Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Die rode mist weinig relevants, staat mooi naast de blauwe Megane die je al hebt, staat bij je vaste dealer, is een klap goedkoper, heeft ook nog een iets gunstiger bijtellingsregime. Ik zou het wel weten!

De Iconic vind ik qua interieur echt een compleet andere auto; de lichte lederen bekleding ziet er een stuk smaakvoller en hoogwaardiger uit. Het grijze interieur van die rode vind ik ontzettend saai en doet afbreuk aan het exterieur. Gewoon bestellen zoals je hem hebben wilt, zeker als autoliefhebber zoals jij, gaat je dat op den duur vast tegenstaan. :cool:

Ik vind dat grijze stoffen interieur ook veel mooier. Zag het ook eens in het echt en vond het zeer smaakvol, want verder doet het interieur me niet zoveel. Zou hem zelfs liever met kleiner scherm hebben omdat het dan beter in verhouding is.

Dat lichtgrijze stoffen interieur bevalt mij juist ook wel, lekker retro op 1 of andere manier, lekker licht ook.
Opel doet het bij de nieuwe Astra ook, zelfde idee (y)

49_Opel_519406-760x1140.jpg

Ik heb op de huidige IV bewust geen leer (te glad / koud ondanks stoelverwarming) en geen alcantara genomen (te warm). Ja, dat bevalt, maar er zit ook al een vlekje in het in een stoel. Lekkend pakje taxi, en het is er niet uit te krijgen.

Resumé: Het gaat wat mij betreft om deze twee als ik niet al te lang wil wachten. Beide per half maart beschikbaar (iets met Duitse subsidie ;) )

Beide voorzien van:
220pk elektromotor, 60 kWh accupakket. 22 kw AC, 130 kW DC-laden
Warmtepomp, Led rondom, stoel en stuurverwarming,
Tigduizend ADAS-systemen waaronder ACC, 360* camera, sensoren rondom
Dimbare spiegels, binnenspiegel met camera-functie, privacyglass, Android Automotive, etc.

Kortom, beide echt wel aardig compleet maar toch ook verschillen:
1) https://occasions.renaultkleine.nl/sda33bd4b5fe84c61495e54e42b3fe227/stock/6379/vehicles/6/details/32676818/renault-megane-e-tech-ev60-optimum-charge-techno-warmtepomp/

Renault-Megane-E-Tech-EV60-Optimum-Charge-Techno-WARMTEPOMP-2.webp

Rode Techno EV60 220pk met een bak opties maar het ontbreekt t.o.v. nummer twee aan:
Lederen interieur, harman kardon, elektrisch verstelbare stoelen incl. massagefunctie
Maar... wel 4 tot 5k goedkoper in aanschaf, 3,5k in fiscale waarde
Wat meer sportief qua kleur, zwart met rood (wat lastig op de foto te zetten is) staat lekker.

Autoblog reed met een rode Techno (met stof dus):
[y]https://youtu.be/sCtgiGigYzk[/y]

Optie 2:
media.0113-1024w.jpg

https://www.viabovag.nl/auto/renault-megane-e-tech-ev60-optimum-charge-iconic-augmented-vision-adv-driving-pack-warmtepomp-np-52140-k20zm0p

Sowieso erg gave foto's, maar deze is een Iconic, het hoogste niveau en zit alles op en aan. Vooral een wat sjiekere verschijning naar mijn idee. En ja, die 'blades' in titanium zijn smaakgevoelig, ik vind ze op de blauwe gaaf. Als ik er later anders over denk wrap ik ze wel. :lol:

Autoweek reed met een blauwe Iconic:
[y]https://youtu.be/v5czj6iIwCA?t=69[/y]

Ik hoop morgen de offerte van de blauwe te krijgen en dan ga ik Athlon maar eens bellen. Zag vandaag dat een vorige week geconfigureerde Techno 30 euro duurder is geworden in leasebedrag...

Ik heb niks met dit soort tinten rood dus zou zeker voor blauw gaan, maar dan wel zonder dat goudgele element want dat slaat echt helemaal nergens op.
( het is natuurlijk geen Clio Williams waarbij een soortgelijke kleurstelling weer wel werkte! )

adinsx zei:
Ik heb op de huidige IV bewust geen leer (te glad / koud ondanks stoelverwarming)
Dat snap ik volkomen, en daarbij vind ik dat lichtgrijze ook nog eens leuk. Oogt toch net iets minder koud dan het harde zwart/wit van de Iconic. En zoals altijd zeg ik: Rood! :D

Maar ik heb het idee dat we hier heel veel kunnen zeggen, maar dat jij lekker je eigen afweging maakt. En zo moet het ook. Succes!

De blauwe is wat kitscherig, de rode vind ik heel strak en sportief. Echt een mooie en opvallende verschijning.

Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld maar nipt zou mijn voorkeur uitgaan naar de rode. Ik vind het interieur van dat exemplaar ook erg mooi. De donkerblauwe is vooral chique, maar de goudgele blade onderaan vind ik niet mooi, zou ik wel mooi hebben gevonden in dongergrijs, zwart of titanium-look denk ik. Het wordt hoe dan ook een fraai exemplaar!

We gaan zien wat het wordt, en uiteraard hak ik snel de knoop. Ik hoop deze week, want volgens mij moet na mijn 'die wil ik' nog autorisatie komen door het bedrijf. En dan moet de hele molen met een wallbox/paal ook nog gaan lopen. Schijnt enorme levertijden te hebben.

Verder ook nog Clio nieuws. Die wil ik komende weekend (als het eindelijk droog is) even goed wassen, uitstoffen en op de foto zetten. Het beoogde familielid is toch voor een EV als tweede auto gegaan en heeft dus bedankt voor de Clio. Zal me ook eens verdiepen in wat er zoal te koop staat en wat de vraagprijs dus gaat worden inclusief winterset, beurtje en verse APK. Als ie gaat, gaat ie uiteraard wel goed weg (y).

En zeg nou zelf, een geweldige B-segment station is het eigenlijk toch hè. Vandaag nog ingereden. Lekker pruttelende drie-cilinder, voldoende vermogen voor van alles in en om huis of lekker 100 cruisen op de snelweg. Luxe uitrustingniveau. Ik wist het wel... Nee echt, hij gaat echt weg. :]
2IGC4O1.jpg

Rood-blauw blijft trouwens écht een fijne combi met beide 'speciaal metaallak' van Renault (y)
2gpN9AU.jpg

En dan moet de hele molen met een wallbox/paal ook nog gaan lopen. Schijnt enorme levertijden te hebben.
Dat valt wel mee hoor. De meesten kunnen na 6 a 7 weken installeren.

@Magistrat: ik vind die blauwe juist saai, veel te donker van kleur!

Mijn keuze gaat ook voor de rode in dit geval. Al vind ik het lichte leren interieur wel heel mooi (maar misschien ook wat kwetsbaar).

Ik denk dat de afschrijving op de Clio erg mee gaat vallen - dat is dan weer positief.

Het wordt nooit saai hier, dat zie je wel weer :). En vooruit, ik maak het mezelf met mijn 'fetish voor detail' ook niet al te makkelijk. De vrouw zei wel: je komt steeds verder van huis qua fiscale waarde, maar goed. Het is jouw ding.

Einde middag nog even met de vrouw bij de huisdealer geweest voor de rode Etech. Interieur met stof, tja, het is geen leer, en ik mis wat bass qua audio, maar verder kan ik er wel prima mee leven. Nog steeds zit heel veel namelijk wél op de auto. Aanschafwaarde voor de leasemij met korting: 47.995,-

Inmiddels ook de offerte van de blauwe binnen. Athlon kan die inkopen voor 50.992. Een verschil van zeg 3000,-. Uitgesmeerd over 36 maanden zit dat op 83 in de maand. Dat tikt wel aan... Als ik het goed bereken komt het bovenop de eigen luxe bijdrage, en mag ik die uitsmeren over 60 maanden. Praten we alsnog over een verschil van 50,- bruto.

Lastig weer. Straks zat ik op Instagram nog wat rond te kijken en kwam ik ook een blauwe met gouden blades tegen.
En heel eerlijk, het deed me toch minder dan gedacht/gehoopt. :confused:
Dat rood staat hem stiekem erg goed, jammer dat er wellicht een gele kentekenplaat op moet straks :lol:

https://youtu.be/wL4fAlQHtRo

MCW 84 zei:
Mazda's Soul Red is nou eenmaal heel mooi. Ook bij Renault en Ford :T

Een Mazda zou ik zonder twijfel in die kleur bestellen inderdaad. Eigenlijk net als dat de huidige GT absoluut Iron Blue moest worden.

Even in de bestelportal zowel de Techno als Iconic bij elkaar geklikt. Jammer die prijs-upgrade t.o.v. een week eerder. Een volle Iconic is qua leasebedrag twee tientjes duurder geworden. Niettemin, hélemaal onderaan de streep kost de blauwe maar volle Iconic 42 netto meer in de maand.
Ik bedacht me dat beide auto's onder de 2022 regeling vallen, dus 16% over 35.000 ipv 30.000. Compenseert de gestegen leaseprijs wat. ;-)
Uiteraard wat natte vingerwerk dit, dus de mail met beide offertes is naar Athlon, morgen een belletje er achteraan.

Springbok zei:
Ik denk dat de afschrijving op de Clio erg mee gaat vallen - dat is dan weer positief.

Dat dan weer wel. Dec. 2014 gekocht met 8500 km op de teller. Nu staat ie 8 jaar later op 50.800.
Als we er 1000,- per jaar op afschrijven is dat lang niet gek. Ik mik op een verkoopprijs van 10k, inclusief beurtje, nieuwe APK en de winterbandenset. Als ik zo kijk bij ViaBovag staat er maar weinig te koop, laat staan enigszins leuk uitgerust als onze Dynamique. Komend weekend maar eens foto's maken. (y)

Vergeet niet dat er op dat prijsverschil ook nog iets van 50% restwaarde op zit, dat halveert het effect voor jouw portemonnee. Maar ik zou sowieso voor de rode gaan. Je kan er ook nog achteraf leer in laten zetten als dat stof je niet bevalt ;)

Ah inderdaad, daar stond ik niet bij stil. Gaat het dan ook nog een (negatief) effect hebben dat beide auto's import zijn (iets met Duitse subsidie ;) ) en een half jaar 'oud' op papier? Of maakt dat weinig uit denk je met jouw kennis van de markt.

Half jaar oud, dus Reparatie&Onderhoud is duurder dan bij een nieuwe: garantie verloopt een half jaar eerder en je moet het RO potje sneller opbouwen: de eerste maanden heb je geen kosten maar wel inkomsten; het potje moet nu dus in wat minder maanden gevuld gaan worden. En op papier hebben ze natuurlijk al gewoon een half jaar afschrijving te pakken.

Inmiddels het akkoord op overname van de GT gegeven aan Leaseplan nadat we afgestemd hebben dat de overnameprijs blijft staan. Officieel is de auto tot 3-2 in contract, maar ik ben per 1-2 natuurlijk uit dienst. Die twee dagen op de hele looptijd gaan ze niet moeilijk over doen naar mij of werkgever. Dus, de hele papierwinkel afwachten.
De Mégane komt op mijn vrouw's naam. Moet dus ook nog aan de slag met de verzekering daarvan.

Nog geen nieuws betreft beide Mégane's. Al hoop ik wel dat het niet duurder uitpakt dan nieuw na de toelichting van Barri op de berekening bij een half jaar jonge auto...

Ik heb vandaag even een rondje dealers gedaan om wat auto's te bekijken, waaronder ook de MY en Megane.

MY hadden ze niet staan, dus daar ben ik niets wijzer over geworden.

Megane wel. Mooie auto, maar ik vond het toch een redelijk kleine auto om te zien. De stoelen zitten wel erg goed, maar ik vond het ook van binnen krap aanvoelen (geheel donker interieur met zwart leer). Wel mooi qua vormgeving en materiaal verder. Ik ben wel groter dan jij volgens mij, dus dat zal al schelen. Kofferbak ook erg klein, maar dat is met de GT geen issue natuurlijk.

Springbok zei:
Megane wel. Mooie auto, maar ik vond het toch een redelijk kleine auto om te zien. De stoelen zitten wel erg goed, maar ik vond het ook van binnen krap aanvoelen (geheel donker interieur met zwart leer). Wel mooi qua vormgeving en materiaal verder. Ik ben wel groter dan jij volgens mij, dus dat zal al schelen. Kofferbak ook erg klein, maar dat is met de GT geen issue natuurlijk.

Het is pinkeltje die leeft op grote voet inderdaad. Op foto's komt ie groter over, suv achtig, in de praktijk zoals je gemerkt hebt een stuk kleiner.
Ik meet 176 cm, de vrouw 168 en kinderen 125. Dus dat moet gaan passen, met uiteraard de GT erbij.

Vandaag nog wat belletjes verder. Morgen of vrijdag komt de berekening van beide Etech's. Heel benieuwd. Daarnaast meteen afstemmen welke voorloper (C segment) ze 31/1 hier thuis komen brengen. Dan kan ik 1 februari meteen op pad naar afspraken met nieuwe collega's. (y)

Voor de GT is de koopovereenkomst binnen, en een nichtje belde dat ze mogelijk de Clio wil kopen. Samen met afstemming over de laatste werkdag (16 januari), afscheidsplan, etc een prima regeldag :)

@Magistrat,
Ja.

Athlon heeft nog wel een Enyaq 60 in zilvergrijs in de Pool, maar nehh... prachtige auto, maar niet kaal.

Vandaag even meegekeken met een collega die nieuwe wagen moet uitzoeken; wat een enorm verschil met een week geleden :eek:

Op de zaak schieten veel collega’s even de inloglink naar mij door om even mee te kijken bij het maken van een keuze -vandaar dat ik dit soort topics ook altijd meelees, veel kennis te vergaren hier- ik schrok me een hoedje wat een enorme prijsverhogingen in leasebedrag sinds 1 januari. Bizar!!

ENTE zei:
Vandaag even meegekeken met een collega die nieuwe wagen moet uitzoeken; wat een enorm verschil met een week geleden :eek:

Op de zaak schieten veel collega’s even de inloglink naar mij door om even mee te kijken bij het maken van een keuze -vandaar dat ik dit soort topics ook altijd meelees, veel kennis te vergaren hier- ik schrok me een hoedje wat een enorme prijsverhogingen in leasebedrag sinds 1 januari. Bizar!!

Edit: Stel je eigen Tiguan maar eens samen... nevermind, dat is Rembrandt zijn ding

mijn GT is fiscaal 37205, nu heb je voor 44000 een RSline tce160 met dezelfde opties, maar zonder leuk vermogen, 4Control, sportonderstel en de hele mikmak... Auto's zijn zó duur geworden. Austral in hybride 200 Techno trim gaat meen ik naar 45.
Eigen bijdrage in dat geval 340. Dat laatste ligt uiteraard aan het leasebudget en 36 maanden leasenorm.

Maar goed, ik ben het inmiddels met mezelf eens: megane is de beste keus qua totaalpakket, voor zowel looks als gevoel. De Y blijft ruimtelijk het scherpste aanbod.

Ja, waar vorige week de lijst nog bestond uit een behoorlijk aanbod is ie nu serieus ook geslonken. En ook verdubbeling van eigen bijdrages voor de leukere modellen.
Confronterend.

Oh, ik zie dat ik je verwar met Rembrandt en zijn Tiguan. Jij hebt de geweldige Talisman natuurlijk :). Kwam vandaag de perfecte samenstelling tegen. Estate, Initiale paris in mooi donker/wijn rood.

Mooi rood is niet lelijk... Even in de RDW Open Data gedoken wat betreft de Etech Electric. Qua aantallen viel het me tegen, rood is het meest uniek ;)

mM93HzM.png

Dacht ik al:)

Ja, deze Renault bevalt me prima! Ook wel weer eens fijn, eentje die gewoon goed is:T

Dit gaat volledig de verkeerde kant op, ENTE en mij door elkaar halen!
:)

Maar ja, ik verwacht niet deze Tiguan hierna weer te kunnen leasen.
Laatste keer dag ik een blik op de lijst wierp, was de lagere optie, een kale Comfortline, al opgeklommen tog het prijsniveau van mijn Highline R, en dus de enige optie. Maw net zo veel betalen voor een véééél kalere auto.:(

Ik heb dan ook geen haast. Waar ik normaal zo’n half jaar van tevoren wel ga vissen of ik weer een nieuwe mag, ga ik het nu gewoon afwachten. Van mij mogen ze er nog een jaartje aan vast plakken.

Mooie keus, een rooie Megane.
En benieuwd naar die C-segment voorloper. Altijd leuk om eens iets anders te rijden, toch?

Rembrandt zei:
Dit gaat volledig de verkeerde kant op, ENTE en mij door elkaar halen!
:)

Maar ja, ik verwacht niet deze Tiguan hierna weer te kunnen leasen.
Laatste keer dag ik een blik op de lijst wierp, was de lagere optie, een kale Comfortline, al opgeklommen tog het prijsniveau van mijn Highline R, en dus de enige optie. Maw net zo veel betalen voor een véééél kalere auto.:(

Ik heb dan ook geen haast. Waar ik normaal zo’n half jaar van tevoren wel ga vissen of ik weer een nieuwe mag, ga ik het nu gewoon afwachten. Van mij mogen ze er nog een jaartje aan vast plakken.

Mooie keus, een rooie Megane.
En benieuwd naar die C-segment voorloper. Altijd leuk om eens iets anders te rijden, toch?

Tja, ik klaagde altijd al over een eigen bijdrage om privé te rijden van 145,-... Nu gaat het vanwege budgetoverschrijding om geen kale auto te rijden, naar ruim 250... Een kale auto rijden zien we hier allebei niet zitten. Zolang het financieel verantwoord is natuurlijk. ;)

Herkenbaar, dat half jaar voor einde contract al bezig zijn met een opvolger. Wat dat betreft prima dat de GT een jaar werd verlengd i.c.m. een nieuwe functie en nu dan de nieuwe zoektocht als gevolg van een nieuwe baan. Koopovereenkomst GT is inmiddels getekend. Over 2,5 week ruim 18k armer, we hopen de helft ervan met de Clio weer terug te krijgen ;).

De keus is nog niet gemaakt overigens, rood of blauw. Het is nog wachten op de berekeningen. Daarnaast het thuislaadpakket aan het uitpluizen. Dat wordt, na de def. bestelling, het volgende punt. Waar moet de wallbox/paal komen. De Mégane Electric heeft de laadpoort rechtsvoor... Niet heel ideaal.

Geen Rembrandt-uitvoering meer dus voor Rembrandt :T
Toch maar die Dacia!

@Adinsx: die eigen bijdrage voor privé gebruik is -als ze het goed omschrijven op de salarisstrook- opvoerbaar en aftrekbaar. Scheelt toch weer bijna de helft.

Dat denk ik wel. Bij de bouw heb ik een loze leiding (25mm) op de zijgevel van de garage laten zetten. Ongeveer waar die haspel met tuinslang staat met het idee: wallbox daar, of vanaf daar onder straatwerk door naar de zijkant. Perfecte plek, mits de auto links of rechtsachter opgeladen kan worden (hallo MY).
Rechtsvoor zoals bij de Etech kan daar niet, want ik kan aan de linkerkant niet uitstappen met de auto voorwaarts op de oprit. Er staat nu nog geen schutting (ze zijn volop bezig met de bouw naast ons)., maar in de herfst wel denk ik.

Wellicht komt er een schouw, dus dan is het snel duidelijk.

Dan zet je de paal toch rechtsvoor de Clio? Moet je alleen wel zorgen dat je er omheen rijdt, en niet er tegenaan :)
En zelf alvast een schutting plaatsen, is die in elk geval goed naar je zin.

Barri zei:
Dan zet je de paal toch rechtsvoor de Clio? Moet je alleen wel zorgen dat je er omheen rijdt, en niet er tegenaan :)
En zelf alvast een schutting plaatsen, is die in elk geval goed naar je zin.

Nou, dat zou dus ook nog kunnen, mits ik de rijkunsten van de vrouw goed kan blijven inschatten. Vooralsnog staat beide auto's schadevrij achterwaarts op de oprit :).
Zelf nu een schutting plaatsen gaat niet en bewust. We liggen wel op één lijn met de nieuwe buren (begin 30'ers, paar jaar jonger dan wij en twee jonge meiden), wat we over die 28 meter willen zetten samen. (y)

KAUqZHy.jpg

Nog een wat actuelere foto, want ook de zomersets zijn gewassen, gedeoxide, gekleid. Binnenkort die van de Mégane nog in de glasscoating zetten. Bij de koopovereenkomst van de GT hoort naast een jaar garantie, heel prettig, ook de extra wielenset. De 18" GT-wielen hebben van de zomer nieuwe PilotSport5 banden gekregen, dus dikke prima. Ik kreeg in december zelfs nog akkoord voor twee nieuwe winterbanden. Kortom, de GT is klaar voor overname per 1-2-2023.

Weet niet of het al benoemd is en of je überhaupt keuze hebt, maar indien het kan zou ik een laadpaal met een vaste kabel aanraden. Echt ideaal naar mijn mening.

Het wordt een 'thuislaadpakket' met koppeling aan Shell Recharge (volgens mijn aantekeningen): https://www.athlon.com/nl/elektrisch-rijden/laden/athlon-thuislaadpakket/
Iemand hier verstand van? :)

Shell Recharge, dan krijg je geen Alfen paal maar diegene bovenaan die pagina,: rechter afbeelding, die met de afgeronde vorm. Kan ook met vaste kabel (zie ook die afbeelding).

Barri zei:
Shell Recharge, dan krijg je geen Alfen paal maar diegene bovenaan die pagina,: rechter afbeelding, die met de afgeronde vorm. Kan ook met vaste kabel (zie ook die afbeelding).

Ah, die op deze website staan dus?
https://shellrecharge.com/nl-nl/thuis-laden

web-version-photoshoot2020_3u2a1820.png

web-version-photoshoot2021_0m6a0976.png

Volgens mij komt de 'advanced' hier met automatische verrekening van de laadkosten, Dynamic Load Balance, etc.

Terug
Bovenaan