Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D. Elzinga zei:
Tja, dat ze super zeldzaam zijn hoef je ons als liefhebbers/eigenaren natuurlijk niet te vertellen.GOLF 1 REGISTER zei:De eigenaar wou voor de zilveren Passat TS 500 euro hebben dit vind ik geen geld , ze zijn super zeldzaam en 2e vinden zal je niet snel lukken , ik hoop dat deze auto bij een liefhebber terecht komt en niet zoals zovelen weer in onderdelen beland.
Als alle TS uitvoeringsdetails aanwezig zouden zijn, dan is hij minstens € 500 waard. Alleen zo's TS-stuur en middenconsole met metertjes zijn al een paar honderd euro waard.Phoenixrood74 zei:Tja, dat ze super zeldzaam zijn hoef je ons als liefhebbers/eigenaren natuurlijk niet te vertellen.GOLF 1 REGISTER zei:De eigenaar wou voor de zilveren Passat TS 500 euro hebben dit vind ik geen geld , ze zijn super zeldzaam en 2e vinden zal je niet snel lukken , ik hoop dat deze auto bij een liefhebber terecht komt en niet zoals zovelen weer in onderdelen beland.Of hij vijfhonderd euro waard is, is nog maar de vraag als ik zie wat er allemaal niet origineel is aan de auto. Misschien blijkt hij inderdaad alleen nog maar geschikt te zijn als donor. Dat zou inderdaad jammer zijn, maar als daarmee een andere, mooiere auto gered kan worden is het beter dan niets.
Alleen zo's TS-stuur en middenconsole met metertjes zijn al een paar honderd euro waard.
0251rush2112 zei:Is dat een probleem dan voor jullie? Je kan er altijd weer wat mooi's van maken toch?
Ik bekeek zojuist even de advertentie en er staat bij dat er ene Ruud heeft geboden. Dat ben ik dus niet
Hadden jullie wel het idee dat ie zo door de APK kan komen?

Moderator
Relaks zei:Goedenavond,
Ik heb met plezier de pagina's doorgebladerd en alle auto's bewonderd.
Nu heeft mijn zoon (20 jaar) een Audio 80 S Automatic (juli 1976) met een 1.6 motor erin op de kop getikt, en wil hem opknappen.
Blijkt nu dat de neus wel erg rot is, en aan vervanging toe is.
En is hij op zoek gegaan naar een "donor auto" en het enige wat hij tot nu toe heeft gevonden is een Audi 80 L uit 1973.
Was erg vaag gesprek met de verkoper zei hij, maar we gaan zaterdag kijken dan weten we meer.
Nu is mijn vraag of de twee neuzen überhaupt uit te wisselen zijn. En het de moeite is om te gaan kijken.
Of het uitmaakt of het wel of geen automaat is en/of het motor type van belang is.
Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen, alvast bedankt voor de moeite.
Groet,
Lex (en Giel)
D. Elzinga zei:En er is weer een B1 opgedoken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
De modificaties maken hem er mi niet bepaald begeerlijker op...
Otto Oto zei:Leuk dat je een Audi 80 hebt gekocht ! Zou het kunnen dat deze in Aalsmeer te koop stond ?
Er zijn twee soorten fronten gebruikt. Bij het ene front kunnen alleen enkele koplampen gemonteerd worden en bij het andere front enkele en dubbele (alsmede de breedbandkoplampen in de Passat). Op welke modellen de een of de ander is gemonteerd of op welke bouwjaren durf ik niet te zeggen. Het maakt voor het front niet uit of het een automaat is of schakelbak.
Voordat je gaat slijpen en zagen, zou ik eerst de algehele toestand van de beide auto's bekijken. Bij een Audi 80 en Passat is het altijd goed kijken naar de kritieke punten. Regelmatig komt het voor dat de onderdelendonor in betere staat is dan de auto die je wilt opknappen. Zeker als de donor dan ook nog een origineel Nederlands kenteken heeft is dat zonde.
Komen jullie ook de Audi op het Audi 80/Passat treffen in Mijdrecht aanstaande zondag ? Ik kan jullie dan aan de hand van een voorbeeld de kritieke punten laten zien.
Relaks zei:Otto Oto zei:Leuk dat je een Audi 80 hebt gekocht ! Zou het kunnen dat deze in Aalsmeer te koop stond ?
Er zijn twee soorten fronten gebruikt. Bij het ene front kunnen alleen enkele koplampen gemonteerd worden en bij het andere front enkele en dubbele (alsmede de breedbandkoplampen in de Passat). Op welke modellen de een of de ander is gemonteerd of op welke bouwjaren durf ik niet te zeggen. Het maakt voor het front niet uit of het een automaat is of schakelbak.
Voordat je gaat slijpen en zagen, zou ik eerst de algehele toestand van de beide auto's bekijken. Bij een Audi 80 en Passat is het altijd goed kijken naar de kritieke punten. Regelmatig komt het voor dat de onderdelendonor in betere staat is dan de auto die je wilt opknappen. Zeker als de donor dan ook nog een origineel Nederlands kenteken heeft is dat zonde.
Komen jullie ook de Audi op het Audi 80/Passat treffen in Mijdrecht aanstaande zondag ? Ik kan jullie dan aan de hand van een voorbeeld de kritieke punten laten zien.
Het was inderdaad die in Aalsmeer, we konden er zo mee wegrijden (meevaller) alleen plaatwerk was in slechtere staat dan verwacht.
Deze heeft enkele koplampen, dus het andere font zal sowieso dan passen, post zo wel een paar foto's van de auto.
Beide auto's hebben een Nederlands kenteken (Er van uit gegaan dat we de tweede zaterdag meenemen.) Dus we hebben inderdaad de luxe dat we kunnen kiezen. Alleen was die gozer zo vaag dat ik niet weet wat ik moet verwachten.
De Audi is sinds vandaag geschorst en Giel heeft hem al gedeeltelijk uit elkaar gehaald om te kijken hoe of wat.
Dus langskomen kan wel alleen nog geen Audi om 80 om mee te nemen.
Tja, 35 km enkele reis is best een eind fietsen. Als het goed weer is, moet het lukken...Barri zei:@Klassiekerrijder: waarom twijfel je? Vervoersissue?
Klassiekerrijder zei:Tja, 35 km enkele reis is best een eind fietsen. Als het goed weer is, moet het lukken...Barri zei:@Klassiekerrijder: waarom twijfel je? Vervoersissue?