Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Klopt. Heb van de Mégane net een nieuwe offerte binnen met de 18" achteraf met inruil van 17" zomerbanden. Dan kan panoramadak namelijk wel als optie mee. (Mag niet i.c.m. 18"). Stelpost is wel wat duurder dan bij de huidige III want er is geen accessoirecheck-actie.
Mégane komt nu wel op 40.200 (37.200 fiscaal). De Leon 38.300 (35.300 fiscaal). Golf gaat er sowieso bovenuit komen zaterdag.
1900,- verschil in nadeel van de Mégane. Kortom, ik denk dat er wat moet gaan vervallen op de Mégane t.z.t., maar dat zien we vanzelf.

Helder Barri. Volgens mij werd het woord 'herwaardering' genoemd inderdaad.
Net overigens de offerte van Talisman en Mégane alvast doorgezet. Wellicht komt het ook bij jullie terecht komende week Barri ;)

Zo, stil hier hè :)

Even wat updaten dan maar. Afgelopen zaterdag stonden wat afspraken bij de VAG-dealer hier in de buurt.
Allereerst bij VW binnengelopen en meteen een Passat met sportonderstel en 17" meegekregen. Na daar een uurtje mee rond te hebben gestuurd (was de 1.6 diesel handgeschakeld overigens) tot de conclusie gekomen dat de auto straf gedempt is (prettig) en ook soepel geveerd. Beviel eigenlijk wel, met in het achterhoofd dat de 'sportief onderstel/stoelen'-eis minder van hard is bij een D-segmenter.
20953798_1401256453275788_5348185520880973847_n.jpg

In de showroom stond een (uni) witte Highline R. De kleur komt er niet lekker uit, maar qua interieur, afwerking en zakelijkheid scoort de Passat toch zeker punten. Opvallend ook dat bij VAG wel bij sportievere uitvoeringen een donkere hemelbekleding e.d. mogelijk is. Bij Renault komt dat niet of nauwelijks voor.
20882924_1401344129933687_6800650995215893369_n.jpg

Als het gaat om de looks, winnen de Fransen uiteraard. Zowel exterieur als interieur is wat meer beleving dan zakelijk qua vormgeving. Afwerking? Tja, de mantel der liefde is ergens nodig ;).

Het bezoek leverde uiteindelijk twee offertes op.
1) Een Passat Variant Highline R 1.4 TSI 150 DSG.
De 1.5 TSI is nog niet aangekondigd, DSG is nu nog gratis.
Belangrijkste opties: Parelmoerwit, 18", Sportonderstel (standaard), Rlin exterieur, verwarmde voorruit, Multifunctioneel stuurwiel en led verlichting plus als opties. Verder is al veel standaard en de prijs loopt al hard zat op. ;)

2) De Golf Variant Highline Business R heeft wel de 1.5 TSI 150, maar weer zonder DSG i.v.m. de kosten.
Ook parelmoer wit (komen de details beter uit) en verder: 18" Sebring, Adaptieve onderstelregeling, verwarmde voorruit, keyless, achteruitrijcamera, advance pakket (panoramadak, etc.), koplampverlichting led plus, Winterpakket en Dynaudio.
Fiscaal een dikke 38k en daarmee 2k duurder dan de Mégane GT205 Estate. Wel wat beter uitgerust, op het ontbreken van een automaat na.

Daarna nog bij Skoda geweest en een Superb Sportline samengesteld. Die kwam echter op nagenoeg de prijs van een Passat wat me enigszins verbaasde. Tot slot bij Seat de al ontvangen offerte nog wat laten aanpassen, en zo heb je dan zes offertes bij elkaar.
20882282_1401360833265350_34338335556431127_n.jpg

Vanmiddag op de mail gezet en een uurtje later gechecked of alles goed was aangekomen. Ja, maar nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Al met al, het is in beweging en voor nu even afwachten.
Al rondneuzend op Autotrack overigens nog niet uit de kleur van de verschillende modellen. Zelfs niet of het blauw van de Talisman wel dé kleur is.
Het is van latere zorg. Positief: Ik sta niet alleen in de 'strijd' want ook mijn voorgaand leidinggevende, inmiddels vestigingsdirecteur, wil Renault blijven rijden en heeft dat aangekaart.

Om met iets kleurrijks af te sluiten. Volgende week pikken we een metallic rode Italiaan op voor drie dagen.
Vier persoons, rúím voldoende vermogen (500+) en de looks zijn dik in orde. We hebben het over de ... ;)

Ja, die Italiaan heb ik al elders gezien, dus dat laat ik achterwege. Wel denk ik dat jij een andere kleur gaat kiezen als het Renault wordt. Niet omdat het blauw niet dé kleur zou zijn, maar omdat je een auto wilt rijden die niet 13 in een dozijn is qua uiterlijk en de meerderheid van de Renaults wordt toch wel in blauw of grijs uitgeleverd hier in de regio en ook in jouw regio zie ik voornamelijk blauw en grijs voorbijgevlogen komen.
Ik voorspel dat het Rouge Carmin of Beige Dune gaat worden :D

Grappig dat je nog zo positief bent over de Passat. Mijn vader rijdt een Business Edition R en ik vind hem eerlijk gezegd een beetje te zacht geveerd. Heel prettig voor lange afstanden en snelweg rijden, maar aangezien ik dat met die auto nauwelijks doe had ik hem liever wat steviger gehad. Verder wel een erg fijne auto, ik heb in de bijna twee jaar dat we hem hebben nog bijzonder weinig minpunten kunnen vinden.

Wat vond jij trouwens van het stuurgevoel van een Passat ten opzichte van de Talisman? Ik heb zelf het idee dat de Talisman wat zwaarder stuurt op hogere snelheid en wat lichter op lagere snelheid. Ik vond zelf de Passat op lagere snelheid prettiger, maar de Renault juist op hogere snelheid.

@velthuis
Bijna, ik mis nog een niet uit te spreken naam, maar twee letters keur ik ook goed :)

@Caspian
Licht eraan waar je je op in stelt. We zijn vanuit Doetinchem wel richting Posbank gegaan om daar lekker rond te sturen, maar wel in alle rust. De Passat is mooi stil wat dat betreft. Alleen die diesel maakt van zichzelf net wat meer geluid dan bijvoorbeeld de 1.5 dCi bij Renault.
Maar nee, het stuurde best prima maar wel met de instelling dat een D-segmenter minder sportief mag zijn. Ik zie mezelf er inderdaad nog niet mee hoeken of afritten op flink tempo nemen zoals ik nu doe.

De Talisman heb ik nog geen lange rit mee gemaakt. Staat op de agenda zodra D-segment mag. Ik heb wel voor de Intens gekozen zodat ook vierwielsturing standaard is. Dus meteen aardig compleet. Overigens, de stoelen in de Passat hebben meer net wat meer steun dan in een Talisman Intens. Maar ook dat is prima voor D-segment.

Het is inderdaad wel waar je je op instelt, maar zeker aangezien het een R-line is had ik iets meer verwacht. De vorige auto (Volvo V60) vond ik strakker op de weg liggen en sturen. Mijn moeder heeft een Polo R-line en die is juist best wel heel stevig, misschien dat dat ook wel wat verklaart. Ik vind zelf de stoelen van onze Passat duidelijk beter dan die van de Talisman, maar ik heb in een Zen gereden, niet in een Intens.

Ik hoop echt voor je dat een Renault uit mag kiezen, vooral de Talisman is echt een plaatje.
Je ziet ze ook een stuk minder dan de Passat, ja hij is minder lang op de markt maar toch is het nog steeds een vrij exclusieve auto voor m'n gevoel.
Wat een heerlijk luxeprobleem zeg!

Caspian zei:
Het is inderdaad wel waar je je op instelt, maar zeker aangezien het een R-line is had ik iets meer verwacht. De vorige auto (Volvo V60) vond ik strakker op de weg liggen en sturen. Mijn moeder heeft een Polo R-line en die is juist best wel heel stevig, misschien dat dat ook wel wat verklaart. Ik vind zelf de stoelen van onze Passat duidelijk beter dan die van de Talisman, maar ik heb in een Zen gereden, niet in een Intens.

17" of 18" maakt ook nog wel wat verschil. Op de winterset voelt alles minder hard aan dan nu op de zomerset.

@Tomolimo
Tja, afwachten is het wat besloten wordt.
Na die middag in de Passat was ik er best enthousiast over. Maar eenmaal wat talismannen bekeken en dat spreekt toch meer aan. Alleen de kleur is nog een dingetje.

Overigens kan het ook maar zo nog een C segment moeten worden. Niettemin, de voorpret blijft altijd leuk. (y)

Springbok zei:
Gaaf ding zo'n Passat R-Line!

Inderdaad en best veel is standaard. Dingen die de Talisman niet heeft of überhaupt niet op te krijgen is. Maar, onderling verschil is ook 4,5k grofweg.

Je mag samen met Velthuis door voor de koelkast ;)

PauseBreak zei:
Ik voorspel dat het Rouge Carmin of Beige Dune gaat worden :D

Beige Dune klinkt nu al saai. Rouge Carmin. Hmm... moet ik in het echt even zien. Het kan ook maar zo nog zwart worden :)
Bij de dealer hier om de hoek, waar we met de middagwandeling langsop lopen, stond deze zwarte buiten te schitteren:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/talisman-estate/35135430
0-MOR-757011154.jpg

Blauw is dan toch ook wat saai: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/talisman-estate/36053680
Voor wit is de auto te groot: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/talisman-estate/36588750

En wat de Passat betreft, het kleurenpallet is best wel saai... Wederhelft vind (weer) parelmoerwit niets overigens. Ze vind de auto daar ook tevens te groot voor. Kan ik in komen... Dus even Autotrack geraadpleegd.
Ik dacht, dat is mooi blauw!: https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/36063300
Lijkt op een wrap...

Zwart, nu de eerste keus van de wederhelft:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/36182046
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/36435232

Donker blauw, vergelijkbaar met Talisman kleur: https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/36501237

Er vallen nog genoeg pagina's te vullen in ieder geval. ;)

Vond ze die knal blauwe Passat niets? Dat is wel lekkere kleur zeg.

Ik vind een Talisman in het zwart niet zo, dan liever de donkerblauw. Het is allebei aan de saaie kant van het spectrum, dus dat argument hoeft niet mee te spelen.

De Passat ziet er wel erg lekker uit in het zwart! Daar zou ik dan weer liever de zwarte dan de donkerblauwe hebben ;)

Zo persoonlijk..

De Alfa heeft alleen de Q in de naam heren, de V van Verde wordt niet meer gebruikt. Gaat dus om de Giulia Quadrifoglio.

Passat noemen wij hier passé.... ook als R-line en met 18 inch blijft het een saaie auto. Een Talisman Estate in Carmin Rouge!!!

Een Passat in zwart kan prima als auto naar je laatste rustplaats: wat een lijkenbak (zoals ik alle stationcars in zwart niet mooi vind). Een Passat in Harvard Blue is nog wel te pruimen.

Ik vind de Talisman en Espace echt prachtig in Noir Amethyste, een soort Aubergine kleur
Jammer dat die kleur alleen op de Initiale Paris te krijgen is of is er met goede contacten bij de dealer wat anders te regelen?

Beige Dune klinkt nu al saai.

Dat klopt, maar wie kijkt nu naar de naam van een kleur? :) Het is wel een exclusieve kleur en het staat de auto goed. Er staat in Enschede een auto in die kleur. Zal eens kijken of ik er een keer een foto van kan maken voor je.

vertmaori zei:
Passat noemen wij hier passé.... ook als R-line en met 18 inch blijft het een saaie auto. Een Talisman Estate in Carmin Rouge!!!

Een Passat in zwart kan prima als auto naar je laatste rustplaats: wat een lijkenbak (zoals ik alle stationcars in zwart niet mooi vind). Een Passat in Harvard Blue is nog wel te pruimen.

Nee idd zijn een Volvo V40 en een Suzuki Canta veel sprekender en echte nekkendraaiers!

Collega van mij heeft een Talisman Initiale Estate in spierwit met zo'n lel van een open dak èn die mooie velgen. Enorm gaaf...! Beter dan al dat donkere wat ik voorbij zie komen.
Wit bij een grote auto kan inderdaad tricky zijn qua looks. M.i. kan alleen de Initiale het hebben. Blijft dan ook een chique verschijning.

vertmaori zei:

Ben niet helemaal thuis in de officiële benamingen maar heb nu tijdelijk een Passaai van de vorige generatie; daar klopt jouw verhaal 100%. Inderdaad dodelijk saai. Ik heb er nu zelfs 1 met 16' wieldoppen, dat verzin je toch niet:eek: Staat gewoon voor €40K aan auto op wieldoppen nota bene! (Overigens wel een hele fijne auto...dat dan weer wel!)

De huidige Passat daarentegen is imo echt een plaatje! Die blauwe bovenaan de pagina! (y)

Oogt zelfs nog beter dan die R-line, sowieso heb ik het niet zo op 'line' versies.
Ongeacht van welke fabrikant. Koop dan een echte //M, een echte GT, een echte R, een echte ST etc etc etc

ENTE zei:
Collega van mij heeft een Talisman Initiale Estate in spierwit met zo'n lel van een open dak èn die mooie velgen. Enorm gaaf...! Beter dan al dat donkere wat ik voorbij zie komen.
Wit bij een grote auto kan inderdaad tricky zijn qua looks. M.i. kan alleen de Initiale het hebben. Blijft dan ook een chique verschijning.

Een witte Intens mét panoramadak gevonden: https://www.tweedehands.nl/autos/renault/talisman/renault-talisman-estate-1-6-dci-356764411.html

Ja, dat is een mwa... Ik weet het niet.

Ongeacht van welke fabrikant. Koop dan een echte //M, een echte GT, een echte R, een echte ST etc etc etc

Tja, de huidige GTline kwam er ook omdat ie 20% bijtelling had ipv 25%. Waarna ik mezelf meen ik ook beloofde dat de volgende weer écht sportief zou worden. Kijk ik naar de shortlist dan is eigenlijk de enige die daaraan voldoet de Mégane IV Estate GT205. :)

De nieuwe Passat rijdt inderdaad erg goed. Zit strak in elkaar, maar het is en blijft emotieloos.
Ik duim voor de Talisman, en als het C-segment moet worden de Mégane. Als het allemaal niet loopt zoals bedacht, tja dan wordt het verwacht ik de Leon.

Ja, die 205GT....hahah, daar heb ik wel ervaring mee in een iets andere verpakking.:T
Leon is ook een prettige wagen. Jaartje geleden in een DSG diesel met chip tuning gereden. 260pk sprak men over. Man man man...Feestje!

Alleen het dash zou ik me aan ergeren als ik er dagelijks mijn kilometers in moest maken. Wel erg low budget look. Ook navi te klein.

VW is op zich best aardig. Maar dan wel in Highline mét R-line.
Helaas voeren ze hier de Comfortline met Executive-pakketje.:cry:

Dan de Talisman: ik vind dat je 'm weinig ziet. En als ik 'm zie (in estate) valt me elke keer weer op dat ik de Megane mooier vind. De Megane vind ik mooier in verhouding. En oogt sportiever. De Talisman is te "plat".
Dus als de uitzondering goedgekeurd wordt, zou ik gaan voor een wat dikkere Megane.

En hetzelfde geldt eigenlijk ook voor VAG: liever een klasse kleiner (Golf, Leon) met meer uitrusting.
Je hebt er maar twee, dus voorlopig redt je het daar nog wel mee.;)

Die donkerpaarse kleur op de talisman is echt geweldig! Je hebt hem ook op de espace. Maar die is volgens mij alleen leverbaar op de initiale. In lichte kleuren komt het design van de talisman niet lekker uit vind ik persoonlijk.

ENTE zei:

Ik zag onlangs een witte.
Neen, dat is echt niet de meest flatterende kleur voor de Talisman Estate.
De meeste zijn (schitterend) blauw... En dat staat ook best (op amethystzwart na).

Jij in een zwarte Passat Variant? Dat kan echt niet!

Atlantic Blue haalt 'm nog een beetje op. Het kleurenpallet van de Passat is sowieso om te huilen! 10 kleuren en er zit niet eens rood bij. Een Passat Variant vind ik best een mooie auto maar een Superb Combi vind ik er veel beter uitzien. Een Style Business in Velvet Red metallic of Lava Blue metallic met 17" Zeus velgen.

Een Talisman Estate Intens in Carmin Rouge.....prachtig!
363797968_3-renault-talisman-estate-dci-160-intens-edc-automaat.jpg

Ik hoop aankomende week meer te horen m.b.t. het beleid, dus dat blijft afwachten. De kleur blijft lastig. Vanmorgen kwam een witte Passat Variant Rline de wijk in rijden. Kijk, gaaf zei ik. Gadver zei de wederhelft :).
Nu moet ik zeggen, de achterkant valt dan toch tegen. Overigens wil ik er niet over nadenken want 1) De Passat wordt gewoon érg prijzig. En twee: Ik wil de Talisman dan wel Mégane :T

Maar eerst dinsdag de 510 trappelende paardjes in een mooi Italiaan de sporen geven om ze, na wat uitlaten op Circuit Assen op woensdag, donderdag alweer terug te moeten brengen.

Mooi rood is niet lelijk... ;)

21105726_1409687085766058_5860919722867136603_n.jpg

21078809_1409591872442246_2713929753162448545_n.jpg

Vanmorgen de Mégane achtergelaten in Lijnden en bovenstaand feestbeest meegenomen voor drie dagen. Op de handgeschakelde bak na (ruzie mee omdat ie niet lekker inlegt), een speeltje waar je u tegen zegt. :cool: En dat is best even een paar uurtjes wennen aan elkaar met 510 pk en 600 Nm op de achterwielen.

Ontopic m.b.t. de opvolger:
Er zijn enkele berekeningen binnen bij de CFO, volgende week of week erop komt er uitsluitsel. Hij blijft nog even afwachten en 'pushen' wil ik hem ook niet. ;)

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Welkom in een echte auto.

:) Dank je. Overigens was het er ook wel weer tijd voor. Half 2015 de 4C vijf dagen mee gehad om door het Sauerland te sturen.
Dat was 1500 km genieten, maar ook spartaans. De Giulia is wat dat betreft comfortabel wanneer je wil, en héérlijk brutaal als het moet. ;)

Las gisteravond jouw topic overigens met de geweldige trip op Corsica. Het eiland staat genoteerd als 'moeten we ook eens heen'. Wat een geweldige foto's en ik kan helemaal begrijpen dat jouw Q zich daar ook meer dan prima thuis voelde. (y)

adinsx zei:
Welkom in een echte auto.

:) Dank je. Overigens was het er ook wel weer tijd voor. Half 2015 de 4C vijf dagen mee gehad om door het Sauerland te sturen.
Dat was 1500 km genieten, maar ook spartaans. De Giulia is wat dat betreft comfortabel wanneer je wil, en héérlijk brutaal als het moet. ;)

Las gisteravond jouw topic overigens met de geweldige trip op Corsica. Het eiland staat genoteerd als 'moeten we ook eens heen'. Wat een geweldige foto's en ik kan helemaal begrijpen dat jouw Q zich daar ook meer dan prima thuis voelde. (y)
Ja, de 4C voor alledag is niet echt optimaal. Daar doet de Giulia Q het een stuk beter. Heel veel plezier met de wagen de komende dagen! Ga je er nog mee naar Duitsland?
Corsica is mijn inziens een must-see. Geweldige eiland, maar bovenal een fantastische vakantieplek waar alles mogelijk is.

Ja, de 4C voor alledag is niet echt optimaal. Daar doet de Giulia Q het een stuk beter. Heel veel plezier met de wagen de komende dagen! Ga je er nog mee naar Duitsland?
Corsica is mijn inziens een must-see. Geweldige eiland, maar bovenal een fantastische vakantieplek waar alles mogelijk is.

Duitsland is hier om de hoek, dus daar kom ik nog wel verwacht ik. Eerst morgen naar circuit Assen welke we vanuit mijn werk van 9-12 ter beschikking hebben. ;) Niet om daar maar rondjes te knallen overigens, de Giulia speelt een rol in een video-projectje.

Mooie wagen idd maar ik zie er de 110.000 euro niet vanaf, naja die 510pk's zijn leuk...

Pfoh blijft een gaaf ding, valt mij op dat de 'normale' giulia's er ook steeds meer zijn, ook dan super mooi. Wat me ook opvalt hoe veel vw passats je ziet met die lelijke pijploze achterbumper, echt geen gezicht en dan ook nog eens in champagne kleur

Morgen verwacht ik / hoop ik ;)
Zal einde week (bijzonder drukke dagen deze week i.v.m. deadlines) even updaten. Van het Giulia avontuur, het 'tikkertje spelen' op de A2/A9, tot en met de shortlist en alles daar omheen qua afwegingen.

Zo, even wat tijd gevonden voor een korte update. Ik had liever een langere geplaatst, maar goed.
Edit: Ai, toch een lang verhaal geworden... ;)

In het kort: Ik heb nog geen 100% duidelijkheid...
Het bedrijf is nog bezig met een 'combi-deal' neer te leggen bij enkele leasemaatschappijen.
Dat wil zeggen, een Grand Scénic voor de vestigingsdirecteur. (ik had benoemd toch dat hij ook Renault wil blijven rijden?), en mijn wens(en).
Daar haal ik natuurlijk wel uit dat er serieus naar gekeken wordt en dus vul ik alvast in dat ik Renault kan blijven rijden. (y)

Nadeel, wordt het een Talisman Estate of Mégane Estate. Ik heb werkelijk geen idee, al ligt de wens voor een Talisman er wel.
De Mégane is natuurlijk qua bijtelling in het voordeel. Zo'n 30-45 euro netto per maand minder dan de Talisman. Daarnaast een stuk sportiever, maar ook minder ruim. Het thuisfront is verdeeld. Wederhelft (zonder details te kennen) -> Talisman.
Ik ben er nog niet uit eigenlijk. Stel: Het mag beide.

Goed. De afgelopen weken ook gebruikt voor de 'ultieme' samenstelling. Om met de makkelijkste te beginnen:
Mégane IV Estate GT205 in natuurlijk de prachtige blauwe kleur Bleu Iron
renault-megane-estate-rijtest-autorai-2016-003.jpg

Opties:
EAsy Life Pakket (parkeersensoren, achteruitrijcamera)
Rlink-2 (grote scherm) incl. Bose
Glazen schuif/kanteldak (panoramadak is niet meer mogelijk)
Elektrische handrem
Elektrisch verwarmde stoelen
Head-up-display
One-Touch folding

Accessoires:
Afneembare trekhaak
18" Magny Cours wielen (kan niet i.c.m. glazen schuifdak) + 18" zomerbanden met inruil 17" banden

Kortom, lekker afgeladen voor 40.900 (37.205 fiscaal). Vooral de 18" achteraf is natuurlijk fors duurder dan affabriek.
Mocht het te prijzig worden in het leasebedrag, dan kan het glazen schuifdak vervallen.

Dan door naar de Talisman Estate. Ik begon met de TCe150 (TCe200 is fors duurder) in een Intens uitvoering. De uitvoering onder de Initial Paris. Waarom die uitvoering? Dan is de Talisman goed uitgerust én heeft ie vierwielsturing.
De kleur: Bleu Cosmos
renault-talisman-estate-282163-800.jpg

Opties:
Easy Life pakket (parkeersensoren, elektrische achterklep, achteruitrijcamera)
Pack winter 'Intens' (stoelverwarming)
Rlink 2 (grote scherm) incl. Bose

Accessoires:
Wegklapbare trekhaak (kost maar liefst 1335,-)

Al met al, er zit op wat ik een must-have vind, maar ook niet meer dan dat. Maakt de auto totaal 42.103,- (fiscaal 39.685).

Maar... Enige tijd terug introduceerde Renault ook de Serie Signature Limousine. Een uitvoering boven de Intens met een aantal extra's standaard.
Bose, Rlink 2, stoelverwarming, parkeersensoren, achteruitrijcamera, zesvoudig verstelbare voorstoelen met massagefunctie, stoelverwarming en stoelventilatie. Lederen bekleding Gris Sable en specifieke 18" wielen.

01-renault-pb-talisman-en-serie-signature-1500x1065.jpg

Kortom, alle opties op een Intens zitten hier al in plus meer. En vooral die stoelventilatie vind ik aantrekkelijk. Ik plak (sportieve rijder hè :) ) in de zomer vaak al snel aan de stoel vast op lange ritten.
Maar... De 18" wielen vind ik dan weer minder mooi en daarnaast is de auto 2000,- duurder dan een Intens in de basis. In de leaseprijs maakt het waarschijnlijk echter niet zoveel, dus ook deze heb ik inmiddels als offerte ingediend.
Eveneens in Blue Cosmos, maar met de 19" wielen en de trekhaak. Verder geen extra opties.

Hoe zo'n Serie Signature er uit ziet? Ik heb deze witte veel bekeken om het interieur te zien:
https://www.terwolderenault.nl/renault/terwolde-occasions/renault/talisman%20estate/type/brandstof/173616

En de persfoto van Renault:
03-renault-pb-talisman-en-serie-signature-1278x1500.jpg

Mocht het dus de Talisman Estate worden, dan wordt het nog wat afwegen. Intens vs Serie Signature Limousine.
De Intens is wat goedkoper, maar er zit nog rek in de bijtelling, dus wellicht krijgt die toch nog het panoramadak. Bij de SSL zit ik wel aan de max van 42k fiscaal waar ik op wil houden. Samen met de 145,- eigen bijdrage wordt het dan prijzig genoeg. ;)

Al met al, het blijft natuurlijk afwachten op het 'akkoord', maar mocht dat komen dan heb ik al het nodige detailuitzoekwerk gedaan.
Blijft Bleu Cosmos de te kiezen kleur? Geen idee. Zwart sowieso niet, het aangedragen rood ook zeker niet. Ik kwam deze video tegen en daarin staat Bleu Cosmos i.c.m. de 19" wielen echt geweldig:
https://www.youtube.com/watch?v=eCAJ2TvS8FU

Zo, genoeg over de opvolger. Met betrekking tot het huidige wagenpark:
Mégane draait zijn kilometers en staat op 126.600, de Clio tikt vandaag na ruim 3,5 jaar eindelijk de 25.000 km aan. :)

Nog even de Giulia tot slot. In drie dagen heerlijk veel lol gehad. Na het verstoken van 110 L benzine was ie weer terug bij de importeur.
Het hart:
dcd0d16b5da23befebdf36e21fd48e264625b341b6c4b807.jpg

mFIGdd7.jpg

dc51dcb3189f658166e86ce67e1a5718cc43a636974eed61.jpg

En met 510 pk / 600 Nm op de achterwielen was het natuurlijk oppassen in de regen. Zeker in de Race-modus waarbij alle elektronica uit staat. Toch veelal daarin gereden i.v.m. het motor/uitlaatgeluid, straffere demping en natuurlijk de speelsheid. En het resultaat, en dan van metname die ochtend op Assen:
https://www.youtube.com/watch?v=RtLj_Gvwlyg

Goed. Tot zover. Op naar het 'ja-woord' op de nieuwe opvolger zal ik maar zeggen. En wie mee wil denken, nog een pitch wil houden voor het kiezen van een kleur. Kom maar op ;). Voor je het weet is de 'zoektocht' voorbij en wordt het weer stiller hier.

Wat veel geld voor een C-segmenter zeg.
Lastige keus als ze zo dicht bij elkaar liggen. Aan de andere kant: waarom zou je een grote sloep als een Talisman willen? Zeker als 'ie qua bijtelling ook nog eens duurder is. Ik zou uit deze twee de Mégane kiezen (maar dan met een tammer motor). En je vrouw heeft zelf een auto toch? Haar mening is dus niet echt van belang :).

Jouw berichten zijn overigens niet lekker leesbaar op een smartphone. Te grote foto's wellicht?

Beide mooie auto's, maar vind een Talisman wel duidelijk meer auto uitstralen. Daarnaast zie je hem minder. Voor paar tientjes netto zou ik het wel weten.

Terug
Bovenaan