Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

mazdos zei:
ik zie het, dat is idd een tikfout, moet zijn : GG-92-LZ, met de Z van Zacharias.:cool:

en de Mazda bevalt goed.
Hallo Mazdos,

Ik heb het kenteken ingevoerd op de site van de RDW en hij komt inderdaad nog voor. Er staan echter geen gegevens bij over tenaamstelling en geldigheid van de APK, dus of hij nog rijdt? Ik stuur je even een PB om wat gegevens van je te vragen, want ik had deze Passat nog niet in mijn register staan. In ieder geval bedankt dat je me erop attendeerde!

D. Elzinga zei:
Ik kan me ook amper voorstellen dat het erg comfortabel rijdt met een dergelijk huifkarformaat velgeno_O
Bedankt voor de tip. Ik kende hem al. Inderdaad zonde wat er allemaal aan 'gemodificeerd' is (ik zou liever een ander woord gebruiken), maar dat is met enige inspanning nog wel te herstellen, lijkt me. En dat is de moeite waard, want dit is een van de oudere exemplaren in Nederland (juni 1974, nummer 10 in mijn register).

lekker positief heren.. zijn auto, zijn keuze. zo te zien is het vrij simpel weer terug te bouwen naar origineel. de auto lijkt verder goed onderhouden, dat lijkt me toch echt belangrijker dan wat velgen en een stereo..

En een 'side exhaust' en wat erbij kwam kijken om dat mogelijk te maken, en lelijke zwart gespoten achterlichten, dichtgeplamuurde bevestiging voor de emblemen... Onderdelen voor zo'n auto zijn gelukkig makkelijk te vinden... niet.

De auto staat niet meer op marktplaats te koop. Aangezien er tot een paar dagen geleden geen biedingen op waren gedaan vermoed ik dat de eigenaar hem nog in zijn bezit heeft. Dat is vorig jaar ook al eens gebeurd. Ik heb zijn e-mailadres en zal eens navraag doen. En wat die onderdelen betreft: ik ken een adres waar waarschijnlijk vrijwel alle onderdelen nog verkrijgbaar zijn (met uitzondering van het dashboard, vermoed ik). Belangrijkste is dat deze Passat overleeft. Geert-Jan heeft wel gelijk met zijn opmerking over het onderhoud, maar ik zou hem graag in zijn oorspronkelijke staat hersteld zien.

Uit het sloperij topic

MartinS3 zei:
https://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/12300/auto-rijdt-kanaal-in-nabij-vriescheloo.html

Weer een zeldzame klassieker minder
Het lijkt mij een Passat. Klopt dat en zo ja, is ie bekend hier?

GeertJK zei:
lekker positief heren.. zijn auto, zijn keuze. zo te zien is het vrij simpel weer terug te bouwen naar origineel. de auto lijkt verder goed onderhouden, dat lijkt me toch echt belangrijker dan wat velgen en een stereo..
Waar de een van gruwelt, dat vindt de ander helemaal geweldig. Ik sta regelmatig te huilen bij gemodificeerde (=vern...kte) Kevers en T1,T2 busjes. Belangrijkste vind ik altijd dat de auto met een paar handelingen in orginele staat teruggebracht kan worden. Is dat het geval, dan mag men wat mij betreft prutsen wat men wil, al krijg je mijn handen er niet mee op elkaar.

Facer zei:
gister zag ik een gele passat rijden. 46-hbg-4.
Verse import dus.
Even opgezocht bij de RDW: deze is uit 1983, dus een type 32B (de opvolger van de 32/33 waar het hier allemaal om draait). Toch bedankt voor de tip!

labrang zei:
@Phoenixrot74 volgens mij had je vanmiddag niet door dat ik in de stalling bezig was ;-)
Was jij degene die aan de kant ging, zodat ik er langs kon? Sorry, ik dacht er later pas aan dat ik wel even had kunnen stoppen om te vragen of jij toevallig labrang was (hoe kom je aan die naam?). Doe ik een volgende keer dus wel. Ik was alleen even in de stalling om mijn motor te laten draaien. Als ik een paar weken niet meer heb gereden wil mijn motor niet meer starten. De carburateur moet namelijk worden schoongemaakt (laat ik binnenkort doen), en ik wil rijdend naar de garage kunnen. Ik heb vanmiddag dus alleen een paar rondjes over het dak van de stalling gemaakt.

Ik ben er nu ook eindelijk achter hoe ik moet scannen:rolleyes: Bij deze een artikel uit Rallye Racing, 4 April 1978. In Brazilie werden er wedstrijden gereden met de B1:

5oyplu.jpg

D. Elzinga zei:
Ik ben er nu ook eindelijk achter hoe ik moet scannen:rolleyes: Bij deze een artikel uit Rallye Racing, 4 April 1978. In Brazilie werden er wedstrijden gereden met de B1:
Leuk, bedankt voor de post!(y)

Voor de liefhebber, er staat op speurders een passat uit 1974 te koop.
Passat 1974

Sinds 29 januari heb ik een Audi 80 GL thuis staan, ik zag dat er in dit topic ook al foto`s van de auto staan, maar nu nog een foto hoe hij er nu bijstaat.
DSC00484.jpg

DSC00483.jpg

DSC00478.jpg

Mijn plan is om deze auto helemaal op te gaan knappen.

Groeten Niels

Ik was vandaag met de Datsun Cherry op pad en werd aangesproken door een man over mijn auto. Deze vertelde mij dat ie een Audi 80 GT uit 1975 heeft, zelf nieuw gekocht! Geel van kleur en in het midden van het kenteken -GR- wist ik los te krijgen. Lijkt me heel zeldzaam.

Die ken ik volgens mij, een lid van de Audiclub. Kenteken weet ik niet uit mijn hoofd, maar er zullen niet zoveel gele '75er GTs in Nederland zijn.

De kans lijkt me inderdaad groot dat het dezelfde auto betreft. Omgeving Delft.

...niels... zei:
Voor de liefhebber, er staat op speurders een passat uit 1974 te koop.

Sinds 29 januari heb ik een Audi 80 GL thuis staan, ik zag dat er in dit topic ook al foto`s van de auto staan, maar nu nog een foto hoe hij er nu bijstaat.
DSC00484.jpg

Groeten Niels
Hallo Niels,

Bedankt voor het spotten van de Passat. Ik kende hem al en heb contact met de eigenaar.
Gefeliciteerd met de aankoop van je Audi! Mooie kleur ook, al ben ik niet helemaal objectief.;) Vorig jaar heb ik een Passatmeeting georganiseerd, voor zover ik weet de eerste ooit. Dit jaar ga ik dat weer doen, maar de bedoeling is dat we ook liefhebbers van het eerste model Audi 80 uitnodigen. Het zijn per slot van rekening zustermodellen. Als je interesse hebt, stuur dan s.v.p. een pb.

Groeten, Nico

Phoenixrot74 zei:
ik heb vanmiddag dus alleen een paar rondjes over het dak van de stalling gemaakt.

Zo da's luxe, dat gaat bij onze parkeergarage zeker niet !(y)

Phoenixrot74 zei:
Bedankt voor het spotten van de Passat. Ik kende hem al en heb contact met de eigenaar.
Gefeliciteerd met de aankoop van je Audi! Mooie kleur ook, al ben ik niet helemaal objectief.;) Vorig jaar heb ik een Passatmeeting georganiseerd, voor zover ik weet de eerste ooit. Dit jaar ga ik dat weer doen, maar de bedoeling is dat we ook liefhebbers van het eerste model Audi 80 uitnodigen. Het zijn per slot van rekening zustermodellen. Als je interesse hebt, stuur dan s.v.p. een pb.

Groeten, Nico

Nico, ik heb je een pb gestuurd ivm met de meeting.
En de kleur van de Audi is zeker mooi ook als je niet objectief bent. :), het is een typische jaren 70 kleur die precies bij de auto past.

Klassiekerrijder zei:
Mooie kar, gefeliciteerd ermee! Heb je 'm overgenomen van forummer Stif?

Dank je, ik heb de auto overgenomen van Theo uit Hoorn ik weet niet of dit Stif is van dit forum ?

...niels... zei:
Phoenixrot74 zei:

Groeten, Nico

Nico, ik heb je een pb gestuurd ivm met de meeting.
En de kleur van de Audi is zeker mooi ook als je niet objectief bent. :), het is een typische jaren 70 kleur die precies bij de auto past.
Niels, ik jou ook!

Kenteken is niet eens bekend meer bij de RDW... Het is een van de allereersten, dat maakt hem wel bijzonder natuurlijk.

Bedankt voor het posten! Ik kende deze auto nog niet; het kenteken kwam nog niet voor in mijn register. Het is inderdaad een hele oude, maar ik vraag me af of hij nog te redden is. Ik heb de adverteerder gemaild, want ik wil hem wel in het echt zien.

Ik ben benieuwd! Maar zou het niet logischer zijn als de 'eerste van de band' in het thuisland werd verkocht? Zou anders betekenen dat de allereerste lichting Passats voor Nederland bedoeld was, gezien het originele kenteken...

Mijn Passat was uit 1974 en had BR in het midden (zie pag.1) dus het zou kunnen dat 'ie eerst even in Duitsland is geweest en daarna geexporteerd naar Nederland?

Dat zou kunnen. Jammer dat het kenteken niet meer bekend is, maar hopelijk bieden de nog wel aanwezige papieren opheldering.

Terug
Bovenaan