A
Anoniem
Guest
Ik denk dat er een embargo zit op de foto's. Maar hier toch een sfeer impressie:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
flop zei:is dat mevr de Wit?
ketelapper zei:yep Meeuw, ons appartement is Am Edelweissangerer komen wel van jaar tot jaar meer NL-er hier, valt me op
waar zit hij, hoe heet hij, hoe ziet hij eruit? wie is er bij hem? moet ik hem in de gaten houden
![]()
mijn Audi staat in Tiefgarage onder ons appartement, dus tenzij Meeuw jr. ook hier boven de lift zit...kan hij 'm niet spotten...
donderdagochtend nog even iemand in Innsbruck van vliegveld halen, dus dan komt-ie buiten.
A3-White zei:Zo, vandaag het OK gekregen voor het aanschaffen van een nieuwe auto.
Heb je ook gekeken naar de Honda CR-V en de Ford Edge, toevallig? Ik heb in beiden gereden, en ik was van allebei behoorlijk onder de indruk. De CR-V heeft een viercilinder, maar is niet traag, en had goede stoelen en veel ruimte. Nette auto ook, en goede restwaarde. Doet het waarschijnlijk ook goed qua onderhoud. De Ford was sneller en had een V6, maar viel me vooral in het interieur positief op: netjes afgewerkt, goede materialen (zeker voor Amerikanen), en het Sync-systeem dat ze hebben is echt onverslaanbaar. Chevy Equinox heb ik niet gereden, maar zou je voor de grap eens moeten doen, lijkt me op zich ook geen verkeerde optie.A3-White zei:Zo, vandaag het OK gekregen voor het aanschaffen van een nieuwe auto. Ben er zelf eigenlijk al uit: een Dodge Journey 3.5 V6 R/T AWD met wat opties.
Waarom: AWD, V6, Automaat 6 versnellingen, 5 ruime zitplaatsen en een grote kofferbak voor de nodige beursattributen, en uiteindelijk een niet zo een kostbare auto (US$ 26.000.--). Enige auto die eigenlijk te vergelijken valt is een Toyota RAV4, maar verbeter me als ik fout zit.
Sam zei:Heb je ook gekeken naar de Honda CR-V en de Ford Edge, toevallig? Ik heb in beiden gereden, en ik was van allebei behoorlijk onder de indruk.A3-White zei:Zo, vandaag het OK gekregen voor het aanschaffen van een nieuwe auto. Ben er zelf eigenlijk al uit: een Dodge Journey 3.5 V6 R/T AWD met wat opties.
Waarom: AWD, V6, Automaat 6 versnellingen, 5 ruime zitplaatsen en een grote kofferbak voor de nodige beursattributen, en uiteindelijk een niet zo een kostbare auto (US$ 26.000.--). Enige auto die eigenlijk te vergelijken valt is een Toyota RAV4, maar verbeter me als ik fout zit.
A4-Black zei:Ik lees altijd weer met verbazing de genoemde autoprijzen in de US...
A3-White zei:Ford Edge: Zeker een auto waar ik naar ga kijken: echter wat mij opties niet aan staat is het keypad op de bestuurdersdeur, om een code in te tikken om de auto binnen te komen. .
A3-White zei:Bij het zoeken stuit ik op MAZDA : CX-9,......................
Sam zei:A3-White zei:Bij het zoeken stuit ik op MAZDA : CX-9,......................
Dat keypad is inderdaad niet het mooiste accessoire wat je kunt bedenken. Er zit een logica achter (je kunt je sleutels in de auto laten, en ze vergeten zonder dat je tegen problemen aanloopt), maar bij Lincoln is het veel netter (vrijwel onzichtbaar in de B-stijl) weggewerkt.
De Mazda zou ik nog bijna zijn vergeten. Heb er alleen even in gezeten op de autoshow, maar is een nette auto, zeker. Iets sierlijker dan de Ford. Schijnt erg goed te rijden. Alles bij elkaar wel ietsje duurder, zo rond de $30k. Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ZDbx3mfyJcQ
Btw, ben laatst eens bij de BMW-dealer in Minnetonka gaan kijken die je had genoemd: wat een mooi dealership, gaaf pand. Ze adverteren nu ook stevig in de stad, er hangen overal billboards met "welcome to the überdealership", haha.
A3-White zei:Ga vandaag naar de CX-9 kijken en wie weet is de CX-7 ook wel iets, heb wel op voorhand iets tegen Mazda,...........
A3-White zei:Het is allemaal gelukt vandaag, zelfs nog tijd gehad om wat kerstversiering te kopen (tenminste, meegelopen achter vrouwlief aan).
De winterbanden:
![]()
Gemonteerd:
![]()
![]()
PS: beschrijving van het krikje nodig omdat er nog lucht de hydrauliek zat, en de krik de eerste paar keer naar beneden zakte.
De zomerbanden:
![]()
Demontage: De standaard met de auto meegeleverde sleutel: BAGGER!! Stuk gedraaid, eerder verwrongen, wat heeft de garage de wielmoeren strak aangedraaid. Met mijn 95 kg (nog steeds) op deze sleutel, en niet los te krijgen, 3 wielmoeren min of meer stukgedraaid. Dan maar naar de winkel (heb het al zo vaak gezegd: om 18.30 uur naar de Sears.com, en OPEN), nieuw stukje gereedschap en doppen gekocht (3/4" Zomerbanden / 21 mm Winterbanden - draad is M12x1.25 voor beiden). Dit gereedschap blijft dus in de auto liggen!
Moet zeggen dat het me steeds meer gaat bevallen. Zoonlief ook zij deze ochtend: Pap, ik vergeet mijn Nederlands al een beetje. Terwijl wij zelf de hele dag Nederlands praten in huis (op advies). Als je een taal goed beheerst is het eenvoudiger om een tweede taal ook goed te beheersen.
A3-White zei:BBQ had ik vorig week einde al lekker klaar gezet en sindsdien al 4 avonden of een burgertje, kipspiesjes of biefstuk lekker gegaard.