A
Anoniem
Guest
Jammer. Dat waren (en zijn) de mooiste 1-series in mijn ogen. Vooral de Coupe vind ik echt een plaatje. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb er nog nooit een als lijkwagen gezien, maar zie er wel regelmatig een als taxi. Nadat ik zelf een stukje met een R500 heb mogen rijden is mijn mening over dit apparaat positief bijgesteld. Prima als je op zoek bent naar een luxe mpv (crossover vind ik dan weer zo'n onnodige hippe term).eerste-opel zei:British Racing Green zei:Nou,wie zal die nu gaan missen, behalve begrafenisondernemers.
Heb die qua uiterlijk altijd de ultieme lijkwagen gevonden...
Dat idee had ik ook meteen BRG toen ik het plaatje zag.
De auto is lang genoeg om een kist in te schuiven terwijl de achterklep nog dicht kan.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat soort auto's alleen maar als lijkwagens heb zien rijden....
[size=x-small]wo 23 okt 2013, 15:47[/size]
[size=medium]Einde Honda Insight in zicht[/size]
door Bart Oostvogels
AMSTERDAM - Het doek valt voor de Honda Insight op de Europese markt. Dat geven bronnen binnen de Honda-organisatie aan Autovisie aan. Wie er één wil, is aangewezen op een voorraadauto, aangezien de fabrikant inmiddels met de productie voor Europa is gestopt.
Concurrentie
Reden voor het stoppen van de Insight zijn de tegenvallende verkopen in Europa. Ook in Nederland loopt de belangstelling voor de vijfdeurs hatchback terug. Vorig jaar zijn er nog 595 in Nederland op kenteken gezet, maar dit jaar zijn er tot op heden zo'n 200 stuks afgeleverd. De auto lijdt hier onder de toegenomen concurrentie met laag bijtellingspercentage. Of Honda de volgende generatie Insight opnieuw in Europa aan gaat bieden, is nog niet duidelijk. De woordvoerder van de importeur was niet voor commentaar bereikbaar.
CR-Z
De CR-Z, eveneens een hybridemodel, lijkt hetzelfde lot te zijn bezegeld. Voorlopig gaat de levering van dit sportief gelijnde model nog gewoon door. Hij onderging recent nog een opfrisbeurt met enkele cosmetische aanpassingen en meer motorvermogen (nu 137 pk en 190 Nm).
Honda is een van de pioneers op het gebied van hybridemodellen. Het merk levert ook een Jazz Hybrid en elders een Accord Hybrid.
Das Leben kann ungerecht sein: Mit dem Insight hatte Honda einen Kontrahenten für den Toyota Prius im Programm. Doch jeder spricht nur vom Prius, der sich 2012 zehnmal öfter verkaufte als der Honda. Die logische Folge: Aus die Maus.
Auch keine schlechte Idee: ein kompakter Hybrid-Sportwagen, damit man kein schlechtes Gewissen haben muss. So war der Hintergedanke von Honda zum CR-Z. Aber nur 390 Käufern war 2012 ihr Gewissen wichtig. Alle anderen wollten lieber Spaß haben.
Ein Franzose gegen 5er, E-Klasse und Co.: Da hätte man den Misserfolg schon vorausahnen können. Hinzu kam, dass der Renault Latitude auch fahrtechnisch nicht gerade überzeugte. Ende Oktober 2012 wurde der Renault nach nur 116 verkauften Autos in jenem Jahr vom deutschen Markt genommen.
Dit is de laatste zomer dat een nieuwe Volvo C70 besteld kan worden. De productie van de enige Zweedse cabriolet is namelijk reeds stop gezet. Met het faillissement van Saab is de 9-3 Cabriolet al een aantal jaren uit productie. Wegens de economische crisis, en daarmee teruglopende vraag naar dit soort auto s, is het nog niet bekend of de C70 een opvolger krijgt.
Schluss mit C ist bei Volvo auch eine Klasse höher. Das Klappdach-Cabrio C70 wurde im Juni 2013 nach acht Jahren in Richtung Friedhof getragen. Ein Nachfolger ist derzeit nicht geplant.
D-C zei:Toyota geeft tijdelijk € 2.000,- korting op een iQ uit voorraad en € 2.500,- op een Urban Cruiser. Op de overige Toyota-modellen wordt geen korting verrekend. Het zou mij niet verbazen als Toyota Nederland besluit de import te staken zodra de voorraad uitgeput is. Van de iQ en Urban Cruiser zijn er dit jaar respectievelijk 34 en 15 geregistreerd (tot en met juli) waarmee het absolute winkeldochters zijn. Alleen van sportauto GT86 en prijzige terreinauto Land Cruiser werden er nog minder op kenteken gezet.
Let wel: er is nog niets definitiefs bekend over een mogelijk einde van de iQ en Urban Cruiser.
[size=x-small]vr 25 okt 2013, 14:00[/size]
[size=medium]Toyota stopt met iQ[/size]
door onze redactie
TOKIO - Niet alleen de Aston Martin Cygnet is nog louter uit voorraad leverbaar, zoals door Autovisie enkele weken geleden wereldkundig gemaakt, ook de productie van het donormodel Toyota iQ is voor de Europese markt beperkt.
Toyota stopt de bouw van het model begin volgend jaar, maar de Nederlandse importeur kiest er nu al voor om de compacte stadsauto alleen nog uit voorraad te leveren. Naar verluidt staat er nog een tiental exemplaren op een koper te wachten. Toyota blijft de iQ wel op andere markten leveren, zoals op de Japanse en Amerikaanse.
Productiestop
De importeur geeft aan geen inzicht te hebben in de daadwerkelijke productiestop van de iQ, zowel voor Europa als voor de rest van de wereld.
Scion en Aston Martin
De iQ verscheen in 2008 op de markt en kwam kort daarna na Nederland. In Japan en Europa draagt het model de merknaam Toyota, in de Verenigde Staten wordt de auto aangeboden onder het submerk Scion. Op basis van de iQ bouwde Aston Martin de Cygnet, maar die kostbare stadsrakker werd na tegenvallende verkoopcijfers eerder dit jaar uit productie genomen.
de nieuwe Jazz is in Japan al te koop, maar verschijnt pas begin 2015 in Europa
Hopelijk wordt de internationale Accord hier alsnog op de markt gebracht als Hybrid, Plug-in Hybrid en eventueel een 2.2 of zelfs 1.6 diesel voor de typische dieselmarkten. Als Kia het kan met de Optima, moet Honda toch vast ook een D-segment sedan hier aan de man kunnen brengen. In Nederland zou Honda al verzekerd zijn van een paar duizend verkopen op jaarbasis, want 7% bijtelling voor de PHEV en misschien ook wel 14% voor de Hybrid. Ter vergelijking: Honda verkocht in 2013 in heel Europa inclusief Turkije 7.897 Accord's. Zet dat maar eens af tegen de 11.000 Mitsubishi Outlander PHEV's die in Nederland alleen al zijn besteld...
Rob076 zei:Verkoopt Suzuki dan nog meer naast de Splash en Swift?
Rob076 zei:Verkoopt Suzuki dan nog meer naast de Splash en Swift?
D. Elzinga zei:Opvallend overigens hoe de meeste Japanse merken de grip op de west-Europese markt schijnen te zijn kwijtgeraakt. Daihatsu is verdwenen, Subaru is nog meer een niche-merk geworden. Honda, Mazda en Nissan zijn veel minder grote spelers in vergelijking met de jaren 90, en ook Toyota heeft meerdere modellen die niet doen wat er van verwacht werd (oa dus de IQ en Urban Cruiser). Positieve uitzonderingen lijken me Suzuki en Mitsubishi, waarbij in het geval van het laatste merk de verkoopaantallen hier in NL laatste bijna uitsluitend lijken te bestaan uit de belastingvrije Outlander en (naar mijn idee redelijk succesvolle) Space Star.
Rob076 zei:Oja, natuurlijk. Maar worden die goed verkocht?
Ik heb juist het gevoel dat Toyota het wel erg goed doet. De Aygo, Yaris, Prius en Auris en dat de iQ en UC ook niet bedoeld waren om grote aantallen te maken. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik moet echt heel goed nadenken om te bedenken welke modellen deze merken ook alweer verkopen en, op een paar na (Qashqai, Civic, ASX) zie ik ze bijna nooit. Dat is inderdaad wel eens anders geweest. Hoe zou dat eigenlijk komen?
Rob076 zei:Dat die Toyota's goed verkocht worden door de gunstige belastingregels staat als een paal boven water, maar is even irrelevant in dit geval aangezien het (zoals je zelf al zegt) voor meer merken/modellen geldt.
Hetgeen verandert is, is dat veel Japanse auto's voor en door Europa ontworpen en gemaakt worden, vaak in samenwerking met andere (Europese) merken. Dat Japanners niet meer zo betrouwbaar zijn als voorheen lijkt sinds de eeuwwisseling wel definitief bevestigd te zijn. Maar of de gemiddelde consument dit al doorheeft en ze daarom links laat liggen... Misschien heeft het er ook mee te maken dat de Koreanen een steeds grotere hap van de taart nemen. Vooral een paar terug waren dit echt goede (prijstechnische) alternatieven.
Overigens is, bij mijn weten, Daihatsu niet failliet, dus ik denk niet dat die dure yen fataal was voor dat merk.![]()
[size=x-small]vr 15 nov 2013, 08:30[/size]
[size=medium]Geen zonnige toekomst voor Peugeot 207 CC[/size]
door onze redactie
AMSTERDAM - De dagen van de Peugeot 207 CC voor de Nederlandse markt zijn geteld. De importeur staakt binnenkort de levering van de CoupéCabriolet.
Volgens Peugeot Nederland is de vraag naar cabriolets de afgelopen jaren sterk gedaald. Reden voor Peugeot om het aanbod te beperken. Aangezien de 308 CC beter dan de 207 CC verkoopt, valt voor het kleinste type het doek. De 207 CC blijft voor andere markten wel beschikbaar, zo benadrukt de importeur. Het productie-einde is nog niet in zicht.
De 207 CC debuteerde in 2007 op de Autosalon van Genève en werd als opvolger van de op dat moment zeven jaar oude 206 CC aangekondigd. De levering startte in de lente van 2007.
Telegraaf.nl zei:[size=large]Doek valt voor de Lamborghini Gallardo[/size]
![]()
door onze redactie
SANT'AGATA BOLOGNESE - De aller-, allerlaatste Lamborghini Gallardo is van de productielijn in het Italiaanse Sant'Agata Bolognese gerold. De sportwagen was gedurende tien jaar in productie en zag 14.022 maal het levenslicht.
De Gallardo is niet de langst gebouwde Lamborghini ooit, maar wel de meest sucesvolle. Het productievolume van liefst 14.022 stuks betekent dat bijna de helft van alle sinds 1963 gebouwde Lamborghini's van het type Gallardo is. De Murciélago is de op één na populairste Lambo ooit. Van dat model verlieten iets meer dan 4.000 stuks de fabriek.
33 Versies
Lamborghini introduceerde de Gallardo in maart 2003 op de autoshow in Genève. Twee jaar later verscheen de Spyder, gevolgd door de lichtere Superleggera. In 2008 bracht Lamborghini de sterk gerestylede variant uit, de LP560-4. Naast een hogere motoroutput voerde de autobouwer technische aanpassingen door, waardoor de productie effienter kon verlopen. Van het type verschenen wederom een Spyder en een Superleggera. In totaal bracht Lamborghini 33 verschillende versies uit, waaronder de Valentino Balboni, Squadra Corse en de Blancpain Super Trofeo.
Opvolger
De opvolger van de Gallardo komt volgend jaar op de markt. Volgens de technici van Lamborghini wordt de vervanger van de Gallardo een technisch hoogstandje. Hij had er al moeten zijn, maar de technologische vondsten in het model vergen extra ontwikkelingstijd. De nieuweling, die wederom over een V10-benzinemotor beschikt, krijgt een nieuwe naam.
Moderator
D-C zei:Alleen de laatste twee werden indirect opgevolgd: de Fiat Freemont (...).
The Freemont is doing better than Lancia's rebadged Chryslers because it is sold through a larger dealer network and helped by aggressive pricing. The Freemont starts at 23,900 euros in Italy, which includes a 2,350 euros discount. That's 6,800 euros – or 20 percent – below the starting price of the slow-selling Fiat Ulysse that the Freemont replaced.
Im September 2011 wurde der Fiat Ulysse vom Freemont abgelöst.
THE Fiat Ulysse MPV has just gone out of production.
The what? Exactly, only Fiat dealers and a few taxi companies will remember Fiats large MPV.
Never a big seller, the Ulysse is being replaced by a similar-sized vehicle called the Fiat Freemont thats being shown for the first time at Geneva in March.
The car is actually a Dodge Journey thats being rebadged as a Fiat for sale in Europe.
De Freemont kan min of meer als vervanger van de Ulysse worden gezien. Dit model (feitelijk weinig anders dan een omgestickerde Citroën C8/Peugeot 807 of een doordeweekse uitvoering van de Lancia Phedra) was al van het Nederlandse verkooptoneel verdwenen, maar was tot deze maand nog wel elders in Europa te koop.
Replacing the Fiat Ulysse, the Freemont won’t differ much from its Dodge sibling. Last year, Fiat sold just 1956 Ulysse models in Europe, compared to the 8395 Journey units sold during the same period.
Fiat vervangt de Multipla, de Croma en de Ulysse door één zevenzitter, de Freemont.
Als der Fiat Ulysse Mitte 2010 eingestellt wurde, gab es keinen Nachfolger. Vor allem Familien auf der Suche nach einem praktischen Van hielt der italienische Hersteller damit aus seinen Schauräumen fern. Das könnte sich wieder ändern, wenn ab dem 10. September 2011 der Fiat Freemont zu Preisen ab 25.990 Euro in den Handel kommt.
De Freemont vervangt in het gamma de Multipla, Croma én de Ulysse, en mikt als zevenzitter dus op families met veel kinderen.
The Freemont will replace Fiat's slow-selling Ulysse minivan, which the carmaker stopped building this month. Last year, Fiat sold 1,956 Ulysse units.
In Italië zegt men dat de meeste mensen uit andere merken in de Freemont stappen en voormalige Ulysse-bezitters. De Freemont wordt verkooptechnisch dan ook gezien als de vervanger van die MPV.
According to Automotive News, Fiat dealers have placed some 15,700 orders for the crossover, significantly higher than expected. In fact, Fiat had only planned to sell 13,000 Freemonts for the entire 2011 model year in Europe. According to the automaker, 80 percent of Freemont orders have come from its home market of Italy, where the CUV is priced 5,600 euros less than the Ulysse MPV the Freemont replaces.
Rob076 zei:Hoewel je bronnen uiterst discutabel zijn (autofans, autoblog)
barkruk zei:De CC compleet weg in NL? Dat snap ik niet. Ik vind het ook raar dat de Passat Alltrack en CrossTouran totaal in Nederland zullen verdwijnen. Veel aantallen zullen ze er niet van verkopen, maar een beetje keuze moet je toch kunnen bieden. De Scirocco en Eos ook al weg. Als Pon dit puur om de kleine aantallen doet, moeten ze ballen tonen en ook bijvoorbeeld de Audi RS6 en R8 schrappen.
Waar gaat dit heen met VW in Nederland? Voldoende aantallen maken ze wel met de up!, Polo, Golf en Jetta hybrid, maar de complete fun raken ze echt kwijt. Saaie dealers met standaard modellen, niets speciaals meer te bestellen etc. etc. etc. Een verkeerd modellengamma hebben ze totaal niet, voor elk wat wils wellicht. Maar in Nederland verdwijnt het allemaal. Wie stopt Pon?
Ook verdwenen: de Legacy sedan. Aangezien negen van de tien toch kiest voor de Touring Wagon is dat niet zo schokkend. Qua verkopen moet ook in die orde van grootte worden gedacht.
barkruk zei:De CC compleet weg in NL? Dat snap ik niet. Ik vind het ook raar dat de Passat Alltrack en CrossTouran totaal in Nederland zullen verdwijnen. Veel aantallen zullen ze er niet van verkopen, maar een beetje keuze moet je toch kunnen bieden. De Scirocco en Eos ook al weg. Als Pon dit puur om de kleine aantallen doet, moeten ze ballen tonen en ook bijvoorbeeld de Audi RS6 en R8 schrappen.
Waar gaat dit heen met VW in Nederland? Voldoende aantallen maken ze wel met de up!, Polo, Golf en Jetta hybrid, maar de complete fun raken ze echt kwijt. Saaie dealers met standaard modellen, niets speciaals meer te bestellen etc. etc. etc. Een verkeerd modellengamma hebben ze totaal niet, voor elk wat wils wellicht. Maar in Nederland verdwijnt het allemaal. Wie stopt Pon?
Renault’s Fluence Z.E. electric sedan, with seating for five and the air of a car designed almost exclusively for fleet use, is no more.
That’s according to Renault, which confirmed to Transport Evolved today that European production of its plug-in electric sedan ended in November for good. Instead, sources close to the company said, Renault is focusing on sales of its Zoe Z.E., Twizy, Z.E, and Kangoo Z.E. vehicles.
Look at Renault’s official website, and you’ll still see the Fluence Z.E. for sale alongside Renault’s three other plug-in cars. But, we’re told, while “there are a small number of vehicles still for sale,” Renault stopped producing the Fluence Z.E. for the European market in mid-November.
....