Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D-C zei:De 308 CC krijgt geen leverbaar
Rob076 zei:Hij blijft gewoon leverbaar bedoel je?
Erikje zei:Vreemd dat Mazda die 3-deurs 2 eruit haalt. Blijkbaar doen 3-deursmodellen het voornamelijk hier in het Oosten nog behoorlijk.
[size=x-small]wo 21 aug 2013, 16:32[/size]
[size=medium]Afscheid van de Renault Twingo RS[/size]
door onze redactie
SCHIPHOL-RIJK - Het doek is gevallen voor de Renault Twingo RS. Door aangescherpte milieu-eisen werd het voor Renault lastig om de hot hatch nog langer te verkopen.
In Nederland is het model vorige maand al van de prijslijst gehaald. Er is geen enkel exemplaar meer beschikbaar.
Definitief einde
Met het productie-einde komt er een einde aan een Twingo RS. De fabrikant heeft eerder laten doorschemeren dat er van de volgende generatie geen RS-uitmonstering wordt ontwikkeld. De nieuwe Twingo komt komend jaar op de markt. Renault ontwikkelt de auto in samenwerking met Smart, dat op dezelfde technische basis de nieuwe ForTwo en 'ForFour' gaat bouwen. Het model krijgt standaard vijf portieren en zal over een driecilindermotor achterin beschikken. Ook krijgt de stadsrakker achterwielaandrijving.
Toyota geeft tijdelijk € 2.000,- korting op een iQ
[size=x-small]vr 06 sep 2013, 12:52[/size]
[size=medium]Mercedes stopt productie G-Klasse cabrio[/size]
door Guus Hoevenaars
UTRECHT - Na de driedeurs korte Mercedes G-Klasse valt ook het doek van de Geländewagen met softtop. De fabrikant introduceert nu een Final Edition in een oplage van 200 exemplaren, maar al die exemplaren zijn reeds vergeven.
Daarmee eindigt ook de orderintake voor het softtopmodel. De tweehonderdste Final Edition ziet in augustus 2014 het levenslicht. De G-Klasse is met het verdwijnen van de Cabrio alleen nog als lange vijfdeurs Station-Wagon leverbaar.
De G500 Final Edition 200, die in een oplage van 200 stuks wordt aangeboden, beschikt over onder andere Designo-elementen als lederen bekleding, een Final Edition 200-plaquette, een elektrohydraulische softtop in beige, beige tonneaucover, AMG Performance-stuurwiel, edelstalen instaplijsten en multicontourstoelen voorin met verwarming en koeling, windschot, parkeersensoren en 18 inch grote lichtmetalen wielen in vijfspaaksdesign. Mercedes vraagt € 198.900,- voor de cabriolet met 387 pk sterke V8-motor.
Voorraad
Mocht je toch nog heel graag een G-Klasse cabriolet willen aanschaffen, dan is het nog mogelijk om een exemplaar uit voorraad te kopen. Zo staat bij ASV Veghel staat bijvoorbeeld nog een G500 cabriolet te koop.
Carfanatic zei:die gaan we niet missen.
s velthuis zei:Carfanatic zei:die gaan we niet missen.
Aston wel. Of is die wetgeving rondom gemiddelde uitstoot inmiddels veranderd?
vectrafan zei:s velthuis zei:Carfanatic zei:die gaan we niet missen.
Hij bestaat in ieder geval wel nog! Of die gewijzigd is zou ik niet durven te vertellen. Volgens mij is dit nog altijd een zeer heikel thema bij de autofabrikanten. Hoe het precies in elkaar steekt? Ik wel eens gehoord dat je met bepaalde modellen zogenaamde superkredieten krijgt in verband met de uitstoot.
Ik stel me dat dan zo voor: dat je als fabrikant een zeer zuinige auto bouwt die via een bepaalde rekenmethode, dan je gemiddelde CO[sup]2[/sup] uitstoot extra omlaag haalt.
vectrafan zei:s velthuis zei:Carfanatic zei:die gaan we niet missen.
Hij bestaat in ieder geval wel nog! Of die gewijzigd is zou ik niet durven te vertellen. Volgens mij is dit nog altijd een zeer heikel thema bij de autofabrikanten. Hoe het precies in elkaar steekt? Ik wel eens gehoord dat je met bepaalde modellen zogenaamde superkredieten krijgt in verband met de uitstoot.
Ik stel me dat dan zo voor: dat je als fabrikant een zeer zuinige auto bouwt die via een bepaalde rekenmethode, dan je gemiddelde CO[sup]2[/sup] uitstoot extra omlaag haalt.
Hansyii zei:Vandaar dat Porsche dit jaar ingelijfd moest worden bij VAG. Anders stond Porsche een forse boete te wachten wegens overtreding CO[sub]2[/sub] regels
[size=x-small]za 05 okt 2013, 08:08[/size]
[size=medium]Hyundai stopt levering Genesis Coupé in Nederland[/size]
door redactie Autovisie
AMSTERDAM - De Nederlandse Hyundai-importeur is gestopt met de levering van de Genesis Coupé.
"De lage verkoopvolumes van de auto rechtvaardigen de hoge investeringen voor onder meer de onderdelenvoorziening niet. Wellicht dat er van de auto nog enkele exemplaren bij dealers zijn te vinden, maar bij ons is hij echt uitverkocht", aldus de woordvoerder in gesprek met Autovisie.
De Genesis Coupé werd even geleden gefacelift, maar dat model is uiteindelijk nooit gevoerd in Nederland. De Nederlandse importeur vond de periode tussen de oude en gefacelifte Genesis Coupé te klein, vooral omdat de Genesis Coupé nog maar iets meer dan een jaar op de markt was.
D-C zei:Nog een kritische noot aan het adres van Hyundai Nederland. De verkopen van Hyundai zijn dit jaar gehalveerd, waar in België de verkopen tot nu toe met bijna 30% zijn gestegen. Dat ligt niet alleen aan de Nederlandse marktcondities. Voor 2014 is er wel zicht op verbetering, omdat dan de nieuwe i10 en i20 leverbaar worden. De i30 en i40 blijven sterk achter bij de verwachtingen, waar beide modellen in 2012 wel aardig scoorden.
Misschien moet Hyundai Motor Europe de boel maar overnemen van AutoBinck. Kia liep hier ook niet lekker onder Kroymans-bewind, maar sinds Kia Europe er de scepter zwaait zijn de verkopen sterk gestegen.
[size=x-small]do 10 okt 2013, 14:50[/size]
[size=medium]Mercedes R-Klasse sterft uit[/size]
AMSTERDAM - Het officiële productie-einde staat voor volgend jaar, maar wederom is er een markt die ruim voor de productiestop afscheid van de R-Klasse neemt. Na onder meer de Verenigde Staten en Nederland neemt nu Groot-Brittannië afscheid van de ruimtewagen.
Zelfs op de site van Mercedes Duitsland staat de ruimtewagen al niet meer. In Italië en Frankrijk daarentegen levert Mercedes de R-Klasse nog wel. Voor de autobouwer is momenteel China de belangrijkste markt.
Amerika
De R-Klasse verscheen in 2002 als concept car op de autoshow in Detroit onder de naam Grand Sports Tourer. Drie jaar later droeg de nagenoeg identieke auto het label R-Klasse. De voorspelde grootste markt voor Mercedes was de Verenigde Staten, maar wegens gebrek aan belangstelling verdween de auto daar als eerste. De vijf- tot zevenpersoons ruimtewagen wordt in Amerika gebouwd.
bat zei:Heb het toch altijd een bijzondere auto gevonden. Destijds had de vader van een buurvrouw 'm, paste nauwelijks in de toch best ruime parkeerplaatsen voor ons apparatementencomplex. Maar wat een indrukwekkende auto vond ik het. En nog steeds vind ik dat. Beslist een buitenbeentje en ik snap goed waarom ie nooit echt een succes is geworden.
JW01 (vanaf een Appel) zei:En bij de AMG kon je alleen van achter zien dat je met de AMG te maken had. Ik tenminste, vrij anoniem uiterlijk.
JW01 (vanaf een Appel) zei:En bij de AMG kon je alleen van achter zien dat je met de AMG te maken had. Ik tenminste, vrij anoniem uiterlijk.
![]()
Dat is nou net het punt. Voor veel mensen niet conservatief genoeg denk ik. Wel dé auto voor mensen die zich niet al teveel van de rest van de wereld aantrekken. En dat bedoel ik niet persé negatief, dat "niet al teveel van de rest van de wereld aantrekken".halfords zei:Welk segment trouwens?
British Racing Green zei:Nou,wie zal die nu gaan missen, behalve begrafenisondernemers.
Heb die qua uiterlijk altijd de ultieme lijkwagen gevonden...