Wat betekent jouw nickname (en avatar)?

Idefiqs is het hondje (Idefix) van Asterisk, net wat anders geschreven.

De avatar is Jop, eens mijn mechelaar (RIP). Een monster voor de tuinkamer.

Sinds 13 januari 2005 ben ik forumlid en ik koos toen voor de nickname daewoo-chevrolet. Ik weet niet waarom ik voor die nickname heb gekozen, wellicht was er sprake van kortsluiting. Waarschijnlijker is dat de naamswijziging in Europa van 1 januari 2005, toen Daewoo verderging onder de naam Chevrolet, een diepe indruk heeft achtergelaten op mijn 13-jarige puberbrein.

Na een x aantal jaar gaf ik de twee merken hoofdletters en werd mijn nickname Daewoo-Chevrolet. Later kortte ik de (lelijke) nickname af tot D-C, tot de beruchte forumupdate het gebruik van leestekens in nicknames onmogelijk maakte en er DC xxx van werd gemaakt. Toen heb ik de nickname maar gewijzigd in Rutger DC, met mijn voornaam erin verwerkt. Kortweg DC kon namelijk ook al niet; want voortaan moesten nicknames minimaal drie tekens bevatten.

Grappig, als ik via de PC inlog gaat het wel goed...

Idefiqs is het hondje (Idefix) van Asterisk, net wat anders geschreven.

De avatar is Jop, eens mijn mechelaar (RIP). Een monster voor de tuinkatten.

Toen ik begon (2002/2003) was mijn nickname Janpiertjorisencorneel, gebaseerd op een grap in Kopspijkers omdat iemand zei (met Marrokaans accent) “die hebben baarden, die hebben baarden”. Een grap die na 9/11 heel gevat was..

Maar toen ik deze naam zat was bedacht ik me, wat vind ik nu echt leuk aan auto’s?
Daar kwam toen de Hotrods uit, iets waarover veel discovery-programma’s over gingen.
Daarnaast hadden we thuis een hond met de naam Bella, die ik in online kringen Belladog noemde.
Hot + Dog maakte samen Hotdog.

Het Opel logo is dan iets wat te maken heeft met m’n voorliefde voor Volkswagen :rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: BRG
Tja, nickname? Niet zo moeilijk denk ik.

De avatar is mijn rallycrosswagen van begin jaren '90.
Voordat mensen dat fototje nu gaan vergroten om te zien wat het is, het gaat hier om een Mazda 626 coupé.

Grappig dit.
Mijn naam bestaat uit de eerste letters van de namen van mijn gezin, in een uitspreekbaar woord.
Er is inmiddels 1 bij maar aangezien ik al zolang ( 2005 ofzo) lid ben hier en bekend ben onder die naam heb ik het maar zo gelaten.
Avatar is de folder van mijn auto.

Las vroeger al mee sinds 2005, toch maar lid geworden in 2008
Arie is mijn roepnaam en was vroeger lid van de Opel club Noord, en ik reed in 2000 een Opel Vectra A
Op de club werd ik ArieVectra genoemd. Heb de Vectra A,B en C met plezier gereden als gezins auto.
Heb deze nicknaam sinds 2000 op elk forum gebruikt.
Ben sinds 2005, toen mijn vrouw haar eerste auto, een Golf 2 GTI kocht ook overgestapt naar Volkswagen.
Vandaar dat mijn avatar een Golf 2 GTI is.
Heb nog steeds, net als vroeger veel interessante auto's als hobby staan in het hok/loods, misschien maar weer eens een "Mijn auto openen'. .

Laatst bewerkt:
Nick
Toen ik me in 2002 aanmeldde, was dat met mijn initialen en geboortejaar (de diehards zullen die nog wel herinneren).
Maar mettertijd ontspoorde mijn forumgedrag een beetje, en koos ik voor een nieuwe start met een nieuwe nick:
British --> Britse klasse staat voor iets stijlvol
Racing --> autogerelateerd
Green --> Mr. Green, de smiley
en als combinatie een traditionele autokleur.

Na een tijdje sprak iedereen me aan als BRG, dus mettertijd heb ik de nick dan ook in die zin aangepast, en recent de hoofdletters vervangen door kleine letters : brg, nick waaronder ik hier amper nog aanwezig ben.

Ik had ooit een volledig groen vlak als avatar.
Toen ik destijds een MX-5 Kaminari reed was mijn nick de Japanse kaligafische weergave van Kaminari (wat donder betekent).
Met de autowissel ben ik naar opeenvolgende logo's BRG en recent brg overgestapt.

Laatst bewerkt:
Toen ik begon (2002/2003) was mijn nickname Janpiertjorisencorneel, gebaseerd op een grap in Kopspijkers omdat iemand zei (met Marrokaans accent) “die hebben baarden, die hebben baarden”. Een grap die na 9/11 heel gevat was..

Maar toen ik deze naam zat was bedacht ik me, wat vind ik nu echt leuk aan auto’s?
Daar kwam toen de Hotrods uit, iets waarover veel discovery-programma’s over gingen.
Daarnaast hadden we thuis een hond met de naam Bella, die ik in online kringen Belladog noemde.

Het Opel logo is dan iets wat te maken heeft met m’n voorliefde voor Volkswagen :rolleyes:
We kennen mekaar nu al zolang, maar nooit geweten dat jij janpietjorisencorneel was.

Grami.... mijn al jarenlange favoriete Hotel in Sofia waar wij verblijven als wij onze dochter en kleinzoon in Sofia bezoeken en geen tijd hebben om door te reizen naar onze eigen woning verder in Bulgarije ... ooit was ik actief als Peter Argenta maar door iemand uit een dierenasiel die moeite had met mijn geloofsovertuiging en bleef bashen gestopt en op de achtergrond blijven meelezen :) Nog steeds autoliefhebber met in bezit een Giant Suzuki , Fiat 126 1984 en een Dacia Sandero in Bulgarije .

"Maar buurman, wat doet u nu??"
Beter een goede buur dan een verre vriend.
I am the man next door.

En zo kwam ik op die nick. Uwbuurman. Op andere fora ook, hier sinds 2001.

En de avatar? Homer. Homer is een van mijn helden. Ik heb wel eens een Homer gewisseld, maar het is al zeker 10 jaar deze.

Leuk om te lezen allemaal!

En dan bij mij, het zal jullie verrassen:

Voornaam en bouwjaar, bij gebrek aan creatieve ingevingen bij het aanmelden op dit forum.
Ik probeer deze naam overigens ook op andere forums te gebruiken, om het voor mezelf in ieder geval een klein beetje overzichtelijk te houden.

Avatar is een foto van mijn huidige auto.
Als je goed kijkt zie je dat het een Mazda6 is.

Grami.... mijn al jarenlange favoriete Hotel in Sofia waar wij verblijven als wij onze dochter en kleinzoon in Sofia bezoeken en geen tijd hebben om door te reizen naar onze eigen woning verder in Bulgarije ... ooit was ik actief als Peter Argenta maar door iemand uit een dierenasiel die moeite had met mijn geloofsovertuiging en bleef bashen gestopt en op de achtergrond blijven meelezen :) Nog steeds autoliefhebber met in bezit een Giant Suzuki , Fiat 126 1984 en een Dacia Sandero in Bulgarije .
Je oude nickname zegt me wel iets uit het verleden inderdaad. Zelf post ik bewust niks over mijn geloofsovertuiging op fora, maar het is helaas een teken van deze tijd dat er zo op gereageerd wordt.

Geen idee wat je post, maar dit is een Nederlands en daar posten we in het Nederlands of eventueel Engels.

Ooit in mijn jeugd was het Nissan GTR_Awesome.

De jongensdroom, in de jaren daarna is het geevolueerd naar Nico GTR, in een herinnering naar de auto die ik toch nog steeds op een voetstuk zet wat betreft Engineering. (Mijn levensdoel, automotive etc.)

De avatar is een foto die ik jaren als achtergrond op de PC heb gehad. Rood in de herfstbladeren met antraciet wielen. Een autospecificatie die ik nog wel vaker hoop te hebben. En waar ook mijn eerste auto, de Clio, aan voldoet.

Leuk.

Ik ben een een liefhebber van verbrandingsmotoren.
Toegepast in een motorfiets is het de kracht, de snelheid, de pure functie, de simpele techniek met een zeer beperkt doel. Gewoon, een ding om al mijn vet snel en soepel te vervoeren.

Het knutselen aan en opvoeren van voertuigen zat er al vroeg in. Toch heeft mijn eerste auto maar twee ton gehaald, vooral omdat een reclameslogan beweerde dat veel te dunne olie het benzineverbruik deed afnemen.
Ja, het verbruik werd zelfs nul... :mad: de slopel ging naar de sloop maar de achterdocht jegens reclameboys is gebleven.

Mijn eerste motorfiets was een klassieker, een BMW R27 van hetzelfde bouwjaar als ik. Helaas was het electro-spookje toen al zeer actief bij BMW; de dynamo (een gelijkstroomdynamo) was stuk of ging stuk en de onderdelenvoorziening... nauwelijks waarneembaar voor de doehetzelver.
Na enkele jaren prutsen en nauwelijks rijden volgde een Suzuki GT250 die ik in dozen in de kofferbak van de Slopel naar huis bracht. Even tunen, in elkaar zetten, oefenvergunninkje scoren, en scheuren maar.
Helaas was er een die de snelheid van een motor niet kent - en er was een stomkop die oerend hard reed.

Na het uitvoerig bedanken van al mijn beschermengelen, heb ik mezelf voorgenomen dat de gaskraan voortaan meerdere standen kent. Iets wat met de Honda CB750K2 ook echt wel nodig was, toen de nokkenasketting door de cilinderwand buiten kwam spelen was de verleiding de boel even op te kuisen te groot. Het ding liep de toerenteller grandioos uit.
Maar er kwam een meisje in mijn leven. Verkering, flatje, boompje, beestje en geen plaats meer voor de dikke bromfiets. Ik ben mezelf toen meer gaan focussen op de racerij, met name het technische deel daar van en dan vooral autosport en motorsport. De Honda en Kadett verdwenen uit mijn leven en de leasebak en boodschappenauto kwamen er voor in de plaats.

Vele jaren, veel auto's, veel motoren en veel avonturen later werkte ik voor een grotere financiële instelling. Een collega met wie ik goed kon opschieten (ook auto-gek) was actief op autoweek en dat leek mij ook wel leuk. Een deel van het userid wat ik toen zakelijk gebruikt was rke, dus ik ben verhaaltjes gaan schrijven onder de nickname rke.

En die nickname is gebleven.

Lijkt mij evident maar zit nog wel persoonlijke notitie bij.

Mijn favoriete film, kijk ‘m minimaal 3-4x per jaar. De gelaagdheid blijft geweldig om te zien.

De Persoonlijkheid van Lebowski schijn ik wat trekjes van te hebben en is beetje bijnaam geworden door vrienden en familie. Zit m vooral in dat het mij niet zo interesseert wat anderen die niet dichtbij mij staan van mij vinden of zeggen en dat ik soms erg gevat maar ook cynisch uit de hoek kan komen ;).

Obviously you’re not a golfer”

Het relaxte dat helemaal níks mij boeit heb ik dan weer niet helaas, sommige onderwerpen zoals bijv auto’s ;), boeien me erg en kan daar dan wel eens in verhitte inhoudelijke discussies raken. Dat vind ik dan weer tekortkoming aan m’n karakter.

Maar naarmate ik ouder word komt dat relaxte steeds dichterbij en zie ik als mooi streven.

Mijn nickname zorgt nogal voor wat verwarring, vooral omdat er mensen zijn die denken aan de hand van een foto of een naam te kunnen (be)oordelen hoe iemand over bepaalde zaken denkt. Ik noerm geen namen Hans Chewy...
De gedachte achter mijn nickname is vrij eenvoudig (als je het snapt :) ). Luchtvaart zit al bijna 60 jaar in mijn bloed, in mijn tijd als beroepsmilitair ook een vliegopleiding genoten door MLD-instructeurs vanaf Schiphol en alhoewel veel minder: ik vlieg nog steeds zelf.
Als je iets van luchtvaart weet, dan weet je dat de periode 1939-1945 heel veel is ontwikkeld dat heden ten dage nog steeds zichtbaar is, en dat was bijna altijd van Duitse oorsprong. De axiale straalmotor, de naar achteren gerichte pijlvleugel: voortstuwing en aerodynamica waren gebieden waar Duitsland jaren voorop liep op de Gealieerden. Die laatste hadden de kwantiteit, de Duitsers konden dat alleen pareren met kwaliteit.
Één van de bekendste en beste Duitse vliegtuigontwerpers was Kurt Tank, zijn bekendse meesterwerk was de Focke-Wulf Fw 190. In de laatste fase van de oorlog (vanaf begin 1944) werd Duitsland letterlijk plat gebombardeerd en er moest iets radicaals gebeuren: alle productie van bommenwerpers werd medio 1944 gestopt en er werd een competitie uitgeschreven: het Emergency Fighter Program. Dat leidde tot radicale en soms zelfs absurde ontwerpen, 1 ervan was de Focke-Wulf Ta 183 Huckebein (gezien zijn verdiensten werden de ontwerpen van Kurt Tank nu genoemd naar hem ipv naar de fabrikant, dus geen Fw meer maar Ta).
Dit vliegtuig was een revolutie: alles daarvoor had propellers, vrijwel rechte vleugels en als er al straalmotoren waren dan waren het (vaak centrifugale) motoren onder de vleugel. Alles daarna was op dit ontwerp gebaseerd cq daardoor geïnspireerd: axiale straalmotor achterin de romp, pijlvleugels, ook de staart en stabilo naar achteren gericht.
Gebouwd is ie echter nooit, de oorlog was al afgelopen voordat enig prototype gebouwd en gevlogen had.
Wel hebben de Sovjets de bouwtekeningen en windtunnelgegevens buitgemaakt en mee terug naar de USSR genomen.
En daarna begint het mysterie: er zijn geruchten dat de Sovjets enkele exemplaren hebben gebouwd gebaseerd op die buitgemaakte gegevens; iets dat niet zo vreemd zou zijn want dat hebben ze met andere Duitse ontwerpen ook gedaan.
Dit vliegtuig zou je daarom kunnen beschouwen als de Missing Link en de Holy Grail van de luchtvaart.
Missing Link omdat het de ontbrekende schakel is tussen de vliegtuigontwerpen ervoor en erna, Holy Grail omdat niemand hem tot nog toe gezien of gevonden heeft...
Voor de meeste mensen zal het worst zijn maar stap op Schiphol in een 737, A320 of wat dan ook: de motoren en de aerodynamica van waar je mee vliegt stammen nog steeds rechtsstreeks af van dit geniale ontwerp.

Hobbes is de tijger knuffel van Casper, een 6 jaar jonge stripheld die samen allerlei avonturen beleven en het leven van zijn oppas en ouders op een ludieke manier zuur probeert te maken. In 1998 heb ik hen op de achterklep van mijn eerste 2cv geschilderd, sindsdien heet die eend ook zo. De eend heb ik nog steeds en heeft door de jaren heen bijna heel Europa & Scandinavië gezien

De foto is met een van de lekkerste auto's die ik heb gehad: een gele Cinquecento Sporting (en dan past die gele 'butsbak' kajak er best goed bij). Heeft veel internationale kilometers gemaakt (Zweden, Engeland).
Andere fijne auto's die ik had waren een Fiat Dobló JTD (ook geel) en recenter een Mercedes-Benz C200cdi W203 die ik in negen jaar van 167.000 naar 543.000 km op de teller bracht, zonder al te grote problemen naast de reguliere beurten.

hansje61……ooit begonnen als hansje36.
mijn voornaam is Hans en toen ik 36 jaar oud was, (in 1998) kreeg ik internet en had een naam nodig.
Jaren die naam gebruikt, tegenwoordig gebruik ik mijn voornaam en mijn leeftijd. Momenteel dus hansje61.
mijn email adres is nog wel steeds hansje36

Laatst bewerkt:
Mijn nickname is eigenlijk simpel, mijn naam en 'ov' erachter. De avatar is de TARDIS. Een Britse zeer lang lopende SciFi serie. De TARDIS is een politie telefoonbox. Past mooi bij een moderator.

hansje61……ooit begonnen als hansje36.
mijn voornaam is Hans en toen ik 36 jaar oud was, (in 1998) kreeg ik internet en had een naam nodig.
Jaren die naam gebruikt, tegenwoordig gebruik ik mijn voornaam en mijn leeftijd. Momenteel dus hansje61.
mijn email adres is nog wel steeds hansje36
Ik ben op veel forums Janneman60. Gebruik van je geboortejaar is toch stukken makkelijker dan je leeftijd erin verwerken. Maar ja dat weet je zelf inmiddels ook wel.

Ik heb een Fiat Punto Evo gehad. Daarna een Seat Ibiza 1.5 TSI Evo business Intense. Weer iets met Evo, dus EvoII. EvoII is ook de benaming van de nieuwste 1.5 TSI. Intern bij vag aangeduid als EA211.

@Ali As lol wat een gedachte erachter. Vind het wel geestig dat het uiteindelijk terugleid naar ‘alias’. Qua wiel: Lancia ? Moest wel heel erg inzoomen ;-)

Hobbes is de tijger knuffel van Casper, een 6 jaar jonge stripheld die samen allerlei avonturen beleven en het leven van zijn oppas en ouders op een ludieke manier zuur probeert te maken. In 1998 heb ik hen op de achterklep van mijn eerste 2cv geschilderd, sindsdien heet die eend ook zo. De eend heb ik nog steeds en heeft door de jaren heen bijna heel Europa & Scandinavië gezien
Oh fijn, die Hobbes strip staat nog elke dag in de krant die ik lees en is altijd al mijn favoriet geweest. Maw: jij hebt een streepje voor

De Persoonlijkheid van Lebowski schijn ik wat trekjes van te hebben en is beetje bijnaam geworden door vrienden en familie. Zit m vooral in dat het mij niet zo interesseert wat anderen die niet dichtbij mij staan van mij vinden of zeggen en dat ik soms erg gevat maar ook cynisch uit de hoek kan komen ;).

Het relaxte dat helemaal níks mij boeit heb ik dan weer niet helaas, sommige onderwerpen zoals bijv auto’s ;), boeien me erg en kan daar dan wel eens in verhitte inhoudelijke discussies raken. Dat vind ik dan weer tekortkoming aan m’n karakter.
Elke keer ik jou op de site zie passeren, zie ik idd dat personage uit de film voor me en ik heb me op basis daarvan reeds een beeld van je gevormd.

Dat van die verhitte discussies ken ik. Maar dat is bij sommigen erger hoor. (Oops )

Ik ben niet erg origineel geweest, ik heb gewoon mijn naam genomen: Marleen, Leen voor de vrienden en Leentje als je me boos wil krijgen.

Ik ben hier eind 2021 op de site terechtgekomen omdat ik op zoek moest naar een nieuwe auto als vervanging van mijn Discovery en ik totaal niet wist wat kiezen. Gaandeweg heb ik hier een boel mensen leren kennen. Ik hou van de interactie, al weet ik dat ik soms kan doordrammen. Maar weet: ik ben oprecht geinteresseerd in de mening van anderen (zolang het maar meer is dan enkel geroep). Ik ben geen Stellantis fan-girl, maar ben wel gepassioneerd Alfa liefhebster (enkel en alleen door met mijn Tonale rond te touren, ook al is dat volgens sommigen geen echte Alfa ;) Het is jullie vergeven, LOL )

En ja, ik ben een vrouw en ja, vrouwen kunnen vervelend doen. Dus vergeef me dat.
PS: vrouwen hebben altijd gelijk, niet?

Terug
Bovenaan