A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

@speed, je staat op het verkeerde been, voor mij is twee weken thuis, twee weken niet reizen....gewoon werken, al is het wel,iets minder. Vrouwlief vertrekt naar NL voor 10 dagen dus heb de zorgen voor zoonlief voor deze periode. Word leuk, erg leuk.

@plop, het mag klinken als een race, maar dat valt best mee. Een paar kleine regels voor jezelf en een knop omzetten als je weer terug bent.

@adje, dit was wel een van de beste weken van mijn verblijf hier,

Ik ben ook nog steeds blij met mijn 28 m2. Vandaag weer eens lekker schoongemaakt.

Deze week; BMW Houston, opdracht, werkplaats met ca 80 bruggen!, 4500 m2, dat zijn nog eens dealers, beetje scherp rekenen geeft een jaaromzet in de werkplaats van minimal $35.000.000

Ook nog een ander project in opdracht, weet alleen de stad waar het heen gaat........4200 m2, aanvraagje, offerte, drie weken wachten en order.....

De Durango, beetje pech met een schroef in de band, we hadden nog vier banden van vorig jaar gekocht met de velgen, dus een in de auto, naar de garage, laten beoordelen, propje er in $32.00 betalen en weer klaar. We hebben er dus nog steeds vier.

De week is voorbij, enerverend, personeel is zo interessant,.........wordt vervolgd, eerst de vlieger in naar Toronto, bezoek van HQ van verschillende automerken. Woensdag weer thuis, donderdag en vrijdag een beurs in Chicago.

Niet veel gebeurt dit week einde:

8E98574F-4B3A-4DE4-A20B-FADFDCB98685_zpspl8r8bdc.jpg

Dit is wel gaaf, wijn/whiskey vaten vullen met bier. Staat op FB van een Klant, heeft vele volgers, mooi vloertje toch?

2D5E70D5-F35F-43E4-A93A-840DE505AD0D_zpsg5rlueod.jpg

A3-White zei:
Deze week; BMW Houston, opdracht, werkplaats met ca 80 bruggen!, 4500 m2, dat zijn nog eens dealers, beetje scherp rekenen geeft een jaaromzet in de werkplaats van minimal $35.000.000

Haha wow!! Alleen die gekke Amerikanen en hun auto's kunnen dit soort aantallen &bedragen genereren. Ongelofelijk voor een premium merk als BMW! Zijn er dan ook dealers van zeg maar de middenmoot die nog groter zijn?

Ik weet van een Toyota in Charlotte, Scott Clark, die heeft tegen de 100 bruggen.

Ben nu bezig met een grote Mercedes dealer, is voor mij 8000 m2, mondeling rond, eerdaags maar eens langs gaan.

Ik denk dat het business model van dealers in Amerika er net iets anders uitziet. Het zijn eigenlijk financiele instellingen die leningen verkopen.

Het enige verschil met een bank is dat ze je meteen iets geven om het geld op stuk te slaan.

A3-White zei:
Ik weet van een Toyota in Charlotte, Scott Clark, die heeft tegen de 100 bruggen.

Ben nu bezig met een grote Mercedes dealer, is voor mij 8000 m2, mondeling rond, eerdaags maar eens langs gaan.

Rond de 100 bruggen, dat moet een giga garage zijn? Heb je daar een fotootje van? Hoeveel personen werken er dan in zo'n garage?

speedtouch zei:
A3-White zei:

Rond de 100 bruggen, dat moet een giga garage zijn? Heb je daar een fotootje van? Hoeveel personen werken er dan in zo'n garage?

Dat moet haast wel deze garage zijn.

Twix zei:
Ik denk dat het business model van dealers in Amerika er net iets anders uitziet. Het zijn eigenlijk financiele instellingen die leningen verkopen.

Het enige verschil met een bank is dat ze je meteen iets geven om het geld op stuk te slaan.

icm een (verplicht?) onderhoudscontract bij het betreffende merk?

Op zich is het verkopen van een financiering een NL dealer ook niet vreemd:cool:

@magi, goed gevonden, zit een tegel in van de conurrent.

@dura, en functioneel, zit er iedere dag op.

Als je in de VS een auto wil kopen kn jerin 9 van de10 gevallen meteen mee wegrijden, uitzoeken, betlen, rijden, heel simpel. Ook voor een A8 of S-klasse, mooi toch.

Twix zei:

Ik weet niet of dit artikel openbaar toegankelijk is, maar bij deze de link.

In het kort: de top 25 van Amerikaanse dealergroepen die per verkochte auto het hoogste bedrag aan commissie verdienen aan financieringen en verzekeringen verdient tussen de $1.500 en $2.000 op die financiële producten per verkochte auto, zowel nieuw als gebruikt.
Dat verdient de gemiddelde Nederlandse dealer nog niet eens aan een nieuwe auto zélf! En dit zijn dus jongens die makkelijk 1.500 tot 2.500 auto's per jaar per vestiging verkopen. De "kleinste" dealer uit dit groepje heeft 7 vestigingen en verkoopt meer dan 16.500 auto's per jaar.

Tel uit je winst.

We zijn in Breckenridge, CO, 9600 ft bven zeeniveau. Het is droog, de lucht is ijl, het weer is prachtig, de Rocky mountains aan je voeten.

De huurauto, een heuze Sonata, kenteken 726 IRQ, voel me er niet lekker in.

We zijn er nog, de vakantie is voorbij, de Rockies zijn mooi, moet je gezien hebben. Al meer dan een week op kantoor, dat is niet goed, we moeten weer op reis, dus volgende week naar Texas, Dallas, Austin, San Antonio, Houston en weer terug uit Dallas vliegen.

Goed nieuws, altijd, slecht, zeker: Tesla word nu niets, wie weet in de toekomst. Heb de fabriek gezien,en dat blijft prachtig.

Het weer, veel zonneschijn, een buitje, een flinke storm, tussendoor de golfbaan op en baantje trekken in het zwembad. Het is zomer, iets minder werken, maar evenveel genieten.

De auto's, weinig over te vertellen, enkel dat ze eens gewassen moeten worden.

@speed, zijn altijd mooie foto's, bepaalde plekken die je nu niets doen, maar later "milestones" zouden kunnen zijn.

A3-White zei:
Het is zomer, iets minder werken, maar evenveel genieten.

Laat dat maar aan Adrie over! Hard werken, maar niet vergeten te genieten.

Mooie foto's, maar er is altijd baas boven baas: toch weer 30 meter hoger geweest :p

Independence_pass-continental_divide.png

Ik ben jaloers op je, Adrie!

Lekker Bart!, we zaten niet ver van Mt Evans, die gaat naar 14.000 ft. Nu eerst drie dagen week end, beginnen met een avondje baseball, lees hamburgers en bier, morgen voetbal, in de avond vuurwerk, zaterdag potje golf, voetbal, en een bbq, en zondag preparatie voor texas

We zijn in Texas, en jawel, een minimeet met Autoweek Texas; Twix!! na de teleurstellende halve finale afgesproken bij JB's ten zuiden van Houston. Ik weet niet of ik te herkennen was, Twix sowieso, oranje gekleed, met jawel, cowboy laarzen. Een genieter, en op zijn plek in Houston, een echte werkerstad, geen gepraat, gewoon doen. En zo is het, en niet anders, niet klagen, je hebt werk, het moet af, en het volgende project aanpakken. Een heerlijke maatlijd, een goed gesprek, en ja dan gaat het over het weg zijn uit Nederland, weg van de familie.

Even heel snel de auto's bekeken, niet heel speciaal, een Expedition en een Charger. Maar over de Charger, toch een gave auto, zelfs met V6 heerlijk, en zuinig, 26 mijl per gallon vandaag.

Twix, ik heb je raad vandaag opgevolgd, waar gravel ligt, ligt nu ook rubber. We houden contact, ik bel als ik weer in Houston ben.

Was erg leuk A3-White, jou eens te ontmoeten. En ja, je was te herkennen, want ik pikte je zo uit de wachtende mensen... :D
Ik was verrast hoe snel het al weer laat was. Het teken van gezelligheid. Volgende keer weer! Dan moeten we echter wel wat sneller beslissen, de serveerster vond het maar lang duren.

26 MPG is niet slecht, Twixin rijdt dat ook ongeveer met haar 328.

Oh, and next time I pick up the tab. Thanks!

Ja Twix, rustig praten en etenis er niet bij in de VS, en die volgende keer die komt nog wel, wanneer, ik heb geen idee, er zit van alles aan te komen. Tegeltjes zijn op weg naar MB Laredo, en ook Beaumont hebben we, dan nog de BMW in West Houston, en de MINI in Woodlands. We komen die kant nog wel op.

Verder, as woensdag naar San Diego, de dinsdag erop weer terug, vrouw en zoonlief gaan mee. Beetje werk, beetje vakantie, helemaal goed. Verblijven in Escondido, Welk Resort. Word een mooie tijd, en waar ik naar uit kijk, Stone Brewing.

San Diego, werk en vakantie, dat is mogelijk;

Bezoek bij Stone brewing, die gaan bouwen in Berlijn....beetje praten, beetje proeven, beetje eten, dag een geslaagd!
A3D87726-6F35-48BF-9ED7-7A862EE86558_zpsmeavdufu.jpg

En verder, auto's zeker, van alles te

22F128C5-7D7C-4BB6-9F03-135F7E14C54E_zpsyns5omhp.jpg

663A2A8D-6383-4ED7-B865-BE955425D9B0_zpsnofdll6z.jpg

73B8966B-8182-4A6D-A520-2C786A950702_zpsasd90l25.jpg

Dit maak iets anders dan de Red Roof Inn;

15541EE7-53F1-44EC-9974-0D4EE669A679_zpsi6nilke5.jpg

42FE4604-1D37-471E-9CF9-6B93248EB010_zpsofg2kppg.jpg

@speed, staat hele veel moois en kostbare auto's, deerparkwine.com, abosluut niet commercieel en zo zie het er ook uit. Mooie verhalen hebben ze over vroeger, uncle Phil verteld het wel.

@mkr, welk resort escondido, kan het je aanraden.

Jij moet nu natuurlijk de hele tijd Eric Claptop en JJ Cale draaien: https://www.youtube.com/watch?v=V6HoUYFbQTU&list=PL38933DC8511A629C

Geniet ervan, ziet er goed uit!

A3-White zei:
Vandaag de Loveland Pass gereden: 3655 mtr boven zeeniveau, gewoon prachtig, foto's volgen!

Is de Loveland Pass nog een beetje te berijden eind september/ begin oktober?

De pas blijft het hele jaar open, heb geen idee over sneeuwval, dat zou de pret kunnen drukken. Hoe lang plan je daar in de omatreken te zijn?

A3-White zei:
De pas blijft het hele jaar open, heb geen idee over sneeuwval, dat zou de pret kunnen drukken. Hoe lang plan je daar in de omatreken te zijn?

Ik zat er aan te denken misschien 16 september naar denver, en dan 2 weken later via las vegas terug vliegen.

Vorige jaar zijn we van San Fransico via LA, LV, Grand Canyon naar Phoenix gereden.

Kan echter nog niet echt een goedkope ticket vinden naar mijn zin, en weet ook nog niet zeker dat Denver -> LV de route is die ik moet rijden.

Wat is naar je zin?

Flight 1: Tue. Sep. 16
Amsterdam Denver Chicago
AMS 10:55am DEN 4:28pm 1 Stop
13h 33m
United 908
United 1235
Show Flight Details

Flight 2: Tue. Sep. 30
Las Vegas Amsterdam Chicago
LAS 10:40am AMS 9:30am +1 day 1 Stop
13h 50m
United 1196
United 909

Kost $ 1055.00

A3-White zei:
Wat is naar je zin?

Flight 1: Tue. Sep. 16
Amsterdam Denver Chicago
AMS 10:55am DEN 4:28pm 1 Stop
13h 33m
United 908
United 1235
Show Flight Details

Flight 2: Tue. Sep. 30
Las Vegas Amsterdam Chicago
LAS 10:40am AMS 9:30am +1 day 1 Stop
13h 50m
United 1196
United 909

Kost $ 1055.00

Vorige jaar (allemaal rechtstreekse vluchten) AMS -> SF, Phoenix -> NY, NY -> AMS. Toen was ik iets van 550 PP kwijt. Maar ik ben ook al een fly en drive voor dit bedrag tegengekomen (was wel 2 keer zelfde luchthaven). Die gasten maar eens mailen, wat het kost om de auto te upgraden.

Een weekje op kantoor, bepaald niet mijn ding, maar veel kunnen doen, oa een tripje naar NY op de 12de geboekt, even op en neer. Dan van de 18de tot 21ste naar Vancouver.

Wat was leuk deze week, nou een aanvraag voor een Maserati / Fiat / Alfa Romeo dealer, drie in een, hoe groot, niet ccht indrukwekkend, maar we gaan ervoor. Vroeg nog wat er van Alfa te koop komt, maar dat kon men nog niet zeggen.

Deze week op het forum de nieuwe Politie Charger. Moest toen denken aan wat het verschil is tussen de Politie hier en in Nederland. Ik weet niet of ik nu meer oppas dan in in Nederland. Kom liever niet in contact met ze, groet de agenten hier altijd, en bij de SB maken we een praatje. Als de zwaailampen aan staan dan wil je echt opzij. En als men je passeerd, dan is het ook echt een auto, de verlichten komt dan van iedere plekje op de auto vandaan. Dwingt dat af, volmondig Ja, of word ik ouder en wijzer?

A3-White zei:
nou een aanvraag voor een Maserati / Fiat / Alfa Romeo dealer, drie in een, hoe groot, niet ccht indrukwekkend, maar we gaan ervoor.

Hoe moet ik dat begrijpen, je moet een offerte gaan samenstellen voor het leggen de vloeren (een totaalplaatje) of alleen de benodigde materialen?

Ik denk dat A3 het een relatief kleine werkplaats opp. vindt. Gezien de merken die ze voeren hebben ze geen 80 bruggen nodig;)

Je zou zeggen dat die merken aldaar ook met Chrysler / Jeep worden geïntegreerd.. Anders gezegd, de aankoop van Chrysler is toch ook mede gedaan om een netwerk van retailpunten voor FAN te hebben?

@speed, dura, 240 m2 voor drie merken, dat is niet veel en relatief kostbaar. In principe accoord gekregen, de eerste Alfa dealer in de VS met ons tegeltje, prachtig. Was dinsdag in NY, vroeg op, 04.00, vlucht om 07.00, s'avonds weer terug, was helaas vertraagd, 3 uurtjes, on 01.00 thuis, was een lange dag.

Maandag naar Vancouver, donderdag weer terug. Word leuk, Audi,VW, en Central City Brewing, bouwen een brouwerij school, geef een betere prijs, in ruil voor per lichting studenten een masterclass over de basis voor alles: een goede bodem.

Straks een nieuwe bank ophalen, in kofferbak van de Durango!, lachen, foto's volgen!

Als je eens de kans hebt voor een fotootje, ben best wel benieuwd hoe zo'n Alfa dealer er 'bij jou' uitziet! Doet Alfa het goed in de States?

Terug
Bovenaan