Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Ik spotte hem op speurders 11-XK-60, het is nog een luxe GLS ook, in Beek en Donk N-Br.
Ook zag ik een donker groene diesel.

Stif zei:
Ik spotte hem op speurders 11-XK-60, het is nog een luxe GLS ook, in Beek en Donk N-Br.
Ook zag ik een donker groene diesel.
Bedankt! Ik had 'm al in het register staan, maar heb toch nog wat gegevens kunnen toevoegen. De laatste tenaamstelling was op 29 januari. Blijkbaar is hij wel erg slecht bevallen (kan ik me niet voorstellen), of het is een handelaar.
De groene diesel kende ik al. Die staat al een hele tijd te koop op marktplaats.

Ze bestaan nog: youngtimers die nog steeds in handen zijn van de eerste eigenaar.:) Ik kwam er eentje tegen bij het maken van het Passatregister: een grijze Passat LS, eerste tenaamstelling 18 juli 1980, APK tot 9 december 2010, kenteken GB-23-DY. Wie heeft deze toevallig wel eens zien rijden?

iemand nog wat nodig snel reageren alsjeblieft staat op punt naar de ijzer tegaan
afbeelding138.jpg

hallo morgen weet ik wat ie kost hij staat in zeeland maar hij is echt slecht hij is niet meer presies zoals op de foto voral rot

corsawim zei:
ddrman zei:
iemand nog wat nodig snel reageren alsjeblieft staat op punt naar de ijzer tegaan
afbeelding138.jpg

komaan liefhebbers...die moet je redden !!!!!!!
Dit is een Audi 100. Hoe mooi die ook is, volgens mij is dit topic daar niet voor bedoeld!

Beste Passatliefhebbers,

Even een tussenstand voor de meeting en het register: voor de meeting staan we nu op zes deelnemers. Er is er dus weer eentje bijgekomen sinds de vorige tussenstand (20% extra deelnemers dus;)).
Met het register gaat het helemaal goed! Ik heb nu 35 rijdende Passats:), 15 waarvan de status onduidelijk is (bijvoorbeeld: APK is al enige tijd verlopen, maar de auto komt nog wel op de site van de RDW voor) en 5 gesneuvelde exemplaren (die noteer ik ook maar als ik ze tegenkom).
Als ik binnenkort alle bronnen doorgespit heb, kom ik met een complete lijst, inclusief kentekens en kleuren.

Vandaag gezien: een Audi 80 S 2-deurs met het kenteken 77-30-VS, een behoorlijk vroege dus. Volgens het kenteken is ie geel, maar de auto was eigenlijk grijs, de tint die je vaak bij een B-Kadett ziet.

Phoenixrot74 zei:
Dat moet wel kloppen. Dat is de stalling in Rijswijk, toch? Jullie staan daar met een rijtje van 5 of 6 Saabs.

Ik zag je vanmiddag wegrijden. Was druk bezig met 1 van de Saabs. :T

labrang zei:
Phoenixrot74 zei:
Dat moet wel kloppen. Dat is de stalling in Rijswijk, toch? Jullie staan daar met een rijtje van 5 of 6 Saabs.

Ik zag je vanmiddag wegrijden. Was druk bezig met 1 van de Saabs. :T
Klopt!:) Ik arriveerde met de barchetta en ging weg met de Passat. Jullie waren met een motorblok bezig toch, van die witte 99? Was jij degene die zwaaide?

Eh ja. Had niet door dat de Barchetta bij de Passat hoorde :D zag alleen even later je oranje mobiel wegrijden.
Was bezig met de distributie van de 99, blok moet er daarvoor uit. Weekendje aanpoten, maar dan heb je ook wat.

D. Elzinga zei:
Was 78-PS-BT al bekend bij het register?
Zeker! Een groene hatchback uit april 1979. Bedankt voor het spotten(y). Waar heb je 'm gezien? Ik heb eerder gehoord dat hij in Friesland schijnt rond te rijden. Heb je kunnen zien of het een 3- of 5-deurs is? Die gegevens heb ik namelijk nog niet.

D. Elzinga zei:
Nee, ik kwam hem tegen in een ander topic (VW Golf I topic), en was benieuwd of je die al had!
Ja, maar toch bedankt! Hij schijnt in Friesland rond te rijden.

Stif zei:
Dat vind ik dan weer lekker retro/oldskool!

Oldskool, bah. Dan horen er zeker ook nog 10 inch-velgen met banden met witte zijvlakken en een paar achterlijke rieten koffers of een paar ski's op het imperiaal (in hartje zomer) bij. Heeft niets met retro te maken, is alleen maar een stomme trend.

Klassiekerrijder zei:
Mooie kleur, Marinogeel. Lelijke velgen er onderuit, foute plaatjes van de grill en hij is super.
@929V6: bedankt voor het doorgeven! Ik had 'm al in mijn register, want hij staat al maanden te koop op marktplaats.
@Klassiekerrijder: als ik de foto's op marktplaats zie, is hij niet zo super. Het dashboard is gescheurd (standaard Passat-kwaal), er zitten een flinke luidsprekers in de voorportieren en de motorkap lijkt behoorlijk te roesten. Ik snap trouwens niet hoe iemand zulke lelijke foto's van zijn auto kan plaatsen als hij 'm echt wil verkopen. De foto hierboven is stukken aantrekkelijker. Hoe dan ook, iedere rijdende Passat verdient het om gered te worden, dus hopelijk krijgt deze een goed baasje! En inderdaad, Marinogelb is een prachtige klassieke Passat-kleur.

Op marktplaats heb ik niet gekeken. Ik ben al niet zo into 'retro' gestylede auto's, een bizarre trend die helemaal niets met originaliteit (allemaal zien ze er hetzelfde uit) of met de productietijd van de auto te maken heeft. Op de foto hier ziet-ie er goed uit.

Auto's moeten gewoon 100% orgineel zijn! Ook vroeger begin jaren 80 gruwelde ik al van de catalogus van D&W... Doe mij maar stalen velgen, orginele radio's geen verlaging en idd die ratlook of oldskool heeft ook niets te maken met youngtimers uit de 70 er en 80 er jaren.

Tijd geleden trouwens dat ik zelf zo een audi 80 of passat heb gereden. Zou dat best leuk vinden weer eens mee te maken!

J.R. Riviéra zei:
Tijd geleden trouwens dat ik zelf zo een audi 80 of passat heb gereden. Zou dat best leuk vinden weer eens mee te maken!
Kom als je tijd hebt zondag a.s. naar de Passat-meeting! Dan kun je vast met iemand meerijden!

Pedigreepaul zei:
@Phoenixrot74

Leuke raamdecoratie had je afgelopen weekend.. wist niet dat ie van jou was
Tja, rood-wit-blauw met een oranje auto is wel erg nationalistisch... Oh, je bedoelde natuurlijk de dames!:D

Beste Passat-liefhebbers,

Ik had het al eerder aangekondigd in dit topic, maar zondag 12 september a.s. om 12 u is het dan eindelijk zo ver: de eerste Passat Mk1-meeting! Deze zal plaatsvinden bij La Place in Laren (Westerheide 2, Laren, NH). We zijn inmiddels met negen deelnemers, waarvan acht Passats. Er zullen verschillende modellen aanwezig zijn: types 32 (coach en hatchback) en 33 (variant), zowel voor als na de facelift, in allerlei prachtige jaren zeventig-kleuren.

Als jullie zin hebben om ook langs te komen: alle Passat-liefhebbers zijn welkom! Routebeschrijving: neem op de A1 afslag 9 (Laren/Mediapark). Vervolgens de N525 richting Hilversum/Mediapark nemen. La Place is na ongeveer 500 m aan de rechterkant. Let op: je TomTom laat je één afslag te vroeg nemen op de N525, dus negeer die informatie en let op de vlaggen van La Place. Bij het restaurant is meer dan voldoende parkeergelegenheid en anders kun je aan de overkant van de weg parkeren.

Groeten, Nico

Al jaren niet meer gezien maar een van dé toppers is toch wel de Audi 80 GT en GTE! Op Facebook is er zelfs een fanpage van!

https://www.facebook.com/group.php?gid=33508255137

Waar zie je nog in NL??

Die witte is een typ81, en hier gaat het om het model b1.

Deze zie je "veel" in het oranje, ik weet niet of dit de enige kleur is.
Ik kan trouwens weinig info vinden van de eerste audi 80 (b1) zowel hier in dit forum als plaatjes op internet.

Stif zei:
Ik kan trouwens weinig info vinden van de eerste audi 80 (b1) zowel hier in dit forum als plaatjes op internet.

Ik had familie met een Audi 80 b1, een oranje tweedeurs. De auto reed prima, maar zij zaten altijd te zeuren dat ze zo'n spijt hadden dat ze zich hadden laten overhalen hun Kever in te ruilen om die Audi te kopen.

Afgelopen zondag vond de eerste Passat Mk1-meeting plaats in Laren. De voortekenen waren niet gunstig, want de weersverwachtingen werden steeds slechter en de Passat van een van de organisatoren (een zekere P.74) begaf het de dag van tevoren. Gelukkig bood de Wegenwacht een helpende hand en bleek het in Laren, na een heenreis vol regen, toch droog te zijn. Een onverwacht probleempje was dat de afslag Laren juist de avond van tevoren was afgesloten. Ondanks een lange omleiding wisten alle deelnemers op één na uiteindelijk toch het verzamelpunt te bereiken. Een kwartet Passats uit Noord-Holland nam daarbij wel uitgebreid de tijd om de omgeving te verkennen, aangezien de chauffeur van de voorste auto eigenwijs was en liever zijn navigatie dan de omleidingsborden vertrouwde. Voordeel daarvan was wel dat ze zich spontaan in de route van een oldtimerfestival mengden om zo de Passat nog even extra onder de aandacht te brengen;).
Uiteindelijk kwamen we met tien deelnemers en negen Passats samen bij La Place. Een van de deelnemers had zijn auto nog niet klaar, maar kwam toch langs om de sfeer te proeven, en de afvaller werd vervangen door een liefhebber die onze oproep had gezien en spontaan met zijn broer langskwam. Een leuke en bijzondere verrassing, want we kenden hem noch zijn auto. Onze oren gingen pas echt klapperen toen we hoorden dat hij nog zeven :)O) andere Passats had!
We hebben uitgebreid kennisgemaakt en elkaars auto's bewonderd. Er was een mooie verscheidenheid aan Passats aanwezig, hatchbacks en varianten, van zowel voor als na de facelift, van een witte 74-er die gewoon dagelijks wordt gebruikt via een origineel en ongerestaureerd Zweeds exemplaar (met koplampsproeiers en complete Zweedse onderhoudsgeschiedenis) tot drie perfect gerestaureerde varianten.
Het klikte goed tussen de deelnemers en bij de lunch hebben we afgesproken dat we aan de meeting zeker een vervolg aan gaan geven in de vorm van bijvoorbeeld toerritten of technische dagen. In dit topic zullen we onze activiteiten in de toekomst blijven aankondigen. We gaan ook aansluiting zoeken bij ons zustermodel, de Audi 80 b1, dus liefhebbers daarvan zijn ook van harte welkom bij onze activiteiten.
Na de lunch zijn we in kolonne naar een nabijgelegen veld gereden, waar we de auto's op volgorde van leeftijd hebben gezet en uitgebreid de tijd hebben genomen voor een groepsportret. Dat daarbij de zon ook nog eens doorbrak, was een extra bonus. De foto's volgen binnenkort!

Al met al was het een zeer geslaagde middag, waarbij al echt een 'Passat-gevoel' is ontstaan!

Klinkt goed, ik ben benieuwd naar de foto's. Had op zich best langs willen komen, leuke meeting.

Stif zei:

https://typ82.de/

Ja mooi thanks, wel gek eigenlijk b1 is type 82 en b2 is type 81, is b3 dan typ 80?o_O

had je mijn passat al in je register staan 71-rk-zd passat gld 1.5 diesel apk tot mei 2012
ps weet niet hoe ik foto kan toevoegen
mvg sebastiaan-vw

Terug
Bovenaan