adinsx
Kilometervreter
ENTE zei:Stond heel toevallig net geparkeerd naast zo’n Tesla met de Talisman.
Manmanman wat kan zo’n Tesla dan snel laden hè ;-)
Tja, een Talisman van de facelift, mooi donker rood in Initiale uitvoering. Ik teken ervoor hoor. Helaas, die tijd is voorbij.
Gilletti zei:Laat allebei die dure elektrodingen staan en kies iets goedkopers waardoor je geen extra eigen bijdrage hebt. Houd hem desnoods ook buiten de bijtelling.
De Mégane staat er voor de privé ritten en dan houd je geld over om die R17 Découvrable een keer af te maken.:T
Buiten de bijtelling kan niet, want dan kiest vervoerscoördinatie de auto. Nehh, wil wel grip hebben op wat ik rij.
Iets kleins, de Mégane E-tech is al kleiner. Vooruit, een Clio zou ook nog kunnen, maar om daar nou een dagje mee uit te gaan?
De R17 Découvrable hebben pa en ik overigens járen terug al verkocht als onvoltooid project. Geen idee of diegene er nog verder mee is gegaan.
Nee, heel kort nog even:
-Leaseauto i.v.m. teveel zakelijke km's (vaste werklocatie = thuis dus elke km voor het werk is zakelijk)
-Mégane GT blijft, ook al zijn de maandlasten steviger dan de Clio. Stukje emotie, stukje praktisch bij keuze voor EV
-in de zomer gaat ie de caravan naar het buitenland sleuren, en ja die brandstofkosten (650,-) zijn ook voor eigen kop
-Er komt een EV, want een beetje leuke ICE kost nog meer.
-De thuislaad stroom wekken we 'gratis' (investering in zonnepanelen buiten beschouwing gelaten) op
En ja, ik reken misschien met wat oogkleppen op, want de voorpret van allerlei afwegingen en het zoekwerk naar 'de best passende leaser' blijft gewoon heel leuk.
Kortom: het is één groot luxeprobleem uiteindelijk. Het budget heeft grenzen, en die ligt bij die 520-550 netto bijtelling voor wat leuks.
Kristian2 zei:BMW iX1 ook nog bekeken?
Jep, ging naar 1060,- leasebedrag, dus hogere overschrijding én fiscaal al snel richting 55k+
Leuk gesmoeld, vlot (onder 8s), voorzien van belangrijkste opties (warmtepomp, ACC, stoelverwarming, kek kleurtje, sportief rijdend), zijn er maar weinig van waarbij je onder of net over de 50k zit.