Zo, weer even tijd om te reageren. Bizar drukke week achter de rug met het afronden van het eerste nummer in nieuwe vormgeving. Heerlijk een blad naar eigen hand zetten.

Verder afgelopen weekend alleen maar aan het klussen geweest. Vrijdag werd de zolder weer 'opgeleverd' met een vliering en dakraam.
Zaterdag en zondag dus -> schroefgaatjes dichtplamuren, opschuren, weer plamuren. De rest licht schuren, alles sausen met latex. Houtwerk met gewone verf en gister om 17.30 was alles weer aan kant.
De aannemers (zwager + compagnon) zijn zo'n drie dagen bezig geweest. Alles is tot in detail keurig afgewerkt én meegedacht. Het dakraam bijvoorbeeld is niet haaks op het dak afgewerkt, maar horizontaal. Dat geeft veel meer licht, en zo afwerken is ook logisch ook. Maar als ik bij buren zie hoe het tijdens de bouw is 'afgeraffeld' pff..

Al met, zeer tevreden dus. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Alleen komende week nog even rommel opruimen (i.v.m. natte verf natuurlijk nog niet al te veel kunnen doen), mijn kantoortje verhuizen en weer een project klaar. Enige wat dan nog overblijft is een mooi stukje fotobehang voor achterop die kast.
Net als 'vroegûh' tijdens de bouw van het huis, een aantal foto's:
De eerste balkenlaag, bevestigd aan de betonnen zijmuren en het dak:
De uitsparing voor toegang tot de vliering. Een flizotrap wilden we niet. Eerste gipsplaten zitten er ook op
Bovenzijde vliering, hier komt nog vloerbedekking op:
Dicht en voorzien van spotjes:
Geplaatste dakraam, onafgewerkt:
Kijkje naar 'boven':
Zaterdagochtend, gaatjes plamuren:
Dakraam afwerkt en geschilderd + uitzicht bij de ondergaande zon over het buitengebied van het dorp:
Panorama, inclusief de bende: :T
@Bart
Tja, als je meteen op de goede dag boekt (en niet een vergissing maakt van de datum zoals ik) dan kost een retourtje 150,-. Als je flexibeler bent met de tijden kan het nog voor minder. Ik was 240,- kwijt i.v.m. die verschuiving.
Verder weinig nieuws. De auto glimt nog, halverwege de week even de waxbox bezocht en dat scheelt

.
Komende zaterdag staat het detailen van de Clio III van broer(tje) op het programma.
Wassen, drogen, kleien, cleanen, waxen, etc. Jullie kennen het inmiddels wel.
M.b.t. de trouwauto, Bart jij mag niks zeggen.

Afgelopen week wel even een 'locatie' die als back-up kan fungeren bedacht, mocht het slecht weer zijn.
De betreffende trouwauto heeft al eens een fotoshoot gehad om een soortgelijke locatie en dat zag er goed uit. Alleen denk ik dat de wederhelft niet gecharmeerd is van de 'industriële omgeving'

Bovenstaande foto's overigens met de telefoon, de nieuwe Canon 70D zit nog in de doos.
Verder is alles geregeld voor 'de dag', alleen binnenkort nog even onze ideeën van de bruidstaart laten uitwerken.