf een enorme fan van de Passat TS. Zelf houd ik een Golf II GTI register bij en sinds kort ben ik actief op autoweek.nl.

Tijdens het doorspitten van VWforum naar Golf II GTI's, kwam ik deze Passat tegen, waarschijnlijk al verkocht, maar wellicht kunnen jullie nog contact zoeken met de aanbieder want volgensmij is dit een erg zeldzame Passat, het is namelijk een TS. Helaas geen kenteken, dus we kunnen niet checken of de Passat nog bestaat.

https://www.vwforum.nl/volkswagen-voertuigen-te-koop-f30/vw-passat-1974-met-roest-en-kleine-klep-t101155.html

Voor kentekens en foto's van Golf II GTI's ben je altijd welkom in het register topic

GolfGTIG60 zei:
Hallo,

Ik volg dit topic regelmatig en ben zelf een enorme fan van de Passat TS. Zelf houd ik een Golf II GTI register bij en sinds kort ben ik actief op autoweek.nl.

Tijdens het doorspitten van VWforum naar Golf II GTI's, kwam ik deze Passat tegen, waarschijnlijk al verkocht, maar wellicht kunnen jullie nog contact zoeken met de aanbieder want volgensmij is dit een erg zeldzame Passat, het is namelijk een TS. Helaas geen kenteken, dus we kunnen niet checken of de Passat nog bestaat.

https://www.vwforum.nl/volkswagen-voertuigen-te-koop-f30/vw-passat-1974-met-roest-en-kleine-klep-t101155.html

Voor kentekens en foto's van Golf II GTI's ben je altijd welkom in het register topic
Bedankt voor de tip! Ik ken de auto, want ik ben vorig jaar bij de eigenaar geweest om onderdelen te kopen. De Passat TS ging toen net naar de sloop, helaas... Alle bruikbare onderdelen waren er vanaf gesloopt en werden voor (veel) geld aangeboden.

Phoenixrood: Graag gedaan, dat is erg zonde, maar de auto ziet er op de foto's ook niet echt heel erg goed meer uit, ik hoop dat de onderdelen weer van pas komen bij een andere TS. Als ik nog eens wat tegenkom zal ik het zeker melden

Dit weekend zijn Phoenixrood en ik naar Dormagen gereden voor het Duitse Passattreffen. We zijn weer hartelijk onthaalt door onze Duitse vrienden.
Er stonden zo'n 15 stuks bij elkaar waarvan 3 van het type Variant. We hebben weer een hoop geleerd over de productie van de Passat want ze weten toch altijd weer net even meer van alle details.
De mooiste auto wat ons betrof was een 74-er Marinogelbe basisversie met slechts 29.000 kilometer op de teller. Hij was tot in de puntjes gerestaureerd. De eerste foto is van deze auto. Er was ook een Variant kampeerautootje waar daadwerkelijk in geslapen werd:)

DSC05653.jpg

DSC05683.jpg

DSC05665.jpg

DSC05686.jpg

DSC05703.jpg

0251rush2112 zei:
Dit weekend zijn Phoenixrood en ik naar Dormagen gereden voor het Duitse Passattreffen. We zijn weer hartelijk onthaalt door onze Duitse vrienden.
Er stonden zo'n 15 stuks bij elkaar waarvan 3 van het type Variant. We hebben weer een hoop geleerd over de productie van de Passat want ze weten toch altijd weer net even meer van alle details.

Weten jullie dan ook waarom de voorste geen ventilatieroosters bij de C-stijl heeft, maar die twee erna wel (ik zou denken: de voorste is een minder luxueuze versie, ook al heeft hij wel sierstrips op de flanken, of een eerdere versie), terwijl die voorste wel bumpers met rubberen eindstuk heeft, en die twee erna weer niet (waarvan een wel en de ander geen sierstrips heeft)?

6jj1gh.jpg

De sierstrips zaten alleen op de L- en de GL-versie, dus dat had met luxe te maken.
De ventilatieroosters zaten in de C-stijl tot September 1974, daarna in de deuren.
De bumpers met kunststof zijkapjes kwamen in Januari 1975.
Die twee met ventilatieroostertjes zijn dus van voor September 1974 waarbij ook opvalt dat de basisversie, zeg maar de N, zelfs geen chromen randje om de roostertjes heeft.

Een vw groene, zo te zien zit er geen motor meer in, ik kan me herinneren dat deze een tijdje terug voor onderdelen werd aangeboden, overigens wel bij de zelfde "sloper". Als ik daar toch eens over het terrein kon struinen met m'n camera, het is nml een hele interresante sloop vergelijkbaar met gaoso_O:LOL:

Ook staat er een witte vierdeurs te koop op het www(, die zonder vloerbedekking)

@tsov: ja, bekend, maar toch bedankt! Van de sloperij heb ik alle gegevens ontvangen voor het register.
@stif: ook bekend en ook bedankt! Met deze eigenaar heb ik eveneens contact gehad en de ontbrekende gegevens gekregen.
Overigens valt het me op hoe vaak en belangeloos verkopers me helpen aan gegevens voor het passatregister, ook al maak ik altijd direct duidelijk dat ik geen interesse in koop heb.

Wat een geweldige line-up van de b1 modellen in Dormagen. Holland spreekt een woordje mee met de wagens van Phoenixrood en Rush. Vooral de liefhebbers van Marinogeel konden hun hart ophalen zo te zien.

Aangeboden door eerste eigenaar, het laatste stukje van zijn Audi 80 B1: de grille versiering met de streep en ringen.
Hij is destijds bij een botsing losgeraakt en de vervangende grille kwam met zo'n logo.

929V6 zei:
Is dit een bekende?
Niet bij mij, maar ik houd van de Audi 80 dan ook geen register bij. Wel een hele leuke spot, want deze kleur heb ik nog nooit op de 80 gezien! Bedankt!(y)

Ik heb hem ook nog niet eerder gezien. Inderdaad een mooi kleurtje. Stond ie in de buurt?

Terug
Bovenaan