Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Afgelopen woensdag was ik op bezoek bij forummer Mielcitrofiel, trotse eigenaar van een Citroën Dsuper, voor een ontmoeting tussen onze 74-ers. Dat leverde de volgende leuke plaatjes op:

2vru0w1.jpg

15q58q1.jpg

scv1wx.jpg

2u54cqa.jpg

2ui84fn.jpg

33fauk4.jpg

6t1n3k.jpg

27yprev.jpg

105sf1f.jpg

vhuipj.jpg

Hoi Passat/Audi liefhebbers

Zondag 18 september om 11 uur is de technische dag voor onze mooie auto's
De locatie is:
Martin Schilder VAG
Rijksstraatweg 36
1964LJ Heemskerk
Uiteraart is iedereen welkom die dit leest

Groetjes Phoenixrot en Rush

Da's een verzinsel van de eigenaar, er is nooit een Sprint-uitvoering geweest... wel een strakke roestvrije auto, jammer van de verlaging en oversized velgen.

Klassiekerrijder zei:
Mooie plaatjes inderdaad. Een veel groter verschil tussen twee personenauto's is bijna niet voor te stellen...
Klopt. Met voorwielaandrijving houden de overeenkomsten wel zo ongeveer op!

929V6 zei:
Er is wel een Golf Sprinter geweest toch, met GTI-achtige striping?

Ja, zo'n uitvoering kan ik mij nog wel herinneren.

Die velgen op die groene 80 vind ik weer zoiets :cry:

De golf sprinter was geel met groene biesjes en letter type's, overigens alleen te krijgen met de kleine achterlichtjes, voor 1980 dus

Er waren er zelfs twee: de Golf S Sprinter in '77 en '78 en de Golf Sprinter in '79 en '80. De eerste had de stalen bumpers en was een wat donkerder geel dan de tweede, die ook groene striping had in plaats van de zwarte van de eerste serie, en de kunststof bumpers.

Ja, deze is er aardig op achteruit gegaan. Desondanks blijft het natuurlijk een prachtige wagen die het verdient om gekoestert te worden. Nu heb ik er al 4 dus voor mij wordt het een beetje te gek. WIE REDT DEZE AUTO?
Hij staat ook op mobile.de te koop maar laten we hopen dat hij niet naar Duitsland vertrekt.

De passat is "gered". Ik heb ook een audi 80 uit hetzelfde bouwjaar en in dezelfde kleur. Wat ik precies ga doen met beide auto's weet ik nog niet.

Knalgeel met een groen interieur! :D Ze durfden wel in die tijd. De mijne had trouwens een knalrood interieur, dus al te veel mag ik er ook niet over zeggen... :)

b1kwadraat zei:
De passat is "gered". Ik heb ook een audi 80 uit hetzelfde bouwjaar en in dezelfde kleur. Wat ik precies ga doen met beide auto's weet ik nog niet.

Bedoel je dat je de gele Variant gekocht hebt?

Klopt. Sinds gisteren heb ik twee auto's uit 1975 in de kleur rallygeel met groene bekleding en 1.3 motor.

Dat is inderdaad een fantastisch duo. Is het mogelijk om wat foto's te plaatsen?. Ik wil ze ook graag in het echt zien of heb je liever geen pottenkijkers.

...niels... zei:
Was deze al bekend hier?

Passat variant

Gr. Niels
Niels, bedankt voor het posten.(y) Deze auto is jarenlang uit beeld geweest. Hij is ooit door Reinders in Emmen geïmporteerd en vorige week weer boven water gekomen. Rush zag hem te koop staan op mobile.de en heeft toen meteen de verkoper gebeld. Die heeft hem toen ook op marktplaats te koop gezet. Hij is gelukkig meteen verkocht en blijft dus in Nederlandse handen. Heel mooi, want zoveel varianten zijn er niet meer, en dit is de op-één-na oudste in het register!
Nog meer goed Passatnieuws: ik weet sinds enige tijd dat er een origineel Nederlandse TS rondrijdt uit 1973. In rallygeel, net als de Variant die net verkocht is. Hij is de laatste tijd tweemaal op dezelfde plaats gespot, dus ik ga proberen de eigenaar te achterhalen en te interesseren voor onze activiteiten. Het gaat hier om de oudst bekende TS in Nederland!

b1kwadraat zei:
Klopt. Sinds gisteren heb ik twee auto's uit 1975 in de kleur rallygeel met groene bekleding en 1.3 motor.
Goede actie en gefeliciteerd met dit bijzondere duo!(y)(y)(y) Leuk dat je je ook meteen op dit topic hebt gemeld. Ik stuur je een pb!

Ik heb de passat niet eens via marktplaats of mobile.de. Toevallig stond de passat geparkeerd in Groningen, waar ik woon. Vervolgens heb ik een briefje onder de ruitenwisser gedaan.

Het plaatwerk van de passat is vooral aan de rechterzijde erg slecht. Of ik de passat opknap hangt er een beetje vanaf of er nog onderdelen beschikbaar zijn.

De Audi is over het algemeen wat beter. Misschien dat ik de goede onderdelen van de passat uitwissel met de Audi.

Tips over adresjes voor onderdelen hoor ik graag.

Ik zal kijken of ik dit weekend wat foto's kan maken van het duo.

Watis erg slecht in jou ogen, ik bedoel een dorpel is zeer gemakkelijk te lassen en te bewerken.
De deuren zijn vervangbaar[als je ze vind] en anders haal je ze d'r uit, op een werkbank kan je er dan goed bij.

Hou er rekening mee dat de variant een zeldzaamheid is.
Ik kijk uit naar de foto's

b1kwadraat zei:
Ik heb de passat niet eens via marktplaats of mobile.de. Toevallig stond de passat geparkeerd in Groningen, waar ik woon. Vervolgens heb ik een briefje onder de ruitenwisser gedaan.

Het plaatwerk van de passat is vooral aan de rechterzijde erg slecht. Of ik de passat opknap hangt er een beetje vanaf of er nog onderdelen beschikbaar zijn.

De Audi is over het algemeen wat beter. Misschien dat ik de goede onderdelen van de passat uitwissel met de Audi.

Tips over adresjes voor onderdelen hoor ik graag.

Ik zal kijken of ik dit weekend wat foto's kan maken van het duo.
Ik weet misschien wel wat adresjes voor je. Ik heb je een privébericht gestuurd met mijn e-mailadres. Mail maar even als je tijd hebt.
En ik ben het helemaal met de anderen eens: zowel de Passat als de Audi 80 zijn zeer zeldzame auto's geworden, dus denk heel goed na of je er wel eentje als donor moet opofferen!

Mooie foto's Nico!

De klusdag 18 september ben ik bij. Ga komende vier weken al wel vast wat voorwerk doen. Laswerk aan de bodem, bodem gelijk kaalhalen en opnieuw in de lak en bodyschutz, achteras vervangen, voorschermen vervangen, originele velgen eronder. Krijgt ze eindelijk haar lang verdiende opknap beurt. (met dank aan Ruud voor de onderdelen!)

Echt jaren 70, mooie auto dito gordijnen. Is de portier recht gebleven?:(

0251rush2112 zei:
Klinkt goed Geert, veel succes ermee. :T
Dank! Mooi voor en na plaatje van de achteras en onderdelen (achteras zelf is dus 'nieuw')

voor
IMG_0873.JPG

na
achterbrug%252520na.JPG

vanmiddag gaat het er tijdelijk onder zodat ze op de brug kan en dan gaan we aan de bodem beginnen!

De 13-AG-66 is overigens niet de oudste , wel de oudste geregistreerde.

Er is nog 13-AG-09
Deze heeft een slapend kenteken , geen idee wat er afgelopen tijd mee gebeurd is , heeft meer dan 25 jaar vanaf 1980 op een technische school LTS in Bolsward gestaan altijd binnengestaan , hij is van bolsward harlingen naar dronrijp toen na leeuwarden gegaan en daarna in Etten gelderland beland.

Helaas wou niemand hem kopen hij was maar 300 euro , ondanks dat die compleet was keihard.
Stond oplaast tussen Crossauto's en onderdelen en later tussen auto's en onderdelen. Ik had dat moment ruimte er niet voor :( anders had ik hem kunnen redden.
Vorige eigenaar zei dat die aan een liefhebber verkocht was in Friesland maar waarschijnlijk heeft die hem gedeeltelijk gedeeltelijk in onderdelen verkocht , omdat die in de weg stond , de rest is op de sloop beland , er is nog precies dezelfde Passat type 1 opgedoken hij staat in ARA in Assen nog aardig compleet , waarschijnlijk is dat hem (als die er nog staat)
vwpassat1973opdetechnis.png

dsc0000511212.jpg

p1050496go.jpg

passattype1.jpg

p1050479f.jpg

2e eigenaar
S3011233_413150.JPG

S3011234_982153.JPG

S3011235.JPG

1979t/m2003 in bezit gehad
smeets.jpg

passatvoorongeluk2.jpg

even later totall los
passatnapaal1.jpg

passatnapaaldemotordeedhetnoggewoon.jpg

DSC01328.JPG

DSC01320.JPG

DSC01317.JPG

passat002.jpg

passat003.jpg

GLD
Volkswagen_Passat_1980_diesel.jpg

Variant GLD
DSC02999.jpg

DSC02996.jpg

DSC02998.jpg

schuurvondst
DSC00357.jpg

DSC00353.jpg

DSC00293.jpg

showimage.php

showimage.php

Passat06.jpg

Passat03.jpg

deze 2 heb je ws al
052.jpg

050-2.jpg

P1010835.JPG

P1010836.JPG

P1010832.JPG

Variant

img_1269015100_105_lg.jpg

dsc00684bl4.jpg

DSC01541_original.jpg

showimage.php

Nederlandse auto kenteken?
ptt.jpg

1979e slapend in restauratie
showimage.php

DSC01537.JPG

1973er gerestaureerd
P1010004_567119.JPG

P1010005.JPG

biesbos022.jpg

biesbos024.jpg

Diesel
VERJAARDAGKai2007004.jpg

Tevens heb ik nog veel meer foto's van Passat type 1 voor vandaag hou ik even op

0251rush2112 zei:
Echt jaren 70, mooie auto dito gordijnen. Is de portier recht gebleven?:(

Ik vrees dat de auto al jaren geleden tot schroot is vermalen, inclusief portier :LOL:
Gordijnen zijn van een vakantiehuisje op het Eurostrand (bestaat dat nog?) in Valkenswaard. Die zullen waarschijnlijk net als de Passat zijn overleden...

GOLF 1 REGISTER zei:
Tevens heb ik nog veel meer foto's van Passat type 1 voor vandaag hou ik even op

Mooie foto's. Er valt gelukkig nog genoeg te redden. Wel erg jammer van die total loss schade.

Is er in het register een witte Passat post-facelift bekend? Die reed tot in ieder geval een paar jaar geleden in omgeving Hilversum rond, ik ben benieuwd wat daarmee gebeurd is.

Vanuit mijn vakantieadres heb ik de foto's van Golf 1 bekeken. Wat een geweldige collectie. Ik zit nu in Tjechie maar ik heb nog niet veel bijzonders gezien qua oude auto's

Terug
Bovenaan