voiture zei:
Wat veel geld voor een C-segmenter zeg.
Lastige keus als ze zo dicht bij elkaar liggen. Aan de andere kant: waarom zou je een grote sloep als een Talisman willen? Zeker als 'ie qua bijtelling ook nog eens duurder is. Ik zou uit deze twee de Mégane kiezen (maar dan met een tammer motor). En je vrouw heeft zelf een auto toch? Haar mening is dus niet echt van belang

.
Klopt, we hebben een prima Clio Estate voor de wederhelft. Waarom de Talisman?
Van de zijkant en achterkant mooier dan de Mégane. Het is een stuk meer auto, en met twee kids (1 en 3) en het hebben van een auto zo'n vijf jaar, is meer ruimte ook echt wel lekker.
Ja, het rijdt anders, en ja ik moet de sportiviteits-eis wat meer laten varen. Zeker de stoelen in een Mégane IV GT zijn subliem.
Kortom, beide auto's hebben zo hun plussen en minnen.
Beide Rlink 2, maar in de Talisman wel de joystick en knoppen bij de armsteun, bij de Mégane niet.
De Mégane heeft echter flippers bij het stuur voor het schakelen met de EDC, de Talisman weer niet.
En zo kan ik nog heel wat plussen en minnen noemen. Misschien hoop ik stiekem wel niet op het antwoord: "Beide auto's mogen, het is aan jou".
Jouw berichten zijn overigens niet lekker leesbaar op een smartphone. Te grote foto's wellicht?
Ja, ik merkte het zo straks ook. De foto's schalen prima, net als via de browser, maar de tekst loopt door. Handig... Opvragen van de desktopversie werkt wel

. Ik zal eens kijken of ik even wat 'schaaltags' in de [ img] kan zetten.
Springbok zei:
Beide mooie auto's, maar vind een Talisman wel duidelijk meer auto uitstralen. Daarnaast zie je hem minder. Voor paar tientjes netto zou ik het wel weten.
Inderdaad, niets dan eens

Toen ik dat Youtube-filmpje tegenkwam van de blauwe sloeg mijn gevoel van 'de Mégane moet het worden' weer totaal om naar 'wat een gave auto is de Talisman Estate toch zo'.
der Magistrat zei:
adinsx zei:
(...)
Goed. Tot zover. Op naar het 'ja-woord' op de nieuwe opvolger zal ik maar zeggen. En wie mee wil denken, nog een pitch wil houden voor het kiezen van een kleur. Kom maar op

. Voor je het weet is de 'zoektocht' voorbij en wordt het weer stiller hier.
Clio RS Trophy?
Station-eis gemist?
Of bedoelde je Clio RS Trophy voor de wederhelft
Bofkont zei:
Wat een wagen die QV, alles wat je daarna nog rijdt valt tegen
Oh man, echt hè. Wat dacht je hoe de 120 km huiswaarts waren toen ik de Q achterliet in Lijnden en in de Mégane stapte...
Drie keer checken of de stoel echt niet lager kan. Aanpassen m.b.t. inhalen. Ik heb heel wat dashcambeeld, maar niet alles is geschikt voor het www.
Vooruit deze dan, ter beeldvorming.
De oudste dochter is in ieder geval ook gek van auto's en dan vooral snelle auto's

https://www.youtube.com/watch?v=qr1hSbY5Qas
En een voorbeeldje van 'even invoegen'. Rond 120 besluit ik maar gas te gaan geven om me het invoegen wat makkelijker te maken.
https://www.youtube.com/watch?v=SnQUpU9H2zM