Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Het is in ieder geval een Renault... :)

20140513_151653.jpg

Meer volgt vanavond denk ik :)

Kan, maar een Scénic I heeft deze sleutel ook, net als de Kangoo ;)

*ok, die voldoen inderdaad niet aan het eerder beschreven profiel* :)

@Terence
"Super gaaf" ?

Een paar foto's:

En ja, de Twingo is er nog gewoon, evenals de Mégane natuurlijk. ;)

Wie herkent de Clio? :T

Naajs (y)
Ja, zo'n slome emotieloze leasebak is ook niet alles hé... een beetje fun mag in het leven (y)

der Magistrat zei:
Riante kofferbak, weer zo'n praktisch ding gekocht adinsx?

Om nog even op praktisch terug te komen.
Gisteravond voor het eerst in een jaar weer met de Twingo de wekelijkse boodschappen gaan halen.
10300688_637454306322677_7826771450853148102_n.jpg

Toch niet zo praktisch de boodschappen tussen de rolkooi zetten, laat staan het in en uitstappen in die geweldige kuipstoelen.

Maar... Ik hoor nu iemand denken: "Huh?!? Waarom niet met de Mégane?"
Nou, die is / was er dus niet.
Helaas mannen, ik heb geen Clio RS gekocht... Een collega moest naar een presentatie in Creutzwald (2x 400km) en gezien deze Clio zijn dagelijkse auto is (naast dat het zijn circuitauto is), is dat niet bepaald ideaal om daarmee die kilometers te maken. Oftewel, hij nam dinsdagmiddag mijn Mégane mee, ik zijn Clio. (y)
Geweldig, terug naar het gevoel van destijds. Al is dit wel spijkerhard. Alles voel je, van alles piept en kraakt en het gebrom is overstemmend. Nee, niet echt lekker als dagelijkse auto, voor het circuit 200%! En het helpt hoor, zo'n auto eens bij huis hebben. De wederhelft kwam niet verder dan: "Wat een super gaaf ding zeg".

Een mooi 'massage'-instrument dus om t.z.t. de hobby weer op te pakken. Maar we hebben andere plannen de komende tijd en daarnaast ook geen vrije tijd om een auto weer helemaal circuit klaar te maken.
Al met al, zo meteen weer wat kilometers weg te tikken in de Mégane. In alle rust, in alle comfort, met een sportief tintje, alleen een vermogensgat. :)

Vanmorgen kwam de Mégane overigens zo terug na zo'n 900km. Ik heb weer wat te wassen dit weekend. :)

En toch stond het gaaf op de parkeerplaats:

Zelfs de buurt dacht, wat is hier aan de hand. Waar is de gezinsbak.
Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen. (y)

Erg comfortabel ziet het er inderdaad niet uit, toch leuk speelgoed voor een enkele dagen. En je collega rijdt hier elke dag mee naar zijn werk?
Gek vind ik 'onze gedachten' niet trouwens, een Clio van die generatie (niet per se deze...) is best betaalbaar en beduidend speelser dan je stationwagon.

Nee klopt helemaal. Staat ook zeker op de planning maar nu eerst een 'groter' project.
De kleine logeerkamer verbouwen want er is al een tijdje een kleine coureur (m/v) in de maak :cool:

adinsx zei:
Nee klopt helemaal. Staat ook zeker op de planning maar nu eerst een 'groter' project.
De kleine logeerkamer verbouwen want er is al een tijdje een kleine coureur (m/v) in de maak :cool:

Gefeliciteerd (y) De auto zal nooit meer schoon zijn van binnen :)

@velthuis
Daar zal ik vast aan moeten wennen. Hoewel, de auto staat nu nog steeds onder het saharazand. Dat was me met de RS niet gebeurd.
Vanmiddag maar eens afspuiten in de wasbox. Handwasje helaas geen tijd voor.

Gister flink geklust zodat nu elk spiertje te voelen is na 30m2 muren schuren met een schuurbord, kozijn schuren en plafond sausen.
Met hemelvaartsdag wat meer kleur op de kamer brengen. Maar welke kleur houden we geheim tot half september. ;)

Hele korte update:

Vandaag was een vervelende werkdag:
10447662_649576441777130_761089592865291501_n.jpg

De nieuwe Michelin Cup2 banden getest op het circuit van Zolder in Mégane RS'en en Porsches GT3. Het deed me weer beseffen dat ik echt weer tijd vrij moet gaan maken voor trackdays. Héérlijk.

Verder ga ik morgen rond de middag de Mégane naar Amsterdam brengen, in ruil voor een speeltje tot maandagmiddag.
80504-peugeotrczr3.jpg
80508-peugeotrczr6.jpg

Met een driedaagse toerrit door de Eifel vermaak ik me wel met deze Fransoos. Eens kijken of we de dynamische rijeigenschappen kunnen matchen met de technische innovaties. ;)

Tot slot. 29k staat op de teller van de Mégane na het ritje Zolder van vandaag.
Morgen maar eens bellen om de eerste beurt in te laten plannen. (y)

Veel plezier met de RCZ

Voor als je het antwoord in het fransrijders topic nog niet gelezen hebt..
Met dank aan Gilletti.. de link voor instructieboekje.. (voor route update)

https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/

Ah, inmiddels wel gezien. Het is de oude versie helaas. Dus 1 voor 1 routepunten toevoegen. Dat gaf het contact bij Peugeot ook aan.
Heb inmiddels maar een TomTom geregeld om de drie routes in te zetten. (y)

Edit:
Donderdag de 19e mag ie mee met pa voor de 30.000 beurt.
Meteen word er ook gekeken naar een raar ratelend geluid rond de 1700-1800 tpm. Eerste verdenking: kettinkje van de oliepomp of oliedrukregelaar.

Zal eens proberen een geluidsopname ervan te maken.

Damn jij hebt idd echt een vervelende baan, lekker tuffen in een GT3/Megane Rs en een 3 daagse rit met die prachtige RCZ.
Ben hier stinkend jaloers aan het worden :)

Veel plezier man echt super gaaf (y)

Toevallig nu wat meer achter elkaar hoor. Sinds iets meer dan een jaar ben ik niet meer zoveel op pad vanwege de drukte en schrijf ik ook minder. Maar zo nu en dan wat interessant én leuk is sla ik natuurlijk niet over.

Inmiddels alweer terug van de wissel. Eerste indruk van de RCZ-R. Wat gaaf! Stuurt echt scherp en wat een kracht levert dat kleine 1.6 THP blok. :eek: 270pk en x Nm (zo even niet paraat). Maar de tussenacceleraties zijn heerlijk hoor. Dat worden een paar leuke dagen in de Eifel. :)

Morgenochtend om 08:00 vertrekken naar het startpunt bij een collega en vervolgens naar Altenahr.
Zaterdag omgeving Cochem rijden en zondag langzaam aan weer terug naar huis.

Foto's ter opfleuring:

Hey Tom,

Ik denk hij heeft eindelijk weer eens een echte auto gekocht is het niet jouw Clio RS!
;)

RCZ R is ook wel een hele mooie auto hoor!

Ha, ha, hatsjoe...
Je bent het toch bijna niet meer gewend dat een mijn-auto-topic van ene adinsx zolang stil ligt... :)
Jawel, tijd voor een kleine update. Geen hele spannende, maar wel lekker veel foto's. (y)

Mégane

Tja, kort samengevat: Still going strong.
19 juni heeft de auto zijn eerste 30k beurt gehad. Allemaal prima in orde. Ook het ratelende geluid rond de 1700-1800 is naar gekeken en er is contact geweest met de technische dienst. Het was geen bekend probleem, maar ze houden het in de gaten. Het frapante is wel dat ik de laatste week het niet meer gehoord heb. Wellicht door het warmere weer.

Over twee weken is het eerste jaar vol. Vanmorgen ging de kilometerstand naar 32.100 dus we liggen boven het eerder geplande 25k/jaar. Vorige maand is daarom het contract maar aangepast naar 35k/jaar. Dat mag nog net met een benzine auto volgens onze leaseregeling. Houdt overigens wel in dat de auto eerder eruit gaat. Geen 60 maanden en 125.000, maar nu 54 maanden en 160k. Lekker ver vooruit kijken dus en dat wil nog helemaal niet want de auto bevalt echt op en top. (y) Geen kraakjes e.d. in het interieur en de wegligging blijft toch heerlijk. Blok is ook prima los en ruim voldoende. Maar meer vermogen is altijd prettig natuurlijk. ;)

Natuurlijk nog weer de nodige foto's gemaakt. Onlangs nog bij wat nieuwe windmolens die hier in de buurt zijn geplaatst.
10527427_660168007384640_4762976581475345984_n.jpg
1554516_660167894051318_1001188045545277560_n.jpg

Tja, bij de lente/zomer horen insecten en die zie je vrij goed zeg maar...:
10398074_638582476209860_5342556193976428913_n.jpg

Maar natuurlijk krijgt het Méganetje (en de Twingo) zo nu en dan zijn wasbeurt :T
10274169_638342532900521_6482637395473593346_n.jpg

IMG_2485.jpg

Het blijft een heerlijke kleur dat parelmoerwit met de zon erop:

Gisteravond ook de stofzuiger nog maar even tevoorschijn gehaald en het interieur schoongemaakt inclusief het leer.
10349130_669334103134697_7065422352753369975_n.jpg

Hier en daar wat vlekken en andere zooi:

Lang leve Leather Stuff:

Inmiddels is het ook bijna een jaar geleden dat ik de auto volledig heb aangepakt voor de aflevering. Ik heb er geen waxlaag meer op gedaan sindsdien laat staan gekleid. Dat wordt binnenkort wel weer tijd en staat dus voor begin augustus op de planning gezien ik dan twee weken vrij heb genomen.
Het betekent echter niet dat de lak in slechte staat is. Zeker niet want beading is er nog steeds:

Al met al, niks te klagen (y)

Twingo

Ook de Twingo is still going strong.

Bijna 70k op de klok inmiddels. Jaarkilometrage is flink afgenomen naar hooguit 6 tot 7k per jaar. Maar na september kon dat wel eens weer gaan toenemen.

Is dat alles over de Twingo? Nou, niet helemaal. Het smalle display waarom de radio informatie en buitentemperatuur wordt weergegeven heeft wat issues. Bij flinke vorst, of heel warm weer is het display nauwelijks meer af te lezen.

Vorig weekend heb ik daarom de boel even losgehaald om te kijken of het wellicht aan een stekkertje lag.

Display is dat witte blokje:

Helaas lag het niet aan de stekker, en verder viel er ook weinig aan te analyseren. :)
Nu mis je geen cruciale info als het display niet afleesbaar is, maar het stoort natuurlijk wel. Binnenkort probeer ik even uit een andere Twingo II het display over te zetten. Dan weet ik zeker of het daarin zit of niet. Daarna komt de vraag: Wat kost dat bij ome Renault. :T

Twingo III
Onlangs nog even bij de Twingo III preview geweest met de wederhelft, maar zij vind het niks. "De auto mist stoerheid t.o.v. de II". En tja, daar moet ik haar gelijk in geven. Nee, er zal dus geen Twingo III in de toekomst komen. Wel staat de Captur TCe120 EDC hoog op de lijst. Eigenlijk zoals Vertmaori hem heeft. Dus wie weet wat de toekomst brengt...

Het wagenpark samengevat: Beide hun Franse trekjes, maar weinig reden tot klagen.

Andere zaken

Nog meer te updaten? Nouja, ik eindigde de vorige keer met die mooie rode leeuw. Wat een genot was dat om weer 270 paarden onder de voet te hebben en dan ook nog eens drie dagen door de Eifel:
10492466_654546624613445_1093011448283895518_n.jpg
10313308_654545707946870_5309780947551613946_n.jpg

Een collega heeft een compilatievideo gemaakt van dit weekend, wellicht leuk om eens te bekijken. Wel even 'HD' aanzetten.

Nog meer nieuws? Ja, de trouwreportage is eindelijk klaar :) Ontzettend gaaf geworden.
Ik heb inmiddels ook alle bronbestanden van de fotograaf, maar die vergen nog wat nabewerking. (stofjes wegpoetsen)
Een foto van een pagina uit het boek:
BrtV1vKCIAEC1y-.jpg:large

En nog een andere foto:
10424998_654827771251997_3580101524155346982_n.jpg

Uiteraard is het boek niet doordrenkt van de RS5, maar hij knalt er wel heerlijk uit op enkele pagina's.

Tot slot: De gezinsuitbreiding komt er aan over een kleine twee maanden. Het kluswerk is klaar op het plakken van een muursticker na.
De collega's beginnen al met 'Tom de familieman', dus ik ben er klaar voor. ;)

To be continued...

Ik zat toevallig gisterenavond weer eens in onze Twingo, kort nadat ik jou topic had gelezen en het viel mij op dat ik daar helemaal geen schermpje daar heb zitten maar slechts een aflegvakje? BC info staat bij ons in het schermpje van de snelheidsmeter en de (originele fabrieks)radio heeft een eigen scherm met RDS en zo. Zal dat in de loop de modeljaren gewijzigd zijn.

We hebben destijds de upgrade radio gekozen met meer Watts en hij lust mp3 cd's.
Die radio die jij hebt was de standaard radio. Jij hebt ook de II phase1 toch?

Heb ergens in het Twingo II topic, rond december 2007 de lijst met opties geplaatst. Eens kijken of ik die kan terugvinden. Het was in ieder geval een aangevinkte optie. :)

Over de RCZ R is hier in de buurt nog lang nagepraat en ook ik ben 'm nog niet vergeten. Als ik onderstaande ooit kan verwezenlijken grijns ik dagelijks wellicht nog een tandje breder.

DSC_4146_zpsf14c709e.jpg

Verder vind ik 't wel knap dat de Megane nog steeds zo'n beading heeft. Is 'ie tussentijds echt niet meer bijgewerkt of zet je 'm af en toe in de hotwax of iets dergelijks en zo nee: wat voor wax heb je er in eerste instantie op gezet? Bij mij verdwijnt de beading in het meest optimale geval na een maandje of drie.

Prachtige foto zo naast het andere leeuwtje Elco! (y)

M.b.t. de beading: Daar heb je een punt. Ik ben natuurlijk vergeten dat er ook iets wax in het wasmiddel zit waarmee ik de auto was. :)
Wellicht als ik meerdere weken de auto niet was, dat die 'instant wax' van het wassen dan zijn werking wel verliest. Maarja, het komt niet veel voor dat ik de auto meerdere weekenden achter elkaar niet was. Tenzij het erg mooi weer is en hij niet smerig wordt, of bij vorst.

Gebruik overigens nog altijd Natty Paste wax Blue. Wil t.z.t. wel weer overstappen naar een vloeibare wax, deze is toch wat lastiger op te brengen, zeker nu hij richting 'op' gaat.

Exact een jaar en inmiddels zes uur terug was het zover, welkom 'burgerbak' :)

10540769_676071575794283_8620675268183093168_n.jpg

Eigenlijk de grote update al geweest, enige dat verandert is, is dat de kilometerstand bijna de 33.333 heeft bereikt:
10606613_676071592460948_8094306629779310959_n.jpg

Daarnaast zou het geen echte Fransman zijn al het niet wat trekjes had. De gekke ratel bij zo'n 1700 tpm is sinds een week of twee compleet verdwenen. Geen idee waarom, waardoor, maar het is niet meer hoorbaar. Wellicht komt het nog terug.

Een update van het verbruik zo het eerste jaar heb ik nog niet. Leaseplan loopt wat achter met de registratie via Travelcard. Die volgt dus nog. Het gemiddelde verbruik ligt rond de 1:11,9, met eerlijk is eerlijk een best vlotte rijstijl. Feit is wel dat boven de 100km/u het blokje gewoon hard moet werken en dus het verbruik behoorlijk toeneemt. Constant 120 - 140 rijden levert al snel 8,5L/100 op.

Al met al nog altijd weinig te klagen.
+ De extra portieren t.o.v. de RS zijn heerlijk, evenals de extra ruimte qua bagage.
+ TomTom met Live service werkt geweldig en heeft me al enige malen gered van vertragingen en flitsers
+ De wegligging valt me echt ontzettend mee. Lekker sportief, zeker met de 18"
+ De looks. De zomerwielen maken de auto echt af, en dus ontzettend blij dat ik daarvoor gekozen heb

+/-
De parelmoer witte kleur blijft nog altijd een goede keus, maar soms erger ik me wel aan de insecten die je wel weer heel snel ziet.
Een volgende auto krijgt weer een knalkleur. Geen zwart, maar liefst knalblauw. Zeg maar het blauw van de Ex Clio RS182.

- ik mis nog altijd wel eens wat extra power zoals ik gewend was, niet dat je niet mee kan komen met het verkeer hoor, maar de snak naar meer vermogen is zeker nog niet weg.
- het verbruik is lang niet de 1:18,4 (124gr CO2), het praktijkverbruik van 1:13,3 lijkt me haalbaar met een rustige rijstijl.
- de waterafvoer van het panoramadak is niet handig. Er blijft water in de randjes staan, dus bij de eerste de beste bocht klotst dit over de auto. Zeker na het net wassen van de auto erg vervelend. Inmiddels slurp ik na het drogen van de auto met een rietje het restje water eruit. :)

Op naar het volgende jaar en de nodige kilometers. Over niet al te lange tijd kan de auto zich als gezinsbak gaan bewijzen. Eens kijken hoe dat gaat t.z.t. ;)

20131004_151341.jpg

Edit:
Het weer lekker verwennen van de lak staat inmiddels ook op de planning.
Maandag de Twingo aanpakken met wassen, kleien, hier en daar wat krasjes polijsten, voeden en waxen.

De Mégane bij m'n ouders poetsen op de tweekolommer is niet handig, dus daarvoor ben ik een zaterdag aan het plannen op de brug bij de dealer. Werkt wel zo gemakkelijk. (y)

Rietjes genoeg, straks met een kleine:)

Is droogblazen met luchtpistool niet een oplossing?
Compressor uit de schuur, slang erop en gáán.

Misschien toch je rijstijl iets matigen, Adinsx.. Je haalt het gemiddelde van Travelcard naar beneden.. Lezen we straks daar weer een persberichtje over.. dat de zakelijke rijder de fabrieksopgave niet haalt;)

Ik dacht al eens eerder een foto van die 'handige' afvoergootjes te hebben geplaatst hier, maar kan het niet terugvinden.
Wellicht als het morgen fatsoenlijk weer is de auto nog even wassen en dan schiet ik even een plaatje.

Droogblazen kan, maar dan spettert het alle kanten op. Nu is het even met een rietje de waterbende eruit zuigen en done.
M.b.t. het verbruik. Ik ga mijn leven proberen te beteren. :) Er staan na de vakantie nog wat lange ritten op de planning en dan valt er wel zuinig te rijden op de CC.
Het dagelijkse woon-werk (26km enkele reis) is niet echt gunstig.

Overigens, als het gemiddelde van TC naar beneden gaat kom ik er weer wat dichter bij in de buurt :T

Even een snelle kleine update voordat een andere kleine 'update' in huize adinsx mijn tijd gaat opslokken... :T

M.b.t. de voiture:
Niks te klagen, maar alleen een aanvulling op de post van augustus. Ik heb hem weer even lekker verwend enige weken terug met wassen, kleien, voeden, waxen, etc. etc.
15670_679558468778927_7153617326334613833_n.jpg
16702_679558505445590_4766071928649148172_n.jpg

Daarna vooral druk geweest met veel andere dingen. Zoals gezegd is mijn vriendin vrouw bijna uitgeteld. Vrijdag aanstaande als de kleine zich aan de planning houdt, maar goed, dat kan net zo goed vannacht al zijn. ;)
Qua klussen is alles klaar, evenals de auto natuurlijk. Een matje onder de 'EasyFix' (schijnt handig te zijn) mag uiteraard niet ontbreken.

Ook voor de Twingo moet ik nog even navragen hoeveel het halfgare display kost. Renault heeft er een handje van om dergelijke onderdelen vrij prijzig te maken (Voor een Mégane kost iets soortgelijks dik 200,-). Als het te absurd is binnenkort maar even onderdelenlijn raadplegen of een sloop opzoeken. (y)

En verder? Tja we zien het wel.
Rete druk voor het werk nog deze week i.v.m. het afronden van het septembernummer en een groot evenement in november. Dus de kleine mag wat mij betreft zich nog even rustig houden deze week. :)

Succes met de kleine (y)

Trouwend die natty 's paste wax bleu gebruik ik momenteel nu ook.
Wat een verbluffend goede wax zeg :cool:

Kleine pad beetje vochtig maken en aanbrengen gaat zeer makkelijk.

@Rembrandt
Scherp! Ik verbeter me haast elke dag weer wanneer ik uitgeteld i.p.v. uitgerekend uitspreek. *handig*.
En het gaat vast mooi worden. Het is nu nog zo 'ver weg' lijkt het.

@Bofkont

De pad eerst wat vochtig maken? Hmm... dat heb ik nog niet eerder gedaan. Goede tip!
Overigens, heb jij de vaste? Of in een flesje?

Die vaste vind ik nu irritant omdat ik het er niet goed uit krijg...

Terug
Bovenaan