A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Geen garantie, is 16000 mijl / 1 jaar, de Journey en Durango hebben dot eveneens, maar ook 100.000 mijl op de power train.

De bougies na 67000 mijl

7FD7EC52-E0E1-4B44-B99D-364ABCA0BD64_zpsu9h1ltr3.jpg

Is vervanging nodig?, ondanks dat het pas bij 90000 mijl nodig is?

6377FC01-D668-4E60-A39F-88E02776A889_zpsrxwl9gkx.jpg

Schoongemaakt:

D9C94D6C-2CD7-484E-8994-E887299783A6_zps97pavkua.jpg

Moet wel eea worden losgehaald, boven de tweede rij cilinders zit het inlaattraject, moet volledig worden verwijderd inclusief TB. Maar besloten tot vervanging, Wie weet gaat de auto wat zuinger rijden? We zullen zien.

Lijkt mij goed.. als je de zaak toch los (had) laten halen voor een check.. die 20 duizend mile doen het hem dan niet..
Of ze 'te vuil' waren weet ik niet... ziet er gewoon goed gebruikt uit.

Preventief, inderdaad. Komende week gaat het 's nachts weer lekker vriezen, -5 tot -10, het beestje verdient wat aandacht.

Het vriest, sneeuw valt een beetje, de bandenwissel moet gedaan worden. Zaterdag, eerst de Avenger, de Durango weekje later, die gaat 4 dagen op stal als ik naar LA vlieg.

Is veel te doen daar, BMW, BMW, BMW, gekheid of markt potentie? Het laatste, de consument heeft vetrouwen, de dealers moeten investeren, customer experience ten top zal er komen. Ook nog even naar San Diego en Escondido, Dana Point, en een grote bouwfirma. Brouwerijen staan ook op de planning, die blijven maar komen. Als je boekt denk je hoe krijgen we de tijd vol, en nu, kan wel twee weken gaan.

Het word hier kouder, het word een lange winter, en om 4.45 is het weer donker. Twee jaar geleden stonden we midden December nog op de golfbaan.

Het is hier 9 graden boven nul om half acht 's morgens, voelt al fris aan! Dat zeggen ze inderdaad, het gaat om het vertrouwen, maar het geld moet er natuurlijk ook zijn, meestal via de credit card natuurlijk.

@Speed, natuurlijk heb je ene punt, betalen met de CC, maar het moet uiteindelijk betaald worden. Veel auto's worden voor maandelijkse bedragen weggezet, niets cash, is een dealer ook niet echt in geinteresseerd.

Nog wat plaatjes van deze ochtend bij een lokale brouwerij:

2EC47B45-BA30-489B-8CFA-965A2DB1F572_zpsrvxpiu4i.jpg

CDAAC6C5-74AD-46FF-9568-EFBA2D31DA8F_zpsaiu45qq7.jpg

En de Audi dealer in Milwaukee van vorige week, mooie wagen zo een RS7:
C4AAE88B-B457-41F2-A859-625E1D13CCD6_zpsdsljaqsr.jpg

Niet voor niets de winterbanden:

C1153183-EC0D-45F7-8409-136132CB9E11_zpsjfg3lprc.jpg

Plaatje van ze ochtend, zoonlief werd wakker en zei: No, I hate snow.......een uurtje later gingen we even op pad, esp uit, paar driftjes, en hij was weer ok met de winterse aspecten.

Ben blij dat we dat beeld (nog) niet hebben! Hoewel het een heel mooi gezicht is, de natuur ondergedompeld in de sneeuw, maar de ellende die je er verder van hebt.

Speed, ellende? Heeft ook voordelen, geen grasmaaien, niet meer sproeien.

Wat mij wel weer verbaasde was dat men 2-3 dagen voor de sneeuw de wegen hebben geprepareerd om er voor te zorgen dat de sneeuw niet blijft liggen, en sneeuwschuivers niet de weg op hoeven. Men doet dat me een salt-brine mix (pekelwater):

https://www.youtube.com/watch?v=g0pCqmvWDF4

moet zeggen dat ik het al jaren zie, en hoe simpel het werkt. Zou dit iets voor Nederland kunnen zijn?, je kan dit 's nachts aanbrengen niets geen last van verkeer op de wegen. En ja, er zijn voor en nadelen.

Ik denk niet dat dat echt lekker werkt met het ZOAB dat we hier gebruiken. Het strooien op zich geeft al af en toe problemen met inrijden er van (zakt teveel weg tussen het ZOA:cool:.

A3-White zei:
Speed, ellende? Heeft ook voordelen, geen grasmaaien, niet meer sproeien.

Ja, maar dan kan ik tijdelijk mijn hobby niet uitvoeren, want ik kan dan geen fietstocht maken, althans ik vind dat dan gevaarlijk. Maar er zijn nog alternatieven, wandelen met stevige schoenen!

Lekker die sneeuw. Maar we wachten nog even.

En zo'n RS7 is toch wel een lekker snoepje

Wil nog altijd een keer naar Amerika. Lekker een roadtrip maken van west naar oost (of andersom), lijkt me echt geweldig!

Vrijdag ochtend, nog een paar afspraken en dan vliegen we weer naar huis.

Wat me opviel deze week, niet al te veel Priussen, Tesla's en I3's gezien. Wel veel in het luxe segment, BMW, Mercedes, Lexus, af en toe een Audi. Reed lange tijd een BMW 4-serie naast me, en ik ben geen BMW persoon maar deze kon mij wel bekoren. Pacific Highway 1 is een mooie route, Huntington Beach, Newport Beach, allemaal prachtig.

En de 300C, wel die koste voor 4 dagen $ 132.00, had 60.000 mijl op de klok en dat voelde je ook wel. Remmen waren niet al te best, voorbanden tegen glad aan, en de automaat was ook niet mijn vriend. Maakte ook in de file wat bijgeluiden. Wat wel verbaasde was het verbruik : 30 mpg, voor een auto met 290 pk en 120-130 km/uur erg netjes. Gisteren veelal in LA gereden, dan zakt het naar 23-24 mpg.

Kwam ook nog een gecamoufleerde bus tegen, wat het is geen idee, heb een foto genomen, maar niet al te best. Plaatje komt nog.

Weekje voorbij, Thanksgiving, dus gevulde kalkoen, je moet echt je best doen om er een te vinden onder de 5 kg. Na vandaag wederom kalkoen te hebben gegeten ziet er naar uit dat de komende dagen er niet veel verandering zal komen.

Dan is er nog Black Friday, altijd leuk, maar ja, wederom een nieuwe TV, laptop, tablet, en wat al niet meer, helaas niet voor de De Witjes. Alhoewel, het word kouder, BBQ zal gebruikt worden de komende maanden, dus een terras heater kon geen kwaad.

AC3BB330-C294-4296-A871-527DF2EB03BF_zpszvvdaorh.jpg

Op autogebied, niet veel als kreeg een vriend hier in zijn Odyssee uit 2003 met 80.000 mijl onder garantie een nieuwe automaat, wat er mis was geen idee, opmerkelijk is het wel, hij is tweede eigenaar. Overigens is er ook een recall uitgevoerd vanwege de airbags.

Dágen lang kalkoen eten is ook wel weer veel van het goede, vind ik! ;) Het is hier behoorlijk fris (2 graden boven 0), maar daar kun je je op kleden;net even naar de Super gefietst voor wat verse broodjes voor het ontbijt.

We zijn in West Palm Beach en rijden; Chrysler T&C, eten bij BJ's, dankzij Twix, Hopstorm IPA, heerlijk.

Morgen een strategic power roundtable presentatie, share, ask, perform, word goed. Vandaag ook weer wat geleerd, heerlijk mens, het is allemaal zo eenvoudig.

Terug in Chicago, stukje kouder, meeting was erg goed, verschillende nieuwe contacten, en de aanwezige architect (grote jongen in de autoindustrie) kunnen helpen met nieuwe contacten voor hem. We zullen zien wat er voor ons in zit.

De T&C is best een lekkere wagen, erg ruim, grote kofferruimte, en de motor met 280 pk weet er best raad mee. Deze had ook de electrische zijdeuren en klep. Wat word het je makkelijk gemaakt. Mooie is dat met de Voice Control je zo even de telefoon via BT koppelt, is toch wel lekker met sommige huurauto's, want nog steeds hebben niet alle auto's deze optie standaard.

Dit keer gehuurd bij Enterprise, en ja dat bevalt erg goed, ook voorheen, stuk makkelijker en sneller dan Sixt, Dollar, Advantage, Budget, Payless, NH, maar ja soms zijn ze ook $30-40 per dag duurder, en dan doe ik het wel met de "terkortkomingen".

Volgende week de directie op bezoek, omzet en verdiensten zijn goed, ondanks all perikelen met personeel. Ik ben wel klaar om een nieuwe persoon aan te nemen. Gaat goed komen in 2015. Word weer een feest,

O ja, las vandaag over de brandstofprijzen, betaalde $ 3.29 gallon in Florida, zaterdag $ 2.89 in St Charles, IL, groot verschil.

A3-White zei:
Volgende week de directie op bezoek, omzet en verdiensten zijn goed, ondanks all perikelen met personeel. Ik ben wel klaar om een nieuwe persoon aan te nemen. Gaat goed komen in 2015. Word weer een feest,

Goeie berichten dus, dat geeft inderdaad weer energie voor 2015!

@a3 white

Ik lees dat je personeel perikelen hebt gehad. Wat is je indruk van personeel in de US vergeleken met NL?

@megana, Amerika is zo groot, je kan niet iedereen over een kam scheren. CA is heel anders dan het Midwesten, en ook weer anders dan NY. Ik moet zeggen dat Texas mj wel aan sprak. Twix is een Rotterdammer, en past erg goed daar in die wereld. niet zeuren maar doen.

Het gaat om de pegels, mede omdat enige vorm van zekerheid er niet is. Werkeloosheid is laag, 5.8% dus het staat er goed voor, waarbij de basis anders is dan in 2008-2009.

Een vriend van mij kwam langs, een Nederlander die hier in de buurt woont. Heeft een nieuwe X3 Xdrive V6 aangeschaft, mooi verhaal, s'ochtends "Ja" gezegd, in de middag rijden. Carbon black, M-pakket, winter pakket, leder, head up display, en wat al niet meer. Prachtige wagen, gaat ie veel plezier mee beleven.

Eerdaags maar eens een rondje rijden,

10 dagen verder, en 10 dagen ouder. Niets aan het handje, het HQ was op bezoek, alles bekeken, gecontroleerd, en goed bevonden. Maakt me weer tevreden, op de goede weg naar een vervroegd pensioen?

Gisteren besloten na wat perikelen in de aanloop naar een nieuw contract voor een Porsche dealer in Minneapolis om de klant te gaan bezoeken. Adrie, je kan alleen morgenvroeg om 9 uur komen.............en dat was de dag ervoor om 3 uur vermeld, dus..........de auto, 380 mijl gereden, en we staan zo bij hem op bezoek. Ik verwacht dan ook de order, anders moet je me niet laten komen.

Dus lekker in de auto, echter, had in een keer de lichtschakelaar in mijn handen, kon hem zo uit het dashboard trekken. Soort gelijke als in iedere VW, zo een een draaiknop. Is de tweede keer dat er iets uit het dashboard komt, was eerst een ventilatie rooster.

Maar goed, nu we er toch zijn, ook even kijken bij Surly Brewing, Fulton Beer, MINI Golden Valley, zijn allemaal dit jaar voorzien van onze vloeren, en op een 10 km van elkaar. Wie weet plaats ik nog wat plaatjes.

In de middag weer naar huis, 380 mijl........

75! Het werk is veel te leuk, de Porsche opdracht komt wel, Maart leveren, gaat lukken. De beste man gaat ook nog en Audi en BMW store neerzetten ten zuiden van Minneapolis.

Nu weer thuis, 800 mijl gereden, auto geeft geen krimp. Benzine was goedkoop, $2.50 gallon, olie moet wel worden ververst.

Jawel, hadden we eind vorig jaar interesse in een nieuwe horloge, nummer drie, zijn we nu op nummer zeven..............de merken Fromanteel Seiko, Bulova, Parnis, Invicta en gisterenavond besloten om dan toch een Omega te kopen. Het word een Seamaster Planet Ocean GM Black, zoiets als deze:

BBE6104D-7603-4061-9F67-60D2F7537430_zpsafwsjh7q.jpg

Heb er een jaar over gedaan om het besluit te nemen, het is maar een horloge, en met 6 moet ik zeggen dat ik iedere dag wel iets anders om doe, en dat zal met deze niets anders zijn. Prijsverschil is enorm tussen de verschillende horloges, we zullen zien wat het brengt. Heb ook naar Rolex, Tag Heuer en Breitling gekeken, maar om de een of andere reden past Omega meer bij mij.

A3-White zei:
Jawel, hadden we eind vorig jaar interesse in een nieuwe horloge, nummer drie, zijn we nu op nummer zeven..............de merken Fromanteel Seiko, Bulova, Parnis, Invicta en gisterenavond besloten om dan toch een Omega te kopen. Het word een Seamaster Planet Ocean GM Black, zoiets als deze:

BBE6104D-7603-4061-9F67-60D2F7537430_zpsafwsjh7q.jpg

Heb er een jaar over gedaan om het besluit te nemen, het is maar een horloge, en met 6 moet ik zeggen dat ik iedere dag wel iets anders om doe, en dat zal met deze niets anders zijn. Prijsverschil is enorm tussen de verschillende horloges, we zullen zien wat het brengt. Heb ook naar Rolex, Tag Heuer en Breitling gekeken, maar om de een of andere reden past Omega meer bij mij.

ik kijk gewoon op m'n smart samsungetje ook in pikkedonker te gebruiken (y)

Ik weet het Flop, jij bent meer van deze tijd. Mijn vader zei ook, wat moet je ermee, je hebt toch een horloge. Ik keek toen bij hem in de kast en zag 45 overhemden hangen, netjes gestreken, en vroeg waarom 45.

A3-White zei:
Ik weet het Flop, jij bent meer van deze tijd. Mijn vader zei ook, wat moet je ermee, je hebt toch een horloge. Ik keek toen bij hem in de kast en zag 45 overhemden hangen, netjes gestreken, en vroeg waarom 45.

ha ha die Arie ik zou van deze tijd zijn. ik ben van 1931 en ben al blij met een warme choco van de Hema :p

Flop, daar kan ik ook van genieten, heb hier alleen geen Hema, wel een Keurig machine, soort van Nespresso apparaat, brouwt een heerlijk bakkie.

Ben net met kantoorpersoneel wezen ontbijten: een boodschap aan een ieder: Ruim je bureau op en ga naar huis, tot 29 December.

Vrouwlief wilde nog geen nieuwe auto, dus de Avenger hobbelt weer door, en waarom niet, staat 70.000 mijl op de teller, rijdt gewoon goed, en geen roest of niets. Zoonlief wil wel de uitlaat aanpakken................dikkere pijpen erop, mag van mij.

Collega vertelde vanochtend dat ze was wezen tanken: $ 2.04 gallon!!!! Ik ga ook maar even tanken.

Zo White, weer bijna een jaar verstreken... Blijven mooie berichten in jouw topic (y)

Prachtig gebaar met het Kerstontbijt, heerlijk als je zoiets kunt doen. En dan jezelf zo'n mooie klok gunnen. Lekker toch, een jaar voorpret en dan nu een leven plezier ervan.

Merry Christmas :)

Ik vroeg me af hoe het zat met vrije dagen in Amerika met/rondom kerst. Naast de 10 riante dagen die de gemiddelde daar heeft :D

Is 1e/2e kerstdag een betaalde vrije dag?

Prachtig horloge (y)

Persoonlijk zie ik het nut er ook niet van, maar ach dat is net als met auto's.
Een oude Fiat Panda brengt je ook wel op plaats van bestemming, kortom ieder zijn eigen hobby's (y)

2e kerstdag is er niet, 10 dagen is niet voor iedereen geldig, je begint met 5.....na een aantal jaar kan dat naar 10 gaan. Daarnaast heb je ook een aantal "ziek " dagen, als je meer ziek bent kan de werkgever salaris inhouden. Ook heb je bij sommige werkgevers "personal days", dit zijn betaalde dagen die of jijzelf of de werkgever je kan laten opnemen.

Ontslag kan ieder moment, geen reden nodig, geen recht op salaris, wel afhankelijk in welke staat je woont, California is eea voor de werknemer beter geregeld.

Het leven is goed in de VS......als je werk hebt en Houd, en daar is niets mis mee.

Meende dat Bart mij had verteld over hide your ip, heb het al enige tijd op mijn laptop, en gebruik het regelmatig. Gisteren wilde we dus Top Gear kijken, normaal gesproken even de torrent downloaden via Finalgear, maar helaas, dat werkt niet meer. Dus, via UK ip-address op de bbc en heerlijk gekeken.

Ziet er naar uit dat ik even op en neer ga naar Nederland, mijn vader krijgt een nieuwe knie, dus even op bezoek, niet naar het ziekenhuis, nee een week of twee later, hopelijk is ie dan weer wat meer mobiel. Net al even gekeken naar vluchten, vanaf $900 is het mogelijk.

Vind dat toch wel bizar, 10 of minder vakantie dagen. Ik heb 27 vakantiedagen en 13 atv en dan kom ik net uit :D
Niet dat ik een hekel heb om te werken gerust 60+ in de week. Maar ik vind het ook fijn om te reizen en te klussen thuis.

Als ik op vakantie ben in Amerika heb ik altijd het idee dat het in veel plaatsen zo ingericht is dat je veel geld uit kan/moet geven in een korte tijd. Omdat er genoeg mensen zijn die genoeg geld verdienen, maar niet de tijd hebben om het uit te geven.

A3, heb jij er ook 10? Als je dan 'even' langs nederland schiet, heb je bijna geen dagen meer over.

@mhr,

10 vakantie dagen en 5 ziekdagen, en 5 personal days, zijn er al 20, niets mis mee. De 40 die jij hebt vind ik uit de tijd, ATV moet simpel van de baan, heeft niets gebracht voor de economie of nieuw personeel.

Het is wel zo makkelijk om alles op een plek te hebben, en mensen hebben nog steeds genoeg tijd om te winkelen, omdat heel veel winkels gewoon 6 dagen per week van 10-21 uur open zijn, en op de zondaag tot 18 uur. Je kan er steevast ook eten, de ketens zijn er, en het is niet alleen maar burgers.

Een "speciaal" restaurant vinden is niet makkelijk, de ketens zijn zo aanwezig, en mede veroorzaker van "hamburger land".

Maar, er staat ook heel veel leeg, veel stripmall's die in de jaren '90 zijn neergezet, die zien er nu minder aantrekkelijk uit. Bij ons in de buurt is de charlestowne mall, zitten nu nog maar 4 winkels in, voorheen een stuk of 60.

Wat is het nu:
https://www.charlestownemall.com/
Wat word het:
https://thequadstcharles.com/

Groot project, we zullen zien wat het word, ik heb altijd honger, dus mij zullen ze daar weer gaan zien.

Over mijn vakantie dagen, ik heb meer dan genoeg. Gelukkig zit ik in een positie waarbij ik werk en vakantie erg goed kan combineren.

@speed - zo ook mij werkgever.........

Het is vooral een kwestie van plannen, common sense, en willen werken.

Net even door de planning gekeken, beursen waren vorig jaar al geboekt, en nu is het een mooie tijd om naar hotels / vluchten te kijken. Dus wat staat er op de planning:
Jan - Minneapolis / Chilton - net geboekt
Jan - Dallas - wacht op een telefoontje
Jan - San Francisco - NADA - grote auto toeleveranciers show. Denk dat Nieuweautokopen daar ook is, dus moet maar een hapje met Paul gaan eten.
Feb - Toronto - Montreal - oa HQ BMW en Porsche
Feb - Amsterdam - deze vlucht heb ik gisteren geboekt, was erg vreemd, $ 1085 met United exclusief auto, met auto $ 970.00 - snap niet hoe dit kan, maar het is waar.
Maart - South Carolina
Maart - Denver - brouwerij bezoeken en een paar dealers oa nieuwe MB en BMW
April - Portland - brouwerij beurs

Mei lijkt aardig leeg, maar daar zal we wat verandering in komen.

Juni - LA - San Francisco - beurs voor de brouwerij wereld - vrouw- en zoonlief gaan mee. Highway 1 afrijden, word mooi, en gelukkig lusten we een wijntje, minder voor zoonlief, want die mag nog niet autorijden.
Juli - Dublin - Amsterdam

Goed voor de miles, en heerlijk om op pad te zijn.

Nou denk je dat MINI mini is, aardig wat modellen, maar voor 2015 ook aardig wat modellen minder er in 2014 te koop was. In Highland Rang, CO word een nieuwe dealer gebouwd, voor mij 1800 m2 tegeltjes. Toch een van de grootste in het land en dat voor een voorstad van Denver, aan de voet van de Rockies.

Ook doen we Great Divide Brewing company, een mooi project voor een mooie Craft Beer Brouwer.

Vandaag koud, een graad of -12, morgen nog iets kouder, -20, de Durango staat gewoon buiten, start lekker, zit wel ijs aan de binnenzijde van de ramen, en een blikje cola was bevroren, met de gevolgen van dien, gelukkig is het blikje niet ontploft - wat overigens geen probleem is met dit weer. Doet me weer denken aan de Journey waarbij een blikje ontplofte in het koelhoudvak.

Mooi jaar dus. En dan zijn de duitse tegeltjes ook nog lekker goedkoop momenteel, of kun je niet profiteren van de lage € koers?

Terug
Bovenaan