Wat voor auto is dit?

Ben nog op zoek of dit een echte oude Bugatti is. Iemand een idee? En welk type?
10592806_319511361552069_2553647893151203508_n_zps06427d2a.jpg
10409415_319511421552063_313830191842865326_n_zpscd833549.jpg

Stereo zei:
Ben nog op zoek of dit een echte oude Bugatti is. Iemand een idee? En welk type?https://i1371.photobucket.com/albums/ag292/StereoXX/10592806_319511361552069_2553647893151203508_n_zps06427d2a.jpg
https://i1371.photobucket.com/albums/ag292/StereoXX/10409415_319511421552063_313830191842865326_n_zpscd833549.jpg

Het lijkt me een replica, vermoedelijk een van deze firma.

Ruska Bugatti heeft ook dergelijke replica's gemaakt . Er zit echter veel zelfbouw tussen , dus op die ophanging zou ik mij niet te veel baseren .

Hoi allen, ik heb ook een fotootje van een auto, waarvan ik graag het merk en zo zou willen weten. Alleen heb ik als enorme digibeet geen flauw idee hoe ik die foto in een bericht kan invoegen. Stom hè? Vind ik ook. Kan iemand me wegwijs maken svp? Dank en groeten,

datsundriver zei:
Ruska Bugatti heeft ook dergelijke replica's gemaakt . Er zit echter veel zelfbouw tussen , dus op die ophanging zou ik mij niet te veel baseren .
die ruska heeft een vokswagenas.
die herken je uit duizenden. Zit hier niet onder.

Spamalot zei:
Hoi allen, ik heb ook een fotootje van een auto, waarvan ik graag het merk en zo zou willen weten. Alleen heb ik als enorme digibeet geen flauw idee hoe ik die foto in een bericht kan invoegen.

Op d'aloude forumuitlegpagina wordt het uitgelegd. Even naar beneden scrollen.

Termin8r zei:
Spamalot zei:
Hoi allen, ik heb ook een fotootje van een auto, waarvan ik graag het merk en zo zou willen weten. Alleen heb ik als enorme digibeet geen flauw idee hoe ik die foto in een bericht kan invoegen.

In plaats van imageshack of photobucket zou ik https://freeimagehosting.nl/site2/ aanraden, is wat gebruiksvriendelijker en de foto's worden niet binnen enkele weken al offline gehaald.

929V6 zei:
Termin8r zei:
Spamalot zei:

In plaats van imageshack of photobucket zou ik https://freeimagehosting.nl/site2/ aanraden, is wat gebruiksvriendelijker en de foto's worden niet binnen enkele weken al offline gehaald.
dat is me bij Photobucket ook nog nooit gebeurd.
Alles dat ik ooit heb opgeladen is nog steeds te zien aldaar.

Google-account is ook handig. Kun je mee inloggen bij alle diensten van Google (waaronder Picasa-webalbums) en op YouTube.

Hoi allemaal, dank voor jullie enthousiaste reacties! Hierbij dan de foto die ik wilde uploaden: het is mijn opa, die was taxichauffeur. Vraag is in welke auto hij zit. Wie het weet kan rekenen op mijn eeuwige dankbaarheid :). Groeten,

Dit is de foto die ik bedoel.

Haha, waarom lukt het jou nu wel om die foto zelf in te voegen? Ik kreeg alleen een heel zielig wit kruisje :-(.

Kan iemand mij vertellen wat de volgende auto’s zijn??? Ik kom er niet uit

De eerste in Bennebroek

IMGP0230 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0233 by Micha Autoweek, on Flickr

De volgende in San Remo

IMGP1385 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1386 by Micha Autoweek, on Flickr

Deze in Berlijn

IMGP2201 by Micha Autoweek, on Flickr

Deze in Zürich

IMGP4430 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP4431 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP4432 by Micha Autoweek, on Flickr

Deze op de snelweg in Duitsland

IMGP4679 by Micha Autoweek, on Flickr

Deze in Parijs

IMGP8015 by Micha Autoweek, on Flickr

Die uit Zürich heb ik eerder gezien in een boek volgensmij... ik zal wel kijken of ik hem kan vinden.

Koen. zei:
Die uit Zürich heb ik eerder gezien in een boek volgensmij... ik zal wel kijken of ik hem kan vinden.
Tof :LOL:.

Yellow Cab zei:
Bennebroek: Delage D6/70 Le Mans?
Zou heel goed kunnen inderdaad, de grill en logo komen al heel erg overeen. Spatborden en dergelijke lijken weer iets anders, maar dat is natuurlijk eenvoudig te wisselen...

Dat prachtige rode autootje uit Zürich komt mij trouwens ook bekend voor, maar ik kan er niet op komen.

Hmm niks gevonden al lijkt de rode wel op auto's zoals Lanchester, Adler en Alvis. En toch weet ik zeker dat ik hem ergens van ken...

De achterkant van de rode lijkt meer op een auto uit de jaren '50 dan op een auto uit de jaren '30. Ik vond hem het meest op iets Duits lijken, een Wanderer W23 ofzo.

Ja dat probleem had ik ook, ze zijn allemaal net ff anders dan wat jij hebt gefotografeerd. En een foto van de achterkant is helemaal een zeldzaamheid. Wel allemaal verschillend.

Toch denk ik wel dat het er één is, als je naar het totaalplaatje, maar ook naar o.a. de bult in het midden en de rolbeugel kijkt.

Spamalot zei:
Hoi allemaal, dank voor jullie enthousiaste reacties! Hierbij dan de foto die ik wilde uploaden: het is mijn opa, die was taxichauffeur. Vraag is in welke auto hij zit. Wie het weet kan rekenen op mijn eeuwige dankbaarheid :). Groeten,

Dit is de foto die ik bedoel.

Mooie foto zeg!
Het lijkt me een Spijker, vooral vanwege de ronde motorkap, maar ook de voorveren en lampen komen overeen met sommige modellen van Spijker. De carrosserie is waarschijnlijk van een carrosserie bouwer,omdat dat toen de gewone gang van zaken was.
De autofabrikant leverde alleen een rijdend chassis.

Even Googelen op Spijker automobielen levert zeker een paar vergelijkbare plaatjes op.

Die 3 foto's van die rode in Zurich is een Fiat Bertone 1100 Derby 1949

Gui le Gui of gewoon "Le Gui"? Knap gevonden in elk geval. De excentrische radiatorgrille is wel vrij bijzonder te noemen.

Bedankt beiden. Dat verklaart de 3 letters op de radiator. Ik kan echter helemaal niks vinden over dit automerk. Heeft iemand meer informatie?

Hoi Leeuw406,

Dank je wel voor je gedetailleerde reactie! Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met je inschatting dat het een Spijker moet zijn. Inderdaad leert een beetje zoeken op Google dat er veel vergelijkbare carrosserieën zijn van dat merk. En bovendien sluit het aan bij verhalen die ik me half herinner uit mijn jeugd, waarin vaak het merk Spijker voorkwam in relatie tot de taxi's waarin mijn opa reed.

Ik heb ook nog even gezocht op de eerdere suggestie Panhard et Levassor van Datsundriver, maar die auto's lijken toch iets anders dan de op de foto afgebeelde (niettemin hartelijk dank ook voor jouw snelle reactie, @ Datsundriver!).

Een grappig aspect is overigens nog dat de oorspronkelijke foto het stuur aan de "verkeerde" rechterkant had zitten. Om die reden heb ik altijd gedacht dat de foto per ongeluk in spiegelbeeld was afgedrukt. Voor publicatie op deze internetpagina heb ik de foto zelf dus (ook) weer gespiegeld. Maar nu ik zo aan het googlen ben, lijkt het wel alsof alle Spijkers het stuur aan de rechterkant hadden zitten (in plaats van links, wat wellicht voor een Nederlands automerk logischer was geweest). Misschien heeft een historisch geïnteresseerde lezer hier ook nog een verklaring voor?

Groeten,

XBXG zei:
Bedankt beiden. Dat verklaart de 3 letters op de radiator. Ik kan echter helemaal niks vinden over dit automerk. Heeft iemand meer informatie?

https://de.wikipedia.org/wiki/Le_Gui (en dan met Google Translate lekker leesbaar Nederlands ervan maken :)).

Spamalot zei:
Maar nu ik zo aan het googlen ben, lijkt het wel alsof alle Spijkers het stuur aan de rechterkant hadden zitten (in plaats van links, wat wellicht voor een Nederlands automerk logischer was geweest). Misschien heeft een historisch geïnteresseerde lezer hier ook nog een verklaring voor?

Dat fenomeen stamt nog uit het koetsentijdperk.

Een andere verklaring die ik ook weleens heb gelezen, is dat het vroeger veel interessanter was hoever je van de (kuilen in de) berm af zat dan van je tegenligger. Dat kun je veel beter zien als je aan de bermkant zit.

Kan iemand deze achterhalen? Auto van m'n grootouders (stukje 16mm film)

https://youtu.be/xSIWlswFC-8

Anderson zei:
Kan iemand deze achterhalen? Auto van m'n grootouders (stukje 16mm film)

https://youtu.be/xSIWlswFC-8

Een erg mooi filmpje om te zien.

Google maar eens op 1934 Ford deluxe fordor. Ik denk dat je dan beet hebt.
Vermoedelijk waren de reserve wielen op de voorspatborden een extra optie.

Lijkt wel of ze opdrachten voor de slechtste chauffeur van nederland aan het doen zijn. Met dit verschil dat deze chauffeur het wel kan.

Hoi @PM,

Wat een leuk artikel van het Louwman Museum! Daarmee is het hele raadsel opgelost, enorm bedankt! Jouw alternatieve verklaring vind ik trouwens ook wel hout snijden :).

Gelukkig nieuwjaar, forumleden!

stoterstangen90 zei:
Lijkt wel of ze opdrachten voor de slechtste chauffeur van Nederland aan het doen zijn. Met dit verschil dat deze chauffeur het wel kan.
haha, ja het waren behendigheidsoefeningen tijdens een of andere feestelijkheid (ik meen koninginnedag).

Dank voor de tips, ik ga daar even naar kijken.

Terug
Bovenaan