Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Leuke klusjes hoor!
cabriorob zei:Heel mooi geworden, Peter en pa en ma !
Klussen met slippers zijn we nu over uit. Inderdaad niet doen, maar als het zo'n lekker weer is, heb je die al snel aangetrokken.
De velgen heb je goed aangepakt, zou ik ook zo doen. Tenzij je zeker weet dat je nog minstens 10 jaar met deze auto gaat rijden, is deze aanpak voldoende. Wieldoppen zou je van een nieuw spuitlaagje kunnen voorzien. Standaard zilverkleur of zo. Lees wel van te voren op de spuitbus of die lak geschikt is voor kunststof. Eventueel spuitprimer van te voren er over heen.
En die deur, daar zou ik de zwarte rand weer in de originele kleur herstellen. Eerst de roest verwijderen want die zwarte rand is waarschijnlijk gespoten om de roest eronder te camoufleren. Links en rechts er naast op het spatbord zit waarschijnlijk geen roest, of toch?
En ja, je krijgt dan ook kleurverschil tussen de kleur uit de spuitbus en de originele kleur van de deur, maar dat vind ik minder erg dan dat zwarte randje. Dat randje zou mij echt storen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Trouwens: lekkere pizza, met asperges en ham![]()
Datsun zei:Ik zou het tzt sowieso wat netter doen en de motor ook eens met ontvetter behandelen.....jeetje
Maar al leuk bezig zo te zien.
Klassiekerrijder zei:Als je de lak voorzichtig wat uitwaaiert over de rand van het bijgespoten gedeelte en een paar dunne laagjes spuit, kun je 'm met polijsten wat gladder en hopelijk beter op kleur krijgen. Het is overigens een metallic, heb je er ook blanke lak overheen gespoten?
Bofkont zei:Ik bedoel de deur Pjotr, maar zeer goed bezig hoor
Resultaat is geweldig.

Micha D. zei:Voor de motorruimte gewoon een ontvetter gebruiken, wasbenzine of iets dergelijks.
lex1976 zei:voor schoonmaken onder de kap:heel veel kan gewoon in de vaatwasser.
voor ruitewisservloeistof reservoir heb ik wel eens gehoord om er een vaatwastablet in te doen en (eerst reservoir demonteren)een paar dagen zo te laten weken.
aan de andere kant;nieuwe reservoir(bv van een golf 3 of zo)kost ook maar rond de 40 euro.
maar ja dan is je auto niet meer origineel
leuk'project'zo dit![]()
lex1976 zei:voor schoonmaken onder de kap:heel veel kan gewoon in de vaatwasser.
voor ruitewisservloeistof reservoir heb ik wel eens gehoord om er een vaatwastablet in te doen en (eerst reservoir demonteren)een paar dagen zo te laten weken.
aan de andere kant;nieuwe reservoir(bv van een golf 3 of zo)kost ook maar rond de 40 euro.
leuk'project'zo dit![]()
Rob0032 zei:lex1976 zei:voor schoonmaken onder de kap:heel veel kan gewoon in de vaatwasser.
leuk'project'zo dit![]()
Ik zie al voor me dat Peter het hele motorblok in de vaatwasser propt.![]()

Nissan GT-R zei:Niet spuiten met een spuit, tenzij je echt weet wat je doet. Kan wel is alleen niet slim.
Verder ja....ik wil die ook....past er een pakje kaarten in?

Pjötr zei:Fack!!
Die is wel erg mooi zeg Danny.....
(ik huil)
Nissan GT-R zei:Oke, ik moet er ook eentje hebben......
Maar peter, 500 euro, dan direct schorsen en dan later eens kijken of je die als vervanger van de Getz doet of ook als youngtimer.
Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Oke, ik moet er ook eentje hebben......
Maar peter, 500 euro, dan direct schorsen en dan later eens kijken of je die als vervanger van de Getz doet of ook als youngtimer.
Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin, Datsun. Ik denk dat 500 euro voor Peter een hele smak geld is, waar nog kosten van stalling en degelijke bij komen.
Nissan GT-R zei:Oke, sorry dan.
Wel jammer maar ja alles moet leuk blijven. Ik heb qua parkeerruimte niet te klagen ook al is het niet voor de deur.
Maar ik hoef in elk geval geen vergunning aan te vragen en de TU/e kan ik wel gratis krijgen![]()
Nissan GT-R zei:Oke, sorry dan.
Wel jammer maar ja alles moet leuk blijven. Ik heb qua parkeerruimte niet te klagen ook al is het niet voor de deur.
Maar ik hoef in elk geval geen vergunning aan te vragen en de TU/e kan ik wel gratis krijgen![]()
ginkelvanmichiel zei:tip,
die metalen banden waar de benzinetank in zit snel ontroesten en goed in de tectyl zetten. Ze worden niet meer gemaakt en er is maar heel slecht aan te komen. Voorts moet je de achteras verwijderen om die dingen los te kunnen maken als je ze wilt vervangen... dus voordat hij doorgeroest is![]()

Charger zei:Ik had vandaag een Hyundai Getz als leenauto mee,mijn auto kreeg vandaag een kleine beurt,reed zeker niet verkeerd moet ik zeggen.![]()
D-C zei:Je bent lekker bezig, Peter! Die twee foto's onder het viaduct vind ik erg goed gelukt. Heb je de deur nu weer verder bijgewerkt met een spuitbus?
Escher zei:Gaat helemaal de goede kant uit met de Yp! De 'nieuwe' radio, inclusief period cassettebandjes vind ik helemaal top (geweldig opbergsysteem voor de cassettes trouwens). Nu nog de bestuurdersdeur in orde maken![]()
Nissan GT-R zei:grootte index.
Hallo Peter en mede andere mensen die hier mee lezen.
Dit is mijn eerste troefkaart om aan het elektrische schema van de y10 te komen.
Je moet zelf maar ff zoeken hoe en wat, maar mijn docent een echte Lancia liefhebber in hart en nieren gaf te kennen dat hij hier al eens documentatie had gedownload waar naar zijn weten ook de kleine y bij zat. Een zeer leuke auto vond hij ook. Dus complimenten van hem.
Maar ik had ff geen zin om te zoeken en ik wilde je die leuke taak ook niet ontnemen.
Mocht hij er nu niet bij staan laat ff weten, in het kts systeem staat het sowieso. Maar dat wordt dan september vooropgesteld dat ik mijn propedeuse heb gehaald. Voor de rest zit mijn brein op slot de eerst komende weken vanwege grote ontlading van het laatste tentamen.
Succes, en documentatie van andere auto's staan hier ook.

Nissan GT-R zei:
Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:
Dat is het motorblok. De meeste auto's hebben zo'n blok ten behoeve van de voortbeweging.![]()
Nissan GT-R zei:Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:
Dat is het motorblok. De meeste auto's hebben zo'n blok ten behoeve van de voortbeweging.![]()
Oh, daarom zit dat ding daar. Ik vroeg me ook al af tijdens de lessen waarom ze daar zoveel aandacht aan besteedden. Haha
Maar de ventilator en kachel dus?