Wat betekent jouw nickname (en avatar)?

Voor de balans en de sfeer lijkt het me best goed dat er hier ook wat vrouwen actief zijn. Welkom, @Marleen!

Voor sfeer heb ik de voorbije weken inderdaad gezorgd. Sorry dat ik daar om moet lachen, maar geloof me: de moderatoren hebben een boel werk gehad door en voor mij, nietwaar @Joost Boers

In ieder geval, ben ik blij dat ik het forum ontdekt heb, zodat ik wat persoonlijker met iedereen kan omgaan. Dat schept toch een betere band, dan het geroep op de frontpage.

Raar dat ik iedereen een virtuele knuffel wil geven? Of is dat het lentegevoel?

In ieder geval, ben ik blij dat ik het forum ontdekt heb, zodat ik wat persoonlijker met iedereen kan omgaan. Dat schept toch een betere band, dan het geroep op de frontpage.

Ik zie nu steeds mee mensen van de hoofdpagina hier op het forum. Gros van de forummes zitten daar niet, ik hoop dat je dat beseft en ook dat we niet de sfeer van daar hier willen :)

Ik zie nu steeds mee mensen van de hoofdpagina hier op het forum. Gros van de forummes zitten daar niet, ik hoop dat je dat beseft en ook dat we niet de sfeer van daar hier willen :)
Heee, zo erg was ik niet, toch?
Misschien tijd voor een nieuwe nickname. Jullie mogen suggesties doen
Mijn man suggereerde Godzilla, die staat nu een week op droog z@@d. Maw: suggesties zijn niet zonder risico's.

Het risico trotserend ;):
"Emma Peel", die krachtige vrouw die stevig van zich afbijt uit - jawel - "The Avengers" (*), dus tevens een verwijzing naar de Jeep die waarschijnlijk de primeur krijgt met de aandrijflijn waar je wel oren naar hebt? Of is dat te vergezocht, of teveel de sidekick van ... ?
(*) afhankelijk van leeftijd de TV-serie of de film ;)
Doe mij de film maar. Altijd al fan geweest van Uma Thurman. Haar ondermeer graag bezig gezien in de Kill Bill films. En om het toch nog even over auto's te hebben: die prachtige Kharmann Ghia (al heeft ze er toen eentje in de prak gereden tijdens de opnames). Over de pussy wagon zullen we het maar niet hebben?

Jammer dat het zo gaat, waarschijnlijk was zelf 't goede voorbeeld geven - dus bv on-topic blijven en geen persoonlijke aanvallen doen zoals de forum-regels oa voorschrijven - beter geweest. In ieder geval voor de sfeer, de grootste omslag daarin die ik hier zie is toch echt van 8:20 vanochtend.
En we zitten hier in de 'stamgasten' sectie, waar zover ik weet het minder strikt over auto's hoeft te gaan. Wel bijzonder dat ik als relatieve nieuwkomer een actieve, ervaren forumgebruiker daaraan moet herinneren :unsure:
Dit is een topic over wat je nickname betekent. Het is geen algemeen chat-topic. Het lijkt ook niet gek als de topic-starter/eigenaar iemand aanspreekt die off-topic gaat. Iemand aanspreken op zijn gedrag is trouwens heel wat anders dan een 'persoonlijke aanval'.

Ik constateer dat een aantal van de frontpage nu op het forum rondhangen en vooral met elkaar kletsen (niet alleen in dit topic). Ook dat kan je gewoon via PM doen, vind je niet? Eerste reactie aan Marleen was meer algemene 'waarschuwing'. Het schopt mij aan het verkeerde been dat o.a zij juist flink aanwezig is op de frontpage en in ander topics over het geban heeft en dan verontwaardigt gaat doen. Ik hoop gewoon dat de vervuiling van de FP niet doorstroomd naar het forum. Dat ik dat niet zou mogen benoemen vind ik onzin.

Hoi MCW, het is niet mijn bedoeling hier het topic te vervuilen of keet te schoppen. Ik wou gewoon mensen leren kennen door te babbelen over in dit geval nicknames. Sorry, mocht ik daardoor te ver zijn afgeweken van het onderwerp.
Over die tijdelijke ban: hierover heb ik een constructieve en leuke babbel gehad met @Joost Boers en dat is allemaal uitgeklaard, dus maak je daar maar geen zorgen over.
Wil je dat ik me hier terugtrek, vraag het me dan. Of stoor je je aan mijn gepraat met andere mensen hier, zeg het me dan persoonlijk. Ik ben echt geen moeilijke hoor en ik voldoe graag aan je wensen.

Hoi MCW, het is niet mijn bedoeling hier het topic te vervuilen of keet te schoppen. Ik wou gewoon mensen leren kennen door te babbelen over in dit geval nicknames. Sorry, mocht ik daardoor te ver zijn afgeweken van het onderwerp.
Over die tijdelijke ban: hierover heb ik een constructieve en leuke babbel gehad met @Joost Boers en dat is allemaal uitgeklaard, dus maak je daar maar geen zorgen over.
Wil je dat ik me hier terugtrek, vraag het me dan. Of stoor je je aan mijn gepraat met andere mensen hier, zeg het me dan persoonlijk. Ik ben echt geen moeilijke hoor en ik voldoe graag aan je wensen.
Open dan een eigen topic en ga niet een lang bestaand topic met een leuke inhoud lopen verzieken. Ja ik reageer dan nogal bot maar ik snap ook werkelijk niet waarom je dat niet vooraf zelf kunt inschatten. Maar ja, je laatste alinea zegt me dat je dat inzicht helaas niet hebt.

Jeroen is mijn voornaam en mijn achternaam begint met een W. Simpel.
Mijn avatar is van de Amerikaanse band/kunstenaarscollectief The Residents: de bekendste onbekende band ooit.
Ze wilden eigenlijk niet optreden en wilden koste wat kost anoniem blijven. Volgens de band zelf omdat je dan als artiest je beste werk kan maken en de meeste artistieke vrijheid hebt. Na 50 jaar en zo'n 100 elpees/cd's/dvd's/computerspellen/videoclips/het allereerste punknummer (?) kom ik tot de conclusie dat ze dat aardig gelukt is.
Tot voor kort (zo'n 7 jaar) continu zichzelf opnieuw uitvindend.
Dat optreden kwam er wel van en de eerste 25 jaar deden ze dat verkleed: alle vier in een tuxedo met een een eyeballmask en daarop een hoge hoed. En dat is precies het plaatje dat ik gebruik als avatar.
Inmiddels verkleden ze zich nog steeds, maar niet meer met de maskers. Daarvan zijn er door de jaren heen 2 van gestolen...
Met de opkomst van internet is die anonimiteit wel verdwenen, maar ook daar maakten ze handig gebruik van: aanleiding voor het album The Bunny Boy (2008) was dat een oude vriend van de band zijn broer kwijt was en de band om hulp vroeg hem te zoeken. De vriend bracht toen wekelijks (vage) clipjes op de site uit waarin hij aanwijzingen gaf.
Ze waren grensverleggend, vernieuwend en vooral heel dwars:
- Wie maakt er in vredesnaam muziek over muziek?
- Of over Eskimo's?
- Of de Amerikaanse (muziek)geschiedenis in "3 EZ pieces"?
- Of een elpee met 40 nummers van elk ongeveer een minuut?
- Of een ode aan de waanzin?
- Of over een seksverslaafde die eigenlijk liever een clown was geworden?)

Juist: The Residents!

Kijk de community-huisregels eerst nog eens na voor je zulke suggesties doet.
Daar staat overduidelijk: Wil je een topic openen, kijk dan eerst of er wellicht al een topic over hetzelfde onderwerp loopt. Letterlijk citaat! Volkomen onzinnige suggestie dus, die regelrecht tegen de huisregels ingaat. Kun je voor gerapporteerd worden. Als je een beetje slim bent houd je de eer aan jezelf en verwijder je die suggestie zelf, voor de moderatoren dat voor je doen en er mogelijk een ban aan koppelen ... Want buiten die suggestie ben je niet een beetje bot, en de huisregels vermelden ook nog het één en ander over respect en dergelijke :rolleyes:
Ja inderdaad, open zeker geen topic wat over auto's gaat want waarschijnlijk bestaat er al eentje. Wijsneus...

Mijn nickname is echt helemaal random gekozen (maar het is wel een manier om jezelf te vervoeren... soort van... om het toch een beetje auto-gerelateerd te houden). Er zijn wel eens forummers geweest die mij aanspraken of naar mij refereerden als 'Bob' maar dat is mijn naam niet ;)

Mijn avatar is een plaatje die bij het nummer 'Geck-o - Good things will come' hoort. Gewoon omdat ik het een vette tekening vond (en het liedje is ook wel aardig :) )

Ja inderdaad, open zeker geen topic wat over auto's gaat want waarschijnlijk bestaat er al eentje. Wijsneus...
He janneman, je hebt ergens gelijk hoor qua vervuiling vh topic maar dit hoeft toch niet op deze onaardige manier of wel?

@MCW heeft een punt met dat het fijn zou zijn als het lelijke gedrag van de FP niet hier ontstaat, maar wat mij betreft hoeven jouw (janneman) reacties qua toonzetting ook niet.

Dankjewel dat je je botheid, respectloosheid en maling aan de communityregels zo pijnlijk duidelijk etaleert. Maakt 't rapporteren nog een stuk makkelijker en overtuigender :rolleyes: Schelden en op de man spelen staat ook in die regels ...
Graag gedaan hoor. Dat je hier koud op het forum mij de les wil lezen door met de 'regeltjes' te etaleren, tja dan reageer ik bot. Dat je dat al meteen doet doet dat vind IK nu net respectloos. Misschien dat je daarmee mijn reactie beter snapt.

Hiermee stop ik ook met hier reageren. Bij vragen of opmerkingen mag je me altijd een privé bericht sturen.

Dutch Finnatic 2 omdat Dutch Finnatic-zonder-1 ter ziele is als gevolg van het nieuwe forum. Ik post tegenwoordig verhipte weinig maar was ooit heul actief in de bloggershoek. Heeft nog een leuk boekje opgeleverd en ik zag in dit topic wel een paar die daar wel iets meer vanaf weten...

Een Finnatic is een fan van de gebroeders Finn, tegenwoordig een hele familie Finn, die ooit Split Enz opgericht hebben maar vooral bekend zijn van Crowded House. En dat Dutch ervoor, tja, nationaliteit.

M'n eerste account hier had alleen het Honda-logo als avatar en dat is zo gebleven, ook toen ik de Honda Civic inruilde voor een Mazda 6. Voor DF2 moest ik weer een avatar zoeken en omdat de Mazda 6 ondertussen een Honda HR-V is geworden heb ik maar het achterlicht van een Hyundai gebruikt.

Mijn nickname is hoe ik in de studententijd werd aangesproken. En door studievrienden van weleer, nog altijd :) Ketelapper is een verbastering van mijn werkelijke achternaam.

Mijn avatar is close-up van inmiddels mijn vorige dagelijkse auto. Ik zou 'm wel willen wijzigen, maar krijg niet uitgevogeld waar en hoe... #hulpwelkom #digibeet

Ik zou 'm wel willen wijzigen, maar krijg niet uitgevogeld waar en hoe... #hulpwelkom #digibeet
Inloggen op frontpage -> Dropdown menu bij je account (icoontje, Welkom rechtsboven) -> Mijn Gegevens. Daar kun je je profielfoto uploaden. Kan wel even duren voor die zichtbaar wordt op het forum.
Rechtstreekse link (werkt alleen na inloggen op de frontpage!): https://www.autoweek.nl/mijnautoweek/dashboard/

Op mijn Alfa's had ik altijd de klavertjes vier (quadrifoglio verde) geplakt gezien de historische waarde en als teken dat je Alfa liefhebber bent, daarom heb ik ooit deze naam bedacht. Toen er later echte QV versies kwamen van de Giulietta en Giulia, plak ik het er niet meer op, dan wordt het een beetje sneu vind ik. Mijn avatar heb ik net veranderd in de 6C letters die op de motor staan van 75 V6 die ik net heb gekocht.

De makkelijkste uitleg is dat Dennis mijn naam is. De wat langere uitleg is dat ik, in de tijd dat ik dit forum voor het eerst bezocht de nicknaam D.E.N.N.I.S. gebruikte bij online games zoals Medal of Honor en dergelijke.

De persoon op de foto is de Italiaanse acteur Carlo Pedersoli, beter bekend als Bud Spencer. Hij maakte tussen 1951 en 2009 een heleboel films. Hij is buiten Italië vooral bekend door zijn films met Terence Hill. Bud Spencer is een persoon die ik altijd hoog heb gewaardeerd. Hij is jammer genoeg in 2016 overleden.

Cole Trickle komt van de film Days of Thunder waarin Tom Cruise de rol van Cole Trickle speelt. Racen op ovals vind ik sowieso spectaculair om te zien. Dat moment dat er een crash met veel stof en rook plaatsvindt en Cole Trickle (op goed geluk) toch het juiste gaatje vindt om er doorheen te komen. Geweldig!

Er schijnt een Dick Trickle te zijn geweest die racete, daar zal de naam uit de film vandaan komen.

Hallo,
Mij is verzocht me hier even voor te stellen en uit te leggen hoe ik aan mijn nickname kom.
Behoeft dat laatste echt uitleg? :cool:
Verder ben ik sinds een paar weken eigenaar van een Renault 1.2 Express uit 1996 waarmee ik aansluiting hoop te vinden bij EMW (elk merk waardig).

Mijn gebruikersnaam is mogelijk bekend voor de ondertussen oudgedienden die in vroegere dagen Counter-Strike hebben gespeeld (ik doe het overigens nog steeds, nu al zo'n 20 jaar) en waar wellicht PurePwnage een belletje doet rinkelen.

Mijn avatar is mijn vorige auto. Waarbij de foto met dienstdoende ANWB'er mij wel toepasselijk leek. Ondanks dat een ontzettend fijn apparaat die ik soms nog een beetje mis...

Mijn gebruikersnaam is mogelijk bekend voor de ondertussen oudgedienden die in vroegere dagen Counter-Strike hebben gespeeld (ik doe het overigens nog steeds, nu al zo'n 20 jaar) en waar wellicht PurePwnage een belletje doet rinkelen.

Mijn avatar is mijn vorige auto. Waarbij de foto met dienstdoende ANWB'er mij wel toepasselijk leek. Ondanks dat een ontzettend fijn apparaat die ik soms nog een beetje mis...

Haha Boom! Headshot!

Mijn gebruikersnaam betreft één van de mooiste auto's van de afgelopen decennia, de Volkswagen Phaeton. En dan de W12 omdat dat de sterkste variant was, dus de (in mijn ogen destijds) meest begeerlijke uitvoering.

In de avatar onze geliefde 318i Touring (E91) die we inmiddels 9 jaar in bezit hebben, op een parkeerplaats langs de Autobahn.

Wanneer komt de Phaeton dan eens? Zijn allang betaalbaar :D
Ik heb al een Phaeton gehad, een 4.2 V8 uit 2009, die kocht ik in 2013 bij een Duitse VW-dealer met 21.000 km op de klok. Heb er toen 16.000 km mee gereden in anderhalf jaar. Ik denk er wel eens over om weer een Phaeton te kopen van het facelift model (>2011).

Joz komt van 'Jozef' zoals mijn broers me noemen, en GTA verwijst naar de Alfa 156 3.2 V6 GTA welke ik ooit heb mogen bezitten. Beetje spijt dat ik hem heb weggedaan.

Vrij simpel, met twee kleine twists
De naam is mijn voornaam, en de plaats in het alfabet van de beginletter van mijn achternaam. Het profielplaatje berust erop dat nn vaak erg lijkt op m, want de afbeelding is van James VIII

Laatst bewerkt:
Mijn naam is Mijn Favoriet en rijdt rond in Zuid-Holland en geboren in februari 1976 en vanaf Mei 1995 heb ik mijn rijbewijs.

In september 2024 was ik even wezen kijken in de Meern nog geen lid wel altijd lekker meegelezen.

Ik dacht toen, ik wordt actief.

Ik werdt gelinkt aan NewMini dus ik dacht dat is een mooie gebruikersnaam, het werd NewMiniCooperC een tijdje later werd het MiniCooperC maar ik vond dat toch uiteindelijk de link naar de huidige auto te groot.
Ik heb het uiteindelijk veranderen in Mijn Favoriet zodat ik hem hier langere kan gebruiken

Moet wel zeggen dat er wel een link is naar mijn Mini de naam van de uitvoering is namelijk my favoured trim vertaald naar het Nederlands mijn favoriete uitvoering, vond dat wel een mooie gebruikersnaam.

De gebruikte profielfoto is van mijn Mini toen die net binnen was bij de dealer.

Met vriendelijke groet.

Gullwing, van de mooiste Mercedes-Benz ooit, die naam heb ik hier sinds 2004 oid, een keer mijn profiel per ongeluk weggegooid helaas.
Mijn avatar is mijn huidige auto in Spanje.

Terug
Bovenaan