Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

@vertmaori
Haha, nou ging het mij niet om het ventiel, maar om hoe het Renault-logo er in zit. De punt moet naar de slotbout wijzen vond ik.
Maar ik ga morgen eens checken of de ventielen allemaal zo staan ;-)

@Pausebreak
Nope. Had ik al 'NAV8' vermeld?

Toch wel weer stuk lekkerder zo! Maakt m echt af..

Vandaag een ideaal dagje hiervoor. Vriendin der waggie ook van 15" winter naar 17" zomer gezet.

adinsx zei:
Ander nieuws?
Genève was ondanks de korte duur dat ik er was gaaf. Interessante mensen gesproken, de nieuwe Twingo is erg gaaf en daarnaast nog een mini-meet met forumlid Bart81. (y)
Goed weekend allen ;)

FF klein kickje.

Was idd gezellig, sorry dat de beloofde lunch al grotendeels op was. De volgende dag via een paar Duitse journalisten gehoord dat tussen 10:00 en 11:00 op de Audi stand Bayerische Weisswurste te krijgen waren, dus maar even gaan proeven. Ze vroegen meteen of ik er bier bij wilde..... Was nog wat vroeg voor mij :D

Op de terugweg nog 265 op de teller gehaald, bergaf. Op de Autobahn natuurlijk. 6.500 toeren en 40 liter/100km. Gezien de brandstofkosten à gemiddeld 10,5 liter/100km was Easyjet voor mij ook voordeliger geweest..... Weer een lesje voor volgend jaar :cool:

Niemand nog een idee voor de trouwmobiel? Ik heb wel een goede hint gekregen :LOL:

Zo, weer even tijd om te reageren. Bizar drukke week achter de rug met het afronden van het eerste nummer in nieuwe vormgeving. Heerlijk een blad naar eigen hand zetten. :)
Verder afgelopen weekend alleen maar aan het klussen geweest. Vrijdag werd de zolder weer 'opgeleverd' met een vliering en dakraam.
Zaterdag en zondag dus -> schroefgaatjes dichtplamuren, opschuren, weer plamuren. De rest licht schuren, alles sausen met latex. Houtwerk met gewone verf en gister om 17.30 was alles weer aan kant.

De aannemers (zwager + compagnon) zijn zo'n drie dagen bezig geweest. Alles is tot in detail keurig afgewerkt én meegedacht. Het dakraam bijvoorbeeld is niet haaks op het dak afgewerkt, maar horizontaal. Dat geeft veel meer licht, en zo afwerken is ook logisch ook. Maar als ik bij buren zie hoe het tijdens de bouw is 'afgeraffeld' pff.. (n)
Al met, zeer tevreden dus. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Alleen komende week nog even rommel opruimen (i.v.m. natte verf natuurlijk nog niet al te veel kunnen doen), mijn kantoortje verhuizen en weer een project klaar. Enige wat dan nog overblijft is een mooi stukje fotobehang voor achterop die kast. ;)

Net als 'vroegûh' tijdens de bouw van het huis, een aantal foto's:
De eerste balkenlaag, bevestigd aan de betonnen zijmuren en het dak:

De uitsparing voor toegang tot de vliering. Een flizotrap wilden we niet. Eerste gipsplaten zitten er ook op

Bovenzijde vliering, hier komt nog vloerbedekking op:

Dicht en voorzien van spotjes:

Geplaatste dakraam, onafgewerkt:

Kijkje naar 'boven':

Zaterdagochtend, gaatjes plamuren:

Dakraam afwerkt en geschilderd + uitzicht bij de ondergaande zon over het buitengebied van het dorp:

Panorama, inclusief de bende: :T

@Bart
Tja, als je meteen op de goede dag boekt (en niet een vergissing maakt van de datum zoals ik) dan kost een retourtje 150,-. Als je flexibeler bent met de tijden kan het nog voor minder. Ik was 240,- kwijt i.v.m. die verschuiving.

Verder weinig nieuws. De auto glimt nog, halverwege de week even de waxbox bezocht en dat scheelt (y).
Komende zaterdag staat het detailen van de Clio III van broer(tje) op het programma.
Wassen, drogen, kleien, cleanen, waxen, etc. Jullie kennen het inmiddels wel. ;)

M.b.t. de trouwauto, Bart jij mag niks zeggen. :)
Afgelopen week wel even een 'locatie' die als back-up kan fungeren bedacht, mocht het slecht weer zijn.

De betreffende trouwauto heeft al eens een fotoshoot gehad om een soortgelijke locatie en dat zag er goed uit. Alleen denk ik dat de wederhelft niet gecharmeerd is van de 'industriële omgeving' ;)
Bovenstaande foto's overigens met de telefoon, de nieuwe Canon 70D zit nog in de doos. :)

Verder is alles geregeld voor 'de dag', alleen binnenkort nog even onze ideeën van de bruidstaart laten uitwerken. (y)

Ben je afgelopen vrijdag toevallig in Twente geweest? Ik zag vrijdagmiddag (op een traject van slechts zo'n 10 km) liefst drie witte Megane Estates rijden. En dat terwijl ik ze normaliter eigenlijk bijna nooit tegen kom in het wild. (En nee: het was niet drie keer dezelfde auto :))

Ehm... Nee, vrijdag was ik op kantoor. Alleen donderdag het halve land doorgereisd maar daarbij ook niet het mooie Twente aangedaan. :)
Ik zie tegenwoordig veel minder Mégane's, vooral de V60 plug-in en V40's struikel ik over. Of zou het komen omdat ik er op let de laatste tijd. :)

Haha, goed gezien, maar jij komt er dan ook wel eens denk ik.
Zelfde parkeergarage als 1 jaar en 1 maand terug...
IMG_6483.jpg

Foi, dat waren me de weekjes weer wel. Ja inderdaad, de afgelopen weken was ik nauwelijks op het forum en dat was vooral vanwege chronisch tijdgebrek.

@work bizar druk, maar ook zeer mooie dingen voltooid.
Een klein inkijkje in mijn job -> In het prachtige Louwman Museum (ik was er nog nooit geweest) de compleet nieuwe vormgeving van het vakblad gepresenteerd. Na 8 maanden hard werken staat er weer iets moois wat er weer jaren tegenaan kan.

Verder nog veel meer projecten, nieuwe ideeën en drukten, dus ook de komende dagen gaan nog bizar druk worden. Dat maakt overigens niet uit, want het is voor iets moois. Zo ook privé, want het is bijna zover. De trouwerij. Ik had jullie nog een teaser beloofd van de auto. Bij deze :T

Ik denk dat ik het nog te gemakkelijk heb gelaten, maar kom maar op :)

Verder is het vandaag ook exact 8 maanden geleden dat de 'leasert' de weg op ging. Inmiddels staan er 23.800 km op de klok. Nog 1200 km en dan hebben we het jaarkilometrage vol. ;)
Bij 30.000 mag ie een beurt hebben, maar dat red ie niet zonder wat olie erbij te gooien. Inmiddels staat het peil nog een paar millimeter boven minimum.
Verder zeker niets te klagen, alleen dat vermogen hè... Zeker op de momenten met een 'grapjas' in een E350 die eerst links blijft hangen. Vervolgens naar rechts gaat en zo nu en dan gas bij geeft op dat ik niet voorbij kom. :)
Ik kon er de lol wel van inzien overigens, maar had hem graag te grazen genomen. :T

Verder staat de Twingo ook weer op de zomerwielen, en is het wagenpark dus weer zomerklaar.
1601303_618279518240156_2112976307_n.jpg

Na de trouwerij en de aansluitende vakantie maar eens een moment van detailen van de auto's inplannen. Ik wil de Mégane weer grondig onder handen nemen net als voor de aflevering. De insecten plakken me nu namelijk te hard op de lak.

Tja en verder, de komende dagen nog wat details regelen voor de bruiloft, vooral mooi droog weer is een grote wens. Jammer dat we daar dan net geen invloed op hebben.

Al met al, drukke tijden achter de rug en drukke tijden voor de boeg. (y)

Nog twee afsluitende foto's van afgelopen zaterdag. Vriendin met de Mégane op pad, ik er achteraan in het Twingo'tje om de wielen te wisselen. Het blijft toch altijd leuk om achter je eigen auto aan te rijden.

10247391_618259778242130_865990872_n.jpg

10171715_618259814908793_258827770_n.jpg

Vooral doordat je dingen ziet waarvan je denkt, dat kan beter. Bijvoorbeeld de knipperlichtlampjes waar nog altijd Silver Visions in moeten. Vóór zitten ze er al tijden in, voor achter moet ik ze nog een keer halen.

Pff... altijd weer die jeugd die details qua wielen herkent. Nu nog de juiste kleur Joël, want grijs als tweede themakleur is niet wat hè :)

Rood, de kleur van de liefde en de kleur van de RS5 persauto van Pon:p
Gelijk weer wat beeldmateriaal voor AMT haha, slimme jongen :)

Ben benieuwd. Wanneer is de dag ?

Heel goed speurneuzen ;) al vind ik deze foto's van GTspirit mooier hoor...

audi-rs5-convertible-sunset-00003.jpg
audi-rs5-convertible-sunset-00001.jpg

Het weer lijkt ook de goede kant op te gaan met droog en 18 graden.
Gaat goed komen dus, maar eerst nog even de laatste stressmomenten wegwerken de komende dagen.

Way to go adinsx:

https://www.autoblog.nl/nieuws/is-deze-renault-megane-estate-de-ultieme-sleeper-66391#post-66391

:)

Ben je stiekem bezig ;) :)

https://www.autoblog.nl/nieuws/is-deze-renault-megane-estate-de-ultieme-sleeper-66391

JoostM zei:
Way to go adinsx:

https://www.autoblog.nl/nieuws/is-deze-renault-megane-estate-de-ultieme-sleeper-66391#post-66391

:)

Bofkont zei:
Ben je stiekem bezig ;) :)

https://www.autoblog.nl/nieuws/is-deze-renault-megane-estate-de-ultieme-sleeper-66391

Zelfde gedachten zie ik? Het lijkt mij zeker wel wat. De wederhelft reageerde met: "Gaaf. Mooi voor over vier jaar ;)"

vertmaori zei:
Wanneer is 'de dag' adinsx?

Op de dag van twee keer het aantal cilinders van het trouwvervoer. De plechtigheid 's middags is overigens vrij te bezoeken, mocht je in de buurt zijn. Is in het gemeentehuis van het jouw welbekende dorp.

AsconaGT zei:
Dikke bak hoor! Rode kleur is ook fraai (y) past goed bij zo'n dag, en bij foto's en zo

De kleur gaat wel knallen inderdaad en komt op andere plekken ook terug.
Daarnaast heb ik nog wat idee'tjes qua foto's waar 'snelheid' in zit. Morgenochtend nog even met de fotograaf om tafel hoe we dat gaan vormgeven.

@vertmaori:
Ik had je graag een rondje meegenomen, maar dat gaat lastig worden in de strakke planning.;)

Overigens m.b.t. het weer: Ik word door enkele weerfanatiekelingen dagelijks op de hoogte gehouden m.b.t. de voorspellingen.
Voor nu 19 graden en zonnetje (y)

Man, man, man wat een pleuris weer vandaag. Maar wat vandaag valt... :)

Inmiddels is alles wel geregeld. Mailassistent aan, Blackberry op stil, koffers zijn zo goed als ingepakt. De nieuwe DSLR ingesteld en geheugenkaarten opgeschoond, etc. etc..

Naast uitkijken naar 'de dag' is het natuurlijk ook nog het zonnige reisje erna -> maximaal lamballen want we hebben nagenoeg geen excursie plannen. :T
03.jpg

Ik heb nog familie op het eiland, woont op een boerderij, schildert, en geeft les op de universiteit van het eiland. Excursie regelen?

adinsx zei:
De plechtigheid 's middags is overigens vrij te bezoeken, mocht je in de buurt zijn. Is in het gemeentehuis van het jouw welbekende dorp.

Ik hoop voor je dat dit niet als een algemene oproep opgevat wordt, anders kan het nog wel eens uit de hand gaan lopen in Project X-stijl. Het ons welbekende dorp moet afgezet worden door de ME :D

Ik kom te weinig op dit topic maar zo te lezen heb je het zelf ook erg druk gehad Adinsx, dus ik zeg maar gewoon het enige wat er echt toe doet: gefeliciteerd met jullie trouwen :) Het weer was vrij aardig, hopelijk hebben jullie erg genoten van de dag zelf en zijn er mooie foto's gemaakt. Fijne vakantie gewenst!

Kreeg net de AMT van de buurman en verrek je staat gewoon op de cover. Leuk zeg!
Oja en inderdaad nog gefeliciteerd met jullie trouwen natuurlijk.

Even een snel berichtje van heel wat kilometers verderop. De trouwdag was geweldig. Alles verliep vlekkeloos en natuurlijk geweldig mooi weer.
Tzt plaats ik wel een paar trouwfoto's van de fotograaf.

1890522_611382498954133_8327733376530467663_o.jpg

Voor nu is het vooral luieren.
1606947_625246667543441_6052393387312970320_n.jpg

1502478_624511474283627_4556027187020778405_n.jpg

Gefeliciteerd. Gave wagen!

Ik had destijds 'slechts' een EOS [size=x-small]en moest ff opzoeken hoe die cabrio ook al weer genoemd werd[/size]:eek:

Leuk, zo'n 'overzicht' foto: de mensen in de tuin werken gewoon door en even verderop zit een stelletje ook maar 'verveeld te wachten' :)

Zo, de "luie foto's" zijn nu ook zichtbaar. ;)

Tikfoutje via mobiel in de img-tag. Ik ga nog even plat liggen in het zonnetje.

Lekker stil gebleven hier. En dat is ook wel prima, want na de vakantie was het weer een aardig gekkenhuis qua druktes.

Een kleine update:
- Foto's van 'de dag' zijn er verder nog niet. Volgende week krijgen we de gemaakte foto's te zien om een selectie te maken voor het boek.
- De vakantie was heerlijk
- De Mégane heeft inmiddels meer dan het jaarkilometrage erop zitten. 25.200 km vanmorgen. Ik denk dat we tussen de 30k en 35k gaan uitkomen.

Tot slot:
Dinsdagavond staat er wat anders op de parkeerplaats. Kleine hint: 2001, 2.0-16v, 1010kg, ... :cool:

Ik zie je topic nu pas weer; van harte gefeliciteerd! (y)

Ennuh; is de Twingo eruit voor iets anders?

Ik had je updates even gemist. Gefeliciteerd!

En die 2001-er is een hobby-auto voor erbij, aangezien je de Megane toch iets te serieus vindt? :)
Huwelijkscadeau van iemand wellicht? ;)

Ook ik moet toegeven dat ik het allemaal gemist heb. Dus ook namens mij GEFELICITEERD!

Laat de foto's van de nieuwe aanwinst maar eens zien.

Ik weet iets meer over komende dinsdag, het zal een mooi verhaal opleveren! Adinsx zal dinsdag wel wat laten zien...

Terug
Bovenaan