Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ivanov zei:Om even op de Lada Niva/4X4 terug te komen. In het Ladatopic staan de redenen waarom hij niet verkocht.
---GT--- zei:Wat met de Yaris en de Avensis is gelukt, is met de Auris jammerlijk misgegaan.
De naam Corolla kreeg een beetje een Co-rollator-imago, maar de Auris ziet er niets spannender uit; zelfs lelijk. De achterportieren lijken bijvoorbeeld één op één overgenomen uit de Corolla.
Als ze dan toch met een nieuwe naam en een nieuw imago wilden komen, hadden ze ook een veel geslaagdere auto neer moeten zetten, die de Corolla zou doen vergeten. Na het zien van de Honda Civic heeft Toyota het ontwerp van de Auris nota bene over laten doen. Ik ben benieuwd wat voor ontwerp ze eerst hadden.
Daewoo-Chevrolet zei:Maar de Civic is nogal geflopt. Een Corolla/Auris moet niet spannend zijn. De Kia Cee'd en Hyundai i30 zijn precies hoe de Auris/Corolla had moeten zijn. Mensen verwachten denk ik van een Aziaat een door en door betrouwbare auto met een weinig opzienbarend ontwerp, maar dat verder wel helemaal klopt en met een op comfort afgestemd onderstel. Nederlanders houden van stationcars, zeker als er niet voor bijbetaald hoeft te worden (zoals in de jaren '90 bij Ford), dus naast een 3- en 5-deurs hatchback en sedan zou er ook een stationcar moeten zijn. Tegenwoordig cruciaal zijn schone motoren. Op het gebied van dieselmotoren loopt Toyota nogal achter ten opzichte van bijvoorbeeld Hyundai-Kia met de veel geroemde 1.6 diesel. Een ander belangrijk nadeel van de Toyota ten opzichte van de twee Koreanen is dat de Auris niet kan tippen aan de value for money die ze bieden: zeer gunstige prijzen, voor weinig geld een leuke uitrusting en 5-7 jaar garantie.
Maar goed, zodra de Auris Full Hybrid leverbaar wordt stormt 'ie de Top 10 binnen. Ik vind de facelift overigens al een significante verbetering. Belangrijkste stylingmisser vind ik die bobbelige achterkant/achterlichten.
---GT--- zei:Wat met de Yaris en de Avensis is gelukt, is met de Auris jammerlijk misgegaan.
De naam Corolla kreeg een beetje een Co-rollator-imago, maar de Auris ziet er niets spannender uit; zelfs lelijk. De achterportieren lijken bijvoorbeeld één op één overgenomen uit de Corolla.
Als ze dan toch met een nieuwe naam en een nieuw imago wilden komen, hadden ze ook een veel geslaagdere auto neer moeten zetten, die de Corolla zou doen vergeten. Na het zien van de Honda Civic heeft Toyota het ontwerp van de Auris nota bene over laten doen. Ik ben benieuwd wat voor ontwerp ze eerst hadden.
---GT--- zei:Men wil een vierkante, compacte auto met zoveel mogelijk binnenruimte. Dat was wat de Corolla sinds 1987 bood.
(...)
Toyota denkt dat wij in Europa nog in 1987 leven en dus lelijke en verouderde auto's wensen.
Breng de Japanse Toyota's naar hier en dan krijgt het merk weer het succes wat het verdient.
Dennis_zw zei:En de Toyota's worden in Europa gebouwd omdat dat goedkoper is, enerzijds kennelijk door op zijn minst betaalbare lonen t.o.v. de Japanse en anderzijds doordat andere voordelen oplevert omdat ze nu geen importheffingen meer hoeven te betalen. En reken maar dat uit het marktonderzoek ook is gebleken dat de Europeanen niet méér willen betalen voor een Toyota dan wat hij nu kost, uit de Europese productie.
Moderator
---GT--- zei:Men wil een vierkante, compacte auto met zoveel mogelijk binnenruimte. Dat was wat de Corolla sinds 1987 bood.
Wouter82 zei:Is dat zo? ik dacht dat het 1998-model (kikkeroog) nou niet bepaald ruim was. Vierkant was die al helemaal niet.
Daewoo-Chevrolet zei:de Suzuki SX4 sedan met zijn waanzinnig geslaagde proporties onze landsgrenzen.
![]()
Daewoo-Chevrolet zei:Een aantal modellen die wel heel geruisloos het podium verlieten: sinds mei 2009 (dat is dus al een jaar geleden) zijn twee van de fraaiste automobielen van de Nederlandse markt gehaald, de Mitsubishi Colt CZC en de Nissan Micra C+C. Het is niet anders...
British Racing Green zei:En de wagen weer verkopen levert geen soelaas, er wordt tweedehands gewoon geen cent voor gegeven.
D. Elzinga zei:de Micra zelfs in een vreselijke kleur, roze![]()
British Racing Green zei:Ik durf het bijna niet schrijven,
maar deze Micra cc vind ik echt een hebbeding als tweede wagentje ...
Dennis_zw zei:British Racing Green zei:Ik durf het bijna niet schrijven,
maar deze Micra cc vind ik echt een hebbeding als tweede wagentje ...
We zullen het er maar op houden dat hij een klassieke lijnvoering heeft.
![]()
![]()
Daewoo-Chevrolet zei:Ik heb Carbase even wat beter doorgelopen en er zijn meer auto's geschrapt:
D. Elzinga zei:Overigens lijkt het erop dat we binnenkort afscheid moeten nemen van Mercury.