Audi80Coupe
Net ingestapt
Hij staat klem tussen een DAF en een camper, bovenop onze DAF-oprijauto. Nee dus. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D. Elzinga zei:Er rijdt hier een 80 GTE rond (origineel Nederlands). Heb er helaas tot dusverre geen foto's van kunnen maken.
Phoenixrood74 zei:@Audi80Coupé: leg eens uit wat een halve dieselmotor is?
En off-topic: in het 'Wat zag je vandaag voor bijzonders?'-topic is (als ik hem goed heb herkend) een type 44 V8 gepost met een zeer recent importkenteken. Hij staat (nog) niet in het registertopic.
0251rush2112 zei:Hoi Niels,
Je zal de auto moeten opkrikken om de druk weg te halen bij het bevestigingspunt. Dan kan je de bout uit het bevestigingspunt draaien om te zien dat er daar geen druk meer op staat. Waar het subframe aan de chassisbalk is vast geschroefd zit een rubber lager die zal dan ook niet te heet worden. De motor zakt dan mee met het subframe dus laat het maar een paar cm zakken en ondersteun het subframe dan. Aan de foto's te zien heb je de auto al opgekrikt dus is het alleen nog maar zaak dat je het geheel een ietsje laat zakken. Is het bevestigingspunt trouwens nog wel goed?.
Heb je nog een stuk balk want ik heb nog wel wat liggen?
0251rush2112 zei:Op de laatste foto zie ik dat je een deel hebt gelast tegen de A-stijl aan, bijna tegen het middelste schroefgat aan. Volgens mij ga je dan teveel naar het midden van de A-stijl toe waardoor je spatbord niet meer lekker past. Heb je al gekeken of het nog goed te plaatsen is. Je kan dan natuurlijk ook wel weer een gat in je spatbord slijpen maar ik weet niet of dit wel weer de bedoeling is.
0251rush2112 zei:Oké Niels dat ziet er goed uit. Het spatbord past perfect. De chassisbalk ziet er een beetje krokant uit maar ik denk dat hij nog wel te redden is zo op de foto te zien. Ik heb voor deze linkerkant nog een deel liggen en voor rechts heb ik laatst zelf moeten gebruiken omdat daar de boel behoorlijk doorgerot was. Maandag ben ik weer bij de stalling waar mijn onderdelen liggen en ga ik kijken of die balk een beter alternatief is voor wat je nu hebt. Kan je zolang wachten?
Klassiekerrijder zei:Voor mij is de mooiste modelauto van de eerste generatie Passat de 1:24 van Gama:
![]()
Er zijn meer gedetailleerde modellen (waaronder de prachtige 1:43 sedan en variant van Minichamps) maar dit is een charmant model in een geweldige kleur, helemaal goed voor deze auto.
Schuco had trouwens een leuke sedan in de jaren '70, zowel in 1:66 als in 1:43.
![]()

Jerome Caine zei:Daar er van de B(3)2 geen apart topic is en ik denk dat er ook hier wel liefhebbers van zijn even het volgende. Ik kan me goed herinneren dat er in Duitsland in 1984 een tijdelijk model was van eerste type b32 met de 1800 4-cil 112 ps uit o.a. de Golf GTI. Hij was uitgevoetd met veel matzwarte accenten en maar een paar maanden geleverd ( waarschijnlijk tot de facelift) Hij stond geadverteerd in o.a Gute Fahrt en AMS in het Marsrood en had dus zoals ik al zei veel zwarte accenten. Ik heb zitten googelen maar kan er niets zinnings over vinden dan alleen dat er de GT was maar dat was de 5-cil en facelift model. Kan iemand zich dit type nog herinneren?
Lieferbar als viertürige Limousine mit 1,8 L/112 PS-Einspritzmotor (nur in diesem Sondermodell lieferbar). Ausstattung: Sportsitze und -lenkrad, Felgen 5½x13 mit Reifen 185/70, spezielle Radkappen, 10 mm tiefergelegt, Front- und Heckspoiler.
Lieferbar nur in den Farben "Alpinweiß", "Marsrot", Lhasa metallic", "Meteor metallic", "Stratosblau metallic" und "Diamantsilber metallic".
Sorry voor de late reactie maar dat heb je weleens in de vakantieperiode, ik heb een beetje hulp gekregen bij het opknappen van de langsbalk, van een jongen die bij een autoschade herstel bedrijf werkt en de wilde wel een stuk balk voor me maken en daar is hij als het goed is deze week mee klaar. Anders had ik dat deel balk wel willen hebben maar ik wil eerst even afwachten wat ik van hem krijg.0251rush2112 zei:Hoi Niels dit is het deel wat ik nog heb liggen
De oranje staat nu even geduldig in de stalling te wachten tot hij weer aan de beurt is. Hij staat geschorst en niemand in de weg. Van de grijze GLX verloopt in november de keuring en voor die tijd wil ik hem weer keuringsklaar hebben anders zit ik straks met twee Audi`s waar ik niet mee kan rijden...Stif zei:...Niels... ik zie dat je de grijze aan het restaureren bent, maarre hoe is het met de oranje?
Guus Leferink zei:Ik ben een meelezer van dit topic en ik kwam het volgende tegen:
Vergelijkingstest tussen Audi 80 GL, Ford Taunus 1.6 GXL, Opel Ascona 1.6 en VW Passat GLS.
Misschien wel even leuk om te lezen, danwel door te bladeren