A
Anoniem
Guest
Mooie foto's Frank. Heb jij enig idee hoeveel Dasher's er in Australie rondrijden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben er idd wel even mee zoet geweest, maar ben blij met het resultaatKlassiekerrijder zei:Strak werk! Iets wat ik me ook wel eens voorneem, maar je moet er toch best wat voor demonteren... kost best veel tijd.
0251rush2112 zei:Da's nog eens een mooi resultaat Marathon. Het ziet er uit als nieuw. Ik zie dat het goed gelukt is om het reservoir over te zetten naar de nieuwe hoofdremcilinder. Ging het ontluchten nog een beetje makkelijk?
marathonmetallic zei:Edit: ik begrijp dat het gebruikelijk is om als paginastarter een foto of zoiets te plaatsen... Nou vooruit, speciaal voor Niels uit mijn archief:
Wat je eerste opmerking betreft: in Nederland is dat niet anders. We hebben nu sinds twee jaar een klein clubje liefhebbers bij elkaar, maar de Passat is echt een ondergewaarde, onbekende en grotendeels verdwenen auto.Frank the Dasher zei:[...] I'm sure there's more but the B1s just don't get the love here like the rest of the family do, especially Bugs, Buses and Golfs. So people might have one and never bring it out of a shed.
Phoenix - of those cars I photographed, only two are road registered right now. The '73 doesn't run and is wedged into a factory. It's a very interesting model. It was a 'template' car for VW Australia and was parked in their factory here in Melbourne for two years as an example for the production line. It was first road registered in 1975 and was driven by a VW executive for a couple years. VW closed their Australian factory in 77 or 78 and switched to fully importing cars. It's been living in factories and warehouses for a long time and would need a bit of work to get it on the road again.
Phoenixrood74 zei:Trouwens, zonder Audi80Coupé en zijn vader was het aantal Passats in Nederland (en dus ook in mijn register) misschien wel half zo groot!
Ik vond dat het wel even vermeld mocht worden!Audi80Coupé zei:Phoenixrood74 zei:Trouwens, zonder Audi80Coupé en zijn vader was het aantal Passats in Nederland (en dus ook in mijn register) misschien wel half zo groot!
Graag gedaan!![]()
Zollie zei:Kijk hier altijd mee, maar ben int bezit van wat passatjes 32b vorfaceliftzal stiekem soms een foto posten van de wagentjes.
Maar een vraagje hier, want er wordt hier gelukkig ook goed geklust: Wat voor kit o.i.d. doen jullie tussen het voorscherm als je m weer monteert? De 32b passatjes hebben nogal wat last van lekkage aan de voorkant, en dit kan ook achter de schermen langs komen, vandaar...
Great photos! Hmm problem is I am making a square calendar and a lot of your photos won't let me convert them to square without cutting off parts of the car. Did you take these with a phone?Phoenixrood74 zei:Mooie foto's! Je krijgt die van mij binnen een paar uur. Dat is me vrijdag en gisteren niet meer gelukt, maar ik heb nu wel alle Passat-foto's eindelijk bij elkaar gezocht.
Edit: als het goed is heb je via WeTransfer 39 foto's van me ontvangen. Er zitten een paar tussen waar ik best trots op ben, dus hopelijk kun je er iets mee!
Zollie zei:Maar een vraagje hier, want er wordt hier gelukkig ook goed geklust: Wat voor kit o.i.d. doen jullie tussen het voorscherm als je m weer monteert? De 32b passatjes hebben nogal wat last van lekkage aan de voorkant, en dit kan ook achter de schermen langs komen, vandaar...
Nee, ze zijn allemaal met een fototoestel genomen. Bij sommige foto's kan ik me voorstellen dat ik er te weinig ruimte naast heb overgelaten, maar dat zal toch niet voor allemaal gelden hoop ik?Frank the Dasher zei:Great photos! Hmm problem is I am making a square calendar and a lot of your photos won't let me convert them to square without cutting off parts of the car. Did you take these with a phone?Phoenixrood74 zei:Mooie foto's! Je krijgt die van mij binnen een paar uur. Dat is me vrijdag en gisteren niet meer gelukt, maar ik heb nu wel alle Passat-foto's eindelijk bij elkaar gezocht.
Edit: als het goed is heb je via WeTransfer 39 foto's van me ontvangen. Er zitten een paar tussen waar ik best trots op ben, dus hopelijk kun je er iets mee!
Ik ben voorstander van een apart topic. Bij genoeg liefhebbers voor een B2 heeft dat ook bestaansrecht. Normaal ben ik niet zo van de hokjesgeest, maar we hebben nu eindelijk eens aandacht voor puur de B1's en dat wil ik heel graag zo houden.0251rush2112 zei:Ofschoon Phoenixrood terecht opmerkt dat dit topic voor B1's bedoelt is vindt ik zo'n stiekeme foto van een B2 ook best wel leuk.
Is het misschien een goed idee om daar een nieuw topic aan te wijden? Of is het weiden?![]()
There's not enough space around the car to convert them to squarePhoenixrood74 zei:Nee, ze zijn allemaal met een fototoestel genomen. Bij sommige foto's kan ik me voorstellen dat ik er te weinig ruimte naast heb overgelaten, maar dat zal toch niet voor allemaal gelden hoop ik?
Dat is erg jammer. Ik heb er helemaal niets aan gedaan: ik heb de foto's op deze manier genomen, verder zijn ze niet bewerkt. Wat misschien nog een mogelijkheid is (als je de foto's mooi genoeg vindt om te plaatsen) is om twee foto's onder elkaar op te nemen op één pagina. Dan is het probleem misschien opgelost. Maar dat betekent natuurlijk wel een afwijking van de andere elf pagina's.Frank the Dasher zei:There's not enough space around the car to convert them to squarePhoenixrood74 zei:Nee, ze zijn allemaal met een fototoestel genomen. Bij sommige foto's kan ik me voorstellen dat ik er te weinig ruimte naast heb overgelaten, maar dat zal toch niet voor allemaal gelden hoop ik?Did you crop the photos down from larger?
Moderator