Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
clio 48kw dci zei:Even mijn gedachten bij het ontvallen van de genoemde modellen:
Ford Focus Sedan: wie zal deze auto nou missen? Op zich geen verkeerde sedan overigens!
Mach1 zei:Volledig bericht:
[size=large]Dagen Lexus SC geteld[/size]
Lexus stopt volgende maand na bijna tien jaar met de productie van de SC430.
Na de komst van de Platinum-versie, kon je het op je klompen aanvoelen: de dagen van de Lexus SC430 zijn geteld. Lexus heeft nu bevestigd dat volgende maand de productie van de coupé-cabriolet wordt gestaakt. De auto is sinds 2001 bij ons op de markt.
In de afgelopen jaren is de animo voor deze Lexus gestaag gedaald. In 2002, het eerste volledige jaar van productie werden er 14.462 gebouwd. Vorig jaar waren dat er al minder dan duizend. Naar verwachting worden in 2010 niet meer dan driehonderd stuks gebouwd. In Nederland zijn gedurende zijn gehele carrière 131 SC’s op kenteken gezet.
De plek van de SC is het afgelopen jaar ingenomen door de ISC, de open variant van de IS. In 2014 moet de werkelijke opvolger van de SC verschijnen. Die is voorzien van een 5,0-liter V8 die natuurlijk is gekoppeld aan hybride-techniek. Naar verluidt gaat die auto SC600h heten.
![]()
autoweek.nl
Moderator
---GT--- zei:Het grappige aan de Materia is dat hij gebouwd is voor jongeren, maar je hem alleen maar aantreft bij bejaardentehuizen.
amaranth zei:De Materia is naar mijn idee destijds afgeleid van de Scion xB, die het in de States onder jongeren wel prima deed. In CA dan...
Niet geheel toevallig, want Scion is van Toyota en Daihatsu is meen ik ook ergens aan Toyota gelieerd. (of heb ik dat helemaal verkeerd)
Daewoo-Chevrolet zei:Jammer, het blijft een erg fraaie bak. Zo hoort een Peugeot sedan eruit te zien en dus niet zo uit verhouding als een 407 of zo'n allegaartje als de 508.
British Racing Green zei:Correctie,
maar m.i. moet een Peugeot sedan er zo uitzien ...
A.BRANDHORST zei:ik heb nog een Peugeot uit de tijd dat een Peugeot nog echt een eigenzinnige Peugeot was.
A.BRANDHORST zei:Nee hoor, misschien was Peugeot degelijk.. maar niet behoudend, en regelmatig zelfs baanbrekend. Maar dat wil je zien, of niet.
Antigoon zei:De 404 was gewoon nog te koop omdat er vraag naar was, Peugeot heeft een lange traditie als het gaat om het in productie houden terwijl de opvolger al leverbaar is... Gewoon omdat het kan... Of is dat niet baanbrekend genoeg?
labrang zei:We hebben het eerder gezien, de 604 verdween een beetje onder dezelfde condities. Dat kon niet verhoeden dat er toch een grotere Peus terugkwam na lange tijd.
Dennis_zw zei:Antigoon zei:De 404 was gewoon nog te koop omdat er vraag naar was, Peugeot heeft een lange traditie als het gaat om het in productie houden terwijl de opvolger al leverbaar is... Gewoon omdat het kan... Of is dat niet baanbrekend genoeg?
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een mager argument voor baanbrekend. Sterker nog, een oud model in productie houden als de opvolger er al is, is in feite juist de duidelijkste manifestatie van behoudendheid: de nieuweling is kennelijk te vooruitstrevend voor het merk en een deel van zijn klanten. De 403 ging niet weg toen de 404 er was, de 404 ging niet weg toen de 504 er was, de 504 ging niet weg toen de 505 er was... De 205 ging niet weg toen de 206 er was, en ook nu zien we weer een 206+ naast de 207.
labrang zei:We hebben het eerder gezien, de 604 verdween een beetje onder dezelfde condities. Dat kon niet verhoeden dat er toch een grotere Peus terugkwam na lange tijd.
Kennelijk was de 605 niet opvallend genoeg om je die ook nog te herinneren: er waren dus twee grotere Peus na de 604...
929V6 zei:labrang zei:We hebben het eerder gezien, de 604 verdween een beetje onder dezelfde condities. Dat kon niet verhoeden dat er toch een grotere Peus terugkwam na lange tijd.
Het verschil is dat de 605 al lang en breed in ontwikkeling was toen de 604 uit productie ging, de eerste prototypes reden al rond. Om een aantal redenen (o.a. voorrang voor de 405) heeft het nog ruim 3 jaar geduurd voor de eerste in de showroom stonden (en nog waren de kinderziektes er niet uit...).
rickm zei:Wel even in de gaten houden dat uitlopende Peumodellen (404 na 504 intro; 504 na 505 intro etc) doorgaans niet meer werden geleverd i/d markten waar de nieuwelingen werden geintroduceerd. De 'oude' modellen die nog werden geproduceerd gingen naar Zuid- & Midden Amerika en met name Afrika.
Ook op o.a. de thuismarkt en in de Benelux was er een lange productie-overlap: 404 intro 1960, 403 exit 1966; 504 intro 1968, 404 exit 1975; 505 intro 1979, 504 exit 1982. Uiteraard zijn die modellen voor derdewereldlanden nog veel langer geproduceerd.
Dennis_zw zei:A.BRANDHORST zei:Nee hoor, misschien was Peugeot degelijk.. maar niet behoudend, en regelmatig zelfs baanbrekend. Maar dat wil je zien, of niet.
Ik hoor graag van je waarin Peugeot baanbrekend was (behalve de 204 Diesel kom ik zo gauw niet op iets).
rickm zei:Wel even in de gaten houden dat uitlopende Peumodellen (404 na 504 intro; 504 na 505 intro etc) doorgaans niet meer werden geleverd i/d markten waar de nieuwelingen werden geintroduceerd. De 'oude' modellen die nog werden geproduceerd gingen naar Zuid- & Midden Amerika en met name Afrika.
Moderator