Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
In een test van de Dacia Jogger wordt de oude Logan MCV steeds omschreven als Logan MCW. De redactie kent je dus ook. Waar het hart vol van is ..De titel lijkt mij duidelijk
In mijn geval is het niet heel spannend; MCW zijn mijn initialen. Ik schreef het al toen ik puber was op kaften van schoolboeken e.d. En op zijn Engels klinkt het ook wel aardig early 90s.
Dus ik ben meer benieuwd naar die van jullie![]()
In een test van de Dacia Jogger wordt de oude Logan MCV steeds omschreven als Logan MCW. De redactie kent je dus ook. Waar het hart vol van is ..![]()
Grappig, bij jouw forumnaam denk ik altijd aan de discutabele Friese formatie 'Sadelrûkers'. Dat woord betekent precies hetzelfde en als je hun nummers beluistert begrijp je waarschijnlijk waarom ik er extra om moet lachen.Komt er op neer dat ik vroeger een collega had met een nogal flink ontwikkeld reukorgaan. Deze man is ook fanatiek wielrenner en omdat 'ie nogal vaak onnozel kon doen noemde ik hem "de Zadelsnuiver". Ik vond dat eigenlijk zo'n mooi woord dat ik besloot 'm zelf maar in gebruik te nemen voor dit forum. In real life kan ik beloven dat ik zelf nog nooit daadwerkelijk aan een zadel heb geroken![]()
Moderator
Hier staat het één keer genoemd, in de gedrukte AW twee keer: <https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/dacia-jogger-hybride-eerste-rijtest/>Ja juist bij zulke nicknames ben ik benieuwd.
Via google niet gevonden, waar dan? Toen de Logan MCV onthuld werd in 2006 moest ik wel een beetje gniffelen omdat het zo sterk leek op mijn nickname. Overigens Had Medisch Centrum West ook wel gekund..

Hier was al eens een topic over maar dat bestaat misschien niet meer.
Inderdaad, dat herinner ik me ook. We lopen alweer lang mee hier. Wellicht dat de 'oude garde' het bekend klinkt, maar mijn nickname ontstond toen ik me op de havo verveelde (alle vakken met 'kunde' gingen me vrij gemakkelijk af) tijdens een wiskunde les waarbij de TI-83 (of was toch de 82 waar ik een afbeelding van vond) op het tafeltje lag. En tja, zo is het ontstaan.
Na de havo en hts volgden overigens geen banen waarbij de 'kunde'-vakken de hoofdrol spelen, maar heb ik nog een bovenmatige belangstelling voor getallen, cijfers en raad ik iedereen met eenzelfde tik YT-kanalen aan als Numperphile
![]()
mijn nickname ontstond toen ik me op de havo verveelde (...)waarbij de TI-82/83 op het tafeltje lag. En tja, zo is het ontstaan.
Ik heb een struisvogel als avater waardoor velen misschien denken dat het daar mee te maken heeft (een beetje het Twix / Mars idee.)