Wat betekent jouw nickname (en avatar)?

Alexander is de naam, Automaat laat zich raden, mijn voorkeur voor het type transmissie in de auto. Het bekt lekker zal ik maar zeggen.
De avatar laat mijn favoriete moment in de auto zien, opkomen van de zon in de ochtend, toevallig zat ik op de bijrijdersstoel zodat ik legaal een foto kon maken.

Mijn nickname is eigenlijk het Japanse woord voor de pomelo (fruit) en de naam van een robot uit een manga van de jaren 80. Eind jaren 90 had ik een andere nickname (PoZoR) die ik toen al iets van 10 jaar in gebruik had. Helaas was die steeds vaker ergens in gebruik omdat er steeds meer Tjechen online kwamen. Dus toen heb ik iets anders gezocht dat nog niemand eerder had gebruikt.
Mijn avatar is mijn oldtimer waar ik erg trots op ben.

Deze Nickname gebruik ik volgens mij al zo'n 20 jaar. Ooit in de goeie ouwe tijd toen Far Cry (1) uitkwam vond ik dit zo'n cool spel dat ik die game in mijn nickname wilde verwerken. Dat werd, poetisch als ik was als tiener, "Farme" maar toen dacht iedereen dat ik een boer was (farmer). Uiteindelijk zijn er een aantal aanpassingen gedaan en ben ik op "Flerflep" gekomen. Die Nickname bleek niet alleen makkelijk te onthouden maar verbazend genoeg vrijwel nergens al in gebruik, dus die is blijven plakken. Mijn foto spreekt denk ik voor zich. Mijn BMW 335i.

Idefix kennen we allemaal wel als het hondje van Obelix, de naam heb ik wat versjiekt naar Idefiqs. En omdat ik mijn eerdere accountgegevens kwijt was, maar Idefiqs natuurlijk nog bestond in de diepe krochten van de Sanoma severs maar omgedoopt naar Idefiqss. En de avatar is Jop, mijn mechelse herder (RIP).
Idefix-i.jpg

Ik heet Kristian, maar wordt vaak Kris genoemd.

En ik ben een petrolhead geworden toen ik als klein guppy mijn vader jarenlang heb mogen helpen met het opbouwen van zijn Indian Sport Scout uit 1936 (motorfiets).
Op mijn twaalfde leerde ik motorrijden (ik kon mijn voeten niet eens bij de grond) en daarna veel viertakt Honda bromfietsen gehad.

Auto’s vond ik altijd al leuk, maar mijn eerste bezoek als tiener naar de Autosalon van Genève bracht dit tot grote hoogte. Ik heb plaats mogen nemen in de Veyron en daar stond ook de Wiesmann. Ik was direct verliefd. Ooit hoop ik een Wiesmann te mogen bezitten en daarom staat die op de foto.

Laatst bewerkt:
Na jaren en jaren meegluren eindelijk een account aangemaakt.
RedRocket enerzijds omdat mijn huidige (Veloster Turbo) en vorige (Ibiza 1.5 FR) auto's rood waren en "sportief".
"sportief", want het zijn natuurlijk geen echte snelheidsduivels.
En de naam zelf is eigenlijk een knipoog naar de dubieuze betekenis waarvan ik dacht dat die van South Park kwam, maar nu zojuist achter kom, dat het vrij generiek is. Hopelijk past het op dit forum, anders pas ik hem met liefde aan.
Zo heb ik mijn vorige auto altijd genoemd, en mijn huidige nu ook :)

En op de foto mijn nieuwste hoofdpijn aanwinst bij gebrek aan een betere foto.

MicraMops... Tja, het eerste deel is duidelijk. Het gaat om de Nissan Micra, mijn eerste auto is een Nissan Micra K10. Mops, komt van de duitse naam van Mopshond. Afgekort eigenlijk, ik heb zelf een Mopshond genaamd Frits. Doe ze allebei bij elkaar en je hebt MicraMops. En het leuke is ook nog, allebei beginnen bij een M. De foto is van mijn huidige auto's momenteel. De Micra en een Primera. Maar deze zal vast in de nabije toekomst veranderen.

Terug
Bovenaan