Wat als opvolger?

Omstandig antwoord van “Chat-K3” ;) ; alles is fijn, leuk, top, roze etc. + een hoop gemeenplaatsen over onderhoudsboekje.
En bijlange niet al die merken uit het de tekst hebben het Duitse AGR-label… voor zover ik lees Opel, Mercedes, VW en Recaro. BMW en Volvo sowieso niet, al heb je daar uiteraard wel uitstekende stoelkeuzes.
Ik hoef niet per se een AGR-stoel, in de Talisman heb je ook geen AGR-label meen ik. Als de stoel maar goed verstelbaar is en/of de juiste ondersteuning biedt. Ik heb nu wel AGR en bij de Mondeo hadden we vrij eenvoudige stoelen. Die zaten niet heel fijn op lange ritten. Mijn rug is niet zo degelijk en goede stoelen zijn ook gewoon belangrijk vind ik.

En een Ford Kuga PHEV? Ik heb er een paar keer in gezeten bij een groot occasioncenter en ik vind het echt een fijne auto. Ja, het is een SUV. Maar wel een fijne. Let daar ook op dat je de goede stoelen hebt, die je op veel manieren kan verstellen. Het verschil tussen de stoelen viel mij op.
Mijn vrouw vindt de Kuga er obees uit zien van achteren, dat is wel een nadeeltje ;)

En een Ford Kuga PHEV? Ik heb er een paar keer in gezeten bij een groot occasioncenter en ik vind het echt een fijne auto. Ja, het is een SUV. Maar wel een fijne. Let daar ook op dat je de goede stoelen hebt, die je op veel manieren kan verstellen. Het verschil tussen de stoelen viel mij op.
Mijn vrouw vindt de Kuga er obees uit zien van achteren, dat is wel een nadeeltje ;)
Mijn buren hebben zo'n Graphite Tech Edition, heeft zeker wat. En een collega met de nieuwe in het groen. Maar heeft die genoeg kofferbakruimte? Ik lees 400 liter (CarBase). En SUV... ben toch wel een fervent stationwagenrijder. Daarnaast rijden we nu vooral lange ritten met de Focus omdat de Zoë voor de korte ritjes wordt gebruikt. Dan heeft een PHEV minder toevoeging.

Zag net deze Hyundai i30 MHEV.

Eind weg, maar wel mooie uitvoering. Iemand bekend met deze uitvoering? Ik ben benieuwd hoe het rijdt en of de achterbank ruim genoeg is (qua diepte) voor onze meiden. Met zo'n kilometerstand kan je er lang mee rijden!

Nee niemand iets zinnigs?
Nog even gekeken naar het aanbod Octavia en Superb, want veel kofferbakruimte, maar weinig bijzonders. En zo'n cruise control hendel lijkt mij irritant!

Hoe oud zijn je kinderen?

Ik rij momenteel in een Mercedes-Benz CLA SB en aan kofferbakruimte geen gebrek.. Heb nu een C-klasse Estate besteld en die heeft zelfs wat minder. Is zoiets niks voor jou?

Een Volvo V60 moet toch wel te krijgen zijn met €15-20K bijbetalen?

Hoe oud zijn je kinderen?

Ik rij momenteel in een Mercedes-Benz CLA SB en aan kofferbakruimte geen gebrek.. Heb nu een C-klasse Estate besteld en die heeft zelfs wat minder. Is zoiets niks voor jou?

Een Volvo V60 moet toch wel te krijgen zijn met €15-20K bijbetalen?
Meiden zijn 4 en bijna 7. Ben zelf 1.83 m. Kofferbakruimte zoek ik wel vanaf zo'n 550 liter, al vind ik dat "echt in de praktijk" altijd het belangrijkste. Mondeo had ook een stuk minder (525) op papier maar in de praktijk vraag ik mij af of de Focus ruimer is, want die heeft iets van 600. Is zo'n CLA echt ruim? Staat hier in het dorp ook, misschien vertekent de daklijn en de "laagte" van de auto.

V60 is nieuwe model, en ik wil geen 20k bijbetalen maar in totaal. Dus zonder verkoop of inruilen gerekend.

In dat geval zou je ook naar z'n tweelingbroer (Ceed) kunnen kijken, smoelt net wat beter vind ik zelf:

Is er als PHEV en als MHEV
Kijk ik ook naar inderdaad. Lees wel problemen met het scherm, zitten bellen in en Kia lost dat niet op. Geen idee of dit bij de Hyundai ook speelt.
PHEV heb ik zoals gezegd twijfels bij of dit voor ons interessant is. En ACC is alleen in combinatie met automaat maar ik begrijp dat die bij Kia/Hyundai minder prettig/goed zijn?

Meiden zijn 4 en bijna 7. Ben zelf 1.83 m. Kofferbakruimte zoek ik wel vanaf zo'n 550 liter, al vind ik dat "echt in de praktijk" altijd het belangrijkste. Mondeo had ook een stuk minder (525) op papier maar in de praktijk vraag ik mij af of de Focus ruimer is, want die heeft iets van 600. Is zo'n CLA echt ruim? Staat hier in het dorp ook, misschien vertekent de daklijn en de "laagte" van de auto.

V60 is nieuwe model, en ik wil geen 20k bijbetalen maar in totaal. Dus zonder verkoop of inruilen gerekend.
Mijn kinderen zijn 4 en 6. En ben zelf 1,93m. De kofferbakruimte is voor ons prima bruikbaar, want deze is vrij diep. Voor vakanties gebruik ik toch ook een dakkoffer.

De Citroen C5X is denk ik ook zeker een auto om te overwegen. Moderne, ruime, en zeer comfortabele auto, die te koop staan voor een scherpe prijs. Erg ondergewaardeerd op de markt.
Zeker de 180 pk versie is een aanrader.

De al genoemde Renault Talisman is ook gewoon een hele goede keus, hele ruime, betrouwbare en comfortabele auto.
Mijn broer heeft er jarenlang een gehad, de enige leaseauto ooit waar hij steeds het contract van verlengde omdat die bijzonder goed beviel.

Succes met de zoektocht.

Buiten de kaders denkend: als het je vooral om wat meer vermogen gaat, is er geen chiptuning toe te passen op je huidige Focus?

Buiten de kaders denkend: als het je vooral om wat meer vermogen gaat, is er geen chiptuning toe te passen op je huidige Focus?
Dat is wel mogelijk, praat ook al over de mogelijkheden in een ander topic. Maar ik ben er ook nog niet over uit of ik dit zie zitten. Er wordt mijns inziens al best wat gevraagd van het blok, moet je daar nog meer uit willen halen?

De Citroen C5X is denk ik ook zeker een auto om te overwegen. Moderne, ruime, en zeer comfortabele auto, die te koop staan voor een scherpe prijs. Erg ondergewaardeerd op de markt.
Zeker de 180 pk versie is een aanrader.
Ik moet die echt even in het echt bekijken, vooral de achterzijde kan ik op de foto's niet mooi vinden. En ik wil zeker geen puretech motor. Maar wellicht een hybride, al lees ik nog geen 500l kofferbakruimte, dat is dan te weinig.

Mijn kinderen zijn 4 en 6. En ben zelf 1,93m. De kofferbakruimte is voor ons prima bruikbaar, want deze is vrij diep. Voor vakanties gebruik ik toch ook een dakkoffer.
Wij hebben ook een dakkoffer voor vakanties, zelfs dan past het nu allemaal net... daarom zou een Superb bijvoorbeeld ideaal zijn, die kan nog meer meeslepen! Maar goed, het is ook een kwestie van de duimstok mee, want liters op papier zegt ook niet alles!

Volgens mij ben je gewoon op zoek naar een lekkere ouderwets ruime D-segmenter.

Ik ben niet zo op de hoogte van de tweedehands prijzen maar ik ga gewoon een lijstje noemen;

De Skoda Superb had je natuurlijk al op de radar. De VW Passat is er dan ook nog, maar wellicht wat duurder?

Verder de Renault Talisman die je al genoemd had.

Andere opties zijn nog:
- Peugeot 508
- Mazda 6
- Opel Insignia
- Kia Optima
- Ford Mondeo
- Hyundai i40
- Toyota Avensis

Beetje out of the box, maar volgens mij veel te waardevast en dus nog te duur:
- Subaru Outback

Sommigen van de bovengenoemde zijn al een tijdje van de markt dus die zullen dan wat ouder zijn. (Weet niet hoe oud/jong de auto moet zijn)

Je kan natuurlijk ook nog kijken naar het E-segment;

- BMW 5
- Audi A6
- Mercedes E-klasse

Maar reken wel op veel hogere loopkosten, ik denk eigenlijk niet dat dat is wat je zoekt.

En als het nog wat ouder mag heb je ook nog de Citroen C5 en de Volvo V70. Die zijn inmiddels wel wat op leeftijd, maar vooral de V70 was echt een ruimtewonder en erg degelijk ook voor wat ik er altijd over hoor/lees.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad slim om zelf de kofferruimte te bekijken en te meten.

Autofabrikanten blijken enorm te sjoemelen met de opgegeven ruimte, omdat dit een goed aankoopargument is, de ADAC heeft dit onderzocht.

Volgens de ADAC waren de grootste sjoemelaars Volkswagen en Volvo, bij een Volkswagen scheelde het maar liefst 325 liter.
Dacia bleek het dichtst bij de opgave te zitten.

De Citroen C5X heeft ook de betrouwbare 1.6 hybride, deze zit ook o.a. in verschillende Peugeots

Heb je een link naar dat artikel? ik kan het zo snel niet vinden.

Gevonden: Test Kofferraumvolumen: Stimmen die Angaben der Autohersteller?

Ben benieuwd hoe dat tot stand komt. Dat er gesjoemeld word wil ik nog wel aan, maar 325L is een krankzinnig getal.

Betreft een Touran. Het verschil licht het artikel verder niet toe helaas. (vermoed iets met een schuivende achterbank oid) Weet wel dat de ADAC's meet methoden veel strenger zijn dan de bij (iig Europese standaard) VDA methode.

Ook jammer dat ze aangeven 200+ auto's getest te hebben en slechts een handjevol aan resultaten publiceren. Als ze nou echt iets aan het probleem zouden willen doen zouden ze een grote lijst bijhouden waar alle auto's die ze ooit bemeten hebben met elkaar vergeleken kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Volgens mij ben je gewoon op zoek naar een lekkere ouderwets ruime D-segmenter.
Ja, qua ruimte komt het daar wel op neer denk ik. C-segment met een ruime kofferbak zoals ik nu heb is ook een optie, maar dan heb je minder keuze. Vaak is dan de achterbank toch wat krap, maar dat is gewoon ook meten met de stoelen. Oudste kan binnenkort wel helemaal zonder stoel, maar de jongste zit er nog even aan vast. Liever geen trappelende benen tegen de rugleuning...
Ik ben niet zo op de hoogte van de tweedehands prijzen maar ik ga gewoon een lijstje noemen;

De Skoda Superb had je natuurlijk al op de radar. De VW Passat is er dan ook nog, maar wellicht wat duurder?

Verder de Renault Talisman die je al genoemd had.

Andere opties zijn nog:
- Peugeot 508
- Mazda 6
- Opel Insignia
- Kia Optima
- Ford Mondeo
- Hyundai i40
- Toyota Avensis
Jup, deze lijst was ik ook al naar aan het kijken. Helaas is een aanzienlijk deel al uit productie. En met mijn wensenlijstje is een aantal ook gewoon te duur.
Beetje out of the box, maar volgens mij veel te waardevast en dus nog te duur:
- Subaru Outback
Zag wel een Levorg, over out of the box gesproken!
Sommigen van de bovengenoemde zijn al een tijdje van de markt dus die zullen dan wat ouder zijn. (Weet niet hoe oud/jong de auto moet zijn)
Dit dus. Opzich geen voorkeur qua leeftijd, rijden nu 2020 maar ouder mag ook.
Je kan natuurlijk ook nog kijken naar het E-segment;

- BMW 5
- Audi A6
- Mercedes E-klasse

Maar reken wel op veel hogere loopkosten, ik denk eigenlijk niet dat dat is wat je zoekt.
Klopt, maar wel mooie wagens!
En als het nog wat ouder mag heb je ook nog de Citroen C5 en de Volvo V70. Die zijn inmiddels wel wat op leeftijd, maar vooral de V70 was echt een ruimtewonder en erg degelijk ook voor wat ik er altijd over hoor/lees.
Jup maar V70 is relatief duur (waardevast) en ook wel oud interieur vind ik.

En Deze?

Edit: O, dat is een Phev dat kost wel bagageruimte. Maar zelfs dan blijft het een riante auto denk ik.
Superb PHEV is nog ruim genoeg als de cijfers kloppen, maar zwart/wit is echt een no go. Liever ook geen grijstinten, maar misschien is dat een te zware eis...fijne is wel dat ze ook voorbij komen met voorruitverwarming, net als de Focus. Dat heeft de Talisman niet, maar daar kan ik mee leven. Alleen blijkt de combi Adaptieve cruise control en stuurwielverwarming een lastige om te vinden. En de info klopt ook niet altijd!

Kijk ik ook naar inderdaad. Lees wel problemen met het scherm, zitten bellen in en Kia lost dat niet op. Geen idee of dit bij de Hyundai ook speelt.
PHEV heb ik zoals gezegd twijfels bij of dit voor ons interessant is. En ACC is alleen in combinatie met automaat maar ik begrijp dat die bij Kia/Hyundai minder prettig/goed zijn?
Heb een Proceed uit 2020 met DCT-7. Ik vind het een zeer prettige aandrijflijn. Dat de automaat minder goed zou zijn heb ik nergens gelezen toen ik onderzoek deed. Je voelt de auto soms wel opschakelen, dus het is niet geheel boterzacht altijd.

Mocht je de (Pro)Ceed/i30 verder onderzoeken, dan zou ik wel goed de kofferbak van tevoren kijken of dat praktisch voor je. Deze is lang (en 600 liter inhoud) maar vanwege de opgehoogde vloer kun je niet hoog stapelen. Onder de vloer zitten een hoop vakken, heel handig voor dagelijks gebruik, maar als je op vakantie gaat of zo is het wat mij betreft minder handig. Bij mijn vorige auto (dat was dan wel een D-segment station) kon ik twee boodschappenkratten op elkaar zetten en de afdekhoes er nog overheen trekken. Dat kan ik nu wel vergeten. Bij vakanties gaat er dus een dakkoffer op, daarmee is alles opgelost.
Ben bewust van een D-segment naar C gegaan, omdat C prima voldoet, maar een klap goedkoper is in onderhoud.

Een nieuwere Focus heeft ook zo'n dubbele vloer, maar daar zit dan weer een vrij groot vak onder waar je alsnog best groot spul in kwijt kunt.

Wat ik dan wel weer een fijn idee vind is dat er onder de vloer en dan daar weer onder nog een volwaardig reservewiel ligt. Dat heb je niet zo vaak meer.

Hier ook geen problemen met het scherm of bellen ervaren. Één keer een issue dat er een melding kwam dat ik de gebruiksvoorwaarden moest accepteren en daarna kon ik niet doorklikken. Melding kwam dus elke keer terug. Heb de boel zelf geüpdatet via de Kia-updatetool op de computer en toen was het opgelost.

Mijn auto heeft ondertussen 180.000+ gereden en alleen regulier onderhoud gehad voor zover ik weet. Volgende beurt ga ik het onderstel wel even mee laten nemen, er begint soms wat te kraken linksvoor bij drempels onder een bepaalde hoek.

Succes weer..!

Klopt, onze Focus heeft ook die dubbele vloer, maar ik vermoed dat de combi B&O geluid en thuiskomer ervoor zorgt dat we minder liters hebben. Hij is wel echt veel ruimer dan de Focus MK3.
Wij zijn ook bewust van een Mondeo naar een Focus gegaan, rijdt veel zuiniger. Onderhoud merk ik geen verschil, wegenbelasting natuurlijk wel. Nadeel was wel de binnenruimte maar dat lukte altijd wel precies met vakantie nu, al zou ik het prettig vinden wanneer we net wat meer hebben, omdat we bijvoorbeeld bij onze dochters ook aardig wat spullen leggen. En nog een flinke dakkoffer, ik weet het, we kunnen ook minder meenemen haha. Ook een keuze...

Zeker, maar hier had de Mondeo een sterkere 4-cilinder waar je minder van vraagt dan de 3-cilinder in de Focus. Kon ook minder stuk gezien we nu erg veel opties hebben.

Ik heb de voorganger van jouw Focus gehad, met hetzelfde blok. En ook op langere trips vond ik 'm prima voldoen. De Golf die ik nu heb heeft een viercilinder en heb ik nog iets laten oppeppen. Dan gaat alles net wat makkelijker. Maar de motor loopt gewoon net wat lekkerder door die extra cilinder. Alsof ie over een breder toerenbereik een schappelijk koppel heeft.
Maar hij weegt ook maar 1220kg ofzo, dat is fijn.
Dus of gewoon op vakantie beseffen dat dat net dat ene moment is dat je de Mondeo mist, of toch kijken naar een andere C-segmenter met een iets sterker blok.
Overigens weet ik een oranje Focus ST wagon van jouw generatie te koop. Onwijs gaaf ding.

Superb PHEV is nog ruim genoeg als de cijfers kloppen, maar zwart/wit is echt een no go. Liever ook geen grijstinten, maar misschien is dat een te zware eis...fijne is wel dat ze ook voorbij komen met voorruitverwarming, net als de Focus. Dat heeft de Talisman niet, maar daar kan ik mee leven. Alleen blijkt de combi Adaptieve cruise control en stuurwielverwarming een lastige om te vinden. En de info klopt ook niet altijd!

Ik denk dat je jezelf wat betreft de kleur dan wel erg limiteerd. Vooral ook bij dit type auto dat voornamelijk ex-lease zal zijn, en dus veelal zwart en grijs.

Dit is ook een mooi bomvol exemplaar qua opties Skoda Superb Combi 1.4 TSI Plug-in Hybride, wel ook weer zwart. :( (Die velgen vind ik niks, maar de advertentie vermeld twee verschillende velgen dus ik vermoed dat de originele velgen nog aanwezig zijn)

Ik denk dat wat je wil er wel is, maar dan zul je geduldig moeten zijn tot de juiste uitvoering in (vooral) de juiste kleur langs komt. Dat zullen er weinig zijn, dus dat kan lang wachten worden.

Ik heb de voorganger van jouw Focus gehad, met hetzelfde blok. En ook op langere trips vond ik 'm prima voldoen. De Golf die ik nu heb heeft een viercilinder en heb ik nog iets laten oppeppen. Dan gaat alles net wat makkelijker. Maar de motor loopt gewoon net wat lekkerder door die extra cilinder. Alsof ie over een breder toerenbereik een schappelijk koppel heeft.
Maar hij weegt ook maar 1220kg ofzo, dat is fijn.
Dus of gewoon op vakantie beseffen dat dat net dat ene moment is dat je de Mondeo mist, of toch kijken naar een andere C-segmenter met een iets sterker blok.
Overigens weet ik een oranje Focus ST wagon van jouw generatie te koop. Onwijs gaaf ding.
Het is ook wel dat het zaadje is gepland nu hèhè. Het is zeker geen slechte wagen en een luxe probleem. Toch rijdt iets meer koppel en een cilinder extra wel fijner inderdaad. En we zijn best zwaar beladen met vakantie. En iets meer ruimte zou prettiger zijn, maar nogmaals, dat wil ik ook nameten.

Is die ST een 2.3?
Ik denk dat je jezelf wat betreft de kleur dan wel erg limiteerd. Vooral ook bij dit type auto dat voornamelijk ex-lease zal zijn, en dus veelal zwart en grijs
Klopt, er wordt veel zwart aangeboden, maar er zijn ook wel wat opties qua kleur. Best wat blauw bijvoorbeeld. Grijs zoek ik inmiddels ook naar, maar zwart/wit is een no go.

Probleem lijkt eerder dat ik opties als ACC, stuurwielverwarming en camera zoek. Sowieso zijn er niet veel auto's met stuurwielverwarming. Met mogelijkheid tot voorverwarmoptie, zoals bij een aantal hybrides, is zo'n verwarming minder belangrijk. Maar ik wil geen witte handen meer...

De ST van die generatie is idd de 2.3 viercilinder.

Hier nog een mooie Superb, wel ietsjes duurder:

Stuurverwarming moet mijn volgende auto ook hebben. Ik vond het onzin, maar ik heb ook die aandoening van Raynaud waarbij je idd witte vingers krijgt. En ik denk dat stuurverwarming dat wel iets kan voorkomen.

De ST van die generatie is idd de 2.3 viercilinder.

Hier nog een mooie Superb, wel ietsjes duurder:

Stuurverwarming moet mijn volgende auto ook hebben. Ik vond het onzin, maar ik heb ook die aandoening van Raynaud waarbij je idd witte vingers krijgt. En ik denk dat stuurverwarming dat wel iets kan voorkomen.
Ik vond het soms gewoon gevaarlijk bij de Mondeo, want je mist ook gevoel in je vingers. Mijn vriendin schrok ervan hoe wit mijn vingers werden. En het is niet alleen als het vriest, was het maar zo. Dan was het te overzien in Nederland.

Mooie uitvoering deze Superb inderdaad! Zulke opties wel gevonden, maar vaak in '25 geïmporteerd, heeft niet mijn voorkeur. Vooral kilometerstand is dan wat twijfelachtig.
Was deze al tegenkomen

Ik vind m wat saai. En hij heeft geen trekgewicht op kenteken, let daar op.
Ja, het is niet de mooiste uitvoering maar de prijs is wel aardig naar mijn idee. Ben nu vooral aan het kijken naar een Superb of een Octavia, maar dan geen PHEV Octavia gezien het verlies aan kofferbakruimte.

Update, nog niks gevonden en twijfel steeds meer of ik de Focus niet gewoon niet moet doorrijden totdat deze echt te duur wordt qua onderhoud. En dan tegen die tijd maar weer kijken. Anderzijds blijf je toch kijken, maar mijn wensen lijken ook niet zo realistisch.

Zojuist nog even een Octavia bekeken (online dan). Wel een 3-cilinder maar dan wel een MHEV dus wellicht net wat meer power? Op papier iets meer koppel dan de Focus. En je hebt een elektrische duw, niet? Qua kofferruimte beter dan een IV waarbij je veel inlevert. En die zijn ook een stuk zwaarder. Zoals gezegd hebben wij ook weinig aan een PHEV omdat we met deze auto vooral lange stukken rijden. Heb alleen geen verstand van de DSG, daar lees je zoveel verschillende verhalen over, zit wel in deze auto.

Als stuurverwarming een harde eis is en ACC eveneens, misschien ook eens in de Mazda-hoek kijken? Mijn CX-3 uit 2017 had dat al voor een compact karretje. Stoelverwarming en inklapbare spiegels hebben alle modellen - los van de absolute basisversies die je toch wil mijden - al standaard sedert, wat zal het zijn 12+ jaar.

Als stuurverwarming een harde eis is en ACC eveneens, misschien ook eens in de Mazda-hoek kijken? Mijn CX-3 uit 2017 had dat al voor een compact karretje. Stoelverwarming en inklapbare spiegels hebben alle modellen - los van de absolute basisversies die je toch wil mijden - al standaard sedert, wat zal het zijn 12+ jaar.
Probleem is dan bagageruimte (bij de CX serie). En mijn vriendin vind de 6 niet mooi, eerlijk gezegd vind ik die ook minder mooi dan bijvoorbeeld een Talisman. Exterieur wel, maar dashboard kan mij niet bekoren.

Stoelverwarming vind je vrij makkelijk. Maar bijvoorbeeld de Talisman vind ik vaak met of ACC of stuurwielverwarming. Die eerste modellen (vanaf 2016) zie je nog wel vaak die combi, maar dan heb je geen Apple CarPlay/Android Auto bijvoorbeeld. En dat is ook wel een harde eis.

Voor wat ik even snel op google vind is dat android auto probleem makkelijk te verhelpen.

Ik vind op het Renault forum meerdere posts betreft het updaten van R-link:

Zie ook hier en hier of hier (Heeft zo'n Talisman R-link 1 of 2?)

Voor wat ik even snel op google vind is dat android auto probleem makkelijk te verhelpen.

Ik vind op het Renault forum meerdere posts betreft het updaten van R-link:

Zie ook hier
Link werkt niet bij mij?

Wat ik zelf heb gevonden is dat je vanaf medio 2017 alles voldoende kan updaten om het werkend te krijgen. Modellen voor die tijd moet je ombouwen en ik wil geen extra kosten en risico's. Auto moet gewoon klaar zijn, tenzij er bijvoorbeeld een trekhaak onder moet, dat vind ik wat minder spannend en is vaak te onderhandelen.

Dus liefst gewoon de opties die we zoeken en klaar.

Net nog even met een rolmaat de kofferbak van de Focus gemeten. Is echt een ruwe schatting, maar ik denk dat je zo rond de 550 liter zit, praktisch gezien. Op de mat is het best ruim (100x120) en is zo'n 70 hoog, maar het loopt vrij snel toe. Dus beetje gemiddelde en dan kom ik daarop uit.

Vreemd dat die linkjes het niet doen, voor mijzelf wel.. Gaat iig om hobbyisten die een beetje handig zijn met dat r-link systeem van Renault. Komt geen aftermarket aan te pas, gewoon officiele software updates voor wat ik begrijp.
Kosten varieren zo tussen de 20 a 30 eur voor wat ik zie. Dat is de moeite niet. Als je een exemplaar kan vinden dat verder alles heeft wat je zoekt zou ik me daar dus niet door laten tegenhouden.

In die derde link wordt ook specifiek de Talisman 2014 - 2017 benoemd. Dus ook pre-2017 moet gewoon kunnen.

Vreemd dat die linkjes het niet doen, voor mijzelf wel.. Gaat iig om hobbyisten die een beetje handig zijn met dat r-link systeem van Renault. Komt geen aftermarket aan te pas, gewoon officiele software updates voor wat ik begrijp.
Kosten varieren zo tussen de 20 a 30 eur voor wat ik zie. Dat is de moeite niet. Als je een exemplaar kan vinden dat verder alles heeft wat je zoekt zou ik me daar dus niet door laten tegenhouden.
Hmm ik krijg dit als melding:
Forbidden
You don't have permission to access this resource.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request

Maar goed, vanaf ongeveer medio 2017 kan wat jij zegt wat het R-Link systeem betreft inderdaad. Software durf ik wel aan, nadeel is dat ze vaak in de randstad zitten en ik dan wel 2u moet rijden.

Heb dat inderdaad wel meegenomen in het zoeken, als de auto jong genoeg is kijk ik niet naar die optie.

Waar in het land zit je ongeveer? Het is vervelend dat die linkjes het niet doen, maar 1 zit in Malden dat is hier om de hoek bij Nijmegen maar geeft aan dat het ook in Utrecht mag. De ander zit in Apeldoorn en de derde doet het remote met videobellen.

Waar in het land zit je ongeveer? Het is vervelend dat die linkjes het niet doen, maar 1 zit in Malden dat is hier om de hoek bij Nijmegen maar geeft aan dat het ook in Utrecht mag. De ander zit in Apeldoorn en de derde doet het remote met videobellen.
Groningen boven de stad

Deze zit in jouw buurt via marktplaats: linkje

En deze had ik net ook via het Renault forum, nu via marktplaats. Dat is die in Malden.

Zie wel ook de volgende disclaimer nog overigens:

Apple CarPlay (iPhone): Wordt altijd ook geactiveerd bij Android Auto, maar alleen functioneel op R-Link 2 in hele specifieke gevallen (vooral 2017-modellen met software 3.3.x of 7.x maken een kleine kans). In de meeste gevallen is Apple CarPlay helaas NIET functioneel.

Heb je carplay of android auto nodig?

Deze zit in jouw buurt via marktplaats: linkje

En deze had ik net ook via het Renault forum, nu via marktplaats. Dat is die in Malden.

Zie wel ook de volgende disclaimer nog overigens:

Apple CarPlay (iPhone): Wordt altijd ook geactiveerd bij Android Auto, maar alleen functioneel op R-Link 2 in hele specifieke gevallen (vooral 2017-modellen met software 3.3.x of 7.x maken een kleine kans). In de meeste gevallen is Apple CarPlay helaas NIET functioneel.

Heb je carplay of android auto nodig?
Beide. En wat bovenstaande betreft, dat is wat ik eerder benoemde. Die eerste Talisman serie, daarvan krijg je de software niet up to date. Wat ik zo snel begreep dan.

Chrome gebruik ik. Al een incognito venster geprobeerd?

Hmm ok, dan misschien toch niet zo makkelijk. Ben er verder ook niet zo bekend mee, had dit zo gewoon even snel via Google gevonden.

Chrome gebruik ik. Al een incognito venster geprobeerd?

Hmm ok, dan misschien toch niet zo makkelijk. Ben er verder ook niet zo bekend mee, had dit zo gewoon even snel via Google gevonden.
Ja incognito, cache et cetera gewist, helpt niet. Echt vreemd, kan zo ook niet vinden hoe ik dit vlot oplos.

Zeker fijn dat je zo actief meedenkt! Ik vind het een lastige puzzel haha.

Ik ben ook geen held in dat soort dingen helaas, sorry.

Zie deze trouwens ook langskomen met alle door jou vereiste opties. Wanneer ga je die eis "geen zwart" opgeven? :LOL:

idem

Ik ben ook geen held in dat soort dingen helaas, sorry.

Zie deze trouwens ook langskomen met alle door jou vereiste opties. Wanneer ga je die eis "geen zwart" opgeven? :LOL:

idem
Niet, haha, zwart/wit gaat niet gebeuren. Overigens ben ik één keer bij Vaartland geweest (Heerenveen) en dat was zo'n slechte ervaring dat ik ze liever negeer. Maar goed, dit is wel een andere vestiging. Die tweede optie lijkt ook wel een wat paarsige gloed te hebben? Helaas wel een vroeg 2017 model dus waarschijnlijk geen CarPlay te activeren...

Terug
Bovenaan