Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Wat onzin, er zijn nog mensen met een caravan en dan is awd ideaal. Daihatsu heb je dan weer niks aan.GT 1973 zei:Ik vind dat Subaru in Nederland helemaal geen bestaansrecht heeft. AWD is in Nederland niet nodig en zorgt voor torenhoge BPM-bedragen.
Subaru was het succesvolst toen het nog modellen met voorwielaandrijving aanbood. Ik stel voor om Subaru in te ruilen voor een terugkeer van Daihatsu.
Epica zei:Wat onzin, er zijn nog mensen met een caravan en dan is awd ideaal. Daihatsu heb je dan weer niks aan.GT 1973 zei:Ik vind dat Subaru in Nederland helemaal geen bestaansrecht heeft. AWD is in Nederland niet nodig en zorgt voor torenhoge BPM-bedragen.
Subaru was het succesvolst toen het nog modellen met voorwielaandrijving aanbood. Ik stel voor om Subaru in te ruilen voor een terugkeer van Daihatsu.
Nee maar dat is wel de reden dat ze voorlopig nog blijven(denk ik).Carfanatic zei:Epica zei:Wat onzin, er zijn nog mensen met een caravan en dan is awd ideaal. Daihatsu heb je dan weer niks aan.GT 1973 zei:Ik vind dat Subaru in Nederland helemaal geen bestaansrecht heeft. AWD is in Nederland niet nodig en zorgt voor torenhoge BPM-bedragen.
als dat je doelgroep is ga je hier ook niet meer dan 550 auto's per jaar verkopen.
Is het in de praktijk echt relevant of een eigenschap van een auto 'nodig' is? Ik denk dat 90% van de auto's die in Nederland worden verkocht wel eigenschappen hebben die "niet nodig" zijn.GT 1973 zei:Ik vind dat Subaru in Nederland helemaal geen bestaansrecht heeft. AWD is in Nederland niet nodig.
De V-klasse is net zoals de Opel Zafira gewoon een luxe aangekleden bestelbus. Daarbij kun je jezelf afvragen of de Espace nog een echte MPV is.Wouter82 zei:En de Mercedes V-klasse, en dan begint het grijze gebied met de personenbusjes![]()
GT 1973 zei:Ik vind dat Subaru in Nederland helemaal geen bestaansrecht heeft. AWD is in Nederland niet nodig en zorgt voor torenhoge BPM-bedragen.
Rutger DC zei:(..)
"De Touran is niet meer nieuw te bestellen." (volkswagen.nl)
Wat jammer van zo'n nette, evenwichtig MPV die hier pas vijf jaar op de markt was. (..)
Moderator
Skoda heeft in de Karoq wel de 'flex seats' of zoiets, oftewel: losse stoelen op de tweede zitrij. Nu heb je daar bij een Karoq wat minder aan, maar meer fabrikanten zouden inderdaad die kant op moeten gaan bij het wegvallen van de echte MPV's.Rembrandt zei:Maar met het wegdoen van de Touran raad ik VW dan wel aan het stoelsysteen van de tweede rij van de Touran vanaf nu in de Tiguan Allspace te zetten.
Rutger DC zei:De Mercedes-Benz SLC is nu definitief uit de catalogus verdwenen, de SL verdween al eerder. Die laatste krijgt overigens wel een opvolger, de SLC niet.
![]()
[size=x-small]Foto: Rijtesten.nl[/size]
Moderator
Wij hebben thuis zo'n Zafira gehad, maar als MPV vond ik hem juist matig door de onhandige achterbank. Dat hebben andere merken toch beter voor elkaar met losse stoelen.LM 1 zei:Ga de Touran niet missen. Heb het altijd een vreselijke auto gevonden, die zeker in het begin ook echt niet van goede kwaliteit was. Eigenlijk was de eerste Zafira misschien wel de beste MPV. Slim, betrouwbaar en pretentieloos, je ziet ze nog steeds veel rijden.
Wat is hier slecht nieuws aan? Er zijn er niet meer dan 251 van verkocht dus er zullen niet veel mensen balen dat hij niet meer te koop is. Daarbij was de auto al aardig achterhaald.Rutger DC zei:
Ik vind persoonlijk de eerste generatie SLK nog altijd het meest geslaagd qua design. Toch jammer dat Mercedes stopt met dit segment.iDS zei:Mooie wagen in deze kleur, helemaal niet meer het kappersautootje van weleer.Rutger DC zei:De Mercedes-Benz SLC is nu definitief uit de catalogus verdwenen, de SL verdween al eerder. Die laatste krijgt overigens wel een opvolger, de SLC niet.
Dus als je je doelgroep niet meer bedient, valt de verkoop stil natuurlijk![]()
D Elzinga zei:Ik wist niet eens dat die C-Zero uberhaupt nog leverbaar was...
Barri zei:Wij hebben thuis zo'n Zafira gehad, maar als MPV vond ik hem juist matig door de onhandige achterbank. Dat hebben andere merken toch beter voor elkaar met losse stoelen.LM 1 zei:Ga de Touran niet missen. Heb het altijd een vreselijke auto gevonden, die zeker in het begin ook echt niet van goede kwaliteit was. Eigenlijk was de eerste Zafira misschien wel de beste MPV. Slim, betrouwbaar en pretentieloos, je ziet ze nog steeds veel rijden.
Barri zei:Wij hebben thuis zo'n Zafira gehad, maar als MPV vond ik hem juist matig door de onhandige achterbank. Dat hebben andere merken toch beter voor elkaar met losse stoelen.LM 1 zei:Ga de Touran niet missen. Heb het altijd een vreselijke auto gevonden, die zeker in het begin ook echt niet van goede kwaliteit was. Eigenlijk was de eerste Zafira misschien wel de beste MPV. Slim, betrouwbaar en pretentieloos, je ziet ze nog steeds veel rijden.
Rembrandt zei:En dat is nu dus de grootste ergernis in mijn huidige 7-zits Tiguan. Ik kan er geen 6-zitter van maken, en het klapsysteem van de stoel werkt waardeloos, want de stoel komt niet in zijn oorspronkelijke stand terug.
Elco zei:De achterbank van de eerste Zafira vond ik juist best slim. Want losse stoelen lijken superhandig, maar niemand haalt ze er daadwerkelijk uit. Geldt ook voor het individueel verschuiven van de stoelen: wie doet dat nu?
Rutger DC zei:Heb je daar een bron voor? Peugeot.nl rommelt wel vaker met de website, dus ik verwacht dat de 308 daar wel weer gauw terugkeert. Het is niet zo dat er geen vraag meer bestaat naar het model.