Ha, ha, hatsjoe...
Je bent het toch bijna niet meer gewend dat een mijn-auto-topic van ene adinsx zolang stil ligt...

Jawel, tijd voor een kleine update. Geen hele spannende, maar wel lekker veel foto's.
Mégane
Tja, kort samengevat: Still going strong.
19 juni heeft de auto zijn eerste 30k beurt gehad. Allemaal prima in orde. Ook het ratelende geluid rond de 1700-1800 is naar gekeken en er is contact geweest met de technische dienst. Het was geen bekend probleem, maar ze houden het in de gaten. Het frapante is wel dat ik de laatste week het niet meer gehoord heb. Wellicht door het warmere weer.
Over twee weken is het eerste jaar vol. Vanmorgen ging de kilometerstand naar 32.100 dus we liggen boven het eerder geplande 25k/jaar. Vorige maand is daarom het contract maar aangepast naar 35k/jaar. Dat mag nog net met een benzine auto volgens onze leaseregeling. Houdt overigens wel in dat de auto eerder eruit gaat. Geen 60 maanden en 125.000, maar nu 54 maanden en 160k. Lekker ver vooruit kijken dus en dat wil nog helemaal niet want de auto bevalt echt op en top.

Geen kraakjes e.d. in het interieur en de wegligging blijft toch heerlijk. Blok is ook prima los en ruim voldoende. Maar meer vermogen is altijd prettig natuurlijk.
Natuurlijk nog weer de nodige foto's gemaakt. Onlangs nog bij wat nieuwe windmolens die hier in de buurt zijn geplaatst.
Tja, bij de lente/zomer horen insecten en die zie je vrij goed zeg maar...:
Maar natuurlijk krijgt het Méganetje (en de Twingo) zo nu en dan zijn wasbeurt :T
Het blijft een heerlijke kleur dat parelmoerwit met de zon erop:
Gisteravond ook de stofzuiger nog maar even tevoorschijn gehaald en het interieur schoongemaakt inclusief het leer.
Hier en daar wat vlekken en andere zooi:
Lang leve Leather Stuff:
Inmiddels is het ook bijna een jaar geleden dat ik de auto volledig heb aangepakt voor de aflevering. Ik heb er geen waxlaag meer op gedaan sindsdien laat staan gekleid. Dat wordt binnenkort wel weer tijd en staat dus voor begin augustus op de planning gezien ik dan twee weken vrij heb genomen.
Het betekent echter niet dat de lak in slechte staat is. Zeker niet want beading is er nog steeds:
Al met al, niks te klagen
Twingo
Ook de Twingo is still going strong.
Bijna 70k op de klok inmiddels. Jaarkilometrage is flink afgenomen naar hooguit 6 tot 7k per jaar. Maar na september kon dat wel eens weer gaan toenemen.
Is dat alles over de Twingo? Nou, niet helemaal. Het smalle display waarom de radio informatie en buitentemperatuur wordt weergegeven heeft wat issues. Bij flinke vorst, of heel warm weer is het display nauwelijks meer af te lezen.
Vorig weekend heb ik daarom de boel even losgehaald om te kijken of het wellicht aan een stekkertje lag.
Display is dat witte blokje:
Helaas lag het niet aan de stekker, en verder viel er ook weinig aan te analyseren.

Nu mis je geen cruciale info als het display niet afleesbaar is, maar het stoort natuurlijk wel. Binnenkort probeer ik even uit een andere Twingo II het display over te zetten. Dan weet ik zeker of het daarin zit of niet. Daarna komt de vraag: Wat kost dat bij ome Renault. :T
Twingo III
Onlangs nog even bij de Twingo III preview geweest met de wederhelft, maar zij vind het niks. "De auto mist stoerheid t.o.v. de II". En tja, daar moet ik haar gelijk in geven. Nee, er zal dus geen Twingo III in de toekomst komen. Wel staat de Captur TCe120 EDC hoog op de lijst. Eigenlijk zoals Vertmaori hem heeft. Dus wie weet wat de toekomst brengt...
Het wagenpark samengevat: Beide hun Franse trekjes, maar weinig reden tot klagen.
Andere zaken
Nog meer te updaten? Nouja, ik eindigde de vorige keer met die mooie rode leeuw. Wat een genot was dat om weer 270 paarden onder de voet te hebben en dan ook nog eens drie dagen door de Eifel:
Een collega heeft een
compilatievideo gemaakt van dit weekend, wellicht leuk om eens te bekijken. Wel even 'HD' aanzetten.
Nog meer nieuws? Ja, de trouwreportage is eindelijk klaar

Ontzettend gaaf geworden.
Ik heb inmiddels ook alle bronbestanden van de fotograaf, maar die vergen nog wat nabewerking. (stofjes wegpoetsen)
Een foto van een pagina uit het boek:
En nog een andere foto:
Uiteraard is het boek niet doordrenkt van de RS5, maar hij knalt er wel heerlijk uit op enkele pagina's.
Tot slot: De gezinsuitbreiding komt er aan over een kleine twee maanden. Het kluswerk is klaar op het plakken van een muursticker na.
De collega's beginnen al met 'Tom de familieman', dus ik ben er klaar voor.
To be continued...