Bedankt voor het meedenken!
Wat keuzes maken zou ik zo de politiek in kunnen (of een land met veel Staten regeren), gaat nogal heen en weer inderdaad
Aardige samenvatting bovenstaand hoor. Ik ben ondertussen ben ik steeds nieuwsgieriger naar een EV als hoofdauto. Maar dan wil ik wel fatsoenlijk bereik. Dus met vakantie nog wel richting de 300 km, met volle bepakking. Heb gisteren nog even naar de financiering bij Ford gekeken. 0,99% rente, dat vind ik wel interessant. Gaat tegen mijn principe van lenen in, maar als ik dan een nieuwe EV kan kopen waarmee ik jaren vooruit kan, misschien nog niet eens zo gek. Gok dat ik max 20k per jaar rijd. En met een EV vind ik de 2 ton grens ook minder belangrijk. Is ook psychisch natuurlijk!
Ik kom nu ruwweg op 3 opties uit:
- Niet zeuren, verder rijden met de Focus en blijven sparen voor een (betere) EV over zeg 3 jaar.
- Nu de Focus inruilen voor een andere ICE, zoals een MHEV Focus of Octavia met wat meer kracht. Plugin vind ik geen optie. Zo rond de 10-15 k bijleggen en dan een jaar of 5 rijden, tot 2 ton en dan een EV?
- Nu investeren in een EV, eventueel met financiering. Focus eventueel zelf verkopen.
Wat een EV betreft, de XC40 lijkt mij niet zo heel groot? En het bereik... Ik ben verder niet zo overtuigd van het uiterlijk. Waar is dat toch met die lompe c-stijl tegenwoordig? Maar wel lekkere kleur.
Polestar 2 vind ik ook wel aardig, maar lijkt mij ook wat klein in de kofferbak
EV6 kan ik gewoon echt niet mooi vinden. Ioniq 5 wel, maar dat is wel vooral het exterieur. Interieur is even wennen...
Mustang vind ik wel erg mooi, maar ik kom bij alle exemplaren uit op 30kg kogeldruk. Onze fietsendrager heeft uit mijn hoofd 80 nodig, dat is best veel. De Focus kan 90 aan. Trekgewicht vind ik niet zo heel belangrijk. We gaan misschien over een aantal jaar een vouwwagen aanschaffen, maar die zitten niet snel over de 750 begrijp ik. Dan even goed kijken naar het beladen.
Capri zou nog kunnen, al vind ik die minder geslaagd dan de Mustang. Lees ook minder positieve verhalen over de bediening en de combi met VAG in de ontwikkeling.
Audi lees ik weinig positiefs over de e-tron. Ik vind dat Audi erg mooie stations kan maken, met als BMW en Volvo. Maar ik heb dan ook echt een zwak voor een station t.o.v. een SUV.