Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Toch nog de bijbehorende foto's.

bth_DSCN2416_zpscbe246bd.jpg

bth_DSCN1142_zpscbb10af1.jpg

bth_DSCN2415_zps65de14d8.jpg

Deze GLI stond onlangs op Ebay.
bth_PassatGLI_zpsa0a0437f.jpg

Hoe vervoer je een Audi 80 L uit 1974 het best?

DSCN1415.JPG

photo.jpg

We hadden plaatwerk nodig, helaas zat er een auto aan vast, mochten hem alleen in zijn geheel meenemen....

Mocht iemand nog onderdelen nodig hebben voor weinig, laat maar weten, wie weet heb ik het dubbel.

Net terug van de meeting, die nu nog bezig is. Lekker in het zonnetje, en prachtige auto's daar! (y)

Ik post nog een paar foto's, maar ik zag ook wat mensen met mooie camera's lopen. Die hebben ongetwijfeld betere foto's!
Mijn vriendin was gelijk weg van de 'phoenixrood' Passat en er blijkt er zo eentje te koop te staan. Ik zie dat ik 'm zelf al had gelinkt hier. Wat een leuk ding zeg! Zijn we toch echt te vroeg weggegaan dus, want die zou ook nog naar de meeting komen.
Nu de grijze Golf weg is, valt het wagenpark weer te overzien ( ;) ). Zou wel gaaf zijn zeg! Maar eerst even het geld tellen :cool:

@Lex: ik ben benieuwd naar meer foto's! Ben benieuwd welke van die twee het beste is.

@ Barri: Ik redde het helaas niet vandaag. baalde er wel van, had een hoop inspiratie op kunnen doen.

Allebei de auto's hebben plussen en minnen.

De gele S heeft een lopende motor (1600), en aangezien het ons eerste project is, is dat wel prettig.
Alleen het plaatwerk was niet echt goed, maar viel nog wel te herstellen. Met hulp van de buurman...

De witte L was qua plaatwerk wel een stuk beter, alleen de lak was erg slecht (groen uitgeslagen).
En de motor (1300) liep niet, en mistte diversen onderdelen.

Aangezien de 1600 motor pas in 75 op de markt kwam en de L uit 1974 is, wilden we die combi niet maken...

Dus we hebben gekozen voor de gele S.

Wel hebben we gisteren al het chroom werk van de L afgehaald, ook alle lampen de grill etc. En zullen er een paar onderdelen op de S terecht komen die er eigenlijk niet op horen. ;-) Bijvoorbeeld de chromen deurhendels ipv de plastic variant... ook de strip die vanaf de kofferbak met het dak meeloopt zullen we wel gaan gebruiken. maar op die paar dingen na willen we proberen het zo origineel mogelijk te houden.

Niet schrikken maar hierbij een paar foto's:

DSCN1418.JPG

auto1.jpg

Was weer een prima meeting(y) Het leek erop dat we gezegend waren met prachtig weer, en dat er spontaan passanten met een Barkas en een Kadett City zich bij ons voegden was ook erg leuk.

Ik heb zo'n 200 foto's gemaakt, waarvan meer dan de helft een zeker rood Lanciaatje als onderwerp heefto_O Die hoort echter niet in dit topic thuis, waardoor ik me voor nu even zal beperken tot enkele VW/Audi-gerelateerde foto's:

Edit: enne PR74, die blauw gespoten B1 op de vorige pagina heeft inderdaad geen AZ-kenteken. Hoe ik daar dan bij ben gekomen, ik zou toch zweren dat het wel zo was:confused:

@Lex: duidelijk! Die witte kan overigens wel een wasbeurtje gebruiken :)

Ik heb van de meeting een paar foto's gemaakt, zie hieronder.
Wat ik ook erg leuk vond: 3 auto's in Heliosblauw! Golf, Passat GLD en een Audi 100 5E Avant CD (heb ik dat goed?).

ps: als er kentekens weggepoetst moeten worden, laat het dan even weten!

We hebben weer een geweldige meeting gehad met dank aan de gebroeders. Het weer werkte mee, de koffie en cake waren lekker en de opkomst was prima.
De foto's hierboven spreken voor zich en de foto's die ik heb voegen verder niets toe.
Na een heerlijke nacht begon ik pas laat aan het monteren van de benzinetank. Deze tank krijgt een vlotterelement met een terugvoerleiding, te herkennen aan 2 aansluitingen.

DSC09549_zps341fd25c.jpg

DSC09550_zpscdbd9455.jpg

Tijdens het klussen heeft mevrouw Rush een fotootje gemaakt vanuit de slaapkamer van klusbedrijf Rush. U ziet, bij ons hoeven de bloempjes niet te bloeien om toch een kleurrijk voortuintje te krijgen.

DSC09551_zpsbac83554.jpg

Als laatste nog even de neusjes tegen elkaar gezet zodat de beestjes even aan elkaar kunnen wennen. Ze begonnen niet te blazen:cool:
Links de Variant van 24-06-77 en rechts die van 12-09-77.

DSC09555_zps4dbdb2a2.jpg

Het was inderdaad weer een prachtige meeting gisteren! Naast een (inmiddels) harde kern konden we gisteren drie nieuwelingen begroeten met een Passat, Audi 80 en K70. Daarnaast kwamen nog wat kennissen van deze of gene langs en sloot een langsrijdende Kadett C-rijder zich spontaan bij ons aan. Volgens mij is hij wel een uur gebleven. Ook een aantal forummers (D. Elzinga en Barri) liet zijn gezicht zien, en zeker niet voor het eerst. Eigenlijk moeten we proberen D. Elzinga ook aan de Volkswagen te helpen en Barri (met hulp van zijn vriendin) aan een phoenixrode Passat.;)
De gebroeders Z (inmiddels ook hier actief) zorgden voor een warm welkom. Een deel van hun wagenpark was in de afgelopen maanden (of waren het toch uren?) naar buiten gereden en zorgde voor een fraaie entourage. Binnen konden we lekker zitten, was de catering geregeld en konden we naar mooie plaatjes en oude tv-beelden kijken. De broers hadden bij elke auto wel een mooi verhaal te vertellen, dus we hoefden ons niet te vervelen.
Volgens mij heeft iedereen genoten en klikte het onderling erg goed. Toen ik wegging zat er nog een groepje gezellig te praten en misschien zitten ze er nu nog wel. @Audi80Coupé: het verhaal achter de Franse 90 ken ik niet, maar misschien een van de andere vaste klanten van dit topic wel?
Het enige negatieve van gisteren is dat mijn verliefdheid op de K70 alleen maar groter is geworden én dat een van de bezoekers twee exemplaren heeft uit 1973, wat kwalitatief het beste jaar van de K70 schijnt te zijn: geen kinderziekten en goede kwaliteit staal. En dan hebben die auto's ook nog eens dubbele ronde koplampen en mag er eentje weg...:LOL:

Hieronder ook wat plaatjes van mijn kant. Ik plaats ze op volgorde van waarin ze genomen zijn, dus dat mijn eigen Passat als eerste te zien is, is puur toeval.;) Er staan ook flink wat niet-B1's op de foto, maar dat zal niemand me kwalijk nemen, toch?

B1 in de binnenspiegel van een Barkas
2jaaz5.jpg

Leuk Barkas-neusje. Wat een geweldig sputterbakje was dat!
4sy1q9.jpg

Ostalgie in de Barkas. Op de achtergrond het nodige VAG-spul
15eby1e.jpg

Prachtige K70, waar niet genoeg foto's van geplaatst kunnen worden
14ax5bb.jpg

x60j8.jpg

2w56qzm.jpg

oh0h9t.jpg

11j8xso.jpg

5pqw3p.jpg

Origineel Nederlandse diesel, ruim 20 jaar bij de huidige eigenaar en ruim 3,5 ton op de klok!
21ndzlj.jpg

Het prachtige interieur van een 100 Avant type 43
o2y6h.jpg

De kussentjes zijn ook nog aanwezig!
5baxw.jpg

Verval kan ook heel mooi zijn, zoals bij deze Audi 80
2iu84rr.jpg

3145s8o.jpg

Prachtige Audi Coupé, die bij een eerdere meeting ook al eens langskwam
4hxxn7.jpg

Ook al zo'n schoonheid, deze marathonmetallic Passat
30j4lg4.jpg

jgoz6s.jpg

Tot de volgende meeting!
23o47o.jpg

Mooie serie foto's (y)

@Barri en D.Elzinga: Koop een Passat van een jaar of veertig oud, en rij ook in de toekomst belasingvrij! :D!

Het was weer een gezellige meeting (eer)gisteren met gelukkig mooi weer. 's Avonds gemerkt dat de zon z'n werkt had gedaan.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar komst, er waren er toch een aantal die een behoorlijke rit achter de rug hadden.
Hierbij ook nog een paar overzichtfoto's.

bth_DSCN3247_zpsf5977fc0.jpg

bth_DSCN3248_zpsf4ccb95a.jpg

bth_DSCN3244_zps1454d353.jpg

bth_DSCN3242_zps2f104dcf.jpg

--Barri: Wat ik ook erg leuk vond: 3 auto's in Heliosblauw! Golf, Passat GLD en een Audi 100 5E Avant CD (heb ik dat goed?).
Bijna, er stond ook nog een Audi 100 CD5E sedan in Heliosblauw.

Leuke foto's allemaal weer!

Kwam nog wat verschillen tussen '74 en '76 tegen in koplampen en achterlichten Audi 80:

Ik post de foto's maar even, altijd makkelijk om te weten wat in welke auto zat, en misschien passen ze in bv een Passat.

Scheelt bv ritje naar de sloop, of maakt de zoektocht makkelijker...

DSCN1435.JPG

DSCN1434.JPG

Nu heb ik ook nog een vraag. Het volgende zat nog in de witte L uit '74 :

DSCN1443.JPG

DSCN1442.JPG

Het rooster was op 6 plekken kapot en heb ik kunnen lijmen. Maar was dit een optie vanuit de fabriek, of werden dit soorten dingen door derden verkocht?
Ik kan er niks van terug vinden. Weet ook nog niet of ik het hou, want onze bekleding is groen en dashboard zwart, en hij is bruin, en aan de zijkanten bruin bekleed.
Ben benieuwd of iemand hier meer van weet.

Vanmiddag ben ik even bij Rush langsgeweest om zijn project te inspecteren. Ik had de auto al in diverse fasen gezien: van verbrand, maar compleet, via volledig gestript naar in opbouw, maar nog in allemaal losse projecten. De laatste keer dat ik bij Rush was, was de carrosserie voor de eerste keer gespoten en waren allerlei losse componenten (motor, remmen, wielophanging) klaar om gemonteerd te worden. Inmiddels heeft het huwelijk tussen carrosserie en motor plaatsgevonden. We hebben daar al flink wat foto's van gezien, maar de werkelijkheid slaat alles: ieder onderdeeltje onder de motorkap is nieuw, vernieuwd en/of in nieuwstaat. Hier de bewijzen:

6f06jt.jpg

33uao06.jpg

4c3r.jpg

339k7sj.jpg

14t4mqw.jpg

2yoyis1.jpg

Vooruit, ook nog wat foto's van de voorkant. Die neus met enkele ronde koplampen is toch wel érg mooi
23svfc9.jpg

5txufn.jpg

3498cbo.jpg

Ooh, die groene variant! Kwijl!!

Eigenlijk moeten we proberen D. Elzinga ook aan de Volkswagen te helpen en Barri (met hulp van zijn vriendin) aan een phoenixrode Passat.
Toen we terug waren had ik thuis die advertentie even opgezocht. Pff, ze wilde eigenlijk gelijk weer omkeren! Ik zag natuurlijk alleen de slechtere plekken, maar toen hoorde ik dat ik niet zo moet zeiken en dat het een prachtig ding is! :D

--Barri: Wat ik ook erg leuk vond: 3 auto's in Heliosblauw! Golf, Passat GLD en een Audi 100 5E Avant CD (heb ik dat goed?).
Bijna, er stond ook nog een Audi 100 CD5E sedan in Heliosblauw.
Ah, naast die Avant zeker? Het is een kleur die mij niet echt opvalt, pas als ik er vlak naast sta valt me op dat het heliosblauw is. Mooie kleur! (y)

Nog even een leken-vraagje: waarom ziet de motor van een K70 er zo apart uit? Viel me ook al op bij de foto's van die witte die te koop staat.
Heeft elke cilinder zijn eigen cilinderkop die met een klem vast zit? (net als bij de Kever de koppen met een grote klem vast zitten)

En over de meeting:
ik mis nog een foto van die prachtige bronskleurige 80!
Wat ik nog bijzonder vond aan de Barkas is het interieur: tot aan de wanden, deuren en de hemel is ie bekleed met tapijt!

Hallo,

Afgelopen zondag de meeting bezocht in Mijdrecht met de zilvergrijze Audi 80 GLX.
Op de heenweg wat problemen met het contactslot. Met een McGyver noodreparatie gewoon verder kunnen rijden.
Maar een auto uit 1978 is geen nieuwe, net uit de garantie zullen we maar zeggen. Ter plaatse een goed contactslot uit het magazijn opgevist, uit voorraad leverbaar en op zondag open.....

Met auto's uit de 70's kun je met een paperclip, isolatieband en ti-raps veel doen. Niks resetten, regeleenheden inleren en software vervangen.

Natuurlijk was er veel te zien. Het enige nadeel is dat de tijd vliegt.
Alles bij elkaar een zeer geslaagde dag met dank aan de gebroeders, die alles hebben gedaan om er een leuk evenement van te maken.

Mijn Audi is inmiddels weer in originele staat met het "nieuwe" gebruikte onderdeel en start en rijdt als nieuw.

0251rush2112 zei:
Als laatste nog even de neusjes tegen elkaar gezet zodat de beestjes even aan elkaar kunnen wennen. Ze begonnen niet te blazen:cool:
Links de Variant van 24-06-77 en rechts die van 12-09-77.
DSC09555_zps4dbdb2a2.jpg

Wat een toptopic is dit zeg en wat een schitterende foto is dit. (y)

Als de groene klaar is moeten jullie hier eigenlijk een fotospecial van maken. Hele late modeljaar 77 vs hele vroege modeljaar 78.
En dan vooral van de wijzigingen tussen beide modeljaren.

Audi80Coupé zei:
Mooie foto's! Wat is het verhaal achter die Franse Audi 90?

Moet er achter elke auto dan een verhaal zitten ?
Ik vind het een mooie auto en hij stond voor weinig te koop. Als je hem dan voor de helft van weinig kan kopen laat ik hem niet staan.
Wat wel leuk was dat we een rondleiding kregen op z'n boerderij en terug gingen naar de jaren 50, o.a. een winkel waar de tijd had stil gestaan.
Tevens had de man nog een oude 6 cil. Fiat, ik meen een 2300, die hij ons wilde slijten. Na een aantal uren van koffie, rondleiding, koffie, afhandeling van de koop en nog eens koffie en de man vroeg wanneer we de auto dan op zouden komen halen, hij reed immers niet, was de man verbaasd dat we hem meteen op de aanhager mee namen. Nog vreemder keek hij toen er ook nog een 90 voor stond.
P.S. Het verhaal van de € 10,- Passat is veel leuker.

SAM_2581_zps63eda114.jpg

Ik ben een boekje uit de UK aan het bestellen, en deze had ze ook nog liggen voor 5 euro excl. verzendkosten:

"Haynes Workshop Manual VW Passat 1973-1979 All Models"

%2521CBvRWdw%25212k%257E%2524%2528KGrHqIOKo8E0UePRT07BNI2%252CGUHVg%257E%257E_12.JPG

In redelijk staat.

Mocht iemand interesse hebben laat maar weten dan laat ik die meteen meekomen.

Morgen moet ik het doorgeven.

@Barri: ik ken degene die zijn phoenixrode Passat verkoopt (maar ik ben het niet), dus als ik jullie met elkaar in contact moet brengen - lees: jou moet opstoken om die Passat te kopen - hoor ik het graag. Van de bruine Audi 80 heb ik geen foto's genomen omdat ik dacht dat ik daar al een heleboel van had gemaakt op eerdere meetings, maar dat blijkt toch niet het geval te zijn.:( De eigenaar komt ook zo vaak mogelijk op onze bijeenkomsten, dus over een paar maanden is de volgende kans. Wat de K70 betreft: dat is inderdaad een heel kenmerkend onderdeel, maar wat het precies is, weet ik niet.

@Audi 80 L97A: leuk dat je erbij was en dat je je ook hier meldt. En mooi dat je 80 weer helemaal in orde is!(y)

@De Schaduw, Klassiekerrijder en UKkie: kom de volgende keer ook gezellig langs, dan zien jullie alle B1's in het echt. Waarschijnlijk is de addergroene Variant van Rush dan ook klaar.

@Relaks: volgens mij heb ik dit boek al. Maar je bent serieus bezig met de restauratie!(y)

Voordat ik langs Rush ging heb ik dinsdag eerst meegedaan aan de Langedijker Oldtimerrit in Zuid-Scharwoude. Bij aankomst kwam er meteen een oudere man naar me toe die wilde weten hoe oud mijn auto was. Nadat we even aan het praten waren bleek hij ook een Passat te hebben. Omdat ik hem niet kende, was ik erg benieuwd wat het kenteken was. Bleek het niet zomaar een Passat te zijn, maar een tot dusver niet in het register bekende LX! De man was erg blij eindelijk eens een andere eigenaar te ontmoeten. We hebben contactgegevens uitgewisseld en ik verwacht dat we hem op een volgende meeting zeker zullen zien. Ik heb zijn telefoonnummer ook aan Rush gegeven, die inmiddels een afspraak voor zondag a.s. heeft gemaakt. Opvallend genoeg wonen ze maar zo'n dertig kilometer bij elkaar vandaan, maar zijn ze elkaar nog nooit tegengekomen.
Wat ik heel bijzonder vond, was dat hij eigenlijk niet eens wist dat hij ook nog eens een heel bijzonder exemplaar had. Gelukkig had ik de advertentie die we zondag van Marathonmetallic hadden gekregen nog op de achterbank liggen, dus die heb ik hem meegegeven. @Marathonmetallic: mocht je er nog eentje over hebben, dan houd ik me aanbevolen.

1533byf.jpg

fz2qd.jpg

156w9iu.jpg

aus93.jpg

301f14k.jpg

10wi4oo.jpg

ipxn5u.jpg

Let op de kilometerstand...
33nuuk0.jpg

Perfect dashboard!:eek:
30tsabb.jpg

Phoenixrood74 zei:
@Relaks: volgens mij heb ik dit boek al. Maar je bent serieus bezig met de restauratie!(y)
Giel had de Audi als impuls aankoop gekocht, en raad eens wie het internet zit af te struinen? hahaha

Hoop dat het gaat lukken, we gaan een poging doen. Wordt zijn (lees ons) eerste project. ;-)

Ik heb al een klein stukje van het verhaal van de €10,- Passat gehoord, maar je maakt me nieuwsgierig, avantturbo!! (y)

@PR74: wauw, die LX is mooi!

En die phoenixrode 5-deurs komt hier ongeveer dagelijks ter sprake :p We vinden 'm geweldig, al kan ik zelf niet lassen en ik ga er toch wel van uit dat er volgend jaar laswerk aan komt. Daarnaast: de Kever gaat ook nog wel wat geld kosten (o.a. spuiten) en er zitten nog wat vakanties in het verschiet. Dus even 1500e 'stukslaan' op een auto, ik weet niet of dat nu handig is... Aan de andere kant: de Kever ligt nu uit elkaar en we missen de tourritjes enorm!

Ik ben het met je eens Barri, wat een mooie kar, die LX. Er is nog een liefhebber in de b1-kring bekend die er een heeft. In dezelfde kleur! Als ze allebei op de volgende meeting komen opdagen kan dit leuke plaatjes opleveren...

@PR74: die advertentie hou je nog te goed [sub](in ruil voor een proefritje in de RO?)[/sub] ;)

Ja, wat een geweldige kar is die LX en dan te bedenken dat ie zo dichtbij woont. Zondag ga ik hem in het echt aanschouwen.

Waar woon jij eigenlijk ongeveer, Ruud? Als ik me niet vergis ergens midden in het land, tussen de rivieren?

@Lex: ik ben heel benieuwd naar dat project!

@phoenixrode 5-deurs: ik heb alle foto's eens goed bekeken. Als de Kever af zou zijn, zou het zeker een leuk project zijn. Mijn handen jeuken bij het zien van de foto's. Ik kan 'm zeker niet heel netjes maken, maar een paar dingen moeten wel gebeuren: ander voorpaneel, kokerbalken kaal maken, ontroesten en in de bodyschutz zetten, alle overige roestplekjes bijwerken (zitten vooral rond de achterspatborden en overal op de onderste delen van de carrosserie). Die zou ik dan met een spuitbus bijspuiten. Niet het mooiste, maar wel het meest betaalbaar. Maarja, uit ervaring weet ik nu dat zo'n klein projectje snel uit de hand kan lopen :D

Hallo allemaal,

Mooie foto's weer van de meeting. Ik kon er helaas niet bijzijn met de Bronze metallic aangezien ik een weekend weg was. Mijn auto heeft de garage inmiddels ook alweer een aantal keer verlaten voor een ritje.

Onlangs kwam ik op 200 meter van mijn huis onderstaande Audi tegen. Is deze reeds bekend ? De eigenaar heb ik maar kort gesproken; hij was niet erg spraakzaam (misschien gewoon haast). Hij zei nog wel dat hij liefhebber was.

12836784.jpg

Relaks zei:
Ik ben een boekje uit de UK aan het bestellen, en deze had ze ook nog liggen voor 5 euro excl. verzendkosten:

"Haynes Workshop Manual VW Passat 1973-1979 All Models"

%2521CBvRWdw%25212k%257E%2524%2528KGrHqIOKo8E0UePRT07BNI2%252CGUHVg%257E%257E_12.JPG

In redelijk staat.

Mocht iemand interesse hebben laat maar weten dan laat ik die meteen meekomen.

Morgen moet ik het doorgeven.

Niemand? Dan laat ik hem daar liggen...

Ps. is trouwens 5 pond ;-)

Als ex passat rijder ik heb er zelf 3 gehad geniet dubbel wat ik hier allemaal voorbij zie komen en die groene als nieuw gemaakt top .
daarom heb ik me ook aan gemeld om het allemaal te volgen .(y)

vr--gr

Barri zei:
Waar woon jij eigenlijk ongeveer, Ruud? Als ik me niet vergis ergens midden in het land, tussen de rivieren?

Nee hoor, ik woon boven de rivieren en wel in Bakkum (gem. Castricum). De LX staat in Heerhugowaard.

@Barri:Ik heb al een klein stukje van het verhaal van de €10,- Passat gehoord, maar je maakt me nieuwsgierig, avantturbo!!
Met de volgende meeting zal ik je het verhaal vertellen anders wordt het hier een aan een schakeling van anekdotes forum i.p.v een Audi 80/Passat forum.
Er is namelijk ook nog een verhaal met een 604 waar de man boos werd op m'n broer terwijl hij alleen als tolk diende; met een DAF waar de Pastis zo rijkelijk vloeide dat we de 1000 km naar huis niet meer behoorlijk af konden leggen;en natuurlijk
@marathonmetallic: En niet te vergeten het verhaal van de vrouw met de snor! en

Audi80Coupé zei:
avantturbo zei:
Audi80Coupé zei:
Mooie foto's! Wat is het verhaal achter die Franse Audi 90?

Moet er achter elke auto dan een verhaal zitten ?

Was maar een vraag hoor. Een typisch Duitse auto uit Frankrijk halen is toch iets ongewoons.

Aangezien Fransen minder verstand hebben van Duitse auto's kun je ze daar nog voor de helft van weinig krijgen. In Duitsland heb ik tijdens het onderhandelen al eens tegen de verkoper gezegt dat ik het huis er niet bij hoefde.

Hier nog een paar foto's uit de oude doos.
1975, Onderweg met onze nieuwe Passat naar familie in Frankrijk.

FOTO30001_zpsd406c454.jpg

Bij de familie in Frankrijk.

FOTO50001_zps35999f0f.jpg

Toen nog van m'n vader, later van mij en inmiddels van een andere broer.

Nou meer iets voor mij!

Deze staat al een tijdje te koop, helaas is de ander kant van het land voor mij teveel gedoe.
Van de winter stond er in de kop van NH [breezand] ook een typ43 te koop, na verschillende mails en telefoontjes, is dit niets geworden, de eigenaar zat voor een halfjaar in Duitsland.

avantturbo zei:
@Barri:Ik heb al een klein stukje van het verhaal van de €10,- Passat gehoord, maar je maakt me nieuwsgierig, avantturbo!!
Met de volgende meeting zal ik je het verhaal vertellen anders wordt het hier een aan een schakeling van anekdotes forum i.p.v een Audi 80/Passat forum.

Je hebt ook andere mensen die niet op de meeting komen nieuwschierig gemaakto_O

avantturbo zei:

Je hebt ook andere mensen die niet op de meeting komen nieuwsgierig gemaakto_O

Barri zei:
Leuk! Is die Passat dus nog steeds in de familie?

Hier trouwens een goedkope 100 CD 5E. Iets voor PR74? :cool:

Het antwoord op de 1e vraag is ja, hij staat nog steeds bij hem in de schuur. Otto oto had hem met de meeting naar Mijdrecht willen halen
maar kreeg dat niet voor elkaar.
Het antwoord op de 2e vraag is nee. PR74 houdt niet van lassen. Het is een oude advertentie en de auto is inmiddels verkocht.
Hoe ik dat weet?

DSCN3233_zpsac79caf0.jpg

@Goedendag;Je hebt ook andere mensen die niet op de meeting komen nieuwsgierig gemaakt.

Misschien een reden om de volgende keer ook van de partij te zijn !

Dit weekend heb ik 2 Passat's bekeken die voor mij relatief dichtbij stonden. De eerste in Noordwijk wat slechts 7 km bij mijn werk vandaan is. Deze is van Bas en hij heeft al eens een paar pagina's eerder zijn auto gepost op dit forum. Het is een 80'er die nodig aan restauratie toe is wat Bas ook binnenkort gaat doen. Waarschijnlijk krijgt de auto een andere kleur en hij denkt aan beige. Twee weken geleden heeft hij al 2 spatborden bij mij opgehaald en veren om de auto subtiel te verlagen.

DSC09637_zps80fd94a7.jpg

DSC09639_zps26e5059e.jpg

De tweede Passat staat in Heerhugowaard en is al bekend gemaakt door Professor'74.
Deze auto is van Jan en de auto staat op zijn naam sinds 2008. Toen hij zijn 2e vrouw leerde kennen in 1980 had zij de auto al 3 jaar want zij had hem nieuw gekocht op 16-03-1977. Helaas is zijn vrouw in 2008 overleden en is de Passat op zijn naam gezet. Ergens rond het jaar 2000 hadden ze de auto op laten knappen en is hij opnieuw gespoten. De bekleding van de LX is nog origineel maar Jan wil hem opnieuw laten bekleden.

DSC09655_zps03a23036.jpg

DSC09665_zps1244ae5f.jpg

Vandaag ben ik niet met de Passat bezig geweest maar met de Sunbeam ( zie Rootes topic ).
Wel heb ik nog wat fotootjes genomen van de blauwe omdat het zo mooi is met de bloeiende anemonen.

DSC09667_zps6e593d1a.jpg

DSC09669_zps10b2582c.jpg

DSC09672_zpsd4dd24cd.jpg

DSC09674_zps84671e09.jpg

Eigenlijk heb ik toch nog iets aan de groene gedaan. In de ruimte voor het reservewiel hoort natuurlijk het stickertje van de kleurnaam en kleurnummer. Dus die heb ik net nog na het eten in elkaar gefroebeld.

DSC09684_zps7597ca5f.jpg

Ook prachtig zeg, die blauwe variant! (y)
Leuk dat je bij die andere Passats bent wezen kijken, Ruud! Toch wel 'in stijl'? :)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom heb je de groene omgebouwd tot automaat? Vind ik persoonlijk het enige jammere aan de auto. Heb het niet zo op automaten...

@Barri Ik probeer in mijn verzameling zoveel mogelijk variatie te krijgen binnen de opties die toendertijd te krijgen waren. Natuurlijk de kleurtjes die op volgorde van het kleurenspectrum zijn uitgekozen. Leek me een leuk idee als opticien zijnde. Verder heb ik 3 motoren, de 1300, de 1500 en de 1600cc. Enkele en dubbele carburateurs, vaste en uitklapbare 3-hoeksraampjes, stalen en lichtmetalen velgen etc. Ik wilde gewoon nog een automaat in mijn verzameling hebben. Waarom heb jij het niet zo op automaten?
Helaas heb ik nog lang niet alle opties. Zo vindt ik de vliegeniersstoelen om te kwijlen, heb ik geen open dakje, geen diesel, geen airco, geen GLI, geen LX'77 :cry: en wat was er nog meer allemaal te krijgen die tijd?
De zilveren Passat ben ik gaan kijken met een bedrijfswagen maar zondag ben ik de LX gaan kijken met de gele.

Terug
Bovenaan