Het verhaal over de range verkleinen om zo dichter bij EV te komen heb ik nog nooit gehoord, en ik betwijfel het ook wel. Het heeft m.i. veel meer te maken met gewicht en daarmee uitstoot. De Clio III kreeg als Eco2 ook aanpassingen, van langere versnellingen, maar ook een kleinere brandstoftank meen ik.
Eens overigens dag 47 liter (Talisman) of 50 liter (Mégane GT, normale uitvoeringen echter ook 47 liter) niet echt overbemeten is. Heb nu 55-58 liter tank?
A3-White zei:
Zie net dit; Megane 165pk diesel in GT Trim
https://m.youtube.com/watch?v=O7qM3jCMlDA
Klopt, hij is ook als diesel leverbaar. Maar met 30k/jaar mag ik (gelukkig) benzine rijden. Dat scheelt onderaan de streep namelijk ook nog wel wat.
KadettRT zei:
Denk dat beide geen staf zijn te bezitten ook al zou ik zelf niet snel meer een auto kiezen met (sport)stoelen uit 1 geheel zoals in de Megane GT, liever comfort met stoelverwarming (en ventilatie) zoals in de Talisman
De sportstoelen in de Mégane GT lijken erg op de Recaro's in de ex RS R26.
Wat dat betreft zitten de sportstoelen in de huidige Mégane best prima, maar niet voor hele lange afstanden. Dan ga ik toch vaak verzitten.
Daarnaast blijven ze op schouderhoogte vrij smal en dat past niet helemaal lekker. (iets met járen zwemmen en volleybal)
De Mégane krijgt uiteraard wel stoelverwarming. Het was een optie die op de huidige bijna was vervallen, maar ik zou het niet snel meer willen missen.
Aan de andere kant, de Talisman, en zeker als Serie Signature, heeft ook stoelventilatie en de stoelen zijn comfortabeler.
De rode lijn blijft: Ruimte / zakelijk / comfort versus een sportieve station met dezelfde ruimte als de huidige
s velthuis zei:
Kortom, ik zou de goedkoopste nemen waar je genoeg ruimte aan hebt. De hut sleuren ze allemaal wel
Tja, wat is genoeg ruimte. De kinderwagen hoeft niet meer mee, maar de kids zitten wel in (vrij grote) kinderstoelen met de benen (nog) vooruit.
De nieuwe leaser moet vier jaar mee, dus tot de oudste 7 is, de jongste 5. Meer ruimte is lekker, maar wat betekent dat onderaan de streep financieel, en daarnaast, laat ik sportiviteit dan echt los? Misschien moet het bedrijf morgen maar de knoop voor me doorhakken
KadettRT zei:
Statement, tis net hoe je het wilt zien. Denk dat gross van alle mensen in 99% van de gevallen zou afkunnen met de ruimte van een Aygo, maar kan mij de extra ruimte achter de bestuurder wel voorstellen als je zelf als bestuurder zijnde al lang(er) bent en er achter je een kleine tegen de stoel zit te trappen op zijn/haar zitverhoger of kinderstoel. Ik ben 1.77 en de ruimte achter bij hield net aan over voor een 3 jarige in haar stoeltje.
Bijkomend voordeel van een grotere station, kan je makkelijk de buggy tussen de voorstoelen en achterbank kwijt en heb je wat meer ruimte (over) in de kofferbak
Met 1,76 verschillen we qua lengte niets. En met de kinderstoel in de hand heb ik gepast in de Mégane IV, dat maakt mekaar t.o.v. de III ook niet bar veel. Let wel, het kan net. Ook nu denk ik soms wel eens 'meer ruimte zou prettig zijn'. Dat is ook vooral de motivatie voor de Talisman. Ruimte, luxe en de looks. Het is gewoon een lel van een auto en in een dikke uitvoering niet te missen.
Dat staat sowieso vast, ik wil een auto waar ik naar omkijk als ik hem geparkeerd heb. Ook na een paar jaar nog. Met de huidige III komt dat nog geregeld voor.
Afwachten maar. Morgen of uiterlijk deze week moet het duidelijk zijn.