Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Audi A4tdi zei:S4 van Ketel?![]()
Focus-Seagrey zei:Ook al zie je de Megane veel rijden, jij hebt er wel een hele mooie van gemaakt Adinsx!
Wit is toch 1 van de mooiere kleuren op de Estate, samen met een felblauwe kleur.
Focus-Seagrey zei:Wat me wel op/tegenvalt is het (in mijn ogen) toch best wel hoge verbruik...
Gebruik je de Estate op dezelfde manier als de RS die je hiervoor had of... rij je ietwat rustig.
Ik vind 1 op 11.7 bij 130 met een auto die 14% bijtelling heeft (toch?) best wel hoog.
Focus-Seagrey zei:Wel balen van de trekhaak perikelen, ik denk dat heel veel mensen het 7/13 polige verhaal kunnen beamen... je kiest altijd voor de verkeerde!
Wel slordig (van de dealer) dat de doos zo gemonteerd is dat het kapje niet ver genoeg open kan.
Je zou de stekkerdoos ook nog 180 graden draaien zodat hij naar beneden opent i.p.v. naar boven?
Veel rijplezier en succes (of sterkte?) met de bruiloft![]()
Moderator
adinsx zei:Dakloos, V8 en een combinatie van luxe en sportiviteit. Meer verklap ik niet.![]()
Haha herkenbaar. Soortgelijk probleem had ik eens met het leenbakkie van de bouwmarkt. Meestal leen ik de aanhanger van mijn voormalige buurjongen, die heeft zo'n geremde enkelasser die qua maten en gewichten prima bij de Ibiza past. Die keer dus besloten om maar zo'n kar van de Gamma te proberen, had daar immers ook een lading laminaat gekocht (dus aanhanger eerste uren gratis). Thuis al even een snel rekensommetje gemaakt, zou qua kilo's net moeten kunnen (1000 kg geremd). Afijn: laminaat door de winkel gezeuld, afgerekend, hele spul naar buiten. Had ik de helft er in liggen, zie ik in eens de half verweerde sticker in de aanhanger. Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen. Oeps. Terwijl ik zelfs nog even de verlichting heb gecheckt voor vertrek. Dubbel oeps. Dus ik denk, gauw nog even de goede plaat er achter voor de terugweg. Blijkt het kenteken van mijn voorganger er ook nog achterop te zitten. Die dus maar netjes ingeleverd bij de Gamma, ik was echter niet de eerste die dit meemaakte. De grote stapel witte platen achter de balie sprak boekdelenadinsx zei:Daarna even aanhanger bij schoonpa opgehaald en daar was het eerste probleem: Ik heb nog geen verloop van 13-polig Jäger, maar normale 7-polig.
Gelukkig had schoonpa die wel.
Probleem twee: De stekkerdoos zit te krap onder de achterbumper. Het klepje kan dus niet helemaal lekker los om het toch wat grote verloopstuk makkelijk te bevestigen. Dus het plaatje waar de stekkerdoos aan zit maar even losgesleuteld en verschoven. Tweede voordeel, hij zit nog wat meer verborgen nu.
Probleem drie: Voor de breekkabel ontbreekt een ring o.i.d. Dus maar gewoon om de haak gelegd. (Vandaag maar even 'iets' bestellen zodat het wel fatsoenlijk vast kan.)
Vervolgens op pad, wat spullen opgehaald en zo'n kilometer voor we thuis zijn zegt schoonpa: "Heb je eigenlijk je nummerbord wel achterop de aanhanger geklikt"
Ehh... (0)
Het had een duur dagje kunnen worden :T
Sanoma zei:Huidige velgen staan 'm ook helemaal niet verkeerd!
Mooi dat qua trouwerij alles geregeld is! (heb je mooi vlot gedaan) Wij moeten nog wel heel wat
Verklap alleen nog even de kleur van je trouwauto :T
Wouter82 zei:adinsx zei:Dakloos, V8 en een combinatie van luxe en sportiviteit. Meer verklap ik niet.![]()
Amerikaans, tweezitter, onlangs de zevende generatie geïntroduceerd?![]()
Leon in z'n SEAT zei:Haha herkenbaar. Soortgelijk probleem had ik eens met het leenbakkie van de bouwmarkt. Meestal leen ik de aanhanger van mijn voormalige buurjongen, die heeft zo'n geremde enkelasser die qua maten en gewichten prima bij de Ibiza past. Die keer dus besloten om maar zo'n kar van de Gamma te proberen, had daar immers ook een lading laminaat gekocht (dus aanhanger eerste uren gratis). Thuis al even een snel rekensommetje gemaakt, zou qua kilo's net moeten kunnen (1000 kg geremd). Afijn: laminaat door de winkel gezeuld, afgerekend, hele spul naar buiten. Had ik de helft er in liggen, zie ik in eens de half verweerde sticker in de aanhanger. Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen. Oeps. Terwijl ik zelfs nog even de verlichting heb gecheckt voor vertrek. Dubbel oeps. Dus ik denk, gauw nog even de goede plaat er achter voor de terugweg. Blijkt het kenteken van mijn voorganger er ook nog achterop te zitten. Die dus maar netjes ingeleverd bij de Gamma, ik was echter niet de eerste die dit meemaakte. De grote stapel witte platen achter de balie sprak boekdelenadinsx zei:Daarna even aanhanger bij schoonpa opgehaald en daar was het eerste probleem: Ik heb nog geen verloop van 13-polig Jäger, maar normale 7-polig.
Gelukkig had schoonpa die wel.
Probleem twee: De stekkerdoos zit te krap onder de achterbumper. Het klepje kan dus niet helemaal lekker los om het toch wat grote verloopstuk makkelijk te bevestigen. Dus het plaatje waar de stekkerdoos aan zit maar even losgesleuteld en verschoven. Tweede voordeel, hij zit nog wat meer verborgen nu.
Probleem drie: Voor de breekkabel ontbreekt een ring o.i.d. Dus maar gewoon om de haak gelegd. (Vandaag maar even 'iets' bestellen zodat het wel fatsoenlijk vast kan.)
Vervolgens op pad, wat spullen opgehaald en zo'n kilometer voor we thuis zijn zegt schoonpa: "Heb je eigenlijk je nummerbord wel achterop de aanhanger geklikt"
Ehh... (0)
Het had een duur dagje kunnen worden :TTrouwens, er zijn wel systemen in de handel om de remkabel/hulpkoppeling aan je afneembare trekhaak te koppelen op een legale manier. Stelt niet zoveel voor.
Leon in z'n SEAT zei:Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen.
adinsx zei:Er zijn inderdaad van dit soort klemmen op de markt:
![]()
Wellicht dat dat wat is, maar ik zal eens in het Mégane III topic gaan kijken wat anderen doen. Nu past de afneembare haak namelijk mooi in een vakje onder de mat. Met zo'n klem er aan niet.
Vanuit de verhuurder absoluut een logische keus, heb je helemaal gelijk in. Het kwam mij alleen niet zo goed uit in dit geval. De ellende was ook dat de gehuurde aanhanger praktisch hetzelfde is als de kar die ik normaliter leen. Vandaar ook dat ik uitging van 1000 kg totaalgewicht, da's immers de grens van wat mijn auto mag trekken. Die aanhanger zelf mag technisch volgens mij wel tot 1200 of 1500 kg. Mits niet teruggekeurd. Echter aangezien terugkeuren niet meer of minder is dan de cijfertjes aanpassen leek het mij in dit geval niet onverantwoord om toch de weg op te gaan. Ik weet het, het mag niet en een eventuele bekeuring had ik ook nooit recht kunnen kletsen. Met een ongeremd bakkie had ik het ook niet gedaan.s velthuis zei:Leon in z'n SEAT zei:Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen.
Daarom is hij terug gekeurd. Een E-rijbewijs verandert daar helaas niets aan. Tot 750kg mag het kenteken van het trekkende voertuig gebruikt worden, daarboven moet hij een eigen kenteken hebben. En da's voor de Gamma (en tal van aanhangerverhuurbedrijven) niet handig.
Leon in z'n SEAT zei:Vanuit de verhuurder absoluut een logische keus, heb je helemaal gelijk in. Het kwam mij alleen niet zo goed uit in dit geval. De ellende was ook dat de gehuurde aanhanger praktisch hetzelfde is als de kar die ik normaliter leen. Vandaar ook dat ik uitging van 1000 kg totaalgewicht, da's immers de grens van wat mijn auto mag trekken. Die aanhanger zelf mag technisch volgens mij wel tot 1200 of 1500 kg. Mits niet teruggekeurd. Echter aangezien terugkeuren niet meer of minder is dan de cijfertjes aanpassen leek het mij in dit geval niet onverantwoord om toch de weg op te gaan. Ik weet het, het mag niet en een eventuele bekeuring had ik ook nooit recht kunnen kletsen. Met een ongeremd bakkie had ik het ook niet gedaan.s velthuis zei:Leon in z'n SEAT zei:Blijkt dat kreng teruggekeurd te zijn naar 750 kg. Dan houd je dus zo'n 400 kg laadvermogen over in plaats van de ca. 700 waar ik op gerekend had. Nou ja, toch maar doorgepakt, ik hoefde niet ver en technisch moet het gewoon kunnen. Ik heb het vereiste aanhangerrijbewijs ook wel, dus karren met die hap. Sta ik voor de deur met het hele spul, zie ik de witte kentekenplaat nog in de kofferbak liggen.
Daarom is hij terug gekeurd. Een E-rijbewijs verandert daar helaas niets aan. Tot 750kg mag het kenteken van het trekkende voertuig gebruikt worden, daarboven moet hij een eigen kenteken hebben. En da's voor de Gamma (en tal van aanhangerverhuurbedrijven) niet handig.

adinsx zei:Haha, heerlijk. Hier ook inderdaad de verlichting nog gecontroleerd, maar er totaal niet op gelet.
Er zijn inderdaad van dit soort klemmen op de markt:
![]()
Wellicht dat dat wat is, maar ik zal eens in het Mégane III topic gaan kijken wat anderen doen. Nu past de afneembare haak namelijk mooi in een vakje onder de mat. Met zo'n klem er aan niet.
Moderator
adinsx zei:Wouter82 zei:adinsx zei:Dakloos, V8 en een combinatie van luxe en sportiviteit. Meer verklap ik niet.![]()
Amerikaans, tweezitter, onlangs de zevende generatie geïntroduceerd?![]()
Niet echt een cabrio hè... Dus nee![]()
Dat schiet inderdaad al mooi op!Haha, tja hier nog maar een zes tot zeven weken te gaan dus het werd wel tijd.
Trouwpak vorige week uitgezocht, schoenen en riem komen over drie weken.
Ringen hadden we al uitgezocht, die zijn gegraveerd en betaald en liggen in de kluis van de juwelier. Nieuw horloge eveneens opgehaald en al aan het dragen om 'soepel' te worden. Bloemen (boeket en corsage) ook besteld. De uitnodigingen zijn ook alweer even de deur uit.
Verder het draaiboek met de fotograaf doorgenomen, vriendin heeft afspraken met kapper, visagie e.d. ingepland.
Nee, het is een heel geregel wat dat betreft. nut smiley
De kleur van de auto? Een opvallende kleur die tevens een beetje de themakleur wordt.
De auto haal ik de middag ervoor op. De ochtend na 'de dag' breng ik hem terug omdat we doorreizen naar Schiphol.
RRL zei:pa bevestigt het toch wel op een degelijke manier.
adinsx zei:Ik moet ook nog eens in die regelgeving van B+E of alleen B duiken. Komende zomer moet de sleurhut erachter (terug gekeurd naar 1400kg als ik het goed heb) en volgens mij mag ik prima met alleen B rijden.

Enzo Ferrari zei:Beetje met de voet van het gas af dus!..![]()
Enzo Ferrari zei:Gaaf trouwens dat je al in de nieuwe 4C hebt gereden. Eén van de voordelen als je dicht op het vuur zit, en de goede contacten hebt. Wat zijn je verdere indrukken van de auto?
s velthuis zei:sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen.
s velthuis zei:sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen.
Hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je voor auto hebt en wat je daarmee wilt trekken. Met een beetje D-segmenter, MPV of midi-SUV kom je al gauw in de buurt van de 3500kg.
Enzo Ferrari zei:Bestwelsnel.nl dus!..
Klinkt behoorlijk spartaans allemaal, echt een auto à la Lotus Elise dus.
Alleen wat ik mij afvraag, waarom maakt het ontbreken van een stuurbekrachtiging de auto zo enorm gevoelig voor afwijkingen in het wegdek? Lijkt mij eerder met de ophanging te maken hebben, of zie ik dat verkeerd?
Niet altijd hoor: De Modus van m'n ouders weegt leeg 1145 kg, dan mag er 515 kg lading in en nog 900 kg geremd achter. Mijn Ibiza weegt 1044 kg, daar mag ik nog 520 kg bij in leggen en geremd mag er 1000 kg achter. Linksom of rechtsom mag mijn driedeurs hatchback dus meer kilo's versjouwen dan die Franse mini MPV (of hoe dat ook heet tegenwoordig). Allebei een 1.6 16V trouwens, qua pk's en Nm's ontloopt het elkaar niet zoveel. De Modus heeft ook nog eens grotere remschijven, terwijl de Ibiza dan weer veel straffer remt. Zou het dan puur het eigen gewicht zijn dat 'm de das omdoet?s velthuis zei:sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen. Tot voor kort mocht je minder met B en meer met E dan nu. Een BE combi mag je met de huidige E niet meer besturen bijvoorbeeld, terwijl je dankzij de versoepeling van B nu alleen nog maar naar het maximum te trekken gewicht en het maximaal toegestaan treingewicht hoeft te kijken. Uitgerekend de Franse auto's komen daar heel goed mee weg omdat die vaak veel meer mogen trekken dan ze zelf wegen. Onvoorstelbaar, maar goed. Zoals gezegd, vwb aanhangers is de wet op meer gebieden onnavolgbaar. Ik was van plan om E te gaan halen, maar ik begin er niet meer San. Vind het de moeite van de investering niet meer waard.
Leon in z'n SEAT zei:s velthuis zei:sterker, met de nieuwe regels is het nauwelijks nog interessant om je E te halen. Tot voor kort mocht je minder met B en meer met E dan nu. Een BE combi mag je met de huidige E niet meer besturen bijvoorbeeld, terwijl je dankzij de versoepeling van B nu alleen nog maar naar het maximum te trekken gewicht en het maximaal toegestaan treingewicht hoeft te kijken. Uitgerekend de Franse auto's komen daar heel goed mee weg omdat die vaak veel meer mogen trekken dan ze zelf wegen. Onvoorstelbaar, maar goed. Zoals gezegd, vwb aanhangers is de wet op meer gebieden onnavolgbaar. Ik was van plan om E te gaan halen, maar ik begin er niet meer aan. Vind het de moeite van de investering niet meer waard.
Niet altijd hoor: De Modus van m'n ouders weegt leeg 1145 kg, dan mag er 515 kg lading in en nog 900 kg geremd achter. Mijn Ibiza weegt 1044 kg, daar mag ik nog 520 kg bij in leggen en geremd mag er 1000 kg achter. Linksom of rechtsom mag mijn driedeurs hatchback dus meer kilo's versjouwen dan die Franse mini MPV (of hoe dat ook heet tegenwoordig). Allebei een 1.6 16V trouwens, qua pk's en Nm's ontloopt het elkaar niet zoveel. De Modus heeft ook nog eens grotere remschijven, terwijl de Ibiza dan weer veel straffer remt. Zou het dan puur het eigen gewicht zijn dat 'm de das omdoet?