Wat voor auto is dit?

Even een plaatje om het compleet te maken. ;) Fraaie auto's waren dat, die GT6'sen.

Pas geleden zag ik een trailer met wat auto's erop..

Weet iemand wat dit is?

Hier is de neus een beetje te zien..

De Schaduw zei:
Wat heb ik gezien?

Afgelopen zaterdag rond 10 uur gespot in de buurt van Ureterp / Drachten. Helaas had ik geen fotoapparaat bij de hand dus ik moet het doen met een omschrijving. Het ging om een driewielig voertuig, twee wielen voor, eentje achter. Het was geel van kleur en het dak bestond uit een soort van glazen koepel. De achterkant, waar de motor zat, was "kaal", dat wil zeggen niet overdekt door plaatwerk. Het logo leek op het Adidas-logo, maar dan zonder streepjes en de "pootjes" wat dunner.

Wie weet wat ik heb gezien?

Deze toevallig?

1c9117ac-857c-11e5-8e45-71be04ee0a80.jpg

e507e9be-857b-11e5-8680-09c99be8a3da.jpg

84a81be8-857b-11e5-8c8e-9cfb0aaaae16.jpg

Gaia Deltoid

Toevallig vond ik dat een leuke auto, als Berlina 2000 destijds.

Mocht de foto in Europa genomen zijn dan zou het ook een Renault Rambler kunnen zijn.

Dit ding zag ik vanmiddag staan bij een garage in Amsterdam. Ik dacht eerst dat het een Leyland was, maar ik heb verder geen idee wat het exact is.
Kan iemand helpen met de identificatie?

Aparte bus. De plaats van de vuldop en de uitlaat doen me denken aan een oude Land Rover.
Misschien een LR chassis met een eenmalige carrosserie?

Ik ben er inmiddels achter dat het een Fiat 1100 Camionetta Savio is. Gebouwd tussen 1955 en 1960. Dat had ik zeker niet verwacht!

Volgens het logo op de grille is dit een Citroën. Hij is op 9 augustus door een collega van mij gespot in Volendam. Weet iemand iets meer te vertellen over deze bijzondere auto?

Citroen1_zpsnlbweirm.jpg

Citroen2_zpschmu3ytk.jpg

Citroen3_zpsoutmkdjr.jpg

Yep, het is een ombouw van de firma Renard et Bec op basis van de 11CV Traction Avant, die in 1948 op de autosalon van Parijs werd getoond. Ik vermoed dat het bij dit ene exemplaar is gebleven, maar er bestaat zelfs een miniatuur van.

marathon... zei:
@ 929V6: Dank je wel voor je snelle reactie. Echt een bijzondere spot dus!

Ja en nee, in die periode waren er veel bijzondere Citroëns in Nederland vanwege de internationale Citroën-meeting in De Steeg. Sommige buitenlandse deelnemers plakten daar dus een weekje vakantie aan vast.

Dat kan, alleen de grote carrosseriebouwers kregen vaak nieuw materiaal rechtstreeks uit de fabriek. 'Mindere goden' bouwden vaak gebruikte auto's om. Na de oorlog liep de productie van nieuwe auto's sowieso nog niet op topsnelheid.

"t Is toch ook wel bizar hoeveel kennis er op dit forum zit. Iemand post een bijzondere auto en 8 minuten is er al antwoord. (y) Ik had er nog nooit van gehoord.

De Schaduw zei:
"t Is toch ook wel bizar hoeveel kennis er op dit forum zit. Iemand post een bijzondere auto en 8 minuten is er al antwoord. (y) Ik had er nog nooit van gehoord.

Het scheelt dat ik de auto een paar dagen later (op de genoemde meeting) zelf ook gefotografeerd heb en dus al op onderzoek uit was geweest.;)

Welk type Fiat vrachtautootje is dit? Ik heb hem twee jaar geleden in Italie gezien en ben met een fotoboek bezig, ik zou graag erbij willen zetten welk model het is wat de bouwjaren zijn.

P1010607_zpsf592g6uv.jpg

Ik schat in een FIAT 625:

6597614.jpg

Meer op www.flickr.com
Falippo met of Alessio met FIAT 625

Wikiwand https://www.wikiwand.com/fr/Fiat_625#/Camion_Fiat_625

1k0.jpg

Hi, de meeste lezers zullen wel weten wat voor een auto dit is, een BMW 501. Zoals alle BMW's 501 openen de achterste deuren "andersom".
1k0.jpg

Op een fimpje (Look at life) op U-tube zag ik een BMW 501 waarbij alle portieren andersom opengaan.
1k0.jpg

1k0.jpg

Vreemd, was dit een speciale uitvoering voor de politie ? Een prototype of een one-off ? Ik ben nergens een andere foto tegengekomen van een BMW 501 met vier van dit soort deuren. Wie het weet mag het zeggen.

Terug
Bovenaan