A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Ik denk dat er een embargo zit op de foto's. Maar hier toch een sfeer impressie:

20100311autosalongeneve.jpg

Kan me niet veroorloven niet te beginnen met een plaatje van de Avenger in zomeroutfit:

004-3.jpg

FAST: Sfeer fotos van de beurs: Ik doe een voorzetje: Zoonlief op de show hier in Chicago:

032-1.jpg

gaat lekker White (y) ook toppie om te zien dat M jr. niet alleen op de oprit met het bord en een bal aan de gang is, mooiste integratie gaat via local vriendjes. en de Avanger ziet er nu wel strak uit; mooie naam ook voor jou aldaar van dat type velg ;)

FASt heeft blijkbaar weer internet, en hij heeft de foto's, dus embargo doe je zelf :p ervaring van Genève is gelukkig nog niet meer herhaald :rolleyes: vorige week Berlijn geweest en beide vluchten gingen goed. vrijdagavond naar Oostenrijk gegaan en die "vlucht" ging ook goed. ketelapster heeft heerlijk ruim 300km gestuurd (van de 930km). gisteren zon, vanochtend sneeuw, vanmiddag bewolkt maar prima skiën, vannacht weer sneeuw verwacht en vanaf morgen steeds beterend weer :) me happy hier, 5 april weer keertje terugtuffen...

yep Meeuw, ons appartement is Am Edelweissanger (y) er komen wel van jaar tot jaar meer NL-er hier, valt me op :( waar zit hij, hoe heet hij, hoe ziet hij eruit? wie is er bij hem? moet ik hem in de gaten houden :)

mijn Audi staat in Tiefgarage onder ons appartement, dus tenzij Meeuw jr. ook hier boven de lift zit...kan hij 'm niet spotten...
donderdagochtend nog even iemand in Innsbruck van vliegveld halen, dus dan komt-ie buiten.

Meeuw: Moet een goed gevoel voor je zijn Meeuw: Kan papa ketel met Jr. naar de eerste hulp bij calamiteiten.

Ketel: Las net je topic. Zou zeggen genieten, een Affenweizen lijkt mij nu ook wel lekker. Dat de velg Hollander heet is wel erg toeval. Heb veel met 19, 20 en zelfs 22" gezien, maar dat vraagt direct om verlaging, en dat zie ik niet zitten.

Wat rijden we in de vakantie: huurauto in de klasse Pontiac G6. Zal mij benieuwen wat ik uiteindelijk krijg, en hoe het rijd. Kijk net op de weersvooruitzichten: Sedona en Grand Canyon: graad of 8 met 50% kans op regen.

Volgende week zaterdag 37 mijl met een jeep over onverharde paden rijden rondom Phoenix. Lijkt me super.

Foto's volgen, evenals rijimpressie van de rental.

(y) Edelweiss Hefetrüb (y)

tsja, vakantie :confused: heb net paar uur zitten werken... dan is ons eigen appartement met internet wel handig... nu bedtijd, morgen weer bijtijds in de lift want het weer gaat ten goede keren!

White: goede vakantie! have fun, take care and enjoy :) G6 valt me altijd op als ik in USA ben, vind ik een leuk ontwerp!

ketelapper zei:
yep Meeuw, ons appartement is Am Edelweissanger (y) er komen wel van jaar tot jaar meer NL-er hier, valt me op :( waar zit hij, hoe heet hij, hoe ziet hij eruit? wie is er bij hem? moet ik hem in de gaten houden :)

mijn Audi staat in Tiefgarage onder ons appartement, dus tenzij Meeuw jr. ook hier boven de lift zit...kan hij 'm niet spotten...
donderdagochtend nog even iemand in Innsbruck van vliegveld halen, dus dan komt-ie buiten.

Jr. is met een groepje studenten uit Rotterdam, denk een stuk of 5 jongens van zo'n 27 jr. oud. Kunnen allemaal behoorljk skiën (en drinken). Hij heet Hugo, zo'n 1.85 m.lang, donkerblond haar. Vorige jaren gingen zij naar een huis van 1 van de groep, nu een huurappartement.

Van zo'n Grand Canyon foto komen weer jeugdherinneringen boven.

Heb toen op zo'n punt waarvandaan de foto is gemaakt (over het hekje gestapt dus) 's-avonds ge-BBQ-ed bij ondergaande zon met een groepje studenten. Kwam 's-nachts de politie kijken of dat wel goed ging. Waren bang dat wij met een slok op een stapje te ver namen :rolleyes: . Verder vonden ze het goed, mits wij daar niet gingen slapen.

Dan nu de rij impressie van de Dodge Charger SXT, 3.5 ltr / V6 High Output / 250 PK op verzoek van Wessee:

Naar horen zeggen is het platform van Mercedes Benz, zal wel een oudere E klasse zijn gezien de lengte van de auto. Achterwiel aandrijving, 3.5 ltr V6, met onderin een heerlijk koppel. Het minpunt van deze auto: 4 versnellingen automaat. Je kan de auto lui rijden, maar bij gas geven klimt de toerenteller naar 5.500 toeren, schakeld over en is weer terug bij af. Een 6 versnellingsbak zou deze auto goed doen.

Vering, bochtengedrag, sturen, allemaal goed in orde. Het is eigenlijk een erg lekkere auto om te rijden, relaxed bij 40 / 60 / 80 / 120 km uur. Gemiddeld verbruik van 25 MPG - dwz 10.6 km/ltr. Lijkt mij niet slecht voor een auto van ruim 5 mtr en 3800 lbs / 1700 kg en een wielbasis van 120" / 3048 mm.

De ruimte in de auto is enorm, grootte kofferbak, netjes met gasveren. Achterpassagier hoeven op geen enkele manier te klagen over de ruimte.

Ben ik onder de indruk van de auto: Voor US$ 28.000 heb je een nieuwe complete Charger SXT met leer, 18" lichtmetaal, radio CD / 6 Boston speakers, climate control dual zone (aan te raden!), kan dus niets anders zeggen dan JA.

Waar moet je deze auto mee vergelijken, of kan dit niet? Wat verwacht je van een Amerikaanse auto?, een V8 met 400 PK?, de verfijndheid van een AUDI, MB, Lexus, BMW, Infiniti, Acura vindt je niet, maar dat is ook een andere klasse.

Al het geld dubbel en dwars waard, maar de winsten, belastingen, en "exclusief" rijden maakt deze auto in Nederland simpelweg niet een alternatief voor de eerder gevestigde order, en lijkt mij tevens een reden om niet aan de gehoopte massa import te beginnen.

De beleving van de auto in Europa en Amerika is nou eenmaal anders.

@Meeuw / Spiegel: Voor mij was het 13.5 jaar geleden dat ik er was, en haalde ook bij mij de herinneringen weer naar boven (toen vrijgezel).

Zelf ook nog even in de Jeep gereden: helemaal niets mis mee over het zand, stenen, rivierbeddingen, maar daar buiten,.................dan ben je blij dat je een rolgordel hebt.
ArizonaSpringBreak2010part5003.jpg

Dank u! Ik zie zo'n Charger eigenlijk wel als een van mijn toekomstige auto's. (y)

Zo, vandaag het OK gekregen voor het aanschaffen van een nieuwe auto. Ben er zelf eigenlijk al uit: een Dodge Journey 3.5 V6 R/T AWD met wat opties.

Waarom: AWD, V6, Automaat 6 versnellingen, 5 ruime zitplaatsen en een grote kofferbak voor de nodige beursattributen, en uiteindelijk een niet zo een kostbare auto (US$ 26.000.--). Enige auto die eigenlijk te vergelijken valt is een Toyota RAV4, maar verbeter me als ik fout zit.

Ga dit week einde naar verschillende dealers toe om te kijken wat er staat, en zal er een huren voor een paar dagen om te zien of het echt de auto is die ik wil.

We zullen zien.

Leuke auto hoor zo'n Dodge Journey! Weet niet wat huren kost, maar misschien is er wat te regelen met dealer (kan hem vast wel een weekendje missen). Even een vraagje uit pure intresse zit je met een eigen zaak in the USA of zit je daar voor een baas?

Nee, deze auto wordt aangeschaft en contact betaald, dus geen lease,............wel een auto van de zaak, maar bijtelling is hier nog minder dan in Duitsland. JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEE

A3-White zei:
Zo, vandaag het OK gekregen voor het aanschaffen van een nieuwe auto. Ben er zelf eigenlijk al uit: een Dodge Journey 3.5 V6 R/T AWD met wat opties.

Waarom: AWD, V6, Automaat 6 versnellingen, 5 ruime zitplaatsen en een grote kofferbak voor de nodige beursattributen, en uiteindelijk een niet zo een kostbare auto (US$ 26.000.--). Enige auto die eigenlijk te vergelijken valt is een Toyota RAV4, maar verbeter me als ik fout zit.
Heb je ook gekeken naar de Honda CR-V en de Ford Edge, toevallig? Ik heb in beiden gereden, en ik was van allebei behoorlijk onder de indruk. De CR-V heeft een viercilinder, maar is niet traag, en had goede stoelen en veel ruimte. Nette auto ook, en goede restwaarde. Doet het waarschijnlijk ook goed qua onderhoud. De Ford was sneller en had een V6, maar viel me vooral in het interieur positief op: netjes afgewerkt, goede materialen (zeker voor Amerikanen), en het Sync-systeem dat ze hebben is echt onverslaanbaar. Chevy Equinox heb ik niet gereden, maar zou je voor de grap eens moeten doen, lijkt me op zich ook geen verkeerde optie.

Overigens, misschien ook een interessante optie: in the Midwest geeft Dodge op dit moment $2,000 bonus cash op een Grand Caravan. Dat zorgt ervoor dat de Grand Caravan "Hero" (redelijk compleet uitgerust) op een prijs van $23,000 komt, de luxe SXT op $25k en de SXT met luxury package op $28k. Allen hebben de 3.8 V6 met zestraps automaat (is al lekker, maar voor $630 upgrade je naar de 4.0 met 250hp). En da's alles bij elkaar heel erg veel auto voor niet belachelijk veel geld, met heel veel ruimte voor familie èn bagage. Ja, het is een minivan, maar naar iets heel spannends was je niet op zoek, toch ;) ?

Is die foto van de grandcanyon bij de south rim gemaakt?
Het pad dat je aan de linkerkant in de canyon zelf ziet heb ik volgens mij gelopen. Je komt dan bij een uitkijkpunt. Als je naar de rivier zelf wilt dan ben je pas op de helft ongeveer.

Sam zei:
A3-White zei:

Heb je ook gekeken naar de Honda CR-V en de Ford Edge, toevallig? Ik heb in beiden gereden, en ik was van allebei behoorlijk onder de indruk.

De Ford is ook aanzienlijk duurder. Voor de prijs van een R/T heb je bij Ford een instapmodel te pakken.

Heb gisteren op internet rondgesurfd:
Ford Edge: Zeker een auto waar ik naar ga kijken: echter wat mij opties niet aan staat is het keypad op de bestuurdersdeur, om een code in te tikken om de auto binnen te komen. Voor mij zo Amerikaans jaren 70 gevoel.

Honda: niet naar gekeken, en ben bang dat de ruimte beduidend minder is. Is ook Japans,...............

Chevrolet Equinox: De C-stijl met sedan stijl deuren valt mij tegen.

Ben ook aan het denken aan een Jeep uit 2009 met 10.000 mijl op de teller, die worden de komende periode veel ingeruild omdat er een nieuw model komt.

Het is bijna week einde, we zullen zien. Overigens offerte per mail gehad van een locale Dodge dealer:

I was unable to locate an R/T with the options you requested. We can do a factory order, but that could take some time. The MSRP is listed at 30,900 and our price would be 26,780. Have you considered an SXT? Let me know.
UNQUOTE

Leuke korting, denk dat ik met een SXT rond de $ 24.000 kan hebben, en dat is een goed aanbod. Een Tiguan is een stuk kleiner, en kost $29.000.-, brengt enkel een beter verbruik, en misschien inruil prijs.

@---GT--- Voor wat betreft het plezier: Ik heb net zoveel plezier in en om de Avenger dan in en om de A3, Golf V of Passat. Kwaliteit van de Duitse auto's , het gemis van de 6 bak automaat weegt totaal niet op tegen het prijsverschil. Zowel niet 2e hands als bij nieuwe aanschaf.

@Arosa Naar beneden duurt een paar uurtjes, zelfs op een ezel. Toen wij er waren was het om het vriespunt met enkele sneeuwvlokken.

Waarom geen Tiguan (behalve de prijs)? Kun je mooi je Europese afkomst als leverancier onderstrepen

A4-Black zei:
Ik lees altijd weer met verbazing de genoemde autoprijzen in de US...

Dit is wel excl. Sales Tax (BTW), deze verschilt per staat, 6 a 7 procent. In Illinois dacht ik 6,25%.

Maar dan nog.....

Black, inderdaad, dat bedoel ik dat is (een van) de redenen om niet voor deze auto te kiezen.

Sales tax is ook afhankelijk van de county waarin je woont. Prijzen zijn inderdaad niet erg hoog en kortingen kan je goed krijgen.

Overigens vanmiddag de auto gepoetst met Mequirs Gold Wax ($10.00!!), kleisetjes zijn ook betaalbaar (Fast, een setje nodig?)

A3-White zei:
Ford Edge: Zeker een auto waar ik naar ga kijken: echter wat mij opties niet aan staat is het keypad op de bestuurdersdeur, om een code in te tikken om de auto binnen te komen. .

En dat is niet met eenvoudige middelen (via de dealer) ongedaan te maken?

@Speedtouch: Eigenlijk geen idee, is standaard vanaf de eenvoudigste AWD.

Zal eens op wat fora kijken wat de mogelijkheden zijn.

Bij het zoeken stuit ik op MAZDA : CX-9,......................

A3-White zei:

Dat keypad is inderdaad niet het mooiste accessoire wat je kunt bedenken. Er zit een logica achter (je kunt je sleutels in de auto laten, en ze vergeten zonder dat je tegen problemen aanloopt), maar bij Lincoln is het veel netter (vrijwel onzichtbaar in de B-stijl) weggewerkt.

De Mazda zou ik nog bijna zijn vergeten. Heb er alleen even in gezeten op de autoshow, maar is een nette auto, zeker. Iets sierlijker dan de Ford. Schijnt erg goed te rijden. Alles bij elkaar wel ietsje duurder, zo rond de $30k. Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ZDbx3mfyJcQ

Btw, ben laatst eens bij de BMW-dealer in Minnetonka gaan kijken die je had genoemd: wat een mooi dealership, gaaf pand. Ze adverteren nu ook stevig in de stad, er hangen overal billboards met "welcome to the überdealership", haha.

Leuk dat je bij de dealer bent gaan kijken. De Mercedes Dealer gaat daar ook een prachtig pand neerzetten. Zit daar in stevige concurentie, en heb nog wel hoop.

Ga vandaag naar de CX-9 kijken en wie weet is de CX-7 ook wel iets, heb wel op voorhand iets tegen Mazda,...........

Sam zei:
A3-White zei:

Dat keypad is inderdaad niet het mooiste accessoire wat je kunt bedenken. Er zit een logica achter (je kunt je sleutels in de auto laten, en ze vergeten zonder dat je tegen problemen aanloopt), maar bij Lincoln is het veel netter (vrijwel onzichtbaar in de B-stijl) weggewerkt.

De Mazda zou ik nog bijna zijn vergeten. Heb er alleen even in gezeten op de autoshow, maar is een nette auto, zeker. Iets sierlijker dan de Ford. Schijnt erg goed te rijden. Alles bij elkaar wel ietsje duurder, zo rond de $30k. Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ZDbx3mfyJcQ

Btw, ben laatst eens bij de BMW-dealer in Minnetonka gaan kijken die je had genoemd: wat een mooi dealership, gaaf pand. Ze adverteren nu ook stevig in de stad, er hangen overal billboards met "welcome to the überdealership", haha.

mischien zijn die amerikanen toch niet echt op hun achterhoofd gevallen
nu ik lees is dat ze hier je auto starten met een laptop. Sleutel niet nodig

@Flop: Die VW's rijden hier ook rond,

Overigens de Journey van binnen helemaal goed bekeken. SXT heeft groot stuk aluminium in het dashboard wat slecht is afgewerkt, wil dit niet zo hebben (struikelblok), en dit deel van de R/T kan niet worden overgezet (extra LCD scherm). R/T met twee zitrijen is voldoende, achterbank is ook te verschuiven, en met een prijs van $26.500 helemaal naar mijn smaak. Levertijd 8-12 weken.

Bij mij hier in het "dorp" wordt ook een nieuwe MB dealer gebouwd, was reeds 2 jaar bekend maar de schop gaat nu in de grond. Hebben ook andere merken, en kan zijn dat we hier aan een ruil gaan beginnen. Deze week zal ik de desbetreffende dealer en architect gaan bezoeken. Ook de Toyota 4runner bekeken (onderdeel van de MB dealer), eigenlijk een lelijke auto, dan is de highlander mooier, echter wel weer een stuk kostbaarder (en past niet in de garage met alle fietsen, werkbank, vriezer).

Wel het terras ontdaan van de algen, de bbq getest en goed bevonden, de Camry gewassen en kleien staat nu op het programma.

@Speed: heb mijn tegen nog niet overwonnen om langs te gaan, maar lees goede reviews, minpunt is het verbruik van de V6 in de CX-9, pre is het weggedrag dat stukken beter is dan een Honda Pilot. Prijs is zeker interessant gezien het formaat van de auto en motorisering, en denk zelfs dubbel en dwars waard tov de Journey.

A3-White zei:
Het is allemaal gelukt vandaag, zelfs nog tijd gehad om wat kerstversiering te kopen (tenminste, meegelopen achter vrouwlief aan).

De winterbanden:
005-1.jpg

Gemonteerd:
009-1.jpg

004-2.jpg

PS: beschrijving van het krikje nodig omdat er nog lucht de hydrauliek zat, en de krik de eerste paar keer naar beneden zakte.
De zomerbanden:
008-1.jpg

Demontage: De standaard met de auto meegeleverde sleutel: BAGGER!! Stuk gedraaid, eerder verwrongen, wat heeft de garage de wielmoeren strak aangedraaid. Met mijn 95 kg (nog steeds) op deze sleutel, en niet los te krijgen, 3 wielmoeren min of meer stukgedraaid. Dan maar naar de winkel (heb het al zo vaak gezegd: om 18.30 uur naar de Sears.com, en OPEN), nieuw stukje gereedschap en doppen gekocht (3/4" Zomerbanden / 21 mm Winterbanden - draad is M12x1.25 voor beiden). Dit gereedschap blijft dus in de auto liggen!

Moet zeggen dat het me steeds meer gaat bevallen. Zoonlief ook zij deze ochtend: Pap, ik vergeet mijn Nederlands al een beetje. Terwijl wij zelf de hele dag Nederlands praten in huis (op advies). Als je een taal goed beheerst is het eenvoudiger om een tweede taal ook goed te beheersen.

Waar moet je zo'n grote krik onder zetten?? in de uitsparing voor de normale krik past deze niet of wel??

@B.erend: gewoon terplekker van de uitsparing. Garage doet het niet anders.

Vandaag vrouwlief met de Avenger een probleem: Garage inrijden en alvast op de knop deursluiten drukken: Gevolg een kras of 20 van 10 cm lang op het einde van de kofferbak. Vanavond maar een wat foto's maken.

Ai, da's vervelend, ik hoop dat je de kras er nog kunt uitpoetsen!

Tip om dit in het vervolg te voorkomen: ik weet niet of je garagedeur dit ook heeft, maar bij ons heeft 'ie een bewegingssensor dicht bij de grond zitten (zoals bijvoorbeeld van een winkelbel). Als die sensor iets in z'n bad signaleert, dan schuift de garagedeur onmiddellijk weer omhoog als 'ie op dat moment naar beneden aan het gaan was.

Ja dat heeft die van ons ook, maar als je de achterwielen al bent gepasseerd, en zeer defensief rijdt,....................

Denk de volgende keer de deur dicht doen met een knopje en niet met de afstandsbediening in de auto (wij luie verwende overlopers ook:D)

Haha, ja, ik ken het gevoel helemaal—ik realiseer me af en toe ook dat ik bepaalde luiigheden/gemakken ineens heel gewoon ben gaan vinden :LOL: . Luie verwende overlopers vind ik wel een mooie eretitel ;).

Het is mooi weer (20 graden) zonnetje schijnt, vrouwlief heeft de auto meegenomen om te winkelen. Ben zelf dus ook maar op pad gegaan en een nieuwe Sony DVD speler (DVP-SR500 H) en Sony - Home cinema set + Soundbar ( HT-CT100) gekocht. Op de sound

Aangesloten en tevreden. Nu kunnen we ook onze CD afspelen en hebben een beetje geluid in de woonkamer. Volgende stap is om alle CD digitaal te maken, op een Ipod of iets dergelijks te plaatsen. Zal hier toch echt tijd voor moeten maken, maar werk en familie komen hier toch voorop.

Moest eigenlijk dit week einde naar Las Vegas voor de jaarlijkse BMW aftersales conferentie, maar heb dit uit mijn agenda gehaald en een in op mars zijnde klant de mogelijkheid gegeven om hier naar toe te gaan. Deze heeft dit met beide handen aangepakt. Dubbel voordeel: klant werk nog liever met ons samen, en ik heb een heerlijk week einde met de familie.

BBQ had ik vorig week einde al lekker klaar gezet en sindsdien al 4 avonden of een burgertje, kipspiesjes of biefstuk lekker gegaard.

Bezef nu meer en meer dat de 18 maanden in Duitsland een groot offer is geweest, en de jaren ervoor toch minder heb geleefd dan hier. Denk niet dat het land daar 100% een positieve draai aan heeft gegeven, maar is wel deels van invloed geweest.

Op het autofront is er niet veel te melden. Komende tijd erg veel op pad, was afgelopen week in Milwakee (WI), komende week drie dagen in Madison (WI), de week erop naar Cincinatti (OH). 30 April een leuk vooruitzicht: naar de hangar waar de zakelijke vleigtuigen van McDonalds staan. De ega van een van mijn zoon zijn leraressen is hier de maintenance director, en mijn zoon had hem kaartjes gegeven voor de Chicago motor show en kreeg dit terug als cadotje. (om het Engels beter en sneller te laten leren is er veel aandacht geschonken om over hobbies en kennis te praten, waarbij er gebruik werd gemaakt van autoboeken van de ega).

Nog iets om trots op te zijn: Zoonlief krijgt geen bijles deze zomer, komt hiervoor niet in aanmerking, hij ligt niet ver genoeg achter met de leerstof! Toch knap van een kereltje van 9 jaar die toen hij hier kwam geen woord Engels sprak, en mij nu verbeterd.

A3-White zei:
BBQ had ik vorig week einde al lekker klaar gezet en sindsdien al 4 avonden of een burgertje, kipspiesjes of biefstuk lekker gegaard.

Jammer, dat er nu geen vliegtuig vertrekt, vanuit Amsterdam, anders zou ik aan de barbecue bij jou zitten!:)

Terug
Bovenaan