Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Onze babyblauwe Fiat 500C mag je gratis lenen! :D :D

En die witte DS3 Cabrio bij jou om de hoek kan ik ook nog gratis regelen. :D

Als het zo moet, mag je hier ook wel iets geels komen afhalen. Topsegment van de studentencabrio's.

Gefeliciteerd Tom:D Mooi vooruitzicht en leuke plannen.
Komt vast goed met de geschikte trouwauto :)

Mijn suggestie:
BMW-M6-Cabriolet-F13-2012-Photo-42.jpg

EDIT: Misschien te regelen bij BMW On Demand, München. Gelijk mooi ritje richting huis, geen straf lijkt me :)

Ik lees de topics van Adinsx altijd met veel plezier. Van harte gefeliciteerd! Veel succes met de zoektocht(y)

Het toeval wil dat ik dit jaar (juli) ook ga trouwen en al enige tijd op zoek ben naar een geschikte auto.
De bazin van een goede vriendin riep in haar enthousiasme dat we de Maserati Quattroporte van haar man wel mochten lenen. Op het eerste gezicht een aantrekkelijk aanbod. Bij nader inzien toch wat ingewikkeld verzekeringstechnisch gezien. Ik geloof niet dat mijn WA-verzekering veel voor me gaat betekenen als ik schade rijd en om nu een bumper voor een Maserati uit mijn eigen zak te betalen...:rolleyes:

Toen gekeken bij Passion without Limits voor een Aston Martin DBS, maar voor een paar uur ben je zo'n €1.700,- kwijt en dat wordt mij toch net iets te gortig.
Zoals mijn alias al verraadt gaat mijn voorkeur uiteindelijk het meest uit naar een BMW en dan het liefst een dikke (M)3 of 6-serie coupe of cabrio of een prachtige klassieke 3.0 CSI. Valt nog niet mee bij de reguliere autoverhuurbedrijven. Een 525i lijkt het hoogst haalbare. Ook leuk, maar niet zo spectaculair.

Tips zijn in ieder geval welkom:)

Gefeliciteerd Tom!
En dit is toch de enige echte trouwauto? ;)

Al zou ik zelf wellicht kiezen voor een Karmann Ghia of een T1.

Zo... tijd voor weer een kleine update. Gister was het namelijk een half jaar na:

IMG-20130805-WA000.jpg
20130808_165143.jpg

Een kleine terugblik:
Nog altijd ontzettend tevreden met het rijgedrag en de looks.
Ok, met verstand had ik voor een GT versie gekozen om wat meer vermogen te hebben, maar ik begin er aan te wennen. De 1.2 TCe130 is echt manszat om goed mee te komen met het verkeer. Vlot zat.
Verder heb ik het gevoel dat het blokje steeds wat beter los begint te komen. Inmiddels 17.800 op de klok, en het gemiddelde verbruik volgens het Leaseplandashboard blijft nog steken op een 1:11,7. Metname wanneer je boven de 100 of 120 rijdt gaat het hard. Ruim 350km op de CC met 130 en dan is het gewoon 8,5L/100.
300km met 100 tot 110 op de CC en dan kan het ook 7,1L/100 zijn.

Enig minpuntje met dit koude weer. Het panoramadak heeft een fractie teveel speling en rammelt iets op een flinke klinkerweg.
Binnenkort even langs voor een controlebeurtje en dan kan er nog even naar gekeken worden. Daarnaast ook even een busje olie halen om in de auto te gooien want het olieverbruik leek in het begin niks, inmiddels staat ie een paar millimeter onder max. Prima dus, niks aan de hand, maar ik wil wel een reservebusje in de auto hebben. ;)

Al met al, we liggen voor op schema (25k/j), maar het blijft lekker rijden.
Het smerig worden valt ook nog best mee, een zwarte auto is sneller 'smerig' zeg maar. Volgens weekend maar weer eens wassen, want hij mag eerst nog de nodige kilometers maken komende week en nog overnachten op Schiphol. Mag me weer even een paar dagen boven de poolcirkel vermaken eind van de week. (y)

Met de Twingo ook weinig nieuws, en verder is er een Renault bijgekomen. Broertje heeft eindelijk werk gevonden na zijn studie en vond deze mooie Clio III 1.6-16v Dynamique Sport in Maastricht.
1618566_650955831634659_1734561468_n.jpg

Uiteraard gaat die nog aangepakt worden rond de lente. Eens kijken of ik er nog een in de familie 'poetsgek' kan krijgen. ;)

M.b.t. de trouwauto. Er zit schot in de zaak na wat 'sorry, niet langer dan één dag mag de auto weg ivm verzekering'.
T.z.t. meer nieuws ;)

Stil gebleven hier. :)
Ik was zelf ook even weer op pad, want het waren weer een paar werkdagen die ontzettend 'vervelend' zijn... ;)

Ik heb er een nieuwe 'wens' auto bij. Wat klinkt zo'n M3 toch briljant (y)

Verder geen nieuws want dat stond hierboven al. ;)

Stoffig is het hier niet. Wel stil en begrijpelijk met zo'n burgerbak :)

Een kleine update:
Zaterdag voor het eerst na aflevering de treksjaak er maar eens ingehangen.

Daarna even aanhanger bij schoonpa opgehaald en daar was het eerste probleem: Ik heb nog geen verloop van 13-polig Jäger, maar normale 7-polig.
Gelukkig had schoonpa die wel.
Probleem twee: De stekkerdoos zit te krap onder de achterbumper. Het klepje kan dus niet helemaal lekker los om het toch wat grote verloopstuk makkelijk te bevestigen. Dus het plaatje waar de stekkerdoos aan zit maar even losgesleuteld en verschoven. Tweede voordeel, hij zit nog wat meer verborgen nu.
Probleem drie: Voor de breekkabel ontbreekt een ring o.i.d. Dus maar gewoon om de haak gelegd. (Vandaag maar even 'iets' bestellen zodat het wel fatsoenlijk vast kan.)

Vervolgens op pad, wat spullen opgehaald en zo'n kilometer voor we thuis zijn zegt schoonpa: "Heb je eigenlijk je nummerbord wel achterop de aanhanger geklikt"
Ehh... (0)
Het had een duur dagje kunnen worden :T

Verder blijft er een glimlach over de combi van de witte lak en de donkere details van het panoramadak, donkere ramen etc.

Ondanks dat ik soms denk: "Sjit, hij is alweer smerig". Maar dat heb ik vrij snel ;)
Het wordt alleen weer tijd voor de zomerwielen. (y)
Vanmorgen op de radio hadden ze het over 16 tot 18 graden komend weekend, dus ik denk dat zaterdag een mooi wisselmoment is.

Ander nieuws?
Morgen even in Genève de nieuwe Twingo III aanschouwen en ander interessant nieuws.
Woensdag en donderdag cursus en dan is de week alweer zowat om helaas.

Nog meer nieuws? Ja, voor de bruiloft is nagenoeg alles geregeld. Oók de trouwauto.
Dakloos, V8 en een combinatie van luxe en sportiviteit. Meer verklap ik niet. :)

Ook al zie je de Megane veel rijden, jij hebt er wel een hele mooie van gemaakt Adinsx!
Wit is toch 1 van de mooiere kleuren op de Estate, samen met een felblauwe kleur.

Wat me wel op/tegenvalt is het (in mijn ogen) toch best wel hoge verbruik...
Gebruik je de Estate op dezelfde manier als de RS die je hiervoor had of... rij je ietwat rustig.
Ik vind 1 op 11.7 bij 130 met een auto die 14% bijtelling heeft (toch?) best wel hoog.

Privé rij ik met mijn 318i (E91 met 140 pk) gemiddeld over 25.000 km nu 1 op 13.3, met veel korte stukjes afgewisseld met langere stukken.
Continu 120-130 (afhankelijk van wat de borden zeggen) schommelt hij rond de 1 op 13 maar rustig 80/100 tokkelen op de provinciale wegen gaat dit richting de 1 op 15/16 en dat voor een gewone 2 liter.

Wel balen van de trekhaak perikelen, ik denk dat heel veel mensen het 7/13 polige verhaal kunnen beamen... je kiest altijd voor de verkeerde!
Wel slordig (van de dealer) dat de doos zo gemonteerd is dat het kapje niet ver genoeg open kan.
Je zou de stekkerdoos ook nog 180 graden draaien zodat hij naar beneden opent i.p.v. naar boven?

Veel rijplezier en succes (of sterkte?) met de bruiloft :D

Audi A4tdi zei:
S4 van Ketel? :)

Haha, ondanks dat het een zeer gave auto is. Nee :)

Focus-Seagrey zei:
Ook al zie je de Megane veel rijden, jij hebt er wel een hele mooie van gemaakt Adinsx!
Wit is toch 1 van de mooiere kleuren op de Estate, samen met een felblauwe kleur.

In deze wintertrim toch wel een 12-in-dozijn hoor, maar na komend weekend weer lekker opvallend inderdaad.

Focus-Seagrey zei:
Wat me wel op/tegenvalt is het (in mijn ogen) toch best wel hoge verbruik...
Gebruik je de Estate op dezelfde manier als de RS die je hiervoor had of... rij je ietwat rustig.
Ik vind 1 op 11.7 bij 130 met een auto die 14% bijtelling heeft (toch?) best wel hoog.

Het is een 20% bijtelling gezien het een benzine is. (1.2 TCe130). Ik rij rustiger als met mijn RS, maar wel tegen de Vmax of iets eroverheen.
Maar inderdaad, ook op constante snelheid valt het me nog tegen. CC op 130 tot 140 en hij komt echt niet onder de 9,1L/100.
In de stad of op 80 wegen is hij wel zuiniger. Het 'record' staat op 6,8L/100 volgens mij.

Met de RS reed ik overigens altijd zo'n 1:9,5.

Focus-Seagrey zei:
Wel balen van de trekhaak perikelen, ik denk dat heel veel mensen het 7/13 polige verhaal kunnen beamen... je kiest altijd voor de verkeerde!
Wel slordig (van de dealer) dat de doos zo gemonteerd is dat het kapje niet ver genoeg open kan.
Je zou de stekkerdoos ook nog 180 graden draaien zodat hij naar beneden opent i.p.v. naar boven?

Veel rijplezier en succes (of sterkte?) met de bruiloft :D

Nou, ik heb wel bewust voor de 13-polige Jäger gekozen omdat je met een verloop naar 13 polig Multicon ook de gewone ouderwetse 7-polige dan kwijt kan. Ik had alleen totaal niet aan een verloop gedacht. Wordt nu geregeld. En tja, het kon allemaal wel met de doos, maar het kon ook beter.
Dus dan maar even lekker zelf gefinetuned. ;)

We houden het op succes. Graag wel allemaal meeduimen voor mooi zonnig lenteweer. :)

Huidige velgen staan 'm ook helemaal niet verkeerd!

Mooi dat qua trouwerij alles geregeld is! (heb je mooi vlot gedaan) Wij moeten nog wel heel wat :p

Verklap alleen nog even de kleur van je trouwauto :T

adinsx zei:
Daarna even aanhanger bij schoonpa opgehaald en daar was het eerste probleem: Ik heb nog geen verloop van 13-polig Jäger, maar normale 7-polig.
Probleem twee: De stekkerdoos zit te krap onder de achterbumper. Het klepje kan dus niet helemaal lekker los om het toch wat grote verloopstuk makkelijk te bevestigen. Dus het plaatje waar de stekkerdoos aan zit maar even losgesleuteld en verschoven. Tweede voordeel, hij zit nog wat meer verborgen nu.
Probleem drie: Voor de breekkabel ontbreekt een ring o.i.d. Dus maar gewoon om de haak gelegd. (Vandaag maar even 'iets' bestellen zodat het wel fatsoenlijk vast kan.)

Vervolgens op pad, wat spullen opgehaald en zo'n kilometer voor we thuis zijn zegt schoonpa: "Heb je eigenlijk je nummerbord wel achterop de aanhanger geklikt"
Ehh... (0)
Haha herkenbaar. Soortgelijk probleem had ik eens met het leenbakkie van de bouwmarkt. Meestal leen ik de aanhanger van mijn voormalige buurjongen, die heeft zo'n geremde enkelasser die qua maten en gewichten prima bij de Ibiza past. Die keer dus besloten om maar zo'n kar van de Gamma te proberen, had daar immers ook een lading laminaat gekocht (dus aanhanger eerste uren gratis). Thuis al even een snel rekensommetje gemaakt, zou qua kilo's net moeten kunnen (1000 kg geremd). Afijn: laminaat door de winkel gezeuld, afgerekend, hele spul naar buiten. Had ik de helft er in liggen, zie ik in eens de half verweerde sticker in de aanhanger. Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen. Oeps. Terwijl ik zelfs nog even de verlichting heb gecheckt voor vertrek. Dubbel oeps. Dus ik denk, gauw nog even de goede plaat er achter voor de terugweg. Blijkt het kenteken van mijn voorganger er ook nog achterop te zitten. Die dus maar netjes ingeleverd bij de Gamma, ik was echter niet de eerste die dit meemaakte. De grote stapel witte platen achter de balie sprak boekdelen :) Trouwens, er zijn wel systemen in de handel om de remkabel/hulpkoppeling aan je afneembare trekhaak te koppelen op een legale manier. Stelt niet zoveel voor.

Sanoma zei:
Huidige velgen staan 'm ook helemaal niet verkeerd!

Mooi dat qua trouwerij alles geregeld is! (heb je mooi vlot gedaan) Wij moeten nog wel heel wat :p

Verklap alleen nog even de kleur van je trouwauto :T

Haha, tja hier nog maar een zes tot zeven weken te gaan dus het werd wel tijd.
Trouwpak vorige week uitgezocht, schoenen en riem komen over drie weken.
Ringen hadden we al uitgezocht, die zijn gegraveerd en betaald en liggen in de kluis van de juwelier. Nieuw horloge eveneens opgehaald en al aan het dragen om 'soepel' te worden. Bloemen (boeket en corsage) ook besteld. De uitnodigingen zijn ook alweer even de deur uit.
Verder het draaiboek met de fotograaf doorgenomen, vriendin heeft afspraken met kapper, visagie e.d. ingepland.
Nee, het is een heel geregel wat dat betreft. o_O

De kleur van de auto? Een opvallende kleur die tevens een beetje de themakleur wordt.
De auto haal ik de middag ervoor op. De ochtend na 'de dag' breng ik hem terug omdat we doorreizen naar Schiphol. ;)

Wouter82 zei:
adinsx zei:
Dakloos, V8 en een combinatie van luxe en sportiviteit. Meer verklap ik niet. :)

Amerikaans, tweezitter, onlangs de zevende generatie geïntroduceerd? :)

Niet echt een cabrio hè... Dus nee :)

Leon in z'n SEAT zei:
adinsx zei:

Ehh... (0)
Haha herkenbaar. Soortgelijk probleem had ik eens met het leenbakkie van de bouwmarkt. Meestal leen ik de aanhanger van mijn voormalige buurjongen, die heeft zo'n geremde enkelasser die qua maten en gewichten prima bij de Ibiza past. Die keer dus besloten om maar zo'n kar van de Gamma te proberen, had daar immers ook een lading laminaat gekocht (dus aanhanger eerste uren gratis). Thuis al even een snel rekensommetje gemaakt, zou qua kilo's net moeten kunnen (1000 kg geremd). Afijn: laminaat door de winkel gezeuld, afgerekend, hele spul naar buiten. Had ik de helft er in liggen, zie ik in eens de half verweerde sticker in de aanhanger. Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen. Oeps. Terwijl ik zelfs nog even de verlichting heb gecheckt voor vertrek. Dubbel oeps. Dus ik denk, gauw nog even de goede plaat er achter voor de terugweg. Blijkt het kenteken van mijn voorganger er ook nog achterop te zitten. Die dus maar netjes ingeleverd bij de Gamma, ik was echter niet de eerste die dit meemaakte. De grote stapel witte platen achter de balie sprak boekdelen :) Trouwens, er zijn wel systemen in de handel om de remkabel/hulpkoppeling aan je afneembare trekhaak te koppelen op een legale manier. Stelt niet zoveel voor.

Haha, heerlijk. Hier ook inderdaad de verlichting nog gecontroleerd, maar er totaal niet op gelet.

Er zijn inderdaad van dit soort klemmen op de markt:
autodeel-met-verende-haak.jpg

Wellicht dat dat wat is, maar ik zal eens in het Mégane III topic gaan kijken wat anderen doen. Nu past de afneembare haak namelijk mooi in een vakje onder de mat. Met zo'n klem er aan niet.

Je hebt ook de verkeerde klem te pakken. Zelf heb ik er zo'n ding aan zitten:
DSC03660.JPG

Die is wel specifiek voor Westfalia bedoeld, weet niet of dat ook op jouw haak gaat passen. Maar die dingen zijn wel mooi compact, zelf heb ik de hele handel onder in de kofferbak (dus eigenlijk in het reservewiel) gestouwd. Gewoon opgerold in een oude handdoek, scheelt ook weer in het gerammel. Paar sjorbandjes er bij in en je bent altijd voorbereid. Oh ja, en natuurlijk ook die verloopstekker :)

Leon in z'n SEAT zei:
Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen.

Daarom is hij terug gekeurd. Een E-rijbewijs verandert daar helaas niets aan. Tot 750kg mag het kenteken van het trekkende voertuig gebruikt worden, daarboven moet hij een eigen kenteken hebben. En da's voor de Gamma (en tal van aanhangerverhuurbedrijven) niet handig.

adinsx zei:

Wellicht dat dat wat is, maar ik zal eens in het Mégane III topic gaan kijken wat anderen doen. Nu past de afneembare haak namelijk mooi in een vakje onder de mat. Met zo'n klem er aan niet.

Losbreekremkabels zijn ontworpen om om de trekhaak geslagen te worden, alleen dan werken ze goed. Gek genoeg moet je (alleen in NL) volgens de wet de losbreekremkabel aan een vast oog monteren, met het risico dat de kabel dan meestal niet doet waar hij voor bedoeld is. Overigens blijf ik het raar vinden dat bij een afneembare trekhaak de remkabel aan het afneembare deel bevestigd mag worden. Ik snap niet waarom er geen verplicht oog aan de vaste balk zit... Maar goed, ook dan moet je om de kabel goed te laten werken deze één keer om de trekhaak heen slaan. Voor het ongeremde karretje dat jij er achter had is de wetgeving nog bizarder geworden: als je een hulpkoppeling hebt, moet je deze gebruiken. Maar je mag de hulpkoppelingskabel ook gewoon legaal helemaal verwijderen.

s velthuis zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen.

Daarom is hij terug gekeurd. Een E-rijbewijs verandert daar helaas niets aan. Tot 750kg mag het kenteken van het trekkende voertuig gebruikt worden, daarboven moet hij een eigen kenteken hebben. En da's voor de Gamma (en tal van aanhangerverhuurbedrijven) niet handig.
Vanuit de verhuurder absoluut een logische keus, heb je helemaal gelijk in. Het kwam mij alleen niet zo goed uit in dit geval. De ellende was ook dat de gehuurde aanhanger praktisch hetzelfde is als de kar die ik normaliter leen. Vandaar ook dat ik uitging van 1000 kg totaalgewicht, da's immers de grens van wat mijn auto mag trekken. Die aanhanger zelf mag technisch volgens mij wel tot 1200 of 1500 kg. Mits niet teruggekeurd. Echter aangezien terugkeuren niet meer of minder is dan de cijfertjes aanpassen leek het mij in dit geval niet onverantwoord om toch de weg op te gaan. Ik weet het, het mag niet en een eventuele bekeuring had ik ook nooit recht kunnen kletsen. Met een ongeremd bakkie had ik het ook niet gedaan.

Leon in z'n SEAT zei:
s velthuis zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Vanuit de verhuurder absoluut een logische keus, heb je helemaal gelijk in. Het kwam mij alleen niet zo goed uit in dit geval. De ellende was ook dat de gehuurde aanhanger praktisch hetzelfde is als de kar die ik normaliter leen. Vandaar ook dat ik uitging van 1000 kg totaalgewicht, da's immers de grens van wat mijn auto mag trekken. Die aanhanger zelf mag technisch volgens mij wel tot 1200 of 1500 kg. Mits niet teruggekeurd. Echter aangezien terugkeuren niet meer of minder is dan de cijfertjes aanpassen leek het mij in dit geval niet onverantwoord om toch de weg op te gaan. Ik weet het, het mag niet en een eventuele bekeuring had ik ook nooit recht kunnen kletsen. Met een ongeremd bakkie had ik het ook niet gedaan.

Ik heb zelf zo'n aanhanger, geremd en op eigen kenteken. Mag volgens de papieren een totale massa hebben van één ton. Ga je technisch verder kijken, blijkt de aanhanger makkelijk technisch makkelijk tot 1300 kg te kunnen. De as is berekend op 1300kg, de banden op een dikke 1400, de koppeling op 1500. Maar ja, het kenteken is leidend. Overigens heb ik hem zelf ook wel eens overbeladen gehad. Eikenhouten vloer voor de benedenverdieping, was een pakket van een dikke 1000 kg, dus 1300 incl aanhanger. Maar ja, ik ga geen pallet aanbreken en plankje voor plankje overladen. Is een risico inderdaad. Ik kon wel helemaal binnendoor over landbouwweggetjes met 30km/h, dat hielp wel mee...

Heel wat geregel zo een bruiloft, is een extra baan die je erbij hebt, met meer stress. Kan je de kleding na de bruiloft ook nog aan of is het eenmalig? Ik heb mijn pak nog regelmatig aangehad, uiteindelijk van de hand gedaan, neefje blij mee gemaakt. De trouwjurk hangt hier nog in de kast, twee keer gebruikt, de trouwdag, en het feest drie weken later.

Wat voor een horloge heb je gekocht?

Het trouwpak is zo gekocht dat ik het als businesssuite kan gebruiken, maar toch goed genoeg is voor de bruiloft. Zeg maar een sportief pak, lichtgrijs.
Trouwjurk zal wel een eenmalig iets zijn. Is ook gigantisch als ik mijn vriendin moet geloven en dat wordt nog lachen met het in en uit de auto stappen dankzij de 'bucketseats'.

Horloge is nu nog even bij deze simpele gebleven zodat ie ook dagelijks mee kan:

De blauwe wijzertjes staan weer voor een tweede themakleur naast de autolak-kleur die dus niet blauw is. :)

De Fromanteel staat zoals je weet op de lijst, maar uiteindelijk nog niet besteld.
De uitgave moest even ergens anders heen, maar die komt nog wel. (y)

Om de pagina dan toch nog wat verder op te fleuren met iets sportiefs. Vorige week weer even het 'hothatch-gevoel' kunnen herbeleven met de nieuwe 4C. Wat rijdt dat toch lekker 240 geblazen paardjes op nog geen 900kg. (y)

Goed. Tot zover de update. Morgen eerst maar eens in Genève wat moois bewonderen en dan als het weer inderdaad mooi blijft komend weekend de zomersloffen er weer onder. Ik kan niet wachten moet ik zeggen. :)

adinsx zei:
Haha, heerlijk. Hier ook inderdaad de verlichting nog gecontroleerd, maar er totaal niet op gelet.

Voor zover ik het me goed herinner zit er bij de Laguna al een oog vlak naast het gat van de haak. Er zit in elk geval geen losse klem aan de haak en pa bevestigt het toch wel op een degelijke manier. Althans, vroeger bij het aankoppelen van de caravan nog wel eens op de donder gekregen als ik het niet goed deed.

Prettig ook dat ze bij de Megane gedacht hebben aan een ruimte voor de haak, dat hebben wij dus niet, gevolg is dat ik al eens een onderdeel miste toen ik een fiets op ging halen :rolleyes: Of zou dat met het wel/niet hebben van een reservewiel te maken hebben?

Haha, tja hier nog maar een zes tot zeven weken te gaan dus het werd wel tijd.
Trouwpak vorige week uitgezocht, schoenen en riem komen over drie weken.
Ringen hadden we al uitgezocht, die zijn gegraveerd en betaald en liggen in de kluis van de juwelier. Nieuw horloge eveneens opgehaald en al aan het dragen om 'soepel' te worden. Bloemen (boeket en corsage) ook besteld. De uitnodigingen zijn ook alweer even de deur uit.
Verder het draaiboek met de fotograaf doorgenomen, vriendin heeft afspraken met kapper, visagie e.d. ingepland.
Nee, het is een heel geregel wat dat betreft. nut smiley

De kleur van de auto? Een opvallende kleur die tevens een beetje de themakleur wordt.
De auto haal ik de middag ervoor op. De ochtend na 'de dag' breng ik hem terug omdat we doorreizen naar Schiphol.
Dat schiet inderdaad al mooi op!
Wij hebben nog 4 maanden de tijd maar we moeten ook nog wel wat doen: nog de definitieve gastenlijst, kaarten, bloemen, liturgie, etc

Qua pak denk ik er hetzelfde over: ik haal ook een normaal/sportief pak, die ik ook voor het werk kan gebruiken (y)
Zoals je al zegt: een boel geregel! Maar wel met een mooi doel :)

Trouwauto: Alfa 8C? ;)

RRL zei:
pa bevestigt het toch wel op een degelijke manier.

Zeker weten ;) ? Informatief en interessant stukje van Blik op de Weg, vanaf pak em beet 6 minuten:

https://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111272

Ontluisterende test ook...

Mooi klokje!

Dat je de wijzers van het klokje als tweede themakleur hebt, je bent nogal wat van plan, maar als ik het zo lees, gigantische trouwjurk, tweede thema kleur blauw, en een beetje ga denken:

vrouwlief is zwanger van een tweeling, jongen en meisje dus de auto:

maserati-grancabrio-roze_01.jpg

@RRL
Ik ga komend weekend als de auto toch op de brug staat voor de zomerwielen eens kijken of er al een gat o.i.d. zit

@de rest
Ik zie nog geen goede gok langskomen qua auto. Tipje, hij staat op autogespot.nl
(schieten jullie toch weinig mee op... ;) )

De komende weken zal ik wel een teasertje plaatsen mochten jullie het als een uitdaging zien om de juiste auto te raden. :)

@velthuis
Interessant linkje (y)

Ik moet ook nog eens in die regelgeving van B+E of alleen B duiken. Komende zomer moet de sleurhut erachter (terug gekeurd naar 1400kg als ik het goed heb) en volgens mij mag ik prima met alleen B rijden.

adinsx zei:
Ik moet ook nog eens in die regelgeving van B+E of alleen B duiken. Komende zomer moet de sleurhut erachter (terug gekeurd naar 1400kg als ik het goed heb) en volgens mij mag ik prima met alleen B rijden.

Met de nieuwe regels heb je geluk. MTM auto + aanhanger is 3237kg. Minder dan 3500kg, dus geen E nodig. 'Vroeger' mocht de MTM van de caravan (1400kg) het leeggewicht van het trekkende voertuig (1251kg) niet overschrijden, maar dat geldt niet meer. Wel oppassen, de gewichtsverhouding van je combinatie is niet echt ideaal..

sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen. Tot voor kort mocht je minder met B en meer met E dan nu. Een BE combi mag je met de huidige E niet meer besturen bijvoorbeeld, terwijl je dankzij de versoepeling van B nu alleen nog maar naar het maximum te trekken gewicht en het maximaal toegestaan treingewicht hoeft te kijken. Uitgerekend de Franse auto's komen daar heel goed mee weg omdat die vaak veel meer mogen trekken dan ze zelf wegen. Onvoorstelbaar, maar goed. Zoals gezegd, vwb aanhangers is de wet op meer gebieden onnavolgbaar. Ik was van plan om E te gaan halen, maar ik begin er niet meer San. Vind het de moeite van de investering niet meer waard.

trouwens, wat een hoog verbruik inderdaad, valt me best tegen van zo'n modern torretje. onze auto is redelijk vergelijkbaar en haalt 1 op 11,2 gecombineerd met een 115pk sterke 2 liter 8 klepper. Op lpg, welteverstaan...

Ok, het verbruik. Ik log net even in op Mijn Leaseplan om te kijken wat mijn gemiddelde is over de afgelopen bijna 7 maanden. Ik was gewend dat alle meters in het groen staan op die van het verbruik na. Maar wat schetst mijn verbazing, die van het verbruik staat ineens aan de andere kant van oranje...

Wat blijkt, Leaseplan heeft ineens geen vergelijk meer met het normverbruik, maar met het praktijkverbruik.
Vreemd, maar dit ziet er wel meer uit als een haalbare norm. Ook al ben ik er nog wel een stuk vanaf. :)

Geen idee of het gebruikelijk is dit na een half jaar (of wanneer meer dezelfde auto/motor combinaties rondrijden) door te voeren, maar het staat wel wat beter dan dit:
DashboardLeaseplan061113.jpg

Niettemin, 1:13,3 is het praktijkverbruik schijnbaar. We hebben een nieuw doel want 1:13,3 = 7,5L/100. Dat is haalbaar (mits lange afstanden op rustig tempo) :T

Edit:
Ik geloof er overigens weinig van dat er al veel Mégane's rondrijden met de 1.2 TCe130. Ook op de site van Travelcard komt de 1.2 TCe130 (96kW) namelijk nog niet voor.
Toevallig is het praktijkverbruik van de oude 1.4TCe130 wel die 7,5L/100km.

https://werkelijkverbruik.nl/

Gaaf trouwens dat je al in de nieuwe 4C hebt gereden. Eén van de voordelen als je dicht op het vuur zit, en de goede contacten hebt. Wat zijn je verdere indrukken van de auto?

En ik zou de zomerwielen er trouwens gewoon weer onder gooien. Rijdt velen malen lekkerder. En daarnaast zal het ook niet meer gaan sneeuwen, hooguit eens een keer een nachtje dicht tegen de nul. Nou, dat kun je ook prima met zomerbanden af.

Enzo Ferrari zei:
Beetje met de voet van het gas af dus!..:D

Tja, of juist meer ruimte om nog wat meer door te rijden want voordat ie weer donker oranje is... ;)
Nee, ik ga eens proberen of ik het kan verbeteren. De tankbeurten lopen nog dik 1000km achter (19.500 staat inmiddels op de klok), en die waren wel zuiniger dan 8L/100.

Enzo Ferrari zei:
Gaaf trouwens dat je al in de nieuwe 4C hebt gereden. Eén van de voordelen als je dicht op het vuur zit, en de goede contacten hebt. Wat zijn je verdere indrukken van de auto?

Was heel gaaf inderdaad. In het 4C topic had ik al wat meer reactie gegeven. In het kort:
Echt een auto voor erbij naar mijn idee, want hij is nogal spartaans. Zeker op de Dynamic-stand is hij heerlijk stuiterig, als een kart.
Verder veel mechanische geluiden. De turbo suist en blaast linksachter je, de bak reageert razendsnel, maar je hoort ook het diff, de ophanging etc.

Je komt er wel zeer moeilijk in en uit. Met mijn 1,74m en enige lenigheid is het goed te doen. Stuurbekrachtiging ontbreekt en dat maakt hem enorm gevoelig voor sporen. Zelfs de witte verf van belijning kan al stuurreacties geven. Dat vond ik vooral vervelend op hoge snelheid. Uiteraard even de top getest *uchuch, even op de A18* en hij is er zo bij, die 265 op de teller.
Maar daar is de 4C niet echt thuis. Hij is véél beter in de landweggetjes, de dijkjes. GEWELDIG.
Om krijg je hem overigens ook niet zo snel, en dat wekt veel vertrouwen op.

Kortweg: Ontzettend gave auto. (y)
Oh en niet te vergeten, de auto trekt aandacht. Enorm! We reden even door Doetinchem heen om de motor warm te rijden en jawel, er was markt. Pfff... Met dat Italiaanse kenteken werden we aardig als mafi-jalouzie bekeken. :)

De Spyder staat overigens in Genève, en die neem ik graag komende zomer mee de Eifel in moet ik zeggen.

Bekend beeld, met die tellers bij Leaseplan. Bij m'n pa zag het er hetzelfde uit. Verbruiksmeter strak in het rood. Maar wat wil je, met een normverbruik van 4.9l/100km voor een 3.0 TDI multitronic. o_O

Wel een fors verbruik zeg, voor een 1.2.

s velthuis zei:
sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen.

Hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je voor auto hebt en wat je daarmee wilt trekken. Met een beetje D-segmenter, MPV of midi-SUV kom je al gauw in de buurt van de 3500kg.

Bestwelsnel.nl dus!..:D

Klinkt behoorlijk spartaans allemaal, echt een auto à la Lotus Elise dus.

Alleen wat ik mij afvraag, waarom maakt het ontbreken van een stuurbekrachtiging de auto zo enorm gevoelig voor afwijkingen in het wegdek? Lijkt mij eerder met de ophanging te maken hebben, of zie ik dat verkeerd?

s velthuis zei:
sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen.

Hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je voor auto hebt en wat je daarmee wilt trekken. Met een beetje D-segmenter, MPV of midi-SUV kom je al gauw in de buurt van de 3500kg.

Ja, en daarnaast mag je met een E ook geen twee-assige aanhangers trekken.

Enzo Ferrari zei:
Bestwelsnel.nl dus!..:D

Klinkt behoorlijk spartaans allemaal, echt een auto à la Lotus Elise dus.

Alleen wat ik mij afvraag, waarom maakt het ontbreken van een stuurbekrachtiging de auto zo enorm gevoelig voor afwijkingen in het wegdek? Lijkt mij eerder met de ophanging te maken hebben, of zie ik dat verkeerd?

Nou doordat er geen bekrachtiging tussen zit krijg je alle reacties dus direct. Het stuur reageert ook zo, dat is erg prettig bij het bochtenwerk moet ik zeggen, maar die kleine afwijkingen in het wegdek voel je dus ook snel terug in het stuur.

Wellicht verwoord ik het verkeerd. De auto voelt erg gevoelig voor voor sporen, omdat het zo direct wordt doorgegeven. Met bekrachtiging merk je dit natuurlijk wat minder snel en eerlijk is eerlijk, veel auto's hebben nou eenmaal snelheidsafhankelijke bekrachtiging.

Het maakt dus de 4C niet goed of slecht, je moet er alleen rekening mee houden. Bij die 265 op de klok had ik ook echt het gevoel: "NU het gas los anders wordt het even té spannend allemaal."
Het was een gevalletje twee handen aan het stuur, daar waar ik met mijn RS eerder nog met een hand aan het stuur kon zitten bij echt hoge snelheden.

Nee, doe mij die 4C maar hoor. Ken nog wel wat mooie binnendoorwegen naar het werk. :)

Echt een funcar zo'n 4c dus.

Chris Harris is er ook wel enthousiast over. Hij vond hem vooral heel breed, ervoer het ontbreken van een stuurbekrachtiging als een pluspunt (directe reacties), en het onderstel blijft lang neutraal. Ook wel wat minpunten, zoals de waardeloze stoelen, het lelijke stuurwiel, high-tech voorwielophanging maar een old-skool achterwielophanging door de compacte bouw in verband met de motor achterin.

s velthuis zei:
sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen. Tot voor kort mocht je minder met B en meer met E dan nu. Een BE combi mag je met de huidige E niet meer besturen bijvoorbeeld, terwijl je dankzij de versoepeling van B nu alleen nog maar naar het maximum te trekken gewicht en het maximaal toegestaan treingewicht hoeft te kijken. Uitgerekend de Franse auto's komen daar heel goed mee weg omdat die vaak veel meer mogen trekken dan ze zelf wegen. Onvoorstelbaar, maar goed. Zoals gezegd, vwb aanhangers is de wet op meer gebieden onnavolgbaar. Ik was van plan om E te gaan halen, maar ik begin er niet meer San. Vind het de moeite van de investering niet meer waard.
Niet altijd hoor: De Modus van m'n ouders weegt leeg 1145 kg, dan mag er 515 kg lading in en nog 900 kg geremd achter. Mijn Ibiza weegt 1044 kg, daar mag ik nog 520 kg bij in leggen en geremd mag er 1000 kg achter. Linksom of rechtsom mag mijn driedeurs hatchback dus meer kilo's versjouwen dan die Franse mini MPV (of hoe dat ook heet tegenwoordig). Allebei een 1.6 16V trouwens, qua pk's en Nm's ontloopt het elkaar niet zoveel. De Modus heeft ook nog eens grotere remschijven, terwijl de Ibiza dan weer veel straffer remt. Zou het dan puur het eigen gewicht zijn dat 'm de das omdoet?

Leon in z'n SEAT zei:
s velthuis zei:
sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen. Tot voor kort mocht je minder met B en meer met E dan nu. Een BE combi mag je met de huidige E niet meer besturen bijvoorbeeld, terwijl je dankzij de versoepeling van B nu alleen nog maar naar het maximum te trekken gewicht en het maximaal toegestaan treingewicht hoeft te kijken. Uitgerekend de Franse auto's komen daar heel goed mee weg omdat die vaak veel meer mogen trekken dan ze zelf wegen. Onvoorstelbaar, maar goed. Zoals gezegd, vwb aanhangers is de wet op meer gebieden onnavolgbaar. Ik was van plan om E te gaan halen, maar ik begin er niet meer aan. Vind het de moeite van de investering niet meer waard.

Niet altijd hoor: De Modus van m'n ouders weegt leeg 1145 kg, dan mag er 515 kg lading in en nog 900 kg geremd achter. Mijn Ibiza weegt 1044 kg, daar mag ik nog 520 kg bij in leggen en geremd mag er 1000 kg achter. Linksom of rechtsom mag mijn driedeurs hatchback dus meer kilo's versjouwen dan die Franse mini MPV (of hoe dat ook heet tegenwoordig). Allebei een 1.6 16V trouwens, qua pk's en Nm's ontloopt het elkaar niet zoveel. De Modus heeft ook nog eens grotere remschijven, terwijl de Ibiza dan weer veel straffer remt. Zou het dan puur het eigen gewicht zijn dat 'm de das omdoet?

Mijn opmerking is inderdaad wat generaliserend. Over het algemeen hebben Franse auto's grote trekgewichten. Idem voor veel Dacia's trouwens. De motor is doorgaans niet dé bottleneck voor wat er getrokken mag worden. Er zijn zo veel variabelen, capaciteit koelsysteem, overhang, wielbasis, massaverdeling, remsysteem... Een Ibiza mag bijvoorbeeld 100 kg meer trekken dan een technisch verder identieke Fabia, 1000 om 900 kg. Terwijl 900 een heel lastige grens is, veel geremde aanhangers zitten op een ton.

Nog even over die trekgewichten. Ik heb er zelf ook nooit veel van begrepen.
Mijn Mégane II RS 2.0T mocht veel minder trekken dan een Mégane II 2.0-16v (140pk).
Je zou toch zeggen dat meer vermogen, veel grotere remmen, e.d. een verschil zouden maken. Niet dus. :)

Goed, on topic, want er is weer een kleine update. :)
Vandaag is de auto 7 maanden in bezit en toevallig staan de teller sinds vanmiddag over de:

Lig nog altijd een beetje voor op schema en dat gaat de komende tijd ook niet minder worden.

Verder gedaan wat ik gepland had, namelijk de zomersloffen eronder gooien.
Links before, rechts after:

En voor de mede detaiïsten onder ons, wat klopt hier niet...

Dus jawel, nog even bij alle wielen goed gedaan: :)

En het verschil eenmaal thuis. Het ziet er gewoon weer lekkerder uit. Minder 12 in dozijn. ;)

Ander nieuws?
Genève was ondanks de korte duur dat ik er was gaaf. Interessante mensen gesproken, de nieuwe Twingo is erg gaaf en daarnaast nog een mini-meet met forumlid Bart81. (y)
Daarna twee dagen cursus gehad, en dus stapelt het werk zich gewoon op. :)

Verder wordt maandag gestart door de aannemer met het verbouwen van de zolder. Een vliering en dakraam komen er in.
Gezien de zolder 4,5m hoog is tot de nok gaat dat mooi wat bergruimte opleveren.

Een teaser van de trouwauto volgt nog want ik heb nog geen goede gok langs zien komen. :T

Goed weekend allen ;)

Terug
Bovenaan