Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Stif zei:
Ja leuke dingen, er staan zelfs enkele op MP te koop.
Persoonlijk vind ik de 32b en dan vooral type 1985 t/m 1988 veel stoerder met name de station!!

Mede forummer @ARIEVECTRA@ heeft op dit forum(maar dat is een hele tijd terug,) ook aandacht besteed aan dit onderwerp.

Veel succes.:T

Dank! Met een aantal van de eigenaren van de auto's op marktplaats heb ik mailcontact. Dat heeft me een setje nieuwe koplampen opgeleverd:D, al moest ik er wel voor naar Moddergat. De oranje 73'er is net verkocht. De nieuwe eigenaar heeft zojuist een bericht gepost met foto's.

Klassiekerrijder zei:
Ik heb ook drie van die eerste generatie Audi 80s (heb er al eentje verkocht).

Klassiekerrijder: ben jij niet ook lid van Elk Merk Waardig? Volgens mij heb ik met jou in februari op de stand gestaan in het Autotron en was jij die dag jarig! De eerste Audi 80: ook al zo ondergewaardeerd. Mooi dat je er een paar van hebt!

Mach1 zei:
---GT--- zei:
Ruime auto, simpele techniek, belastingvrij: een wonder dat niemand aan deze auto denkt bij de aanschaf van een goedkope auto.

Er zijn er al heel veel verdwenen door de slechte kwaliteit van het plaatmateriaal. Mensen zien zo'n auto nooit rijden en dus wordt er niet overwogen om er 1 aan te schaffen.

Wat jij zegt klopt volgens mij. Deze Passats kunnen behoorlijk roesten, helaas. En er zullen inderdaad, zoals Stif zegt, behoorlijk wat in de cross zijn verdwenen. Toch vraag ik me af hoe het kan dat juist dit type Volkswagen zo zeldzaam is geworden, ook vergeleken met de gewone Golfjes (de niet-GTI's) en bijvoorbeeld de Jetta. Misschien omdat hij toentertijd teveel als gezinsauto werd gezien en pas is/wordt herontdekt nu het bijna te laat is?
Wie heeft hier nog meer briljante ideeën over?

D. Elzinga zei:
^

Inmiddels is die groene Passat weer op de originele velgen en zijn er wat plekken bijgewerkt.

Edit: Passat, niet Pastao_O

Ben jij toevallig de eigenaar van deze Passat of ken je hem? Ik wil de auto graag invoeren in het register. Wat is het kenteken precies? Ik kan het niet lezen (terwijl ik toch echt mijn bril op heb:rolleyes:)

@ Mach1: Bedankt, deze kende ik nog niet! Dit wordt nummer 27 in het register. Waar heb je hem gefotografeerd, en ken je de eigenaar misschien?

niesiekok zei:
gisteren opgehaald, in nieuwstaat!
weet iemand nog een adres voor onderdelen? (rechter spiegel, rechter portier greep binnen, dashboard)

Niels, gefeliciteerd met een van de oudste Passats in Nederland. De onderdelenvoorziening voor de Passat is helaas erg problematisch. Qua techniek valt het nog wel mee (veel gedeeld met andere VAG-producten en op m.n. Duitse sites is nog veel te krijgen), maar plaatwerk en dergelijke is vrijwel niet aan te komen. Je moet dan echt hopen dat er af en toe eentje bij een sloper belandt. (Al kan ik als aanstichter van deze discussie moeilijk zeggen dat ik hoop dat er een Passat bij de sloper belandt :confused:) Wat betreft het dashboard: uit betrouwbare bron weet ik dat bij 9 van de 10 het dashboard gescheurd is. Dat is dus een typische Passat-kwaal. Als je een goed dashboard vindt: koester het, zet je auto zoveel mogelijk uit de zon en als dat al moet: doe een doek over het dashboard!

Groet, Nico

J.R. Riviéra zei:
Mijn vader had in 1975 nieuw een audi 80 LS ceilon beige met skai bruin interieur gekocht, de 52-EV-41. Helaas niet meer traceerbaar. Zou wel eens willen weten tot wanneer die auto heeft gereden! Op de site van de RDW is het kenteken iig onbekend. In mij tijd dat ik bij VW werkte had de chef werkplaats een prachtige Passat TS automaat! de 96-EX-11

Ja, waar zijn ze gebleven, al die prachtige auto's uit de jaren '70?:cry:

the Fox zei:
In het EMW forum trof ik deze foto aan. De betreffende Passat zag ik voor het eerst in januari van dit jaar in Rosmalen, tijdens het Kever Winter Festijn. Een erg mooi exemplaar.
Passat 19-YB-85

Bedankt, dat is de mijne!:D

Groet, Nico

Stif zei:
Arievectra had ook al eens aandacht besteed aan dit onderwerp, zoals ik al vermelde.
Hij staat op pagina zeven, weet je wat ik haal hem er wel ff bij.

@Stif: bedankt voor de tip! (y)Ik ga daar even kijken en met Arievectra contact opnemen.

Uit het EMW topic gekopieerd, en de auto is kennelijk ook van een van jullie. Maar de foto is gewoon erg passend voor hier.

P1000108.jpg

Dennis_zw zei:
Uit het EMW topic gekopieerd, en de auto is kennelijk ook van een van jullie. Maar de foto is gewoon erg passend voor hier.

P1000108.jpg
Klopt, dat is de mijne, wederom gefotografeerd bij de laatste EMW-meeting.

Even de stand van zaken: inmiddels heb ik dertig Passats in het register staan. Dat aantal zal nog behoorlijk stijgen, ook dankzij de hulp van audi80coupe(y) (ik beantwoord morgen je mail). Voor de meeting hebben we nu vijf inschrijvingen. Dat lijkt misschien weinig, maar bij de laatste Passatmeeting van de Passat Kartei in Duitsland waren er maar tien Passats Mk1. We gaan dus de goede kant op, maar meer aanmeldingen zijn van harte welkom!

the Fox zei:
In het EMW forum trof ik deze foto aan. De betreffende Passat zag ik voor het eerst in januari van dit jaar in Rosmalen, tijdens het Kever Winter Festijn. Een erg mooi exemplaar.
Passat 19-YB-85

die staat bij mij in de stalling, naar mijn idee (zou wel toevallig zijn, 2 oranje Passats met YB )

edit: ah.. ik moet wat verder naar beneden scrollen... eigenaar hobbelt hier ook rond. :D

Phoenixrot74 zei:
Ben jij toevallig de eigenaar van deze Passat of ken je hem? Ik wil de auto graag invoeren in het register. Wat is het kenteken precies? Ik kan het niet lezen (terwijl ik toch echt mijn bril op heb:rolleyes:)
Het is de 88-BX-28.

Phoenixrot74 zei:
Klassiekerrijder zei:
Ik heb ook drie van die eerste generatie Audi 80s (heb er al eentje verkocht).

Klassiekerrijder: ben jij niet ook lid van Elk Merk Waardig? Volgens mij heb ik met jou in februari op de stand gestaan in het Autotron en was jij die dag jarig! De eerste Audi 80: ook al zo ondergewaardeerd. Mooi dat je er een paar van hebt!
Ik ben inderdaad niet lid van EMW, maar draag de club wel een warm hart toe. Ik ben ook niet in februari jarig, maar ben toen wel in het Autotron op de stand geweest en heb met verschillende mensen gepraat...

Jammer dat de plaatwerk zo slecht is. Anders zou de Passat I een perfecte auto zijn.
Ruimte volop en er zit niets op wat niet nodig is. De techniek is zo eenvoudig als die van een bromfiets.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? En zo'n auto is tegenwoordig voor 5.000 euro te leveren excl. belastingen.

Phoenixrot74 zei:
Mach1 zei:
Er zijn er al heel veel verdwenen door de slechte kwaliteit van het plaatmateriaal. Mensen zien zo'n auto nooit rijden en dus wordt er niet overwogen om er 1 aan te schaffen.

Wat jij zegt klopt volgens mij. Deze Passats kunnen behoorlijk roesten, helaas.

Ze zijn gemaakt van gerecycled staal, daarom kunnen ze ook gewoon ergens middenop gewoon gaan roesten!

Phoenixrot74 zei:
@ Mach1: Bedankt, deze kende ik nog niet! Dit wordt nummer 27 in het register. Waar heb je hem gefotografeerd, en ken je de eigenaar misschien?

Ik heb hem gefotografeerd in Schoorl (langs het kanaal) geloof ik, stond daar langs de kant van de weg bij een paar huizen, na die tijd heb ik m daar nooit meer zien staan. Die staat nu vast in de schuur :).

Mach1 zei:
Helemaal geweldig een Passat MKI! (y). Leuk initiatief ook. Ik kom veel op VW-meetings, maar de Passat van dit type kom je maar zelden tegen. Mijn kameraad heeft wel het Audi-broertje (Audi 80) en dat is in feite de sedanversie hiervan.

'Beetje' late reactie van mij, maar ook als niet-Passat eigenaar ben je natuurlijk van harte welkom op 12 september!

labrang zei:
die staat bij mij in de stalling, naar mijn idee (zou wel toevallig zijn, 2 oranje Passats met YB )

edit: ah.. ik moet wat verder naar beneden scrollen... eigenaar hobbelt hier ook rond. :D
@ labrang: ja, die eigenaar ben ik:D Als jij ook een oranje Passat hebt met kenteken YB, betekent dat dat ik jou nog niet in het register heb staan! Wil je s.v.p. even reageren? Stuur ik je daarna een PB.

Groet, Nico

Klassiekerrijder zei:
Phoenixrot74 zei:
Het is de 88-BX-28.
@klassiekerrijder en @D.Elzinga: dank voor de gegevens!(y) Wat weten jullie van deze auto? Kennen jullie de eigenaar en weten jullie waar hij rondrijdt? Hij ziet er zo mooi uit dat hij nog wel moet rondrijden.

Phoenixrot74 zei:
Mach1 zei:
Helemaal geweldig een Passat MKI! (y). Leuk initiatief ook. Ik kom veel op VW-meetings, maar de Passat van dit type kom je maar zelden tegen. Mijn kameraad heeft wel het Audi-broertje (Audi 80) en dat is in feite de sedanversie hiervan.

'Beetje' late reactie van mij, maar ook als niet-Passat eigenaar ben je natuurlijk van harte welkom op 12 september!

Het is dat ik dan op vakantie ben, anders waren we zeker even gekomen met de 80!

De 88-BX-28 was aanwezig op de circuitdag van de Audiclubs afgelopen Hemelvaartdag. Hij stond toen te koop voor 400 euro maar zag er alleen mooi uit op de foto; als je dichterbij kwam zag je dat (in mijn herinnering linksachter) de auto aanrijdingsschade had gehad die met wat creatief beuken was 'hersteld'. Hij is overigens na H'vaartdag nog gespot door Meike, als ik me niet vergis in Hilversum.

Hij is overigens na H'vaartdag nog gespot door Meike, als ik me niet vergis in Hilversum.

En ongeveer een maand geleden door mij, schade heb ik toen niet gezien en de juiste velgen zaten er weer onder. Ik weet wel waar hij ongeveer moet staan, maar ik weet niet wie de eigenaar is. Ik denk dat de auto daar ergens in een van de garages staat. Er reed ook tijdenlang een witte tweedeurs rond in Hilversum, maar die heb ik al lang niet meer gezien.

Yellow Cab zei:

Heren, heel attent allemaal, maar toen ik mijn topic opende wist ik simpelweg niet dat er al een topic was dat (ook) al over de eerste Passat ging. Ik richtte me ook puur op de Passat, niet op de Audi 80. Mijn doel was vooral het in kaart brengen van de nog rondrijdende Passats en het organiseren van een meeting.
Dat mijn topic nu zonder voorafgaand overleg wordt verwijderd en in jullie topic wordt geplakt is ongetwijfeld goed bedoeld, maar vind ik behoorlijk lomp.
Maar, om het even opbouwend te houden (want we zitten hier allemaal voor ons eigen plezier), hebben jullie er bezwaar tegen om de topics weer te scheiden en eentje specifiek voor de Passat en eentje voor de Audi 80 te maken?

Groet, Nico

Van een paar jaar terug weet ik nog 2 kentekens van het eerste model Passat die ik gezien heb: de 78-PS-BT en de FR-10-HB, beide diesels en toevallig beide ook groen.:)

Phoenixrot74 zei:
labrang zei:
@ labrang: ja, die eigenaar ben ik:D Als jij ook een oranje Passat hebt met kenteken YB, betekent dat dat ik jou nog niet in het register heb staan! Wil je s.v.p. even reageren? Stuur ik je daarna een PB.
Groet, Nico

Nee, ik heb geen oranje Passat, maar bij mij in de stalling in de omgeving Haaglanden staat een oranje Passat met YB. Volgens mij heb ik jouw Passat (en dus jou) zien rijden in Den Haag. Ik ben 1 van de Zweden-auto boys. :D (in de stallling, waar jij ook moet staan in mijn logische redenering... o_O )

Mach1 zei:
jij ook!(y) Voor de zekerheid: wil je even checken of je 'm hebt ontvangen? Ik zie hem niet staan bij verzonden items, maar misschien komt dat alleen doordat ik die optie ben vergeten aan te vinken. Als je hem niet hebt gekregen, doe ik een tweede poging!

Klassiekerrijder zei:
De 88-BX-28 was aanwezig op de circuitdag van de Audiclubs afgelopen Hemelvaartdag. Hij stond toen te koop voor 400 euro maar zag er alleen mooi uit op de foto; als je dichterbij kwam zag je dat (in mijn herinnering linksachter) de auto aanrijdingsschade had gehad die met wat creatief beuken was 'hersteld'. Hij is overigens na H'vaartdag nog gespot door Meike, als ik me niet vergis in Hilversum.
Dank, dan zal ik Meike eens vragen waar en wanneer ze hem heeft gezien!

Mach1 zei:
Phoenixrot74 zei:
Mach1 zei:

Het is dat ik dan op vakantie ben, anders waren we zeker even gekomen met de 80!

Volgende keer beter! Ik hoop in ieder geval dat het niet bij één meeting blijft...:cry:

Charger zei:
Van een paar jaar terug weet ik nog 2 kentekens van het eerste model Passat die ik gezien heb: de 78-PS-BT en de FR-10-HB, beide diesels en toevallig beide ook groen.:)
Dank, die twee had ik nog niet in mijn register(y). Waar had je ze gezien, en zagen ze eruit alsof ze nog een paar jaar konden rijden?

audi80coupe zei:
cnxt0003.jpg

Zoek de Passatten! :)
Zou me niets verbazen als die lichtblauwe Variant nu van Ruud is! En die oranje is misschien wel de mijne...
Mooie Golfjes ook, vooral die blauwe in het midden met die dunne bumpers!

labrang zei:
Phoenixrot74 zei:
labrang zei:
Groet, Nico

Nee, ik heb geen oranje Passat, maar bij mij in de stalling in de omgeving Haaglanden staat een oranje Passat met YB. Volgens mij heb ik jouw Passat (en dus jou) zien rijden in Den Haag. Ik ben 1 van de Zweden-auto boys. :D (in de stallling, waar jij ook moet staan in mijn logische redenering... o_O )
Dat moet wel kloppen. Dat is de stalling in Rijswijk, toch? Jullie staan daar met een rijtje van 5 of 6 Saabs. Eén van jullie is de fanatiekste sleutelaars en is altijd met een 900 of 9/3 bezig. Ben jij dat?

D. Elzinga zei:
Hij is overigens na H'vaartdag nog gespot door Meike, als ik me niet vergis in Hilversum.

En ongeveer een maand geleden door mij, schade heb ik toen niet gezien en de juiste velgen zaten er weer onder. Ik weet wel waar hij ongeveer moet staan, maar ik weet niet wie de eigenaar is. Ik denk dat de auto daar ergens in een van de garages staat. Er reed ook tijdenlang een witte tweedeurs rond in Hilversum, maar die heb ik al lang niet meer gezien.
Weet je nog of die witte pre-facelift (met de chromen bumpers) of post-facelift (met de kunststof bumpers) was? Ik heb van beide eentje in mijn register staan, maar bij de post-facelift had ik inderdaad al Hilversum (met een vraagteken) staan.

Phoenixrot74 zei:
Charger zei:
Dank, die twee had ik nog niet in mijn register(y). Waar had je ze gezien, en zagen ze eruit alsof ze nog een paar jaar konden rijden?

Ik heb beide in Friesland gezien, de ene in of bij Wommels in de buurt, de ander in Bolsward, beide auto's zagen er nog aardig goed uit, al is het al een tijdje terug dat ik die auto's gezien heb.

Zag er ook nog eentje te koop , met winter foto's en geen grill, u wel bekend natuurlijk.

Klassiekerrijder zei:
Kijk anders eens hier voor meer Passats...
Bedankt, goede tip! Ik ga daar inderdaad eens uitgebreid speuren. Binnenkort presenteer ik de resultaten van het register tot nu toe.

Terug
Bovenaan