Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

ENTE zei:
Stond heel toevallig net geparkeerd naast zo’n Tesla met de Talisman.
Manmanman wat kan zo’n Tesla dan snel laden hè ;-)

:):)

Tja, een Talisman van de facelift, mooi donker rood in Initiale uitvoering. Ik teken ervoor hoor. Helaas, die tijd is voorbij.

Gilletti zei:
Laat allebei die dure elektrodingen staan en kies iets goedkopers waardoor je geen extra eigen bijdrage hebt. Houd hem desnoods ook buiten de bijtelling.
De Mégane staat er voor de privé ritten en dan houd je geld over om die R17 Découvrable een keer af te maken. :D :T

Buiten de bijtelling kan niet, want dan kiest vervoerscoördinatie de auto. Nehh, wil wel grip hebben op wat ik rij.
Iets kleins, de Mégane E-tech is al kleiner. Vooruit, een Clio zou ook nog kunnen, maar om daar nou een dagje mee uit te gaan?
De R17 Découvrable hebben pa en ik overigens járen terug al verkocht als onvoltooid project. Geen idee of diegene er nog verder mee is gegaan.

Nee, heel kort nog even:
-Leaseauto i.v.m. teveel zakelijke km's (vaste werklocatie = thuis dus elke km voor het werk is zakelijk)
-Mégane GT blijft, ook al zijn de maandlasten steviger dan de Clio. Stukje emotie, stukje praktisch bij keuze voor EV
-in de zomer gaat ie de caravan naar het buitenland sleuren, en ja die brandstofkosten (650,-) zijn ook voor eigen kop
-Er komt een EV, want een beetje leuke ICE kost nog meer.
-De thuislaad stroom wekken we 'gratis' (investering in zonnepanelen buiten beschouwing gelaten) op

En ja, ik reken misschien met wat oogkleppen op, want de voorpret van allerlei afwegingen en het zoekwerk naar 'de best passende leaser' blijft gewoon heel leuk.
Kortom: het is één groot luxeprobleem uiteindelijk. Het budget heeft grenzen, en die ligt bij die 520-550 netto bijtelling voor wat leuks.

Kristian2 zei:
BMW iX1 ook nog bekeken?

Jep, ging naar 1060,- leasebedrag, dus hogere overschrijding én fiscaal al snel richting 55k+

Leuk gesmoeld, vlot (onder 8s), voorzien van belangrijkste opties (warmtepomp, ACC, stoelverwarming, kek kleurtje, sportief rijdend), zijn er maar weinig van waarbij je onder of net over de 50k zit.

Leuk gesmoeld, vlot (onder 8s), voorzien van belangrijkste opties (warmtepomp, ACC, stoelverwarming, kek kleurtje, sportief rijdend), zijn er maar weinig van waarbij je onder of net over de 50k zit.

€ 34.990

D1MwNKM.jpg

Hou je genoeg geld over in de zomer de caravan naar het buitenland sleuren, met die brandstofkosten (650,-) voor eigen kop.

MG-dinges
Vooruit, die heb ik nog niet samengesteld :). Zie wel geregeld wat langskomen bij je broer(tje?).

Wel net nog allerlei opties doorgenomen op ICE-gebied.
Mégane IV Estate RS-line TCe160 met bijna dezelfde uitrusting als huidige Mégane -> twee tientjes duurder dan de duurste E-tech.
Geen stroom 'verzilveren', wel incl. buitenlandpas.

Austral Hybrid 200 Techno (de 130 mag geen hut trekken) -> 325,- eigen bijdrage per maand o_O

Het is de brandstofindicatie die de boel opdrijft. Bij een EV 100,-, bij ICE al snel 180,-.
Zal zo nog even in de 'vreemde hoek' duiken.

De MG4 had ik ook al voorgesteld. Net zo'n goede aanbieding als de Model Y maar flink goedkoper en naar wat ik erover heb gelezen rijdt ie sportiever. Is i.t.t. de Megane een RWD en wel een ruim interieur. Helemaal geen gekke EV.

Ik ben een Tesla-fan, maar ook een enorme Renault liefhebber.
Heb er echt een aantal gehad en stuk voor stuk veel plezier aan beleefd… Safrane, Megane 2.0 dCi, Laguna 1.9 dCi en 2.0T, R9, R5 enz enz, en dan ook nog vanuit schoonvaders de Vel Satis 3.0 dCi, Laguna GT, Megane RS en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Echter na een proefrit in een Tesla Model 3 Long Range was ik op slag om. Daar moet Renault echt z’n best doen om er wat tegenover te zetten wat vergelijkbaar is…..
Nu zat ik vanavond op YouTube te surfen en kwam onderstaande post tegen. Ik zou hiermee willen zeggen, schrijf de Y niet af
Mustang vs Model Y

Kristian2 zei:
De MG4 had ik ook al voorgesteld. Net zo'n goede aanbieding als de Model Y maar flink goedkoper en naar wat ik erover heb gelezen rijdt ie sportiever. Is i.t.t. de Megane een RWD en wel een ruim interieur. Helemaal geen gekke EV.

Waar Tesla de VW onder de EV’s is, is de MG de Dacia onder de EV’s.. Brrr…

Kristian2 zei:

Ik schrik ervan hoe goedkoop. De 'dikste' (Luxury Long Range MG4 hoef je bijna niets op aan te vinken (geen idee wat er dan standaard is), maar dan zit ie binnen budget. Ruim zelfs. Heel vreemd, eigenlijk dermate vreemd dat ik denk: klopt dat wel.
Nu zit ik natuurlijk wel wat meer aan de techniek kant en ik herinner me een gesprek met een hoge man bij MG samen met een collega wat ging over de accutechniek. Die bleek toch wat achter te lopen. Althans, bij de ZS. Geen idee of de MG4 al gebruik maakt van een geconditioneerd pakket. Zal eens gaan zoeken. Het model valt qua looks tussen de Y en Mégane in overigens.

@Guus, ja ik herinner me heel wat Renaults bij je. Je hebt nu zelf de Long Range begrijp ik? Als ik de Y zo in het zwart op de video zie denk ik weer: Hmm, niet heel onaardig. Mits schoon.

adinsx zei:
Kristian2 zei:

Ik schrik ervan hoe goedkoop. De 'dikste' (Luxury Long Range MG4 hoef je bijna niets op aan te vinken (geen idee wat er dan standaard is), maar dan zit ie binnen budget. Ruim zelfs. Heel vreemd, eigenlijk dermate vreemd dat ik denk: klopt dat wel.
Nu zit ik natuurlijk wel wat meer aan de techniek kant en ik herinner me een gesprek met een hoge man bij MG samen met een collega wat ging over de accutechniek. Die bleek toch wat achter te lopen. Althans, bij de ZS. Geen idee of de MG4 al gebruik maakt van een geconditioneerd pakket. Zal eens gaan zoeken. Het model valt qua looks tussen de Y en Mégane in overigens.

@Guus, ja ik herinner me heel wat Renaults bij je. Je hebt nu zelf de Long Range begrijp ik? Als ik de Y zo in het zwart op de video zie denk ik weer: Hmm, niet heel onaardig. Mits schoon.

De MG4 zou de auto kunnen zijn die je met het verstand neemt. Misschien niet helemaal wat je wilt, maar binnen het budget.

Springbok zei:
Moet de MY wit of zwart zijn btw? Rood vind ik opzich ook wel lekker kleurtje.

De vrouw wil absoluut geen wit en schoot daarmee de Y af. Ik schoot na het gesprekje bij Tesla zwart af.
Rood oogt zeker mooi (blauw niet) maar is ontzettend kostbaar. Het bijzonder gave grijs uit Berlijn staat in de showroom in Duiven, maar is alleen vanuit Berlijn leverbaar, en die maken alleen de Performance/Long Range. Ging je morgen kijken?

De MG4 zou de auto kunnen zijn die je met het verstand neemt. Misschien niet helemaal wat je wilt, maar binnen het budget.

Eens, maar de huidige koos ik ook niet vanwege het verstand, want dan was het een van de zoveelste blauwe GT-lines TCe140 geworden. :)

Lastig hoor, snap best dat je dit even goed moet overleggen met jezelf.
Ik heb eigenlijk echt helemaal niks met zowel Renault als Tesla.
Zo wat ik zie en lees is een Tesla erg ruim ( te ruim/overbodig ruim? ) technisch gezien prima maar wat interieur betreft wel erg spartaans, ongezellig en kaal. De Megane heeft dat laatste veel beter voor elkaar en bij dat merk ligt ook je hart. Snap ook best dat mensen kiezen voor de Tesla, puur als vervoersmiddel, maar mijn God wat is dat ding ontzettend lelijk en uit proportie, je ogen doen er gewoon pijn van. No way dat jij straks met trots omkijkt zodra je dat gebruiksvoorwerp ergens neerzet hebt. Ik zou bij het houden van de huidige Megane trouwens gewoon voor iets goedkopers binnen budget gaan en niks extra's bijbetalen, nergens voor nodig 2 van die relatief grote en dure auto's. Heel veel succes met nemen van een beslissing, zien de foto's van de Renault tegen die tijd wel verschijnen (y)

adinsx zei:
Springbok zei:
Moet de MY wit of zwart zijn btw? Rood vind ik opzich ook wel lekker kleurtje.

De vrouw wil absoluut geen wit en schoot daarmee de Y af. Ik schoot na het gesprekje bij Tesla zwart af.
Rood oogt zeker mooi (blauw niet) maar is ontzettend kostbaar. Het bijzonder gave grijs uit Berlijn staat in de showroom in Duiven, maar is alleen vanuit Berlijn leverbaar, en die maken alleen de Performance/Long Range. Ging je morgen kijken?

Nee ik moet nog steeds keer kijken, nog geen tijd gehad. Misschien zaterdag even kijken. Anders komende week ergens denk ik. Het heeft niet zo’n haast bij mij.

Er is ook een grijs beschikbaar op de RWD, maar die heb ik nog niet in t echt gezien.

Blauw zou ik sowieso niet doen in jou geval met de blauwe GT ernaast.

Ah het was Kristian zie ik

Kristian2 zei:
Ik heb uit nieuwsgierigheid voor komende vrijdag een testrit gepland in een Model Y. Eens kijken of ik er zo enthousiast van wordt dat beide auto's eruit meteen uit gaan.

Als het meer een rationele keuze moet worden kun je ook voor de Renault Mégane E-TECH EV60 130pk Boost Charge Evolution ER met grootste actieradius of een instap Kia Niro EV 64.8kWh DynamicLine gaan. :)

vergelijk specs: https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/105384-105554/

adinsx zei:

Eens, maar de huidige koos ik ook niet vanwege het verstand, want dan was het een van de zoveelste blauwe GT-lines TCe140 geworden. :)

Ik denk ook niet dat het de MG gaat worden overigens. Wanneer moet de keuze gemaakt zijn?

Ik zou ook eens kijken naar hoeveel je thuis kan laden en aan de “zaak” kan verkopen tegen welk tarief, en heb je dan nog een overschot van de panelen?

A3 White zei:
Ik zou ook eens kijken naar hoeveel je thuis kan laden en aan de “zaak” kan verkopen tegen welk tarief, en heb je dan nog een overschot van de panelen?

Dit zonnige jaar 2000 kwh over, en die kan ik tegen contracttarief (vattenfall, 25% korting zit per 1-1 op 66 cent.) elke maand automatisch laten terugbetalen.

Vond nog een voordeeltje voor de Etech. Die kan 22 kwh openbaar laden, dus ook op de kantoren van de nieuwe werkgever (specs gecheckt). Y en vele anderen 11 kW. Maar... met volle bezetting van de palen wordt het anders.

Heb nog geen succes om een voorraadmodel of.productieplek geregeld te krijgen, en daarnaast vandaag weer wat Y's gespot. Stiekem knaagt het nog steeds :)

Ik heb het topic een beetje gevolgd, maar snap de enorme wispelturigheid niet zo. Waarom niet gewoon een beslissing maken? De Tesla en Renault zijn ook nog eens compleet verschillende modellen, dus zo moeilijk/nauw moet het niet zijn. Ik ben blij dat ik jouw partner/naaste niet ben, als ik deze 'twijfelkonterij' zo leeso_O. Zet het op een rijtje, in je hoofd en/of papier en kies. Zo moeilijk kan het niet zijn.
Het lijkt wel een soap zo, en wordt bijna tenenkrommend met plaatsvervangende schaamte...:eek:

Jan 7666490 zei:
Ik heb het topic een beetje gevolgd, maar snap de enorme wispelturigheid niet zo. Waarom niet gewoon een beslissing maken? De Tesla en Renault zijn ook nog eens compleet verschillende modellen, dus zo moeilijk/nauw moet het niet zijn. Ik ben blij dat ik jouw partner/naaste niet ben, als ik deze 'twijfelkonterij' zo leeso_O. Zet het op een rijtje, in je hoofd en/of papier en kies. Zo moeilijk kan het niet zijn.
Het lijkt wel een soap zo, en wordt bijna tenenkrommend met plaatsvervangende schaamte...:eek:

Je moet er elke dag mee rijden, je betaalt er maandelijks een flinke mep geld voor en auto's zijn je liefhebberij. Logisch dat zo'n keuze een oriëntatiefase vergt.

Iedereen beslist op zijn eigen manier. Leef, laat leven en besef dat er ook mensen met jou en je ongevraagde meningen moeten omgaan. Tenminste, ik hoop voor je dat die mensen er zijn.

Elco zei:
Jan 7666490 zei:

Je moet er elke dag mee rijden, je betaalt er maandelijks een flinke mep geld voor en auto's zijn je liefhebberij. Logisch dat zo'n keuze een oriëntatiefase vergt.

Iedereen beslist op zijn eigen manier. Leef, laat leven en besef dat er ook mensen met jou en je ongevraagde meningen moeten omgaan. Tenminste, ik hoop voor je dat die mensen er zijn.

Beslissingen maken is nou eenmaal onderdeel van het leven. Klein of groot, maar je moet ze nou eenmaal maken;).

Besef ook dat mensen 'door' moeten gaan.. Aan het eind blijft het 'maar' een auto, en moeten anderen ook over tot de orde van de dag;)

PS: je op de man spelen is nergens voor nodig:) Dit is een openbaar forum, dus als 'ongevraagde meningen; niet gewenst zijn zul je toch echt een ander medium moeten gebruiken.

Je zit hier op een autoforum met liefhebbers dus ik vind het niet zo gek. Herken het bij mezelf ook wel.

‘Maar, je bent er volgens mij bijna. Neem gewoon de Y. De betere EV en een zeer fijne auto die waarschijnlijk goed tot zijn recht komt ook als gezinsauto. Je gaat hem waarschijnlijk zo waarderen dat de good old Megane snel staat te verstoffen op de oprit. Nog een keer met de hut achter de Megane naar Kroatië en daarna mag ie op Matktplaats en koop je een leuk waardevast benzinespeeltje voor erbij. Zo gaat dit verhaaltje eindigen, ik weet het zeker!

Kristian2 zei:
Je zit hier op een autoforum met liefhebbers dus ik vind het niet zo gek. Herken het bij mezelf ook wel.
Hier sluit ik me aan. En als je het hier niet wil lezen klik je het gewoon maar weg Jan.

Jan 7666490 zei:
Dat jij het niet snapt of wilt snappen zegt meer over jou dan over de topicstarter. Ik snap heel goed dat het lastig is. Een van de beste elektrische auto's maar met een mindrr bijzonder uiterlijk en innerlijk of een mooie auto met mindere techniek.

Lieve hemel, we hebben nog kort hiervoor geconstateerd dat het hier een stuk gezelliger is dan op de frontpage en het was duidelijk de Goden verzoeken. Jan met een strontvervelende, kinderachtige reactie en in plaats van negeren of netjes antwoorden en erboven staan direct even infantiel en strontvervelend reageren. Stop er toch mee!

Ok, nu OT.

Kristian2 zei:

‘Maar, je bent er volgens mij bijna. Neem gewoon de Y. De betere EV en een zeer fijne auto die waarschijnlijk goed tot zijn recht komt ook als gezinsauto. Je gaat hem waarschijnlijk zo waarderen dat de good old Megane snel staat te verstoffen op de oprit. Nog een keer met de hut achter de Megane naar Kroatië en daarna mag ie op Matktplaats en koop je een leuk waardevast benzinespeeltje voor erbij. Zo gaat dit verhaaltje eindigen, ik weet het zeker!

Ik begrijp niet zo goed waarom jij zo makkelijk over het caravanrijden met een EV heen stapt? Veel meer dan 200 kilometers elektrisch met een caravan lijkt mij er niet inzitten? Nog onverlet dat laden met aangekoppelde caravan geen vanzelfsprekendheid is en hoe zit het met de laadinfrastructuur? Deze zomer op Corsica geweest en gereden in een PHEV-huurauto, waar ik geen kabel bij graag vreemd genoeg. Achteraf gezien heel logisch: heel de vakantie lang bij slechts twee supermarkten 2 laadpalen gezien. Ik moet er niet aan denken dat ik een elektrische auto had gekregen.

Ik zou dit anders verwachten want als ik het goed heb, heb jij ook een caravan? Of ben ik in de war met een andere forummer?

Edit: nog een toevoeging. Uiteindelijk heb ik het gevoel dat de keuze van TS ook in belangrijke mate beïnvloed zou kunnen worden door de leverbaarheid, Tesla is hier door beperkte configuratiemogelijkheden in het voordeel. Zou er enige kans zijn om beschikbare productieslots voor de Mégane E-Tech in beeld te krijgen waarvan je er evt. een over kan nemen.

Barri zei:
Kristian2 zei:
Hier sluit ik me aan. En als je het hier niet wil lezen klik je het gewoon maar weg Jan.

Ik heb nooit beweerd dat ik het niet wil lezen. Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt.

Als je met de sleurhut naar Kroatië wil dan zou ik geen EV willen daarvoor nee.
Tijd voor een poll: welke wordt het?
Megane, Model Y of wat anders? :D
Ik denk nog steeds de Megane.

@ClioRouge in het geval Adinsx voor de Tesla kiest dan is die laadinfra wel prima op orde hoor, al moet ik toegeven dat bij ongeveer de helft van de superchargers die ik heb gebruikt ik niet zo snel zou weten hoe je zonder de caravan af te koppelen zou kunnen laden. De andere helft had wél laders die hier op voorbereid waren; separate opladers aan de zijkanten van het terrein waar je makkelijk met een aangekoppelde caravan zou kunnen laden. Wat er met de range gebeurt zou ik niet durven zeggen maar ik denk dat zo'n 40% hoger verbruik niet onrealistisch is.

Rationeel gezien zou het denk ik de Model Y moeten worden. Maar ik heb het idee dat de aanschaf van een auto, of het nu bij Adinsx is of wie dan ook, niet (helemaal) een rationele keuze is. Zelfs niet als het slechts een leasebak betreft.

adinsx zei:
A3 White zei:

Dit zonnige jaar 2000 kwh over, en die kan ik tegen contracttarief (vattenfall, 25% korting zit per 1-1 op 66 cent.) elke maand automatisch laten terugbetalen.

Vond nog een voordeeltje voor de Etech. Die kan 22 kwh openbaar laden, dus ook op de kantoren van de nieuwe werkgever (specs gecheckt). Y en vele anderen 11 kW. Maar... met volle bezetting van de palen wordt het anders.

Heb nog geen succes om een voorraadmodel of.productieplek geregeld te krijgen, en daarnaast vandaag weer wat Y's gespot. Stiekem knaagt het nog steeds :)

Die 22 kW is opzich leuk, maar zou bij mij echt 0 impact hebben op de keuze. Ik zou er ook nooit extra voor betalen als het een optie was. Ik kan me geen moment herinneren waarbij ik graag 22 kw had gewild. Thuis laden we momenteel slechts 3.7 kw met 2 EV’s en dat gaat ook (maar eerlijk is dit dan wel minder ideaal).

Naar het buitenland met de caravan wordt inderdaad wel een dingetje met een EV. Zelf zou ik dan overwegen om over te gaan naar een vouwwagen. Zeker in warme oorden een prima kampeermiddel. Heb er goede ervaringen mee. En anders meer in de buurt op vakantie. Reken op een ruime 200 km met de caravan erachter voor de Model Y. Iets vaker stoppen dus dan met een benzineauto. Moet nu vaak ook na 300 km weer tanken. Laden duurt alleen wat langer en afkoppelen is vervelend. Maar goed. Je praat over 3 weken per jaar. Om daar nu een dure weinig spannende tweede gezinsauto voor te houden zou niet mijn keus zijn. Is voor iedereen ook verschillend.

Jan 7666490 zei:

Jan! Kijk, jouw misten we nog hier. Tja, keuzes. Je moet weten dat ik ontzettend van details hou. Ik hou niet van verrassingen en als er iets uit te zoeken is, of ervaringen te vragen dan doe ik dat. Hier, op tweakers of elders. Het is dat collega Elco me wees op de Y, en zo begon het balletje te rollen.

Vergeet niet dat ik al heel wat opties, van Niro tot EV6 heb afgeserveerd. Ik wil me, zoals gezegd niet blindstaren op 'mijn' merk.
Alles staat inmiddels op een rijtje, mede dankzij de tips hier. Mooi toch, als liefhebbers er zo over kunnen hebben.

Zoals Elco al aangeeft, het kost een klap geld. Een bewuste keuze (hey, daar is ie weer). Geen goedkope leaser, niet de clio houden. Die keuzes zijn allemaal al gemaakt, ook.al kosten die meer geld dan andere opties.
Nu nog de laatste stap. Gereden, vergeleken en nu komt het ook aan op gevoel.

Voorbeeldje: ik heb twee maanden verdiept in een nieuwe tv. Oled, led, etcetera. Het formaat, en dan nog: kan ie zo plat mogelijk. Na veel ervaringen kwam ie gister binnen. Niet binne het eerst gesteld budget, maar voor 2 ruggen nu wel de oled die het beste past bij alle wensen. Kan het ook sneller? Vast, maar ik niet. Althans niet met dit soort dingen. Het tv meubel en andere inrichting zocht de vrouw uit. Dan ben ik sneller: past het? Bestel maar.

Het lastige, de Y en Etech zijn enorm verschillende auto's. Ja, beide kom je mee van A naar B, maar het grote verschil qua formaat en sfeer maakt het lastig en dat zie je ook hier. De ene helft gaat voor de Y, de andere helft voor de Megane. Het beste gevoel heb ik bij de laatste dus daar ben ik nu mee aan de slag. Levertijd, productieslot, gewenste samenstelling, etcetera.

Het komt goed, binnen nu en enkele dagen. Scheelt je weer dit topic lezen ;)

Kristian2 zei:
Naar het buitenland met de caravan wordt inderdaad wel dingetje met een EV. Zelf zou ik dan overwegen om over te gaan naar een vouwwagen. Zeker in warme oorden een prima kampeermiddel. Heb er goede ervaringen mee. En anders meer in de buurt op vakantie. .

Ohnee, geen vouwwagen voor ons. Heerlijk die hut, ook onderweg om snel wat te pakken. En met een EV kan het zeker, maar neh, nog maar even niet. Die 650,- brandstof is ingecalculeerd inmiddels.

In de buurt op vakantie doen we in voor en najaar. Dan kan de Y handig zijn, maar... 1300,- voor de trekhaak. Daar kan ik heel wat benzine van tanken. Dus, lekker decadent met de GT de caravan op de camping in de Achterhoek komend voorjaar, en de leaser mee voor de ritten daar :T

Morgen bel ik met wat dealers voor de perfecte Etech, eens kijken of ik me 6 maanden wachttijd kan besparen.
(En anders toch een Y? :) )

Misschien ligt het aan mij, maarrrr...
Je hebt straks een nieuwe baan.
Je hebt straks een proeftijd van 2 maanden?
Je hebt een jaarcontract?
Krijg je niet eerst een voorloper toegewezen?
En na je proeftijd mag je misschien gaan bestellen?

Je werkt er nog niet eens, maar zit er wel al diep in bij de leasemaatschappij van je nieuwe werkgever.....

SSander zei:
Misschien ligt het aan mij, maarrrr...
Je hebt straks een nieuwe baan.
Je hebt straks een proeftijd van 2 maanden?
Je hebt een jaarcontract?
Krijg je niet eerst een voorloper toegewezen?
En na je proeftijd mag je misschien gaan bestellen?

Je werkt er nog niet eens, maar zit er wel al diep in bij de leasemaatschappij van je nieuwe werkgever.....

Geen zorgen, ze hebben vertrouwen in me. Vast contract, blij wie ze hebben binnengehaald. Dan krijg je dat soort mogelijkheden die elders wellicht anders zijn. Voorloper komt er zolang de te bestellen nog niet geleverd is.

Edit: het staat natuurlijk buiten kijf dat de auto niet het belangrijkste is om een vaste baan na 15 jaar en vier verschillende gave functies gedag te zeggen. Echter op dit forum draait het vooral om auto's uiteraard. Daarom gaat daar vooral de aandacht naar uit ;).

Maar mocht je je in de toekomst afvragen hoe die nieuwe APK regels zo goed zijn geworden passend bij de steeds slimmer en complexer wordende auto's icm Europese wetgeving en uitdagingen. ;)

Jan/Joop/Roder is gewoon weer op zoek naar een ban. Lekker negeren.

In Duitsland naar Zwarte Woud met EV op vakantie gegaan. Je moet maar net een camping vinden die je fijn vind en waar een laadpaal staat, al dan niet bezet. Sowieso vond ik daar ook de infrastructuur qua EV's niet echt top.

Is €1300,- voor die trekhaak dan zo veel?
Weinig is het niet, en het is ook nog wel belangrijk dat het er een beetje mooi onder zit (liefst electronisch intrekbaar). Maar af fabriek is het bij andere merken toch ook minstens €800-900,-?

‘t Zou voor mij geen showstopper zijn. Electrisch lijkt me heerlijk als trekauto.
En de laadtijd gebruik je als rusttijd.
Maar ik ga ook niet naar Kroatie met de hut.:)
(Maar zelfs dan zou ik het wél kiezen)

Rembrandt zei:
Weinig is het niet, en het is ook nog wel belangrijk dat het er een beetje mooi onder zit (liefst electronisch intrekbaar). Maar af fabriek is het bij andere merken toch ook minstens €800-900,-?

Klopt. Heel wat jaartjes geleden heb ik onder het werkpaardje hier in huis een trekhaak laten zetten. Was destijds al iets van €750 en dat was nog in de mats!

Maar belangrijker is; zou Adinsx dit jaar nog beslissen!?! :)
Nu al het spannendste topic van 2022…

Ik zou echt voor de Megane gaan, hoe goed een MY ook is de stoelen vind ik vele malen belangrijker dan de techniek. Ja leuk dat je snel van 0-100 gaat met de Megane is ook vlot zat en de stoelen moet je heel wat in zitten, iets wat voor mij persoonlijk een stuk zwaarder zal wegen.

ENTE zei:
Maar belangrijker is; zou Adinsx dit jaar nog beslissen!?! :)
Nu al het spannendste topic van 2022…

:) Er zijn wat offertes onderweg, maar dit jaar lukt niet meer denk ik. :)
Wel nog op kleurenjacht geweest voor de Mégane, deze rode Techno zonder gouden blades (dat is alleen bij de Iconic maar kan dan wel in de lakkleur), bij de huisdealer in Doesburg trok de aandacht

IY6v5P3.jpg

15oiCXe.jpg

Frits79 zei:
A3 White zei:
Van harte met de Renault!!
Volgens mij is er nog geen keuze gemaakt.

Ik heb het nog niet uitgesproken inderdaad, maar focus me nu wel op de Mégane omdat ik er van overtuigd ben dat de Mégane (voor mij) de beste keuze is. Hij geeft me de glimlach en trots zowel qua looks als gevoel in het interieur. De Tesla is wellicht technisch de beste keus / het beste aanbod en ik ben volgens mij nog nooit zo dichtbij de keuze voor een ander merk geweest. :T
Als ik mezelf de vraag stel: waar word ik nou écht blij van, moet ik toch concluderen dat iets minder ruimte, maar wel de looks de doorslag geven. En toch, dan loop ik langs een nieuwe zwarte Y hier in de wijk en slaat toch een stukje twijfel toe. o_O.

Nu nog de grootste uitdaging: levertijd. Nieuw zit het echt op 6 maanden of zelfs meer i.v.m. leveringsproblemen van de DC-lader in de auto.
Het hele Renault-netwerk is inmiddels nageplozen, maar alle auto's met Iconic als uitvoering staan gereserveerd voor klanten en wachten op de komst van een nieuwe showroomauto. De blauwe Iconic bij de vaste dealer is en blijft verkocht.

De keuze is dus nog niet gemaakt, want de rode is een Techno uitvoering en daarin zou ik dan moeten missen:
-Lederen bekleding + leder op dashboard
-Elektrisch verstelbare stoelen (met geheugenfunctie), en massagestand (zal ik niet gebruiken)
-HarmanKardon audio-upgrade heeft de rode Techno niet, op de Iconic standaard.

Advertentie: https://occasions.renaultkleine.nl/s362820433fc1b5310de13bee51c6f425/stock/2046/vehicles/6/details/32676818/renault-megane-e-tech-ev60-optimum-charge-techno-warmtepomp/

Het prijsverschil naar een Iconic naar wens (nieuw) is echter al snel 4 tot 5000 euro en dat tikt uiteraard mee in de eigen bijdrage / bijtelling.
Maar... wat trof ik vanmorgen aan? Juist, een blauwe Iconic van 2022 met de gewenste opties en lichtkleurige leer:
https://www.viabovag.nl/auto/renault-megane-e-tech-ev60-optimum-charge-iconic-augmented-vision-adv-driving-pack-warmtepomp-np-52140-k20zm0p

Inmiddels contact mee gehad, en ook zij gaan een offerte maken. Eens kijken of dat wat wordt.

Rembrandt zei:

‘t Zou voor mij geen showstopper zijn. Electrisch lijkt me heerlijk als trekauto.
En de laadtijd gebruik je als rusttijd.
Maar ik ga ook niet naar Kroatie met de hut.:)
(Maar zelfs dan zou ik het wél kiezen)

Oh, zeker niet enorm veel. Ik doelde meer op het wel of niet met trekhaak nemen. 1300,- kan ik veel benzine voor verstoken in de GT wanneer ik die gebruik om de hut ergens neer te zetten. Dat rekensommetje is vrij simpel te maken. Maar... inmiddels minder van toepassing nu de Y wat verder uit beeld verdwijnt.

Terug
Bovenaan