A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

001-4.jpg

speedtouch zei:
...ik dacht eerst vlug aan de laatste versie van de Mercedes ML...

Ik ook!

69452875.jpg

Edit: foto bovenaan erbij natuurlijk...

Groot verschil met de MB is de achterdeur. Bij de Nox is deze met als bij een sedan, bij de MB als bij een station.

Instap is wel OK. Auto is nog niet besteld, hoor verschillende verhalen over levertijd van 1 tot 3 maanden.

Toch leuk als je bij verschillende dealers door het land binnen in de werkplaatst mag kijken.

P4280008.jpg

P4280011.jpg

Dit is overigens: BMW of Santa Monica, CA

Vandaag overigens het interieur filter vervangen.
001-5.jpg

En leuk antwoord op een mailtje gehad:
You are a gentleman and a scholar and you obviously go far beyond the call of duty.
As you know there is a major price difference with a regular epoxy floor and I am struggling with the overall cost overrun.
If I should decide to go the route of your .......... ceramic tile then I will share with you our exact floor plan.
Once again thanks for your professionalism and I will keep you informed as to my final decision.
UNQUOTE

Zo weer terug uit Alexandria, VA. Drie dagen op pad geweest. Veel geleerd, veel gezien, en wederom vele dealers bezocht. Veel Mercedes (oa Richmond, Midlothian, Alexandria, Catonsville, Silver Spring, Owings Mill) maar ook BMW en het nieuwe dealer design van AUDI: Prachtige showrooms, hangar style, enkel zo kostbaar dat veel dealers de werkplaats (waar toch het meest wordt verdient) door 38 budget beknibbelaars ronden zijn gegaan. Eigenlijk zonde.

Drie opdrachten deze week: MB Indianapolis, MINI Las Vegas en BMW Rockville (van enige vorm, echter ook nog MB Fargo, ND en MB Richmond)

Vandaag nieuwe vloer op kantoor leggen, maandag Ikea voor eea aan meubelen, dinsdag sollicitant, woensdag hoop ik naar Madison te gaan, en dan tot 4 juni gewoon "thuis". Vrouwlief meende dat ik veel weg was, ik vond het wel meevallen, dus kleine belofte gemaakt.

De Equinox die ik op koninginnedag in Miami ophaalde, is op 1 mei alweer door de verhuurder opgehaald. Automaat zat vast in een versnelling en was er niet meer uit te krijgen. Of het erg was of ik voor een dag een nieuwe Camaro meekreeg? Heb eerst gedaan of ik dat heel erg vond (lastig met een kind en wat bagage). Wat een vreselijke brute bak. Niet praktisch tijdens aan vakantie. Helaas was de Equinox niet snel te repareren en was er geen andere Equinox voorhanden. De Equinox reed wel erg prettig toen hij het deed. heb er zo'n 150 mijl in gereden. Ik moet het nu tot en met donderdag 13 mei met een Toyota Sienna van het nieuwste type doen. Kreeg als goedmakertje brandstofbonnen voor 100 Dollar. Zo'n Sienna is trouwens wel erg groot, maar rijdt zompiger dan een Equinox.

Dat is jammer dat je niet meer ervaring heb opgedaan met de Equinox. Camaro is een fantastische auto. Had je de V6 of de V8? Sienna is erg groot. De 100 dollar aan benzine bonnen zou je in NL niet snel meemaken (ook niet in Euro), Amerika is dan toch stukken meer op service gericht, al moet je bij de eerste aanschaf erg uitkijken.

Ik heb overigens de dagen in Alexandria in een Dodge Journey 2.4 ltr gereden. Vermogen ver onder de maat, kan ook deels komen door de ouderwetse automaat (4 bak). Rechterknie komt ook de hele tijd tegen de middenconsole aan en dat is niet lekker rijden.

Kwam overigens ook deze tegen (is van mijn contact persoon bij een MB dealer):
059.jpg

Een 1960 Beetle (met knipper "lichtboompjes) in de B-stijl. Omgebouwd naar een electrisch aangedreven unit. 18 pk, range circa 40 mijl, voorzien van een accupakket met een gewicht van 1200 lbs (550 kg). Opladen dmv een 4.5A lader, volgens de eigenaar laden is 1 uur per gereden mijl.
058.jpg

057.jpg

056.jpg

Zitten 16 accu's in: 3 op de hoedenplank, 10 op de achterbank en 3 in de kofferbak (voorzijde). Deels parallel deels in serie geschakeld. Gelijk als bij een golfkar.

De Camaro was een V8 in SS1 trim in het oranje metallic. Die Journey met 2.4 motor ken ik. Een vriend van me rijdt die in de lease. Handgeschakeld is dat ding al niet vooruit te branden, laat staan met een automaat. Je hebt constant het idee dat je door een weerstand moet trappen.

Het laden van die Kever duurt wel erg lang... en hoe snel zal hij rijden?

Camaro in het grijs is voor de ik wil wel, maar durf niet. Oranja, Geel of Gifgroen is dan toch de kleur, alhoewel donderkblauw en zwart ook erg netjes is.

Foto's zal je zeker hebben gemaakt, dus plaats ze maar hier in het topic. Staan er al wat in van inderdaag ook een oranje, die eerder dit jaar mijn rental was in LA en omstreken.

Voor wat betreft de kever: 60 mijl is mogelijk maar accu's zijn dan sne leeg. Electronica komt overigens uit een golfkar.

Midden juni moeten we snel wat plannen met A6-Red, Meeuw en Ketelapper. Red heeft de BBQ nog staan!

Goed plan! Echter weekend van 12 juni ben ik weg en zat. 19 juni een schoolreunie.

FASt, vanwaar en vanwaar in dit topic? White in NL?

zondag 4 juli :confused: eerder gaat mij in een weekend niets lukken :cry:

leeft Red nog? al maaaaaaaanden niets van gehoord, ook geen reply op voicemail :rolleyes:

White schijnt in juni in NL te zijn. Tenminste zoals geschreven in jouw topic. Ik dacht laten we dat hier gaan afstemmen ;)

Het week einde is niet mogelijk bij mij. Heb teveel mensen te bezoeken binnen de familie kring. Ergens op een vrijdag middag, de traditionele Lunch lijkt mij leuk.

Moet nog wel vervoer zien te regelen, maar anders huren we wat.

Doordeweeks is voor mij ook geen probleem. (vrijdag 11 juni ben ik wel al weg, lang weekend op stap)

aha FASt, White, ik had even over dat hele kleine zinnetje in mijn topic heengelezen, sorry :eek:

White, wanneer heb je concrete planning?
ma 7 juni = overdag vol (Boxtel, Arnhem), avond ruimte
di 8 juni = overdag ruimte, avond vol
wo 9 juni = vol (Brussel)
do 10 juni = vol (Brussel, avond 's-Hertogenbosch)
vr 11 juni = vol
za 12 juni = vol
zo 13 juni t/m zo 20 juni = vakantie
ma 21 juni = ochtend vol, middag en avond ruimte
di 22 juni = ochtend Den Haag, middag ruimte, avond vol
wo 23 juni = ruimte
do 24 juni = ochtend Boxtel, middag ruimte, avond vol
vr 25 juni = ruimte

in overleg met ketelapster ben ik in Druten van harte gastheer als het een avond wordt, enigszins tussen Tilburg en Lelystad in (en Barendrecht?) :)

ik heb een taxi maat gehad die noemde een spoiler gewoon 'spooler', zo grappig..
Giant sprak ie ook fonetisch uit en ja waarom eigenlijk niet. Onze huishoudelijke
hulp had een kia sportaasje. Spreek je moers taal heette dat in een ver verleden.

:)

Lijkt erop dat het dan in de week van 21 juni zal zijn. Mijn NL 06 werkt dan ook weer gewoon, dus laten we elkaar bellen voor definitieve afspraak.

Flop: Heb nog steeds vooroordelen jegens taxi rijders en deze bevestigd een deel.

Of gewoon ff prikken. Ik kan die week iig geen enkele dag ;) Ben dan nl op vakantie. Kids hebben bij ons dan nog een weekje.

Ehrenberg Duitsland. Erg weinig bijzonders ff snel een weekje naar de seizoenplaats van pa en ma.

A3-White zei:
Lijkt erop dat het dan in de week van 21 juni zal zijn. Mijn NL 06 werkt dan ook weer gewoon, dus laten we elkaar bellen voor definitieve afspraak.

Flop: Heb nog steeds vooroordelen jegens taxi rijders en deze bevestigd een deel.

het is toch een beetje dikdoenerij al dat engels. De kinders zijn nu de kids'
een trouwerij is nu wedding, echter älles kits en kindje in de kolebak is weer
wel oudhollands. En oh ja een spoiler is een taartschep hier behind the dikes

Flop, ken je BS Bingo?, past helemaal bij de dikdoenerij van het Engels wat meer en meer in het vocabulaar voor komt.

Gaan we niet doen, is te ver in de Ypsilon.

Deze week weer in de weer geweest. Kantoor verplaatst naar Suite 204, internet wordt daar vandaag geplaatst. Opdracht voor voorraad Long Beach geplaatst, voor het einde van het jaar hebben we daar ook een eigen kantoor. Inventarisatie voorraad Chicago is ook op de rit, maandag sollicitant op bezoek, hoop met deze persoon dinsdag de bouw van MINI of Madison op te gaan om eea te laten zien. Persoon kan op 1 juli beginnen dan ben ik weer terug uit NL/DE. O ja, deze MINI dealer heeft een werkplaats en drive in van ca. 1300 m2, showroom is ook nog eens 500 m2! Een gemiddelde VW dealer in NL is kleiner.

Op autogebied; Geen beslissing genomen. Opmerking van lijkt op een Captiva heeft een ander model aan het oppervlakte gebracht : Saturn Vue : met 3.6 ltr V6 Automaat, AWD uit 2009 met 12.000 mijl voor net geen $ 20.000. Tja, wordt dan wel niet meer gemaakt, maar Saturn heeft een goede reputatie en velen snappen niet waarom deze het strijdtoneel heeft moeten verlaten.

Nieuw was deze auto rond de dertig, en dus is de eerste afschrijving veel, eigenlijk erg veel zeker als ik daar een 2009 Equinox tegen over zet, welke dan nog steeds 28 moet opleveren.

Ga er maar eens in rijden denk ik zo. We zullen zien wat het brengt.

Een variant op de Captiva/Antara?
Ook niet zo gek dat er een aantal merken/typen moeten sneuvelen.
Marketingtechnisch is het niet optimaal.

We zijn een week verder en kan niet anders zeggen dat het weer een heerlijke week is geweest;
1 - Twee keer met de sollicitant gesproken, na het week einde valt de beslissing tot op heden positief. Zes maanden contract, na die tijd mogelijkheid om in ons zorgstelsel te stappen.

2 - Drie opdrachten deze week: Mountain View MINI / Santa Clara / CA - 1900 m2 werkplaats, BMW/MINI of League City / TX - 1000 m2 werkplaats, Sanford Auto Mall uitbreiding van de opdracht naar in totaal 1700 m2 (was 1400 m2).

Verder op autonieuws helemaal niets,.......................of toch wel, de Toyota heeft 40.000 mijl gedraaid en moet een beurtje hebben, denk dat ik dat vandaag maar eens ga regelen.

Kantoor is helemaal ingericht, nog wat kleine puntjes op de i en dan kunnen we er tegen aan.

Vrijdag op weg naar Nederland, terugvlucht nog niet geboekt maar wordt 25-26 Juni, via Londen met American Airlines, $ 700, KLM vraagt Euro 1070!!!

He. Je bent 3 weken in NL. Mogelijk toch nog een meet in de periode 7 - 18 juni. Of zit je zakelijk dan vol?

7 Juni ben ik met zoonlief aan het vissen, fietsen, zwemmen en in de avond een BBQ
8-9 Juni verjaardag van mijn vader
9 Juni avond naar DE - 12 Juni weer terug
13 Juni BBQ bij mijn zus
dus van 14-18 Juni is er denk ik wel wat mogelijk.................

O ja, werk gaat natuurlijk gewoon door, heb maar 10 vakantie dagen per jaar hier in de States.

Ik spreek morgenvroeg Ketel op de Skype. Komt helemaal goed. Heb de aanrijbeveiliging in de garage vandaag voor je gekocht, gaat ook in de koffer.

ketelapper zijn schema :confused:

4 juni 's avonds eten met vriend uit NYC die even in NL is
5/6 juni Groningen pa's 65e verjaardaag
7 juni ochtend Boxtel, middag Arnhem, avond nog vrij
8 juni ochtend Rotterdam, middag 's-Hertogenbosch, avond nog vrij
9 juni hele dag Brussel incl. overnachting
10 juni overdag Brussel, avond 's-Hertogenbosch
11 juni interne bedrijfsmeeting incl. overnachting
12 juni ochtend bedrijfsmeeting, avond 's-Hertogenbosch
13 t/m 20 juni op vakantie

21 juni overdag Boxtel, avond nog vrij
22 juni ochtend Den Haag, middag Boxtel, avond 's-Hertogenbosch
23 juni ochtend 's-Hertogenbosch, middag Arnhem, avond nog vrij
24 juni ochtend Boxtel, middag Eindhoven, avond personeelsbijeenkomst

:cry:

Met mijn vakantie van 21 - 26 schiet dit niet op. :cry: Maar goed dat we de beurzen 3/4 jaar van te voren plannen.

Vandaag 45 minuten met Ketel aan de Skype. Gezellig en goed gesprek gehad, inclusief de politiek. Ben tijdens de verkiezingen in Nederland dus zal daar gaan stemmen.

Heb hier nu wel een probleem met de Autoweek site. Met 32 bit browser instellingen de afgelopen drie weken veel problemen gehad met vast lopen. Enkel op de Autoweek site, overige werkt zoals altijd. met 64 bit browser instellingen geen problemen. Heb hier geen verstand van maar valt gewoon op.

Overigens heeft de site van de Telegraaf ook enige tijd last gehad van het doorsturen van een virus.com site. Bij foutief afsluiten van de browser (opent als "computer" screen, echter in de browser) heb je een virus te pakken die continue op komt en niet door een virusscanner is te verwijderen.

Is de laatste week een stuk beter, maar vrouwlief kijkt er niet meer op.

Ik draai zelf IE in 32 bits op een 64 bits machine ... no problemo op AW

Medewerker is aangenomen, 6 maanden contract, begint 01.07.10.

Limosine is ook geregeld om ons op te halen as vrijdag. Tje, vier koffers met eea, past niet in een Lincoln Towncar. Foto's volgen.

Olie van de toyota camry gewisseld: $46.61 bij de dealer incl. filter en banden rotatie.

We zijn in Nederland: wat hebben we gegeten: Kibbeling, kroketten, satesaus en babi pangang, niet als driegangen menu of volgorde maar was wel weer lekker als vanouds.

Ook de Lancia bekeken.....................wat krassen erbij (zonde) en er zitten wat reparaties aan te komen waaronder de rubbers in de draagarmen aan de achterzijde.

Iemand ervaring hiermee?

We zijn al een weekje in Nederland en heb de afgelopen dagen (vanaf dinsdag) in een Ford Fusion gereden.........Was de bedoeling om een Fiesta te rijden maar was niet beschikbaar, dus de Fusion: een klasse duurder..............Voelde me in eens ook een klasse ouder. Totaal geen belevenis in de auto, en kan nou niet zeggen dat dit 14 jaar beter rijdt dan de Ypsilon.

Rond de 1:14/15 gereden, niet van onder de indruk, helemaal niet omdat 80% van de KM op de snelweg is geweest. Nee, nou de auto zelf nooit aanprijzen aan derden, laat staan zelf kopen.

Reden overigens om voor de Fiesta te gaan was omdat deze auto ook in de USA te koop is met een toch iets grotere motor en automaat dan in Europa. Zou zo de auto van vrouwlief kunnen zijn bij terugkomst naar Nederland (al denken we daar op dit moment helemaal niet aan.

Morgen naar de camping met de Ypsilon. Dak repareren, grasmaaien, heg snoeien en kunststof panelen monteren.

@Fast: inderdaad geen rust in de kont. Zit niet in het beestje, we zijn inmiddels terug in Lelystad, morgen neemt mijn vrouw me mee op stap, komen vrijdag weer terug, heb geen idee waarheen, maar laptop moet mee. Zaterdag Papendrecht, volgende week nog een dag of 2-3 naar de camping, dak wordt dan vernieuwd.

@Black: Yep 1.6 / 6 versn. - is hier toch een 1.4 met 4 versn.

Terug thuis in het mooie St. Charles, IL 60174. Wat heb ik het eten van hier gemist, vooral de chopped saled van Portillo's.

Maar goed, kreeg vandaag bericht van vrouwlief dat de Lancia is goedgekeurd, alleen twee nieuwe bandjes erop en men kan weer rijden. Wel bang gemaakt door de berijders in NL: Nieuwe draagarmen, roest onder de auto, uitlaat, lekkage krukaskeerring en nokkenas; kosten Euro 1400.00. Tja, dan denk je van weg met dat ding, en de gebroeders waren weer ana het auto kijken, en ik mag betalen. Dus niet, de auto is gekeurd en men kan er de winter mee door.

Ja, ik weet het lekkage is geen probleem voor de keuring, maar maakt het wel makkelijker om te zeggen het is het niet waard.

Dit week einde ga ik nog maar eens kijken naar een auto voor mijzelf, heb geen haast, en de 2011 modellen komen er aan en dan wordt het 2010 model voor een afbraakprijs aangeboden. Geduld is een schone zaak, en je kan het maar een keer uitgeven.

Ben blij om ook weer aan het werk te zijn er is voldoende werk te doen, en lig op dit moment erg in de clinch met transporteurs. Containers zijn 1200 dollar duurder om op dit moment op plaats van bestelmming te krijgen dan in april. Koers is dan wel lekker, maar er is ook nog eens geen plek op de korte termijn (1 week). Voorraad aanpassen denk ik zo.

containerprijzen richting de USA zullen blijven stijgen A3, wil je een lage prijs hebben neem dan contact met MAERSK LINE op via direct kanalen. betaal je liever iets meer en wil je de spullen sneller hebben dan zou ik voor de HAPAG LOYD gaan.

voor een middenweg zul je even contact moeten opnemen met..

Laue: Heb Hapag hier in Chicago benaderd, gemailled en alles maar niets geen offerte of mail of telefoontje terug.

Zal Maersk eens bellen, zullen hier ook vast een kantoor hebben maar eerst op reis: Woensdag Denver Colorado / Donderdag Madison Wisconsin / Vrijdag Louisville Kentucky / Maandag Philidelphia Pensylvania / Dinsdag Pittsburgh Pensylvania / Woensdag Freehold New Jersey.

Geen tijd om auto's te bekijken, wel voetbal deze middag bij Sedgwick in Chicago, is een uurtje rijden, maar op dan met 250 hollanders voetbal te kijken......is erg leuk. Op naar zondag!

Kleine update; ben nog op zoek naar wat kleine aanpassingen op de Avenger. Denk aan een eindpijp van een 3.5 ltr, heeft tipje links en rechts. Andere optie is om simpel een pijp op de bestaande demper te lassen (wel gaatje er eerst in maken). Heb al menigeen gezien met deze oplossing, en is simpel en er komt gas uit. Moet me beide oplossingen de bumper aanpassen, maar dat is zo gedaan.

Zie hier veel opties mbt chroom, spiegelkappen, deurhandels, B-frame, maar ook dak geleide rails. Ben er nog niet uit, wel leuk maar met alu velgen niet echt mijn ding. Of toch een nieuw setje velgen?

Overigen vroeg naar bed vandaag, morgenvroeg om 03.45 richting het vliegveld, woensdag weer terug om een uur of 11 's avonds. Tja, wat ik doe in drie dagen doet een ander in vier.

We zijn weer een dag of twaalf verder en de reis was weer geslaagd. Dealers zijn daar toch een stuk kleiner dan in California. Wat wel leuk is dat ik aan het behang van een dealer kan zien of het in eigendom is van Penske. Wat ook opvalt is dat dealers in eigendom van mensen als Roger Penske en Bobby Rahal beduidend meer de werkplaats vertroetelen dan menig andere dealer.

Zaken gaan nog steeds goed, deze week het groene licht voor een Lexus dealer, was het in eerste instantie een magere 200 m2, is het nu door aanpassing van het installeren omhoog gegaan naar 780 m2. Klant blij (krijgt een betere vloer voor minder geld), wij blij.

Op auto gebied niet veel gebeurt....................., nog geen bestelling geplaatst, wel in de nieuwe Jeep Grand Cherokee plaatsgenomen, erg, erg netjes, en kwaliteit is erg verbeterd van de interieurdelen. Kofferbak valt tegen, met veroorzaakt door de schuine daklijn. Kosten $ 32.000, voor 293 PK AWD 5 versnellingen automaat.

Wat zit eraan te komen: op 2 augustus naar Toronto. Nogmaals dealers bezoeken en nogmaals naar de architecten en naar de Porsche dealer in zowel London als Ottawa welke beide nieuwbouw hebben.

De Avenger is voorzien van nieuwe instaplijsten, zoals op onderstaande foto;
IMG_3081.jpg

Vrouw- en zoonlief zijn ook weer terug, van 4 juni tot 22 juli waren zijn in NL. Eerste weken wat saai voor zoonlief, kinderen moesten nog gewoon naar school, maar daarna zijn vrienden in NL weer veelvuldig gezien.

A3-White zei:
Wat wel leuk is dat ik aan het behang van een dealer kan zien of het in eigendom is van Penske.

Zoiets als dat je ook weet wanneer je in een van der Valk hotelkamer staat?
(interior decorating wordt overigens door de fam. van der V. zelf gedaan...)

Terug
Bovenaan