Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

rush zei:
Heb je daar foto's van?

Het was nog heel riant voor het digitale tijdperk dus ik heb er maar een paar foto's van. Eentje ervan staat op pagina 1 van dit topic. Interieur foto's heb ik helaas niet.

500 E zei:
Dat had ik uitermate sympathiek gevonden, maar nee. Het verrassingseffect was voldoende(y) Ik heb overigens in een dolle bui een Sierra gekocht. Binnenkort meer per mail.

Een mooie MkI 2.3 Ghia? Of een nette MkII Cosworth? Of...? Ben ook wel benieuwd! (y)

De Schaduw zei:
rush zei:
Heb je daar foto's van?

Het was nog heel riant voor het digitale tijdperk dus ik heb er maar een paar foto's van. Eentje ervan staat op pagina 1 van dit topic. Interieur foto's heb ik helaas niet.

Dat was idd ook een erg mooie auto. Van wanneer tot wanneer is ie in jullie bezit geweest?
Heb je nu ook nog een oldtimer?

Er komt een artikel over de Passat's in youngtimermagazine waaronder de blauwe TS Variant

Vraag maar aan phoenixrot74;)
Maar het antwoord lijkt me duidelijk

0251rush2112 zei:
Hoi MONARK, het zou natuurlijk fantastisch zijn als we een keer naast elkaar kunnen staan. Misschien binnenkort. Ik zie dat je al contact heb met phoenixrot74.

ja daar moeten we een keer een grap van hebben,maar de mijne duurt nog een aantal weken voor dat hij rijdbaar is en er moet nog apk op.

gr pieter.

2008_01143passat0083.jpg

Hoi Allemaal,

Dit zijn de Passat's waar het artikel in Youngtimer over gaat

monark zei:
0251rush2112 zei:
Hoi MONARK, het zou natuurlijk fantastisch zijn als we een keer naast elkaar kunnen staan. Misschien binnenkort. Ik zie dat je al contact heb met phoenixrot74.

ja daar moeten we een keer een grap van hebben,maar de mijne duurt nog een aantal weken voor dat hij rijdbaar is en er moet nog apk op.

gr pieter.

Kan je hem in Mei klaar hebben voor de voorjaarsrit?

0251rush2112 zei:
monark zei:
0251rush2112 zei:

gr pieter.

Kan je hem in Mei klaar hebben voor de voorjaarsrit?

word krap denk ik maar hou me op de hoogte en ik doe mijn best, ik was nog bezig met een golf 1 swallowtail van 1974:D
en een golf 2 wolfsburg edition16v.....die gaat maandag voor de apk.

gr pieter.

Een mooie MkI 2.3 Ghia? Of een nette MkII Cosworth?

Een Mark II 2.0 GL Automaat Sedan met 62.000 km op de teller. Mét stuurpomp, wel zo fijn. De eerste upgrades zijn al uitgevoerd: Cosworth-stuur en Cosworth-velgen. Nu nog een bescheiden verlagingssetje. Maar het ging hier over Passats:cool:

Modedit: als je de forumregels had gelezen had je gezien dat dit niet is toegestaan...

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

0251rush2112 zei:
De Schaduw zei:
rush zei:
Heb je daar foto's van?

Dat was idd ook een erg mooie auto. Van wanneer tot wanneer is ie in jullie bezit geweest?
Heb je nu ook nog een oldtimer?

Ik heb hem gekocht in 1986 als ik me niet vergis, het was nog voordat ik mijn rijbewijs had. Hij verkeerde in behoorlijk slechte staat (roest!) dus mijn vader heeft hem eerst zelf opgeknapt. Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik er geloof ik zelf een anderhalf jaar in gereden. Daarna heb ik een Volvo 144 gekocht, mijn vader en mijn broer hadden een Amazon (mijn broer nog steeds) dus toen hebben we de Passat er als "reserveauto" bijgehouden als mijn vader een van de Volvo's onderhanden had. Dat heeft toen nog zo'n 2 jaar geduurd. Daarna issie verkocht en ik ben bang dat 'ie in de autocross terecht is gekomen.

En nee, ik rij momenteel geen klassieker. Heb wel een aantal jaren die Volvo gereden, nog een tijde in een MB 280E maar ben nu oldtimerloos. Maar zeg nooit nooit...

Phoenixrot74 zei:
monark zei:
Klassiekerrijder zei:
Dat is geen Amerikaanse, maar een Engelse. Rechts stuur, Europese bumpers, geen side markers en 'Estate' in plaats van 'Wagon'.
Apart genoeg is de stationcar alleen in Amerika, Canada en Engeland geleverd. Als je hier een 80 stationcar wilde hebben, moest je maar een Passat kopen.

oke weer wat geleerd,ik had je ook nog een pb gestuurd met mijn tel nr.

is die wel overgekomen

gr pieter.
Jazeker! Ik reageer er vanavond op!
ik heb nog niks gehoord en ik zit toch met wat vragen over onderdelen gr pieter

monark zei:
Phoenixrot74 zei:
monark zei:
Klassiekerrijder zei:
Dat is geen Amerikaanse, maar een Engelse. Rechts stuur, Europese bumpers, geen side markers en 'Estate' in plaats van 'Wagon'.
Apart genoeg is de stationcar alleen in Amerika, Canada en Engeland geleverd. Als je hier een 80 stationcar wilde hebben, moest je maar een Passat kopen.

oke weer wat geleerd,ik had je ook nog een pb gestuurd met mijn tel nr.

is die wel overgekomen

gr pieter.
Jazeker! Ik reageer er vanavond op!
ik heb nog niks gehoord en ik zit toch met wat vragen over onderdelen gr pieter
Pieter, kan het zijn dat er wat berichten door elkaar lopen? Ik heb jou een pb gestuurd en heb er eentje van jou teruggekregen met jouw e-mailadres en mobiele nummer. Naar dat e-mailadres (jouwachternaam@planet.nl) heb ik een mail gestuurd met een uitnodiging voor de Passat/Audi 80-meetings voor dit jaar. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Heb je die mail wel ontvangen? Zo niet, stuur me dan s.v.p. nogmaals een pb met je e-mailadres.
Voor alle duidelijkheid: ik ben Passat-rijder en ga over de meetings, maar onderdelen heb ik niet. Zit je soms nog te wachten op een pb van Klassiekerrijder?

ja sorry jongens er loopt wat door elkaar heen en op dat berichtje voor de meet heb ik wel gereageerd maar heb ik zeker iets niet goed gedaan daarga ik zeker komen want dat vind ik super.
en ik zit dus te wachten op een berichtje van klasiekerijder want die kende mijn auto en de eigenaar dus vroeg ik hem om wat info want hij heeft zelf ook een fox.

en ik zoek dus bepaalde onderdelen ivm de vering.
maar daar kom ik later op terug als ik precies weet wat ik nodig ben.

bedankt al vast voor jullie aandacht:)

gr pieter.

klasiekerijder...... bij deze dan zou je mij toch even willen bellen of je nr mailen want ik heb nog wat info nodig als je het niet erg vind. 0633832015 gr pieter.

2008_01143passat0083.jpg

Toch geweldig dat ik via EMW erachter gekomen ben dat ik een heuze passat/simca/sunbeam liefhebber in mijn straat heb wonen. Uiteraard hadden we al eens kort contact gehad maar daar bleef het wel bij, tot gisteravond! Was leuk om je wat uitgebreider te hebben gesproken!! Binnenkort kom ik je wagenpark eens bekijken(y)(y)

Groetjes,

Rens

monark zei:
klasiekerijder...... bij deze dan zou je mij toch even willen bellen of je nr mailen want ik heb nog wat info nodig als je het niet erg vind. [censuur] gr pieter.
Pieter, als ik jou was zou ik gauw je telefoonnummer verwijderen. Zet 'm in je pb, dan ziet alleen Klassiekerrijder 'm.

Phoenixrot74 zei:
monark zei:
klasiekerijder...... bij deze dan zou je mij toch even willen bellen of je nr mailen want ik heb nog wat info nodig als je het niet erg vind. ['t was toch wel komisch hoe deze actie tot reacties, incl. suggesties dat ik niet slim was, en de gewenste oplossing leidde] gr pieter.
Pieter, als ik jou was zou ik gauw je telefoonnummer verwijderen. Zet 'm in je pb, dan ziet alleen Klassiekerrijder 'm.

Maar dat helpt toch niet als jij het nummer gequote hebt?

Ik heb onlangs nog een leuke foto van mijn oma gekregen.
Hierop staat de Audi 80 van mijn opa, en hij had dezelfde kleur als de mijne.
Deze auto was wel erg rot en bestaat allang niet meer.
Ze staan hier te wachten op de boot naar Texel, met een caravan achter de audi
Audi80opa.jpg

Gr. Niels

Dennis_zw zei:
Phoenixrot74 zei:
monark zei:
klasiekerijder...... bij deze dan zou je mij toch even willen bellen of je nr mailen want ik heb nog wat info nodig als je het niet erg vind. [censuur] gr pieter.

Maar dat helpt toch niet als jij het nummer gequote hebt?
Nee, was inderdaad niet slim. Maar als jij 'm daarna nog eens quote schiet het al helemaal niet op...

...niels... zei:
Ik heb onlangs nog een leuke foto van mijn oma gekregen.
Hierop staat de Audi 80 van mijn opa, en hij had dezelfde kleur als de mijne.
Deze auto was wel erg rot en bestaat allang niet meer.
Ze staan hier te wachten op de boot naar Texel, met een caravan achter de audi
Audi80opa.jpg

Gr. Niels
Mooi(y) Ik ga binnenkort bij mijn moeder ook eens de oude fotoalbums doornemen. Misschien kom ik nog Passats tegen!

Ben ik nu gek? Het tel. nr staat er nu 3x. Als ieder zijn eigen post nu even wijzigt.... of is dat iets te slim gedacht?
OK, vraag een moderator dan....

De datum van onze eerstvolgende meeting is bekend: zondag 1 mei vanaf 11 u in Leusden, vlak bij de A28 en dus gemakkelijk bereikbaar vanuit alle windrichtingen. We zullen met minimaal negen Passats en Audi 80's aanwezig zijn, wat in ieder geval al een evenaring is van onze eerste meeting, afgelopen september in Laren. Iedere liefhebber van de eerste generatie Volkswagen Passat en Audi 80 is natuurlijk van harte welkom om langs te komen. Houd dit topic in de gaten of stuur een pb als je wilt deelnemen of gewoon een kijkje wilt komen nemen. Nadere informatie volgt!

Tot zondag 1 mei!

Op 12 september 2010 vond de eerste Passat Mk1-meeting plaats, een zeer geslaagde eerste poging met negen deelnemende auto's (zie het verslag op pagina 4). Er waren toen nog geen Audi 80's uitgenodigd, maar die zullen op 1 mei zeker wel aanwezig zijn. Hierbij alsnog een kleine selectie van de foto's (deel 2 volgt later):

[sup]Ondanks de slechte weersverwachtingen toch een opkomst van 100%[/sup]
zirepc.jpg

[sup]Links een uit Zweden afkomstig exemplaar, mét koplampsproeiers[/sup]
2vb9078.jpg

[sup]Mooie kleurencombinatie[/sup]
2qduzyq.jpg

[sup]Hoezo jaren zeventigkleuren?[/sup]
i27y1w.jpg

[sup]Alle Passats op een rijtje voor een fotomoment[/sup]
33e0i1c.jpg

[sup]De drie Varianten van forumgenoot Rush waren allemaal aanwezig[/sup]
153rvqx.jpg

ik kan helaas niet aanwezig zijn op 1 mei want wij hebben zelf een meet op 1 mei met de golfjes special edition.

veel plezier die dag en ik kom zeker de volgende keer.

gr pieter.

Terug
Bovenaan