Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Mach1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook dat model Charger? Volgens mij is die in NL
> nooit als Audi geleverd!

Als ik mij niet vergis hebben een jaar of 20, 25 geleden mensen die toen bij mij in het dorp woonden zo'n Audi.:)
Al kan dat ook een gewone 100 geweest zijn, maar volgens mij was dat een avant.:)

De 100 Avant is gewoon in Nederland verkocht, maar op een of andere manier is er nu geen belangstelling meer voor dat model. Vandaar dat je ze nooit meer ziet. Nóg zeldzamer is de tweedeurs variant van die Audi 100, maar die is volgens mij niet officieel in ons land verkocht.

ms06vwpassat.jpg

Passat%201974.JPG

Mooie auto`s!

Zelf heb ik ook een zeldzame twee deurige Passat uit 1974.
Het is een goudkleurige Coupe met ronde koplampen.

Voor de liefhebbers: Hij is te koop !

:cool:

Mach1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Huh is dat de 100 Avant???? Ik wist niet eens dat
> die Passat ook als Audi is geleverd.

De oudste Passat ('74 ofzo) was de toenmalige Audi 80 met achterklep i.p.v. kont

Vanaf welke datum de eerste in Nederland rond reden is mij niet bekend. Het type 32 is niet erg bekent omdat de oldtimer liefhebbers zich op andere modellen gestort hebben.

Waarde valt dus wel mee maar. Als VW over 14 jaar nog steeds de Passat bouwt krijgt het type 32 pas de aandacht die hij gelijk verdiend. De Passat bestaat dan 50 jaar.

Ik heb nog documentatie, originele boekjes en een werkplaatshandboek van het kaliber "telefoonboek".

Mooie Passat.(y)
Soms zie ik hier in Friesland wel eens 2 groene Passats van het eerste model rijden, de kentekens zijn 78-PS-BT en FR-10-HB volgens mij.

audi80coupe zei:
Die rode Passat komt bij ons (Autobedrijf Reinders) weg he? Was een leuke, nette auto.

Laten jullie de auto's invoeren bij Kiers Emmen? Dan zou het wel kunnen daar is de auto ingevoerd en komt idd uit Emmen.
Heb 'm in 2007 gekocht, en het is nog steeds een nette en leuke auto.

De wereld is maar klein...

Auto invoeren bij Kiers kan niet. Alleen bij de RDW. In ons geval was dat Zwolle of Groningen. Dat heeft mijn vader zelf gedaan. Auto is waarschijnlijk wel gekeurd bij Kiers. (Is een keuringstation)

Staat op de keuringspapieren dat ie bij Kiers Emmen is gekeurd, dus m'n Passatje heeft bij jullie te koop gestaan?

Volgens mij heeft ie lang in een schuur gestald gestaan ergens in Duitsland, de Passat is echt nog super gaaf en hard.
Misschien kunnen jullie nog wat meer vertellen over de auto?

Leuk topic!

De groene 80 facelifter op pagina 1 is van mij geweest, heb 'm vorig jaar verkocht (80 GLS automaat uit '78 met 87.000 km). Ik heb ook nog een '77er 80 LS automaat (iets van 70.000 km), een '78er 80 GLX (speciaal voor Nederland, laatste editie en hoogstwaarschijnlijk de enige overgebleven in deze kleur) en een '78er Fox GTI (Amerikaanse uitvoering, door mijzelf uit Amerika gehaald en in restauratie).

Klassiekerrijder zei:
Leuk topic!

De groene 80 facelifter op pagina 1 is van mij geweest, heb 'm vorig jaar verkocht (80 GLS automaat uit '78 met 87.000 km). Ik heb ook nog een '77er 80 LS automaat (iets van 70.000 km), een '78er 80 GLX (speciaal voor Nederland, laatste editie en hoogstwaarschijnlijk de enige overgebleven in deze kleur) en een '78er Fox GTI (Amerikaanse uitvoering, door mijzelf uit Amerika gehaald en in restauratie).

Gaaf! Heb je misschien foto's?

Mach1 zei:
Gaaf! Vooral die Fox GTI. Erg zeldzaam volgens mij! Super!
In Amerika zijn ze aan het uitsterven, in Europa rijdt er bij mijn weten geen enkele GTI rond. De mijne is inmiddels gespoten, helaas niet naar mijn wensen. :(

:D

Ik zie nu die FOX GTI weer terug! Geweldig (y). Ik heb weleens zo'n fox gezien in de VS, maar nooit een GTI.

Wij (Nico en Ruud) zijn op zoek naar liefhebbers van het eerste type Passat (bouwjaren 1973-1980). Heb je zo'n Passat, heb je er ooit eentje gehad of zou je er graag een willen hebben, meld je dan bij ons aan. Dit type Passat dreigt zo langzamerhand uit te sterven en is daar veel te bijzonder voor! Ons doel is om dat te voorkomen en om de Passats van de typen 32 (sedan en hatchback) en 33 (variant) de aandacht te geven die ze verdienen.
We willen in ieder geval proberen in kaart te brengen hoeveel Passats Mk 1 er nog in Nederland rondrijden en wie de eigenaars zijn. Vervolgens willen we binnenkort met zoveel mogelijk Passats bij elkaar komen en bij voldoende animo een club oprichten. De eerste meeting zal plaatsvinden op zondag 12 september bij La Place in Laren.

Dus Passatliefhebbers: meld je aan via dit forum of via de mail (passatmk1@hotmail.nl)!

Dat zou heel fijn zijn! Zullen we dat even via de mail doen (passatmk1@hotmail.nl)? Dank voor je reactie!(y)

Helemaal geweldig een Passat MKI! (y). Leuk initiatief ook. Ik kom veel op VW-meetings, maar de Passat van dit type kom je maar zelden tegen. Mijn kameraad heeft wel het Audi-broertje (Audi 80) en dat is in feite de sedanversie hiervan.

Ja leuke dingen, er staan zelfs enkele op MP te koop.
Persoonlijk vind ik de 32b en dan vooral type 1985 t/m 1988 veel stoerder met name de station!!

Mede forummer @ARIEVECTRA@ heeft op dit forum(maar dat is een hele tijd terug,) ook aandacht besteed aan dit onderwerp.

Veel succes.:T

Ruime auto, simpele techniek, belastingvrij: een wonder dat niemand aan deze auto denkt bij de aanschaf van een goedkope auto.

---GT--- zei:
Ruime auto, simpele techniek, belastingvrij: een wonder dat niemand aan deze auto denkt bij de aanschaf van een goedkope auto.

Er zijn er al heel veel verdwenen door de slechte kwaliteit van het plaatmateriaal. Mensen zien zo'n auto nooit rijden en dus wordt er niet overwogen om er 1 aan te schaffen.

^

Inmiddels is die groene Passat weer op de originele velgen en zijn er wat plekken bijgewerkt.

Edit: Passat, niet Pastao_O

Ik heb deze een aantal jaren geleden gespot:

passat1.jpg

passat2.jpg

passat3.jpg

Bestaat nog steeds, maar als inds 2004 geen apk meer.

Arievectra had ook al eens aandacht besteed aan dit onderwerp, zoals ik al vermelde.
Hij staat op pagina zeven, weet je wat ik haal hem er wel ff bij.

Mijn vader had in 1975 nieuw een audi 80 LS ceilon beige met skai bruin interieur gekocht, de 52-EV-41. Helaas niet meer traceerbaar. Zou wel eens willen weten tot wanneer die auto heeft gereden! Op de site van de RDW is het kenteken iig onbekend. In mij tijd dat ik bij VW werkte had de chef werkplaats een prachtige Passat TS automaat! de 96-EX-11

gisteren opgehaald, in nieuwstaat!
weet iemand nog een adres voor onderdelen? (rechter spiegel, rechter portier greep binnen, dashboard)

0Bx05dHbVYwl_YzMxZjQ0NjgtZjhkMC00YWMyLTkxNjAtOWRhZGYxMTliOGE0

0Bx05dHbVYwl_NjMyNThjMzMtZTkzYS00ZDVmLWFkYmEtYzM4ZTIwZWUzYzg3

0Bx05dHbVYwl_YTBmZDkyMWMtMTIyMi00ZTE4LTkwNjUtNmI0MzJjZDM0MTc4

In het EMW forum trof ik deze foto aan. De betreffende Passat zag ik voor het eerst in januari van dit jaar in Rosmalen, tijdens het Kever Winter Festijn. Een erg mooi exemplaar.
Passat 19-YB-85

@Niesiekok: prachtige Passat zeg. Lijkt zo uit de showroom te komen. Ik hoop dat je 'm nog lang in deze staat weet te houden.

Heren (dames ook), bedankt voor alle bemoedigende reacties! Goed om te weten dat de Passat inderdaad nog meer liefhebbers kent!
Sorry dat ik zo laat reageer, en dat terwijl ik nota bene zelf dit topic ben gestart...o_O
Ik beloof beterschap!

Meer auto heb je niet nodig. Ik hooguit een besteller. Helaas is die niet gemaakt, maar de station is best wel ruim.

@audi80coupé: Deze twee zijn wel erg mooi trouwens, vooral die Variant...:T

Mach1 zei:
Helemaal geweldig een Passat MKI! (y). Leuk initiatief ook. Ik kom veel op VW-meetings, maar de Passat van dit type kom je maar zelden tegen. Mijn kameraad heeft wel het Audi-broertje (Audi 80) en dat is in feite de sedanversie hiervan.

Klopt, de Passat zie je echt bijna nooit. Strikt genomen is de Audi 80 niet de sedanversie van de Passat, maar is de Passat een afgeleide van de Audi 80. Ik geloof dat ze tot aan de B-stijlen zo ongeveer identiek zijn. Volkswagen had begin jaren '70 snel moderne auto's nodig omdat de bestaande luchtgekoelde modellen gedateerd waren, en wat is dan handiger dan gebruik te maken van de voorradige techniek?

Terug
Bovenaan