A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Black, klopt helemaal, er was overigens hier ene Edraket hier op het forum welke de inrichting verzorgde voor verschillende Valkjes, met verschillende BVtjes. Werkt voor een Zwitsers bedrijf als ik mij goed herinner. Van der Valk doet ook zijn eigen keukeninrichting, en als ik goed geinformeerd ben hebben zij ook eigen boerderijen in Polen voor slacht/pluimvee en slachterij / vlees/kipverwerkend bedrijf.

Zag vandaag overigens een Mustang GT Shelby KR X - zeer gaaf geluid, en kreeg kleine drift cado nadat zoonlief zijn raam open deed en met zijn mond open schokkend naar het geluid luisterde. Heftig!

Nieuwe pagina, toch even een foto. Zal vandaag of morgen eens wat nieuwe foto's maken;

Allereerst een oude;
002-4.jpg

Van vandaag:
079.jpg

Nee, ik moet voorzichtig doen. Was het begin april een bekeuring in Phoenix, $ 210.00 voor 11 te hard, was het vorige week in Allentown, $ 169.50 voor 22 te hard.

Mag niet meer te hard rijden.................anders rijbewijs voor 3 maanden kwijt.

Dus, niet veel gebeurt op auto gebied.

Hallo A3-White.
Ik was mijn autoreview aan het invullen, waarbij ik ook andere reviews las van dezelfde auto.
Tot mijn (blije) verbazing ontdekte ik dat je ook een Camry hebt. Wel jammer dat het bij jou zo'n ondergeschoven kindje is. Maar ja, smaken verschillen. Maar ik vind het een erg bijzondere auto, nog nooit heb ik zoveel luxe en soliditeit onder mijn kont gehad.

Over je oordeel kan ik niet zo heel veel zeggen, aangezien mijn uitvoering 1.100 cc minder is, dus dat kun je niet vergelijken.
Je vergelijking met de Avensis vond ik wel wat ongelukkig. Ik heb ook proef gereden in een Avensis en ik vond het helemaal niks (goed, de Avensis had wel stoffen bekleding). De Camry reed totaal anders. In materialen vond ik de Avensis ook goedkoper overkomen. Dat er veel plastic in de Camry zit: ja. Vervang het nephout met meer echt hout, zou ik zeggen.
In vergelijking met je Dodge zal het qua materialen wel anders zijn (ik heb er nog nooit een gereden). Je kunt daarmee goed vergelijken.

Je opmerking over 50+auto: ja, dat klopt inderdaad.

Solomon: De mijne is uit 2007, een SE, en hoef mijn ervaringen niet bij te stellen zelfs niet na 12.000 mijl in de laatste 8 maanden. Ritjes van 600 mijl per dag zijn goed doorstaan, maar rijden op nacht wegdek is beschamend, 268 pk, geen traction control, en banden welke 50.000 mijl mee gaan is dan mischien leuk voor de buidel, maar niet voor de veiligheid. Komende maand gaan er nieuwe banden op, de oude zal ik verkopen op internet, misschien toch nog $100 waard.

Voor wat betreft de Avensis: Is toch meer gemaakt voor de Europese markt, en derhalve een volledig andere concurrentie dan in de USA.

Hier wat foto's van de Avenger: In Europa veel te duur om te verkopen, hier nieuw $ 5.000 meer als een Ford Fiesta!!
080.jpg

084.jpg

Bij de Al Capone hide-a-way buiten Chicago:
085.jpg

Toch ook maar een foto van de lijsten:
077.jpg

078.jpg

Vingervlek in het midden van je lens even verwijderen met een goed en schoon zonnebrillendoekje (y)
Leuke foto's! :)
En wat een verschil ik prijzen van de boetes tussen de verschillende states!

maar rijden op nacht wegdek is beschamend, 268 pk, geen traction control, en banden welke 50.000 mijl mee gaan is dan mischien leuk voor de buidel, maar niet voor de veiligheid. Komende maand gaan er nieuwe banden op, de oude zal ik verkopen op internet, misschien toch nog $100 waard.
Tja, dat mis ik ook wel, traction control. Alleen heb ik maar iets van 160/170 pk, dus dat is niet zoveel power, waarschijnlijk te weinig om een schuiver te maken.
50.000 mijl voor een setje banden? Hallo he, welke zijn dat? Nu begin ik langzaam te begrijpen waarom mijn banden zo droog waren bij 96.000 kilometer. Ik had al een vermoeden dat het de originele nog waren. Toen ik er anderen op goeiden, kreeg ik een heel andere auto terug. Misschien helpt dat bij jou ook bij natte wegdekken.
Ik vind het trouwens vreemd, ik heb veel auto's gehad, en deze valt juist op dat je gewoon flink door kunt karren met flinke regenval. Dat had ik zelfs niet bij een Mercedes 300D 20 jaar geleden!

Voor wat betreft de Avensis: Is toch meer gemaakt voor de Europese markt, en derhalve een volledig andere concurrentie dan in de USA.
Dat weet ik bijna wel zeker. Ik had trouwens eerder een proefrit in de Camry gemaakt voor de Avensis. Als je dan in de Avensis stapt, valt die auto zo verschrikkelijk tegen.
Bij een Camry is alles wat comfortabeler en zachter (helaas de vering ook)

Terence, inmiddels gedaan. Zojuist besloten om dit week einde met de familie naar de watervallen in Canada te gaan. Heb op maandag 2 augustus afspraak in Toronto en de watervallen is maar een KM of 100 om. Dus dat wordt voor zoonlief na de Grand Canyon een tweede indrukwekkend natuurlijk verschijnsel.

Nog niet besloten in welke auto.............

Balen, maandag 2 augustus is het een nationale vrije dag in Toronto. Wordt nu vrijdag weg naar Dearborn, Michigan, alwaar wij het oude centrum en het Henry Ford Museum op Zaterdag gaan bekijken. Dan in de avond richting de Niagara Fals, Zondag richting Toronta, Maandag stad bezichtigen, Dinsdag twee afspraken (ochtend) middag naar de dierentuin, Woensdag in London en dan terug naar Chicago, onderweg hoop ik nog wat wijn te scoren.

Donderdag ochtend klant op bezoek.........vrijdag gesprek met de vakbond / union. Week weer voorbij, gaat snel.

Weer niets schokkends, of toch: bezoek aan het Herny Ford Museum en de fabriek Ford Rouge in Detroit. Erg gaaf beide, productie van dichtbij te zien, helaas geen foto's nemen, maar wel leuk om te zien dat de laadbak en deuren en passagier gedeelte als het bij elkaar komt allemaal de zelfde kleur heeft. Is dus niet enkel Ford of auto's maar ook traktoren, vrachtauto's, treinen en de Beetle onbreekt niet alsmede de oer VW bus in recreatie uitvoering.

Detroit-Toronto012.jpg

Detroit-Toronto010.jpg

Detroit-Toronto015.jpg

Was toch de eerste automobiel jongen welke alle werkzaamheden op orde had, van zijn eigen staalfabriek tot aflevering aan toe. Van de ene op de andere dag het salaris verdubbelen. Het bereikbaar van transport voor jan en alleman. Uiteraard is er ook voldoende fout gegaan, maar alles gebuert met vallen en opstaan, en uiteindelijk is het aan de mate van pijn of je door kan gaan of niet.

Niagara Watervallen ook leuk, vooral met de boot er naar toe en, bij geen regenjas, zijknat terugkomen:
Detroit-Toronto074.jpg

Detroit-Toronto079.jpg

Detroit-Toronto082.jpg

Het reuzenrad:
Detroit-Toronto051.jpg

altijd weer leuk om te lezen! (y)
heb je op de Maiden of the Mist niet zo'n kleffe regencape gekregen :confused: ziet er niet uit, maar werkt wel! (ik was alleen te ijdel om capuchon ook op te doen, mijn 3 sprieten haar zijn toch zo weer droog...)

Detroit is voor deze musea dus toch nog interessant om te bezoeken? zijn er naast Ford nog andere, GM, Chrysler, die museum e.d. hebben?

Chrysler heeft ook een museum. Het Ford museum is erg uitgebreid en ik zou er zo een dag kunnen rondlopen, kijken, fototjes maken, dan nog een dag voor Greenfield Village (oude tijden herleven) en de factory tour.

Ik had wel mijn mutsje op, maar de schoenen hielde het niet droog, en als het iets is wat niet lekker loopt zijn het soppende schoenen.

Vandaag gaan we Toronto in, zal me benieuwen hoe het verloopt.

A4-Black zei:
Leuk om dat allemaal mee te maken!

vooral als je met de kinders niet verder bent geweest dan de watervallen van Coo.
maar ja die zijn ondertussen ook al 50 en overal geweest. Zelf ook in een heli gezeten
boven Manhattan..

Greenfield Village is inderdaad een aanrader.

Henry Ford heeft daar onder andere het originele lab waar zijn tijdgenoot en goede vriend Thomas Edison de gloeilamp heeft uitgevonden naar toe gehaald, net als de fietsenwinkel waar de gebroeders Wright het eerste vliegtuig hebben ontwikkeld. En je kunt er rondgereden worden in een T-Ford.

Het Henry Ford museum is ook zeker de moeite waard en veel groter dan het Chrysler museum in Auburn Hills ten noorden van Detroit.

Voor de rest is er niet veel eer te behalen aan Detroit, zeker nu niet. Ik heb er een paar jaar geleden in de buitendienst gewerkt en toen was het vooral na zonsondergang niet verstandig om over straat te gaan in een groot deel van de stad. Kun je nagaan hoe dat nu is, met die gigantische leegstand en werkeloosheid.

Zo we zijn weer terug en zowel prive als zakelijk erg geslaagd.

Toronto is een leuke stad, maar niet zoals Chicago, Parijs of Barcelona. Er zijn maar een paar leuke delen, en wat vooral opviel is de hoeveelheid Pakistani, Indiers en Spaans talig volk. Het eiland (auto vrij en enkel met de boot te bereiken) in het midden van de stad werd op maandag, nationale feestdag, dan ook vooral door deze bevolkingsgroep bevolkt. Zittend, slapend, voetballend ze houden die tulband maar op, meer gezien dan de burka in Nederland. Waande mij niet in Canada, maar meer in Singapore, een afknapper?, eigenlijk wel.

Dierentuin van Toronto is ook de moeite waard, maar je moet er wel een stuk voor lopen, en veel van de dieren waren vanwege de hitte verplaatst naar binnen hokken, welke niet door de bezoeker te bezoeken zijn. Je hebt een dag nodig, overigens is het berenverblijf gesponsord door Amstel Bottling Canada, en het leeuwen verblijf door ING.

Afspraken zeer goed gegaan met diverse toezeggingen, en veel aan folow up te doen.

Terugreis goed verlopen, grens oversteek was flink vertraagd, dit keer 2 uur, laatste keer 15 minuten.

De Toyota was zeer zuinig, eerste 460 mijl : 1 ; 14.5!!!, de rest nog niet berekent. Aan het einde van deze maand zal de Toyota richting California vertrekken, en moet ik wat anders gaan rijden. Moet nu snel zijn, en denk dat er wel wat te halen valt, want de 2010 modellen zijn in de uitverkoop.

Ik zag eergisteren in Frankrijk een Avenger staan, ook met spoiler. Ziet er erg goed uit!(y)

De Avenger is geen lelijke auto, is enkel erg kostbaar in Nederland, wat grotendeels het probleem was en is met de verkoop ervan.

Dat klopt inderdaad, maar ik vind hem ook beter thuis passen in het Amerikaanse klimaat tussen de andere benzine slurpers;)

Heb je trouwens al een bepaald merk of auto op het oog al opvolger van de Toyota?

Heb wel een lijstje:

Jeep Grand Cherokee, 2010 - de 2011 is erg mooi maar geen goede voorwaarden. De 2010 koop je nu met 7-8000 dollar korting.
Chevrolet Equinox 2010 - maar voorwaarden zijn ook niet echt aantrekkelijk
Saturn Vue 2009 - voor minder dan 20.000 en met max 12000 mijl - zelfde als de opel antara / chevy ........kom zo niet op de naam
Toyota highlander - nog erg aan de prijs
MB ML 350 - 2006 - 50,000 mijl
VW Toureg - 2007 / 2008 - 40.000 mijl
Journey, 3.5 V6 AWD, nieuw of 2ehands, nog niet besloten

Zoals je kan zien is alles nog open

Dat rijtje spreekt mij zeker aan!
Dus ik ben zeer benieuwd wat er over een tijdje uit komt rollen(y)

We gaan vandaag kijken en rijden naar zowel de Journey, 2010 - 16.000 mijl 3.6 V6 AWD en een Grand Jerokee 2010 3.7 ltr 4WD met 20.000 mijl.

Toen ik vandaag las dacht ik huh, op zaterdag avond nog? Toen ging er een lichtje branden: Amerika:rolleyes:

Ik heb de Grand Jerokee altijd mooi gevonden, ook de Mercedes ML die op jou lijstje staat vind ik erg mooi!

We horen vast wel wat je van beide auto's vond.

Met andere woorden, de aantrekkelijke modellen hebben een hogere prijs/lagere korting en de minder populaire modellen zijn tegen betere voorwaarden te krijgen. Tsja, dat is dus marktwerking, daar zijn de Amerikanen meester in.

Alle gekheid op een stokje, de Grand Cherokee 2010 is natuurlijk kwalitatief en qua interieur geen topper. Dat is juist waar de nieuwe zijn vooruitgang heeft geboekt (schijnt het).

Vandaag dus in de Journey wezen rijden, eigenlijk niets mis mee, en voor $22.000 (ex 7% belasting) en nog 14.000 mijl "bumper to bumper" garantie geen slechte. Lelijkste aan de auto is eigenlijk de klokkenwinkel, verder erg compleet met Navi en achteruitrijcamera, mist alleen leer (ongelangrijk) en climate control.

De Grand Cherokee ook gereden, zeer kaar en karig, en ben er niet van overtuigd dat deze zijn $ 1000.00 meerprijs wel waard is.

Kwam ook een Ford Edge en Mazda CX-9 tegen. Er is zoveel keuze dat dit het ook moeilijk maakt.

Heb een budget van 28.000 ex belastingen, echter vindt om 7-8000 meer te betalen voor een auto welke 9 maanden jonger is en 16000 mijl minder het simpelweg niet waard. Ik heb ook in mijn gedachten dat deze auto met 1-2 jaar weer wordt doorgeschoven naar een medewerker, om dan zelf weer wat anders te gaan rijden. Een ML350 is toch iets te veel voor een verkoper.

Ik weet het niet, moet nog eens flink gaan denken.

Een Nissan Rogue is te klein voor je? Is wel van het formaat Journey, lijkt me.
Nieuw vanaf $ 22.000,- met AWD en een 2,5 liter 4-cilinder (170pk).

Om de keuze nog wat uit te breiden :)

Ford Edge en Mazda CX-9 zijn dan weer een heel ander kaliber auto.

Nissan Rogue wordt het niet is een stuk kleiner dan de Journey. Overigens is het nieuwe interieur van de Cherokee niet te vergelijken met de oude, interieur is zeer, zeer mooi!

Een Toureg2 V uit 2008 met 39.000 mijl heb je hier voor 25.000 (ex belasting) met nog deels de factory warranty. Het is een keuze die ik moet maken, en zal wel lukken.

@A4 - de Captiva variant (Saturn Vue) wordt niet meer gebouwd, en zou eerlijk gezegd niet weten waar ik de fabrieks (rest) nog kan halen aangezien het hele merk weg is. De nieuwe Equinox komt zoals ik hem zou willen net boven de 30.000 uit, en dan bespaar ik liever 9.000 en neem de Journey.
Enige minpunt van de Journey is de klokkenwinkel, komt zo uit een 1970 model, middenconsole is niet slecht; (Foto is van de dealer waar de auto staat)
3c8cf5860a0a00640013f8665dec5b1e.jpg

Er zal toch nog wel restvoorraad bij de Saturn dealers staan?

V.w.b. maintenance: GM said Saturn vehicle owners can still go to their Saturn dealer for service and would be able to go to a certified GM dealer for service once Saturn dealerships are closed.

In de praktijk zullen de Saturns niet gewild zijn maar uiteindelijk is het gewoon GM...

Hallo A3-White,

Volgens mij woon jij in het zuidoosten van Canada en ik zou graag even bij je langs willen komen.
Zie: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,4448273,4449353#msg-4449353

Ik heb al uit ten treure je auto's gezien, maar wil ook even kijken hoe je woont.
Dinsdag vertrek ik uit New York en dan zou ik graag als eerste de rit plannen naar jou, als het ok is.
Vandaar wil ik weer terug de States in via de Great Lakes.

Als je het prima vind, kun je dan even aangeven waar je ongeveer woont?

gr. Jan

Jan, woon niet in Canada.................maar 45 minuten ten westen van Chicago.

Ook in jouw topic een reactie geplaatst.

Dit moet hem worden:
Dodge Journey 3.5 V6 Automaat / AWD - 5 zitter - 2010 - 25.000 km - Euro 18.000 all in:

3c8cd3270a0a00640013f86622f674ec.jpg

He white. Nette auto voor nette €'s. Gefeliciteerd. Wanneer komende detail pics en eerste mods?

Laatste onderhandelingen zijn gaande, heb $ 20.000 geboden, ex GST. Bellen zo terug, maar wil de auto...............

Van binnen niet spannend, van buiten mooi zwart en staat mooi in de garage met de Avenger......................

Info volgt.

Ben net wezen uit eten en heb het buikje zo rond dat ik met het minste of geringste zonnetje in mijn gezicht in slaap val. Niet veilig om te rijden, laat de dealer maar even wachten...........

Net even op pad geweest, slecht, met de baas en vrouw en zoonlief, 2 flessen wijn, Nederlandse leven komt naar boven. Of dat goed is weet ik niet.

Morgen oldtimer dag in Geneva, Il. Ben nu wat videotjes aan het uploaden. 143 mb, duurt lang, erg lang.

Auto is gekocht, nog geen idee wanneer ik hem op haal, moet ngo een deukje uit de motorkap worden gehaald.

$20.900 excl. GST en kenteken.

Terug
Bovenaan