Wat voor auto is dit?

leeuw406 zei:
Anderson zei:
Kan iemand deze achterhalen? Auto van m'n grootouders (stukje 16mm film)

https://youtu.be/xSIWlswFC-8

Een erg mooi filmpje om te zien.

Google maar eens op 1934 Ford deluxe fordor. Ik denk dat je dan beet hebt.
Vermoedelijk waren de reserve wielen op de voorspatborden een extra optie.

@929v6 : je hebt geloof ik toch gelijk dat het een Plymouth is.
Model 1934 kreeg een gestileerd zeilschip in een cirkel op de radiatorgrille. Op sommige beelden is dat (min of meer) herkenbaar.
De modellen lijken wel erg op elkaar en de details zijn op de film niet al te duidelijk, maar het blijft mooi om te zien.

leeuw406 zei:
leeuw406 zei:
Anderson zei:
Kan iemand deze achterhalen? Auto van m'n grootouders (stukje 16mm film)

https://youtu.be/xSIWlswFC-8

Een erg mooi filmpje om te zien.

Google maar eens op 1934 Ford deluxe fordor. Ik denk dat je dan beet hebt.
Vermoedelijk waren de reserve wielen op de voorspatborden een extra optie.

@929v6 : je hebt geloof ik toch gelijk dat het een Plymouth is.
Model 1934 kreeg een gestileerd zeilschip in een cirkel op de radiatorgrille. Op sommige beelden is dat (min of meer) herkenbaar.
De modellen lijken wel erg op elkaar en de details zijn op de film niet al te duidelijk, maar het blijft mooi om te zien.
Had het deze namiddag ook al gezien dat het hoodornament van een plymouth was . Bij Ford heb je ook nog onder de koplampen de hoorns of klaksons . Voor de rest trekken ze inderdaad erg op elkaar .

ik had ook al gezien dat ze wel heel erg op elkaar lijken ja. M'n internet werkt wat bagger vanavond, probeer morgen even wat beter op details in te zoomen. Deze opname is onderdeel van veel meer. Zal even kijken of er meer van dezelfde auto is.
Originele opnames zijn inmiddels aan een historische instelling gedoneerd (na digitalisering) i.v.m. unieke karakter van een aantal historisch maatschappelijke opnames (politiek georienteerd).

Phoenixrood74 zei:
Een nieuw raadsel, en net als bij mijn vorige vraag van een paar weken geleden gaat het om een foto uit circa 1939. Heeft iemand een idee om wat voor auto op deze foto staat?
30uz4mt.jpg
Mijn bovenstaande zoekplaatje is nog niet opgelost. Ik denk zelf aan een Chevrolet Deluxe 4 door Sedan. Wie kan er uitsluitsel geven?

En meteen weer een nieuwe, ditmaal uit 1964. Wat is dit voor auto?
2w2gd55.jpg

Het aantal personen op en naast de auto's neemt trouwens wel exponentieel toe.;)

Tja het eerste dat in mij op kwam is dat hij wel iets lijkt op een ford anglia, maar dan een kleiner broertje daar van of zo.
Ho wacht is het geen goggomobile?

Komt niet zo vaak voor, maar ik tast ook in het duister bij de auto die hier rechts in de achtergrond te zien is:

15.jpg

Gezien kleur en positie van stuur gok ik op iets italiaans.

danny1995 zei:
XBXG zei:
Ik moest eerst denken aan de Jaguar XJ220, maar die is het toch niet.

De voorste is een Bugatti EB110, maar is die rechtsachter niet iets van een Morgan?

Lijkt mij eerder een oude Austin-Healey of Jaguar XK met een andere neus, maar ik weet niet zeker... Denk trouwens dat het eerder iets Engels is aan de positie van het stuurwiel te zien.

Gijs571 zei:
danny1995 zei:
XBXG zei:
Ik moest eerst denken aan de Jaguar XJ220, maar die is het toch niet.

De voorste is een Bugatti EB110, maar is die rechtsachter niet iets van een Morgan?

Lijkt mij eerder een oude Austin-Healey of Jaguar XK met een andere neus, maar ik weet niet zeker... Denk trouwens dat het eerder iets Engels is aan de positie van het stuurwiel te zien.

Italiaanse racewagens hadden in de jaren 40 en 50 ook het stuur rechts aangezien op de meeste circuits met de klok mee wordt gereden en je zo je auto beter kon zetten in bochten naar rechts.

Verder heb ik natuurlijk ook helemaal niks aan jullie! :T Ik heb hem zelf al gevonden: Alfa Romeo 6C 2300 Spider Corsa Competizion

LJC-016.jpg

Alfa_Romeo_6C_2300_Spider_Corsa_Competizion_1948_MRT6179_Concorso_It_2013.jpg

Ik dacht, ik geef jullie een verzetje, maar als het zo lang duurt knap ik het zware werk zelf wel op :LOL:

Vandaag in het NHD,dokter Pool uit OpSpanWoud die met z'n auto de zuiderzee over rijd.
In 1929 kon dit, maar wat is het merk?
Foto-MCSIVIUV-D.jpg

Foto-CRL3HXYU-D.jpg

Aangezien het nogal een heer van stand was, gok ik toch wel op een van de luxere merken!
Zo te zien is hij ook vrij groot

Iets in de Amerikaanse hoek zou ik denken, maar verder kom ik ook niet. D. Elzinga, kom er maar in.

De heer Elzinga heeft zich al een tijd niet meer gemeld in dit topic.

Ik hoop dat iemand nog eens kan uitleggen wat dit nou was?

XBXG zei:
Weet iemand wat dit voor auto is? Ik moest eerst aan iets Brits denken, maar het stuur zit links.

Weet iemand wat voor auto dit is. Dit was de auto van mijn ouders, ik denk jaren '50. Mijn ouders weten het niet meer...ze hebben ook zoveel auto's gehad :)

410831365.jpg

dens zei:
Weet iemand wat voor auto dit is. Dit was de auto van mijn ouders, ik denk jaren '50. Mijn ouders weten het niet meer...ze hebben ook zoveel auto's gehad :)

410831365.jpg

Dat is een Austin Eight.

image.php

929V6 zei:
Iets in de Amerikaanse hoek zou ik denken, maar verder kom ik ook niet. D. Elzinga, kom er maar in.

Lijkt me niet, dit is zo te zien een RHD terwijl alle Amerikanen hier linksgestuurd werden geleverd.

Ik vermoed iets Brits. Humber?

Phoenixrood74 zei:
Mijn bovenstaande zoekplaatje is nog niet opgelost. Ik denk zelf aan een Chevrolet Deluxe 4 door Sedan. Wie kan er uitsluitsel geven?

Ten eerste komt de auto op mij over als zijnde te groot om een Chevrolet te zijn (kijk alleen al naar het formaat van de zijruiten, die zijn bij genoemd model veel korter), ten tweede vraag ik mij af of die rechtse man een hoed oid vast houdt, of dat het een koplamp (ter hoogte van zijn heup) is?

:eek: Wow, bedankt! Ik had niet direct aan een oostblok auto gedacht.
Volgens de Tsjechische Wikipedia is dit model gebouwd van 1924 tot 1941. Ik gok dus dat 'mijn' Praga uit de jaren '30 komt.

Haha, scherp. :)
Ik had in ieder geval niet aan centraal-/oosteuropese roots gedacht.

Stif zei:
Vandaag in het NHD,dokter Pool uit OpSpanWoud die met z'n auto de zuiderzee over rijd.
Foto-MCSIVIUV-D.jpg

Foto-CRL3HXYU-D.jpg

Deze Locomobile 48 vond ik op internet. Vooral de vorm van de radiator is uniek, waarom ik denk dat dit de auto is van de foto's.
Waarom de ene rechts en de andere links stuur heeft weet ik niet, wel weet ik dat ze tot ca. 1919 alleen rechts gestuurde auto's maakten.

2011-8-5_Locomobile48Web-Large_zpsl09l0nei.jpg

Topicstarter meldt zich weer! Ik heb nu in het familiefotoarchief een andere auto gevonden die ik niet ken. Wie weet welk merk en type dit is? Foto is in 1929 genomen in Indonesië.

auto.jpg

Er is geen foto te zien, en als ik de link kopieer en in mijn browser plak krijg ik een melding dat ik moet inloggen. Misschien moet je de foto even openbaar zetten of elders uploaden?

Het zou fijn zijn als VAG een Bugatti gaat ontwikkelen in de geest van Ettore:
klein, handzaam en met een hoogtoerige, jankende vier-cylinder motor.

De Veyron was bijzonder en helemaal in de geest van de Royal: groot, groter , grootst,
maar het is nu tijd voor een echte Bugatti, die speels is, snel en wendbaar.

Stif zei:
Foto-MCSIVIUV-D.jpg

Foto-CRL3HXYU-D.jpg

Na een zoek toch van zo'n twee maanden heb ik het eindelijk gevonden, via een tussenpersoon, heeft de 95 jarige monteur die nog aan deze auto heeft gewerkt, bevestigd dat het hier unaniem om een FN gaat.

Dit is een belgische fabrikant die motorfietsen, vrachtwagens auto's en vooral veel wapens maakte.
Ze hebben ook een bijzonder mooi logo, de fabriek bestaat nog steeds!
Ik heb even gegoogled op FN automobiles en dat is avondvullend, maar wel ontzettend interessant!
Kortom een FN (Fabrique Nationale) dus.

Wat heb ik gezien?

Afgelopen zaterdag rond 10 uur gespot in de buurt van Ureterp / Drachten. Helaas had ik geen fotoapparaat bij de hand dus ik moet het doen met een omschrijving. Het ging om een driewielig voertuig, twee wielen voor, eentje achter. Het was geel van kleur en het dak bestond uit een soort van glazen koepel. De achterkant, waar de motor zat, was "kaal", dat wil zeggen niet overdekt door plaatwerk. Het logo leek op het Adidas-logo, maar dan zonder streepjes en de "pootjes" wat dunner.

Wie weet wat ik heb gezien?

Nee, hij was platter en breder, en ik vermoed ook nieuwer. Volgens mij was het een redelijk serieus sportautootje.

Maar bedankt voor het meedenken. (y)

Helaas, ook niet. Hoewel met name de achterkant wel meer in de richting komt. De voorwielen zaten gewoon "in" de carrosserie.

Lastig als je je vraag in twee verschillende topics stelt. :D

Wie weet wat dit is? Het logo kan ik ook niet plaatsen (maar wellicht is het stuur niet origineel?).

2lkzq1g.jpg

Ik zit te denken aan een honda, dat sportwagentje uit de jaren 60.
En anders iets brits.

Is dat niet een Spitfires met een hardtop? Ik weet zo even niet hoe die heet..

Edit:

Een Triumph Gt6

Dank je, Peter! Stif uiteraard ook bedankt voor het meedenken.

Edit: ik zie net de reactie van Speedtouch, ook bedankt.

Terug
Bovenaan