A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Beetje Ketel One bij de locale slijter;

6E99FD4F-6747-44DF-91F1-B2EE8E065BBD_zpsyjwwiwhq.jpg

De nieuwe bank, 32"x44"x116" / (81x104x295 cm), paste niet in de lengte;

F5E6123A-BF4A-4A10-9429-DBE5F87A4983_zpsknixofud.jpg

Klaar voor de trip naar Vancouver, word weer persen en meten.

Vrijdag avond, we kijken uit naar de achteruitkijkspiegel.

Nieuws, jawel, Vancouver was mooi, komt weer wat aan, ook een brouwerij, renovatie van een bestaande vloer. Niet al te moeilijk. Vandaag naar Madison en Milwaukee geweest. Adrie kan je langs komen eea uit te leggen, tuurlijk, uit enthousiasme en met het oog op meer. Was mooi op tijd, dus 2145 thuis, de volgende ochtend om 530 weg om om 0800 uur aanwezig te zijn. Perfect toch, mooie uitleg, was nodig, dus daarna wat andere bezoeken, en weer terug. Toch een eigen wil die jongens,........

En toen, misschien al eeerder geschreven, DSM bouwt een grote ethanol plant in Iowa. Word in twee weken geopend door Wim Lex. Een vriend is is daar een van de project leiders. Is een interessant project, zeker als je de verhalen hoord over de voor en tegenspoed. De lobby van twee industrien, die elkaar ook nodig hebben. Is ethanol toekomst, ik weet het niet. Wel dat de de energie voorziening hier snel veranderd. Was windenergie hot, nu ligt het op zijn gat, en waardoor, schaliegas.

Emmetsburg, IA—The Court of His Majesty Willem-Alexander, King of the Netherlands, has announced that the King will attend the Grand Opening of POET-DSM Advanced Biofuels’ Project LIBERTY cellulosic ethanol plant in Emmetsburg, Iowa on Wednesday, Sept. 3.

The King will take part in the Grand Opening Ceremony to perform the formal opening activity, scheduled for 11 a.m.-12:20 p.m. and tour the plant. POET-DSM is a joint venture between the U.S.-based POET and the Netherlands-based DSM.

The Grand Opening is a public event from 9 a.m.-5 p.m. and will feature plant tours, a formal ceremony, a flyover by the ethanol-powered Vanguard Squadron, booths, entertainment and more.

The public is invited to attend, and lunch will be provided.

Project LIBERTY will process 770 tons of corn cobs, leaves, husk and some stalk annually to produce 20 million gallons of cellulosic ethanol per year, later ramping up to 25 million gallons per year.

Plant personnel are currently running biomass through the pretreatment process and preparing for the first gallons of ethanol.

Project LIBERTY will be the flagship plant in POET-DSM Advanced Biofuels’ plan to license this technology to companies across the U.S. and around the world.

Genoten van de a.spiegel? Ik heb ook ff bij 'gekeken'. Biogas, niks voor in de states denk ik?

Jij bent voor de opening uitgenodigd, begrijp ik?
Vraag WA ff hoe het met z'n hek in Griekenland staat,:)

De week is zo goed als voorbij. De Durango trilde bij 80 mijl per uur, dus Zaterdag naar de dealer. Doen we ook meteen een recal, rembooster / hoofdremcylinder / corrosie, zie link.

https://www.autoblog.com/2014/04/02/chrysler-recall-644k-jeep-grand-cherokee-dodge-durango-brakes-official/

Tja, monteur komt terug, er is iets afgebroken, niet op voorraad. Dus een leenauto, maar die hebben we maandag terug gebracht niet echt nodig deze week. Maandag contact gehad met de dealer, back order.........kan lang duren. Dinsdag dealer belde mij om te vragen te bellen met Dodge om iets meer demanding to zijn.............donderdag onderdeel binnen, en de auto opgehaald. Alle wielen ook gebalanceerd. Totale kosten: $ 0.00 - lekker toch.

Heb deze week de Journey gereden, trilde weer als een gek, 13 maanden, 14.000 mijl, weer nieuwe schijven, daar krijg je toch wat van, en dealer zegt geen garantie, Dodge gebeld, geen garantie. Vreselijk, wat een auto, maar ben blij met de Avenger en de Durango..............

Maandag richting Emmetsburg, IA, woensdag zal de koning daar de ethanol plant openen. Heb er zin in, wel een 420 mijl enkele reis, voor een uurtje en een bezoek aan de fabriek.

Zou je dan niet overwegen de Journey te verkopen? Je hebt toch 2 auto's op de oprit!
Je hebt weer veel kilometers voor de boeg lees ik, maar dat is in de States zowat normaal, niet waar?

Ja de Journey zou er al uit moeten zijn, maar ja de tijd,

Kwam dit apparaat vorig week end nog tegen, de jaarlijkse Geneva Car Show. Ziet er mooi uit.

664D0A4F-D7F4-46A2-81D7-6CAEC11A6844_zpszyjzqsme.jpg

6A05AA37-30A1-4426-A3BB-5CAE9F1C9692_zps0rskxmvu.jpg

Nog wel een leuk verhaal, die craft brewers hier zijn werelds. En ja, er sluipt wel eens wat tussendoor, zo ook bij een vlak bij mij in de buurt. Zijn eerste run met flessen vullen verliep op zich goed, tenminste als je het bier vlotjes dronk. Ik had nog wat flesjes staan, en wat mij opviel is dat er veel schuim bij inschenken kwam, hoe ouder het bier hoe meer. Dus, mailtje naar de brouwer, direct bericht, Adrie dank je wel voor het bericht, we zijn ermee bekend, het re-fermentation process is de oorzaak, druk word dus opgebouwd in het flesje. Dus, op naar de brouwer, de laatste vijf flesjes mee, passen er vier in de verpakking, flesje vijf bleef achter in de auto. Niet meer aangedacht, totdat..........wat zijn dat voor spetters? De kroon was van het flesje gesprongen........overigens is het bier niet bedorven of iets dergelijks.

Toch een aardig lange auto,

AB0DAA52-8B5A-4A0B-AA6E-29DF6514325B_zps4kd8dspa.jpg

Onderweg naar Emmetsburg, IA - 425 mijl, mais, mais, soya beans, mais, veel, erg veel.

DB9192D2-F014-426E-9074-E02F1E354053_zpsrrdppefs.jpg

22A3749B-292F-4F55-9ED3-68A61E6D84EC_zpseva3mdir.jpg

3ABFD16B-8001-4DEB-95BB-E31DCC52C8B0_zpszvywoqc1.jpg

A1A0620C-D094-4A10-B9C5-1EB12C7BD38A_zps3yt3oyan.jpg

Het was vandaag op RTLnieuws, de 1930 uur uitzending, uit mais waste ethanol maken.

Morgen de Koning op bezoek in Iowa!

Mooi was het, hier een linkje naar de ceremonie,

https://www.youtube.com/watch?v=DlVh6jZ89aw - Willem is te zien op 1.59.00 een toespraak van 40 seconden, simpel, hoe een land groot kan zijn.

Ik zat naast een boer, Dick Nelson, en ja de boerderijen zijn groot, maar hoe groot. Vroeger 100-150 acres, een acre is 4.000 m2. Hij, zijn broer en zoon hebben een boerderij: 3.000 acres / 12.000.000 m2 / dat is 1200 hectare (de boerderijen in de noord oostpolder zijn jaren geleden uitgegeven ter grootte van 12 tot 48 hectare) - 1680 champions league voetbalvelden..........

Vol met mais en soyo bonen, daarnaast heeft de man 1000 stuks slachtvee, koeien. De kalveren (600 lbs) worden gekocht en verkocht bij 1400 lbs. De koeien staan binnen en krijgen het afval van de mais te eten, een bed van hetzelfde afval word gebruikt om de koeien op te laten leven. Eens per week word dit ververst, en als mest op het land gebruikt. Er is wel een probleem, er is teveel afval van de mais. Reden hiervan is dat men meer en meer mais kan laten groeien op het land, een keer zoveel in vergelijking van een aantal jaren geleden. DSM en Poet kopen dit restafval en maken er ethanol van. De fabriek draait op zijn eigen energie........er is zelfs een overschot aan energie, welke word verkocht, zo ook het ethanol.

Jullie begrijpen het al, ja we gaan terug naar Emmetsburg, IA, de boerderij van Dick bekijken met een rondleiding. Prachtig volk daar in IA, hard werkend, inovatief, maar bovenal zelf verzorgend.

O de Durango, wat een auto, heerlijk 885 mijl, gemiddeld 24 mijl op de gallon, met een snelheid van 75 mijl per uur, een op 10, voor een 300 PK benzine / 1800 kg.

De Journey, nieuwe remschijven, komen er vandaag op en dan in de verkoop. Ben de auto zat.

Het is zover de eerste Maserati/ Fiat / Alfa Romeo store in opdracht, iets meer dan 400 m2, wat klein is vergeleken bij een 6.000 m2 werkplaats voor de merken Porsche / Audi / Land Rover (aanvraag), een 3.000 m2 werkplaats voor enkel Audi (aanvraag), een 4800 m2 werkplaats voor BMW / MINI (opdracht).

Nog meer nieuws, nou men zegt hier vrolijk dat "trucks" meer dan 50% van alle auto verkopen in de VS voor hun rekening nemen. "trucks" zijn dan alle auto's waar je niet dicht op het asfalt mee zit, dus inclusief alle SUV, de Mokka's, de CX5, CRV, en Odyssey's. Zit een beter verdien model op, dus win win.

Ik kijk er niet van op dat de Journey in de verkoop komt, zou mooi zijn, als je hem voor de winter verkoopt .
Leuk dat je die opdracht binnen hebt en dat er nog meer op komst is.

Twee weken verder, we hadden wat familie op bezoek, en nu de baas uit Duitsland. Geeft altijd drukte, en dan ook nog even naar Mexico tussendoor. Dat was dinsdag naar San Antonio, TX, twee uurtjes rijden naar Eagle Pass, hotel gezocht. De volgende ochtend naar Piedras Negras, mexico, met de taxi naar de grens, de brug over lopen en in Mexico, geen paspoort nodig. Op naar de brouwerij, Corona, groot, erg groot, en het word nog groter. Na drie uurtjes mexico weer uit, paspoort nu wel nodig. Weer een belevenis, we zien wel wat het word. Vanochtend weer naar huis, vrouwlief is jarig......maar ja, grootste klant kwam ook op bezoek, dus het werd wat later dan normaal op een verjaardag thuis te komen.

De Journey is er nog,

Dank U.

De Tomtom deed wat vervelend, bevriezend beeld, gps liep niet lekker, dus op zoek naar wat nieuws. Keek even op Garmin en zag prijzen voor een $2-300 voor een 6-7" unit. Toch veel geld, en tja wat zijn de alternatieven, de iphone, tuurlijk, werkt, maar krijg het geluid niet via BT in de Durango, en word ook eigenlijk alleen maar op mijn mobiel gebeld, niet alle huur auto's hebben BT.

Dus groot scherm, BT connectie met mobiel, en laarten van zowel de VS als Canada.

Of toch, kan de Tomtom weer werken........hoe reset je zo een ding? gelukt, 30 seconden de aan/uit knop indrukken, tromgeroffel, en hij lijkt het weer te doen.

Word vervolgd, morgen golven, niet de Riderscup, Prairie Landing Golf Club, klant komt over, Maandag sollicitant.

Tijdens mijn roadtrip vorig jaar door de V.S. was reeds in Texas (eerste staat die we bezochten) de TomTom al overleden. Wellicht dat die apparaten die hitte niet aan kunnen (ik heb nog nooit zo'n warme voorruit gehad als toen en juist daarop zat het navigatiesysteem gekleefd)?

Ik woon inmiddels ruim vier jaar in Texas en mijn Tom Tom is dus al vier jaar en trouwe bondgenoot in mijn auto. Werkt nog steeds prima, dus aan de hitte zal het niet gelegen hebben.

Leuk dat je bij DSM opening bent geweest!
Wij werken indirect voor dergelijke initiatieven in EU :) Dezelfde drie letters zijn klant van me en ik doe regelmatig wat met neef van WA. Kleine wereld eens te meer.

Twix zei:
Ik woon inmiddels ruim vier jaar in Texas en mijn Tom Tom is dus al vier jaar en trouwe bondgenoot in mijn auto. Werkt nog steeds prima, dus aan de hitte zal het niet gelegen hebben.

O. Je plakt hem ook op je raam? Vreemd, 't ding was plots met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, zelfs dagen later niet.

@Ketel, wereldje is zeker klein.

Mijn Tomtom lijkt het weer te doen. Aan het raam of op het dashboard maakt niet al te veel uit, de hitte is vreselijk, and 50-60 graden zal het zo zijn. Misschien een keer resetten, wel eerst aan de lader, even via de site kijken hoe dit werkt en wie weet doet het beestje het weer.

Ruim een week verder: sinds 01.10 geen acohol genuttigd, de hele maand oktober zullen we het niet aanraken. Moeilijk, niet echt. Waarom, vrouwlief gaf me de uitdaging, ik zei doe je mee, en ze zei ja. Voel ik me beter, merk geen verschil.

De auto, TPMS ging aan, zal door de verandering van temperatuur komen, even naar de garage en opgelost.

Grootste order binnen geharkt, 9500 m2, MB en Buick dealer.

Waar zijn we verder blij mee: de wisselkoers, Europa is plotseling minder duur.

A3-White zei:
Ruim een week verder: sinds 01.10 geen acohol genuttigd, de hele maand oktober zullen we het niet aanraken. Moeilijk, niet echt. Waarom, vrouwlief gaf me de uitdaging, ik zei doe je mee, en ze zei ja. Voel ik me beter, merk geen verschil.

Goed idee, alleen om naar jezelf aan te geven, dat je er niet afhankelijk van bent. Een gewoonte kan makkelijk een dwangmatig iets worden, het gaat ongemerkt. Als ik naar mezelf kijk, mijn hobby is fietsen, maar zie toch ook wel dat er iets dwangmatigs in zit, alhoewel ik het zelf als discipline zie. Ik wil namelijk dagelijks een x-aantal kilometers afleggen.

Twee weken verder, niet veel gebeurt, dronk dus geen alcohol deze maand en dat lukt met niet al te veel problemen. Alhoewel, er was wel een kleine wijn proeferij bij de buren. Erg gezellig, iedereen neemt een fles wijn mee, max bedrag $ 20 per fles, verpakken, ontkurken en proeven. Eind van de proeferij twee winnaars (wit en rood) die een klein presentje kregen. Wat simpel, maar o zo leuk. Iedereen zorgt ook voor een klein hapje, en je hebt voor weinig een mooie avond.

Keek net even in het topic van Red, zaten we vijf jaar geleden nog nieuwe nummerborden op de A2 te spotten, zit de een met een electrische grasmaaier (sorry, dat vind zoonlief over de "BMW I Hate"), de ander aan de andere kant van de plas een beetje bij auto dealers en brouwerijen op bezoek met alle pleziertjes van dien.

Vandaag het US rijbewijs verlengd, $ 31.00, 20 minuutjes werk. Lekker makkelijk.

Deze week al twee keer moeten krabben, het word kouder. Tijd voor de winterbandenwissel.

Vanochtend olieverversen met de Durango, heb je toch even tijd om in de showroom te kijken. Is toch veel leuker dan all die grijstinten?

74E575F1-C1A9-4645-8EE0-37B4C4A73430_zpspf545wmz.jpg

Het is altijd feest bij de Amerikaanse dealers, maakt niet uit hoe slecht het gaat. Motorkappen open, de borden SALE ertussen, ballonnen, schreeuwende website, https://www.stcharlescdj.com/index.htm, actief bezig, niks geen adviseur, verkoper dat is pas werken.

Gisteren de Durango volgegooid met E85, is op het moment $0.55 minder duur dan E87. Eens kijken hoe dat rijd.

Net de Avenger gewassen, reed weg en engine lampje ging aan, maar eens naar de dealer en kijken wat het is.

@speed, kan beide, dus maar eens kijken wat E85 doet. Duurde wel erg lang om de tank te vullen, weet niet waarom, kon er ook niets aan doen.

De Avenger had een foutmelding door de nokkenassensor op de A rij (V6), melding laten wissen en kijken of hij weer terugkomt. Bij ja, dan gaan we de sensor vervangen en ook direct de bougies, zitten er inmiddels 67000 mijl in.

A3-White zei:
@speed, kan beide, dus maar eens kijken wat E85 doet. Duurde wel erg lang om de tank te vullen, weet niet waarom, kon er ook niets aan doen.

Lagere pompsnelheid?
Minder energieverbruik.. besparing op kosten om tot een (nog) scherpere prijs te komen?

@dura, denk niet dat dat het is. Het was geen eigen product van de Bp, en tanken doe je of als je naar je werk gaat, of als je naar huis gaat. In beide gevallen kost het je meer tijd, denk wel drie keer zolang. Heb ook even naar het vebruik gekeken, maar krijg het niet boven de 20 mpg, waar ik normaal redelijk eenvoudig op de 23-24 zit.

Morgen naar Phoenix, dinsdag op Sema LV. Heb er zin in.

A3-White zei:
Het is altijd feest bij de Amerikaanse dealers, maakt niet uit hoe slecht het gaat. Motorkappen open, de borden SALE ertussen, ballonnen, schreeuwende website, https://www.stcharlescdj.com/index.htm, actief bezig, niks geen adviseur, verkoper dat is pas werken.

Ja, ik zie het, wat een feest!

Wij hebben dat hier met schreeuwende folders van bankstellenverkopers. Elke week hebben ze een faillissementsopruiming en iedere week schreeuwen ze over magazijnverkoop of palletverkoop (wat de doodgewoonste zaak van de wereld is, want waar sla je de spullen op, hoe komen ze aan, maar de gemiddelde folderlezer snapt dat niet). En datums erboven, werkt altijd. Toen ze in het begin er mee kwamen heb ik eens een mailtje gestuurd: zet eens een paar lekkere wijven op die banken. En ja hoor, deden ze! (Ik weet niet of ik de aanleiding was, dat zeg ik eerlijk, maar ik heb de mail wel gestuurd).

Tja, de Cadillac ATS. wat moet je er van zeggen, het is de 2.5 4 cylinder met automaat. 200 pk, maar het voelt een stuk minder, eigenlijk viel het motorvermogen mij zwaar tegen, en de automaat, eigenlijk nog meer. Niet dat het schokkend is maar, als je de bak in manual zet, schakeld terug van 6 naar 5, geeft plankgas, dan schakeld de bak terug naar 4, en dan komt de versnelling, maar schakeld dan niet op naar 5. Absoluut niet prettig.

De auto is ook niet erg ruim, niet ruimer dan de Avenger die we hebben. De achterbank is krap, de kofferbak is redelijk. De afwerking, best mooi, het leer zit lekker, het dashboard voelt lekker aan. het verbruik, 25 mpg, hetzelfde als de Durango met 300 pk, dat valt dan weer tegen.

Men zegt dat de ATS rijd als een BMW 3 serie, ik hoop het niet..............

Morgen weer een stuk rijden, eens kijken of ik blij kan worden.

zag vanavond een Skoda Yeti in de buurt van Phoenix...........erachter reed een Golf 7. Heb een foto, erg slechte kwaliteit, was donker. Wat doet Skoda?

Ik verwacht persoonlijk niet dat Skoda in de V.S. gelanceerd zou worden, Volkswagen heeft het er al moeilijk genoeg. Leuke spot wel.

Engine light is weer aan, auto weggebracht oor een nieuwe nokkenas sensor en bougies.

Verbruik van de Durango is schrikbarend op ethanol, onder de streep geen voordeel, enkel dan misschen de uitstoot. Ga weer terug naar gewone benzine, voel ik me prettiger bij, maar dat is meer een gevoel dan waarheid.

Uiteindelijk de ATS weten te waarderen, heerlijke reisauto, strak op de weg. Het manko is de 2.5 en missen van power.

Terug
Bovenaan