As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Jammer, maar dan moet ik toch maar eens keer richting Diever/Appelscha... Ik heb overigens een Autovisie dubbel, uit 1994 met daarin een artikel over de SLK, belang bij Bofkont?

Schoner kan ie niet worden, laatste loodjes en dan is het op naar De Meern!

Beetje benzine erin, en ik ben er klaar voor!

Pjötr zei:
Jammer, maar dan moet ik toch maar eens keer richting Diever/Appelscha... Ik heb overigens een Autovisie dubbel, uit 1994 met daarin een artikel over de SLK, belang bij Bofkont?

altijd leuk om te lezen, ik verzamel alles van mijn SLK (y)
Neem hem maar eens mee, kan ik gelijk de Lancia bewonderen.
En wellicht een stukje polijsten/waxen als je daar belang bij hebt.

Vandaag heb ik een rondleiding gehad door de auto, leuk ding met al die doordachte details! Hoe je zo'n stadsvlo toch net wat extra's mee kan geven, dat hadden ze bij Lancia goed voor elkaar (y)

Leuk Bofkont, doen we!! (y)

Jammer Rob dat je er niet was, :( Succes met de reparatie!!

Dankje ArnouT, nogmaals super leuk dat we gesproken hebben... De Lancia is leuk he?

Sowieso was het een super leuke dag, ook voor mij super zwaar, maar dat mag de pret niet drukken!

Pjötr in het meeting topic zei:
Ik ben ook weer thuis, wat een helse weg is geweest!
Vrij snel begon het te regenen, en dat is op een moment over gegaan in keihard regenen. Gelukkig had ik net iets gegeten, en kon ik er dus tegenaan, maar de keiharde regen zorgde ervoor dat de wisser van de Y het totaal niet aankon, en ik dus amper wat zag sad smiley Met een gangetje van 80-100 uiteindelijk thuis gekomen.
Uiteindelijk was het wel weer iets droger geworden, en in Assen, op steenworp van mijn huis reed ik achter een auto de rotonde op, plotseling besluit deze bestuurder om midden op de rotonde te stoppen, en iemand voor te laten gaan, gelukkig dankzij afstand en lage snelheid is er niets gebeurd, ware het niet dat de Focus achter me volledig in de ankers moest, en ook "scheef" tot stilstand kwam, ik stond dus ook letterlijk te shaken...

En om even op de meeting terug te komen, op de laptop gaat dat iets beter dan op de telefoon.
Super leuk vond ik het dus! De eerste keer op een meeting, en dan als "deelnemer" al die aandacht voor de Y, dat had ik echt niet verwacht!
Daar was ik eigenlijk een beetje van overrompeld, want ik was echt bang dat mensen zouden denken "wat een roestbak"
Ik heb echt een super middag gehad, ik ga nu ongetwijfeld mensen te niet doen, want helaas heb ik niet met iedereen gesproken...

Meike, bedankt voor je heerlijke enthousiasme! Ik baal nog steeds dat ik eigenlijk jullie Elise helemaal niet heb gezien! (sorry)
Micha, super leuk jou in het echt te zien, bedankt voor het fixen van de hoedenplank! We gaan fotoshoot doen! smiling smiley
Meneer met de Uno, ik weet uw naam niet meer, maar super leuk u ontmoet te hebben, als ik Y10 info moet, hoort u het van me!
Carkiller, ondanks dat ik tot vandaag een soort afkeer voor Impreza had, ben ik om... wat een plaatje!
Tim, die forummer heet Bofkont! EN degene die dat dashboard heeft gedaan heeft ook een topic hier trouwens, ik weet alleen even z'n naam niet meer..
Arnoud, super leuk om jou te ontmoeten, post anders de foto's later, en maak eerst een "mijn topic" aan! Ik heb nog nagedacht, en ik zou gaan opknappen, niet overzetten winking smiley
Ralph, je hebt eigenlijk het mooiste compliment aan me gegeven, je opmerking dat je voor de Y10 & nog een wagen bent gekomen, er bestaat een kans overigens dat de Xantia te koop komt winking smiley
Rob je Pony eye popping smiley EN je had wederom gelijk, in het echt is ie nog mooier..
Dennis, ik ben nu echt benieuwd naar Kadett 1 smiling smiley
Thomas, bedankt voor de Rover info! Prachtige Rover heb je, net als Marc!
Twan, als je trouwens een andere auto wilt, maar die wel ook nog citroën is, maar ook weer niet, kan je misschien een auto van de drieling nemen (aygo, c1, 107)
Eelco, veilig thuis gekomen?

Jammer dat ik enkele mensen niet heb gesproken die ik eigenlijk wel wou spreken, ik zag je Punto Barri. smiling smiley Matthijs, jammer dat ik je niet gesproken heb, maar je Ascona is een plaatje!

Ook zag een paar erg fraaie auto's Malaga, de Alfa 4c, 605, XM... super leuk!

Trouwens, het meest hilarische was wel dat ik vrienden van me tegenkwam, en toen ik vertelde dat ik met een Lancia was, kreeg ik als antwoord "vandaar de ANWB"

Ik was dus ook compleet verrast van alle leuke reacties van iedereen, en dat de Y zo populair was, had ik ook niet verwacht, echt super leuk!

Al met al een flinke reis gehad, zoals de foto laat zien, en de Lancia heeft zich keurig gedragen, weinig gedronken...

Later zal ik wat meer foto's plaatsen, want niet alleen op mijn foto's staat de Y, ook bij menig ander!

11855873_499703700184955_2828581801924903487_n.jpg

Deze foto schijnt trending te zijn..leuk totdat ik zag wat er rechts in de hoek staat :eek:

Hè , dat is scherp gezien Pjotr. De Kever van Barri, dat zal die leuk vinden.

:D

Wat leuk dat je hem hebt gezien Tom! Bedankt voor de leuke foto!

Bedankt voor het compliment! (bloos) ik had jou ook graag gezien, wist helemaal niet dat je er was!
Sowieso kenden veel meer mensen mij dan dat ik hen kende, erg bijzondere ervaring vond ik dat..

Nog even over de Kever-foto..
Deze is niet door mij gemaakt, maar door iemand anders. Dit was zaterdag tijdens het event in Ruinerwold. Heb de Kever ook gezien. Deze foto is echter online gezet door een bekende Amerikaan (Richard Rawlings) en door meerdere mensen geliked (13,5 K) en heel vaak gedeeld. Erg grappig dat de Stadsvlo er ook op staat, alhoewel vast niet iedereen hem meteen ziet :(

Gisteren even bezig geweest met de auto...

Als eerste moest de verknalde hoedenplank eruit... Boxjes eruit, en dan de bevesitingspuntjes eraf, die komen wellicht nog eens van pas, de rest in de prullenbak

Van:

naar:

een werkend, in (bijna) nieuwstaat verkerende hoedenplank, nogmaals bedankt Micha!!

Daarna, was het tijd om een stukje te rijden, eens kijken of ik nog pre-gaik kentekens op de kop kon tikken (ja ook ik ben om) , en toen ik bij een zaakje was, kon ik meteen mijn volgende vraag stellen, hoe ik de zwarte band kan verwijderen... Dit bedrijf kon me geen echt antwoord geven, maar gaf me als tip om het eens te vragen bij een schade-herstel bedrijf.
Hij was echter wel erg enthousiast over de auto, erg leuk.

Toen dus naar het schade-herstel bedrijf.. Toen ik naar binnenliep om mijn vraag te stellen, en ik met de medewerker naar buiten kwam stonden er inmiddels 2 medewerkers om m'n autootje te dringen met de woorden, "wat gaaf" EN ik kreeg complimenten over de hardheid, ondanks de plekjes waren ze te spreken over m'n kleine roestbakje..

Als tip voor de band kreeg ik het volgende,nat maken met tinner, en het er dan afvegen.
Omdat er een sticker onder zit zou ik ook ervoor kunnen kiezen om dit met een föhn warm te kunnen maken, en het er dan zo af te kunnen trekken.
Mocht dit allemaal niet werken, dan was het schuren geblazen.

Het liefste zou ik willen dat de eerste optie zou werken, want de sticker lijkt origineel te zijn.. Het is goed te zien dat dit niet vakkundig is aangebracht, want op bepaalde plekken komt de bies er al door:

20701425072_a1649f2319_c.jpg

20684453236_dd6e554f9b_c.jpg

20717524431_783b1a6d9e_c.jpg

dit deel is onder danwel bij de tank, waar benzine langs is gelopen, en daardoor is de zwarte band al een beetje aan het verwijderen..
En het leek me dan ook zaak om op dit deel te beginnen, dit is al aangetast, en erger zou ik het niet kunnen maken..

Met tinner erop leek het te gaan zoals de deskundige zei, het zwarte leek op te lossen, en zich te vervormen tot een bruinachtige drab.

20522685240_2a9321619c_c.jpg

20088117124_141f521ab9_c.jpg

En zo is het resultaat, het lijkt t werken, maar het blijkt wel dat de sticker redelijk aangetast is...

Oh tot slot nog een leuke vermelding, de Y10 is gespot!!! Ik reed op een parking, alwaar ik een leuk SAABje zag, en ik dus een klein rondje maakte. Toen ik de parking af wou, zag ik dat de auto die voor me reed, voor ik om de SAAB reed, vluchtig te zijn geparkeerd, met de eigenaar ernaast om foto's van mij te maken.. Supergrappig, en ik vraag me dan af wie of wat dat was, EN hoe de foto is geworden ;)

Vanmiddag zoals gezegd weer bezig geweest met de auto..

De tactiek was om zoveel mogelijk spul weg te krijgen, en dan in kaart te brengen hoe erg de plekjes zijn. Natuurlijk had ik wel een klein beetje hoop dat er niets aan de hand zou zijn, en er een strakke Lancia onder de zwarte prut vandaan kwam, maar ja dat is natuurlijk struisvogel-gedrag.

De uitgangsposities:
20547497560_4fdee989d9_z.jpg

De bestuurderskant

]
20742363341_9a08d2ca7a_z.jpg

En de passagierszijde

20112891844_45dabdf12a_z.jpg

Spuit op de tinnerfles gedaan en gaan spuiten, en inderdaad het druipt eraf!

20726182072_0fe2d3b8b0_z.jpg

Het eindresultaat aan de passagierszijde. Helaas is dus de sticker onder de tank ietwat vergaan..

20742371041_87cc6e8f69_z.jpg

De roest op de hoek van het portier, dit lijkt onder de sticker alleen op de 2 bekende plekjes te zitten.. en ze ogen ook niet groter dan verwacht.

20726182072_0fe2d3b8b0_z.jpg

Het voorste roestplekje is nu ook beter te zien... iets minder tof, zo'n bloemkooltje... Maar voor de rest is niets extra's aan het licht gekomen.

Dan de andere kant!

20547598380_7ed177ec31_z.jpg

Het deurhoekje is slecht,maar dat was al bekend.. ook dit is niet erger dan dat ik dacht.
20548752219_81a3c71374_z.jpg

20547657218_203eb2bea0_z.jpg

Het stukje achterop is helemaal perfect nog!

20550107599_14cb517ecb_z.jpg

Het andere stukje deur, wat aangetast is...

20742407361_58f4726649_z.jpg

Het eindresultaat aan de bestuurderskant

20709273906_d4f6f66fa7_z.jpg

En aan de andere kant..

Al met al valt het me niet echt tegen, er is niets schokkends aan het licht gekomen. Het is niet groter dan verwacht, of meer. Natuurlijk is het wel jammer dat de auto plekjes heeft, maar die wisten wel..
Wat ik wel jammer vind is dat de auto nu wat groezelig oogt... En daardoor meteen minder mooi dan met de lelijke zwarte deurranden..

Daarna heb ik een offerte laten maken voor nieuwe stickers, want die zijn te lelijk cq aangetast, EN als ik met de deuren bezig ga zullen ze waarschijnlijk ook gaan sneuvelen.

Mocht iemand nog goede tips hebben, dan hoor ik dat graag!

Daarnaast moet ik gaan kijken hoe ik de roest ga aanpakken, of oplossen... De makkelijkste optie is, de deuren vervangen.. dan ben ik meteen ook van de winkelwagen-deukjes af..
Maar vind maar eens deuren, wie heeft er 2 over? :D

Of lassen, nu heb ik een maatje die kan lassen, alleen hij is niet verfijnt, dat is wat hij zelf al zegt... dus hij valt af..
Ik weet niet als onze tovenaar kan lassen, dacht van wel..

EN als gedaan is, spuiten..dat zou 2 deuren zijn en onder de tank. aan de andere kant, misschien is dat geld wel weer in de zak te houden, want waar het roest zit, komt de sticker over.. dus stel ik zou het zelf aanpakken, moet het gewoon roestvrij zijn, en strak... dat er ietsje kleurverschil is, is dan minder opvallend..
MAAR ik heb een andere vriend en die had me weer een goedkoop spuitadres gegeven.. Iets van 50 euro per plaatwerk (kan ook 60 zijn)

Dus volgende week maar een rondje informeren denk ik.

Oh en nu blijkt de radio toch goed te zijn... EN dat de iPod-connector stoort. M'n pa had een andere gekregen, met de opmerking geen idee of ie het doet, maar tijdens het testen bleek ie het te doen.. Maar ook hier stoorde de iPod...

Ohja nog een leuk grapje ontdekt, als ik in de sigaren-stekker m'n telefoon laadt, heb ik geen radio ontvangst, het blijft toch een Italiaan!

Tja, andere deuren zoeken...spuiten en nieuwe stickers erop. Maar stap 1 is lastig...

Passen deze deuren?
https://www.autorecyclingjoure.nl/friesland/home/101842/lancia-z%28eta%29/

Ik kwam deze nog tegen:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/unglaublich-lancia-y10-ville-original-3658-km-belegbar/343234154-216-6587
Hele beroerde foto's, maar leuke km-stand!

Goed bezig met het wagentje, Peter (y)

Ik zou de stickers verwijderen en zeker geen nieuwe plakken. Vind de originele lak zonder stickers mooier dan stickers er op. Wel de roestplekken behandelen en eventueel (laten) spuiten. Of met een lakstiftje aan de slag als de plekjes niet te groot zijn. De bestuurdersdeur is er ernstiger aan toe, zo te zien op de foto. Daar zou ik op zoek gaan naar een 2dehands deur op de sloop, maar ik begrijp dat dat een probleem kan zijn. Of zo goed mogelijk de roest verwijderen en met plamuur aan de gang. Lastiger, maar geen onoverkomelijke klus. Succes (y)

Tsja, vind maar eens een roestvrije deur. Dan mag je nog eens alles gaan overzetten (bekleding, sloten) en 'm helemaal over laten spuiten. Lekker laten lassen en plamuren dus.

Vind idd maar eens een deur. En hoever ben je bereid om eraan uit te geven. Goedkoop wordt uiteindelijk goedkoop.

Ik zou eens langsgaan bij diverse schadeherstellers en vraag eens wat hun ervan vinden? Ik denk dat het op neer komt om idd de deur te demonteren en deze kaal te maken van alle dingen. Dan kan de deur in z'n geheel aangepakt worden, door te lassen en daarna in z'n geheel te spuiten. De overige rotte plekken zou ik gewoon een nieuw stuk in (laten) lassen en uiteraard spuiten. Dat laatste is duur ivm schuren, schuren en nog eens schuren.

Leuk dat je deze Lancia's op de weg houdt. Qua techniek is het hetzelfde als de classic's Panda's. Dat betekend ook de roestgevoeligheid :( . Het is ook gewoon leuk om een auto op te knappen. Dan zie je deze steeds een klein beetje mooier worden. Als je op de details let, is het geheel plaatje gewoon goed. Veel Lancia plezier.

Lekker bezig inderdaad, Peter! Het feit dat je blijft investeren in het verbeteren in je Y10 maakt je een echte autoliefhebber. Of het nu een hoedenplank of een omhulsel van de stoelverstelling is, de auto wordt zo steeds iets netter. De deur aan bestuurderszijde ziet er inderdaad niet al te fraai uit, maar door te schuren, er een nieuw stuk in te laten lassen en te spuiten moet die deur vast weer strak te krijgen zijn. Grappig dat de auto weer een iets andere uitstraling heeft gekregen nu de onderkant van de dorpels niet meer zo zwart zijn.

Dank jullie!!

Ralph, ik weet niet of die deuren passen! Volgens mij niet, maar twijfel
Sowieso bedankt voor het meedenken! Die Y met weinig kilometers is gaaf zeg!!

Robje (om even onderscheid te maken met andere Rob, promoveer ik je met een "je', als mijn maatje zijnde moet je het me maar vergeven :p)
de deurbekleding uitwisselen is 15 minuten werk (per deur) sloten en uitwisselen, zou langer duren denk ik, maar is niet onmogelijk

Billy, ik ben gisteren bij één bedrijf geweest, die had het over spuiten, en vetvrij maken voor 200 euro per deel, motorkap was meer.. Dus 2 deuren plus boven de tank zou net zoveel kosten dan de hele auto zijn aankoopprijs.
Maar dank voor je compliment, inmiddels is de Y mijn kindje geworden, ondanks dat het een deel project is...
Hoe belachelijk het klinkt, maar het is mijn lieveling..

Dankje Rob, de sticker hoort erop. Ik vind hem heel erg leuk, en doet de auto ook iets van meerwaarde, maar mocht het namaken echt in de papieren lopen, dan is het, "Next!"

Ah dankje Rutger, de weg is nog lang hoor, maar dank je voor het compliment.. alhoewel de auto nu groezeliger oogt, is het beeld wel anders inderdaad! Dank dat je me een liefhebber noemt, ik doe m'n best... EN van iedereen heb jij de Y10 het meest gezien ;) EN de grootste ronde in gereden, EN de eerste die 'm zag.. Oh en we zijn naar het eerste event geweest samen... druk ik nu een band met de Y10 in je maag? Nee toch?:D

Pjötr zei:
.....Natuurlijk had ik wel een klein beetje hoop dat er niets aan de hand zou zijn, en er een strakke Lancia onder de zwarte prut vandaan kwam, maar ja dat is natuurlijk struisvogel-gedrag.

20742371041_87cc6e8f69_z.jpg

De roest op de hoek van het portier, dit lijkt onder de sticker alleen op de 2 bekende plekjes te zitten.. en ze ogen ook niet groter dan verwacht.

De makkelijkste optie is, de deuren vervangen.. !

D-C heeft het goed omschreven, de echte autolefhebbert aan het werk. (y)
Het is struisvogelpolitiek om je auto zwart te maken. Het komt toch een keer te voorschijn.:D

Op deze foto lijkt er hoogteverschil in de sticker te zitten?

Ik zou de deuren zo goed als mogelijk zelf opknappen en het in de lange termijn zien om een stel mooie deuren op de kop te tikken.

Ik vind 'm met die striping veel mooier dan met die zwarte randen. Als het enigszins mogelijk is zou ik er dus inderdaad nieuwe op plakken, maar wel pas nadat alle roest definitief is aangepakt! (y)

Bloos Altai,

er zou geen hoogte verschil moeten zijn, aangezien het fabrieksorigineel is, maar ja aan de andere kant... Italiaans hé?

Ik wil volgende week eens op onderzoek gaan.

Ach, deuren gaan altijd een beetje meer hangen. Waarschijnlijk klinkt het openen en sluiten van de deuren ook niet meer zoals in 1991. Bovendien waren er toen heel andere normen wat betreft afwerking.
Ik vind die striping ook briljant. Ben heel benieuwd hoe het er 'goed' uitziet. Heb je geen foto van hoe het hoort te zijn?

Of misschien is er een keer een stuk vervangen (het is toch het aangetaste) deel met de "benzineschade". dat zou ook eerder een reden tot vervangen zijn geweest?

Welicht dat Pjotr er veel betere plaatjes van heeft maar bij vrind Goog kwam als eerste een LX tevoorschijn:

https://www.autoviva.com/lancia_y10_selectronic-photos/version/9091

Ik kwam ook GT en TURBO plakplaatjes tegen. :D
Je kan nog kiezen.

Volgens mij is het gezichtsbedrog, omdat de deur niet goed aansluit bij het paneel erachter (goed te zien onderaan de foto).

Bedankt voor het plaatje Altai!! Ik had al eens lopen googlen, maar dit is een erg fraaie! OOK laat dit plaatje de uitlaat zien... Er was bij menigeen twijfel of mijn uitlaat wel origineel was, maar deze afbeelding laat dezelfde (sier)demper zien! Dus ik neem nu aan dat de orginele uitlaat er nog onder zit.

lancia_y10_selectronic_img_8818.jpg

De sticker is uitvoergings-afhankelijk inderdaad, ik heb een LX, en zo had je ook een Turbo, of een Fire of een Touring.

Gezien de staat van de auto, denk ik niet dat er ooit iets van de sticker is vervangen, hij kreeg wel aandacht, maar geen liefde! :(

En volgens mij is het inderdaad zo dat de streep hoogte verschil lijkt te hebben, maar dat het waarschijnlijk gezichtsbedrog is. Zal zo als de auto weer mag rijden kijken!

Trouwens, het leuke aan "het plaatje" is dat ik er nu achter kom dat niet alleen een bepaalde wieldoppen set zijn weg van de Y10 naar de Ypsilon vond, maar ook deze lichtmetalen velgen lijken ook op de Ypsilon te zijn geleverd.

wat ik je nu ga vertellen, klinkt houtje touwtje op de old skool manier...

die roestblaasjes zullen kleine gaatjes opleveren.
maak het zo kaal mogelijk met een dremel, , sla het geheel met een klein hamertje iets in, zodat er een deukje ontstaat (vertel zo waarom). Behandel hem met Brunox. Breng een polyester matje aan de binnekant aan. Vul het deukje op met plamuur. Gladschuren, primer erop en daarna de eind laag (lak 2 x en blanke lak 3 x)

Laten lassen is bij een deur heel moeilijk, omdat het heel dun plaatwerk betreft. Trekt snel krom en je last er zo door heen.

Ik zou de huidige deuren (laten) opknappen. Nu zijn ze nog te redden. Dan spuiten, de hele onderste rand, en dan opzoek naar zo'n sticker.

Kijg nou wat! Een heel stuk zitten typen en dat dacht ik gepost te hebben. Ik had een linkje en een foto daarvan geplaatst. Foto blijkt zo groot dat alleen de voorkant van de Lancia te zien is en niet de zijkant (van belang voor de Gt sticker). ik kijk op het forum en niks te vinden.

Lukt het nog een keer?
Mocht de sticker alleen gezichtsbedrog zijn is is het snel opgelost . (y)
Met betrekking tot de uitlaat: Misschien is het sierstukje nog origineel want Italiaans hè. :D

Het plaatje was een toevalstreffer de eerste was gelijk de mooiste,
Zoals ik schreef heb ik ook een GT versie gezien. Het blijkt een foto uit Engeland te zijn dus wellicht is deze versie niet in NL geleverd.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Lancia_Y10_GT.jpg

De foto plaats ik niet opnieuw vanwege het formaat (welk ik niet aan kan passen).

De Y10 met streepjes sticker, de gepolijste wielen en het ovale sierstukje kon ik vaag herinneren. het plaatje was een prettige opfrisser.

ik weet ook nog dat de gepolijste wielen na een Hollandse winter altijd zoutschade hadden. Zoals een forumlid zou beschrijven: Tja, Italiaans hè.:)

Altai, je kunt bij Wikipedia vaak kiezen tussen verschillende formaten, zie hier onder de foto.

Ook hiervan is een variant van 800 pixels breed:
800px-Lancia_Y10_GT.jpg

Wel apart dat de knipperlichtjes aan de zijkant ook zijn vervangen met oranje exemplaren. Zou de eigenaar daar bewust voor gekozen hebben?

Straks zal ik even iets uitgebreider reageren op de klustips, die moet ik even goed lezen.. Omdat ik er niet zoveel verstand van heb.

Bedankt voor de GT Altai!

EN bedankt @PM om hem zichtbaar te maken, waar blijft jouw topic nou? :p

Rob, zover ik weet is de Y10 altijd geleverd met oranje pinkers in het spatbord, deze witte lijken ook een andere vorm te hebben!

14782687777_ed8285bc69_z.jpg

Van na de grote facelift...

Daarnaast lijkt er wel vaker met de lampen gespeeld te worden, zoals bij dit 1991 model uit Italië
18517888825_ea725db0fa_z.jpg

Ook hier zitten er oranje pinkers in het spatbord
18491443786_a545d7a156_z.jpg

16679764752_11d2370bff_z.jpg

Een late, met wederom oranje Stipjes!

Dit is de oudste, in Nederland bekendzijnde Y10.
16979190239_f0d39e512c_z.jpg

En helemaal gerestaureerd, achterop zit de Lancia Badge..

16979190239_f0d39e512c_z.jpg

Voor dus Autobianchi.. Of de wieldoppen erop horen weet ik niet, maar de eersten hadden dus 2 verschillende merktekens.

En tot slot, nog een leuk plaatje uit Italië..
20551743609_9588ba07cc_z.jpg
[/url]
Een Autobianchi Y10 Touring uit 1993, met witte knippers (zoals het hoort), oranje stipjes.

20712251176_d49d3037d2_z.jpg

Maar op de achterkant staat dan weer Lancia.... erg grappig!!

Op die rode lijkt het inderdaad een iets andere vorm te hebben. Maar ik dacht dat die grijze op de persfoto ook witte glaasjes had, maar dat het oranje lijkt doordat ze aanstaan (kijk maar naar de achterkant).

@PM zei:
Pjötr zei:
EN bedankt @PM om hem zichtbaar te maken, waar blijft jouw topic nou? :p

Nou vort maar. Ben maar eens begonnen te typen, twee kantjes (in Word) volgeluld en ik zit pas in 2002 o_O

Leuk!! Rustig aan beginnen, net als bijvoorbeeld CabrioRob of Sketcher doen, dat is erg leuk om te lezen vind ik!

Scheelt niet veel, ik begin in 1985. En dat terwijl ik zelf van 1980 ben.

Moet nu ff weg, als ik terug ben ff één of twee foto's inscannen en ertussen plaatsen en dan kan ik inderdaad deel 1 er weleens op slingeren. Alleen bestaat dan het gevaar dat het nooit meer 2003 wordt in dat topic (ken mezelf langer dan vandaag).

@PM zei:
.......Alleen bestaat dan het gevaar dat het nooit meer 2003 wordt in dat topic (ken mezelf langer dan vandaag).

Pjotr, was mij net voor met zijn verwijzing naar Sketcher's Disco en CabrioRob. Ik zat in de vertraging omdat ik even de namen correct wou typen.:D
Troost je Sketcher begon zijn verhaal met een Golfje die hij kocht in 2000.
Er is dus hoop. Kom maar op met dat verhaal.

En met het gevaar "ik kom niet verder van 2003" wij willen altijd meer weten. :D
Wij steunen, duwen en trekken net zo lang totdat wij allen weten hoe iemand van een Jetta uit 1982 komt tot een GT tot de derde macht.
:D

Nb In de De Meern Alfa zat wel een geweldig geluid. In mijn beleving hoor ik die grom nog wel eens s' nachts.(y)

Zo is dat Altai! (y)

Ik vind het ook leuk om te lezen over eerder, misschien zal ik ooit eens wat vertellen over m'n vroegere Yp, heb ik overigens eens blog over geschreven...

Oh, als ik het niet vergeet PM ik je dit weekend nog Altai!

Pjotr en als ik het niet vergeet hou ik de inbox in de gaten.:D

Nb. Ik moest nog even iets doorlezen en scores geven in het bloggerstopic maar ik ben wel vergeten GT te bedanken voor de fijne tip.
Ik kreeg van de Y zo'n maat foto op het scherm dat alleen de neus erop paste. Nu weet ik waarom.:LOL:

Ik ga het iets anders doen, ik voel me op het moment niet echt tof en ik heb een druk weekend voor de boeg, dus ik gooi het verhaal tot aan de in te scannen foto's er wel op.

Altai zei:
Nb In de De Meern Alfa zat wel een geweldig geluid. In mijn beleving hoor ik die grom nog wel eens s' nachts.(y)

Dank je (y)

Ah leuk en niet leuk... en leuk... @PM

Dat je je niet tof voelt is niet leuk natuurlijk... Dat je wat online zet wel...

MBT het event, wanneer ga je heen, het hele weekend? Dat is in mijn woonplaats namelijk ;) Misschien kan nog een spotronde doen over de parking of bij de weg er naar toe wat foto's maken..

Wou zondag wel heen gaan, ik ben ook ook op Viva Italia geweest, met ontzettend veel toffe Alfa's, (fack die moet online gooien :( ) EN ik zag al een paar erg fraaie Alfa's. Kon eventueel een Alfa lenen zelfs! Alleen ik hoorde dat als ik met mn vader EN de Alfa zou gaan, dat dit 20 euro de man was..

Ik ga morgen een deel van de dag en zondag de hele dag. Je krijgt tussen nu en vijf minuten een privébericht van me.

Gisteren was er hooggeëerd publiek in het noorden. Na volgens mij 3 pogingen was het eindelijk zover, ik zou de enige D-Kadett Van van Nederland zien. Alleen werd het niet zondag in de loop van de dag, maar zaterdagavond.
Daar gingen mijn plannen, want de Y10 was niet helemaal schoon, dus vlak voordat Wesley kwam, heel snel een lapje over de gehaald.

Anyhow het was supergezellig, beetje over auto's kletsen. De Kadett is ook werkelijk een plaatje!
Grappig om te zien is dat de neusjes best wel op elkaar lijken. Ik ben er nu niet over uit als de Kadett dan vooruitstrevend was, of de Y10 ouderwets.
EN dat onze vroegere Ascona best wel wat details deelde van een Kadett.

Het werd maar later en later, en uiteindelijk was Wesley veel later op pad gegaan dan geplant, sorry daarvoor, maar gezelligheid kent geen tijd.
Natuurlijk hebben we ook een paar foto's gemaakt, hier vast een preview:

We hebben uiteraard nog wat meer gemaakt, maar die volgen iets later!

Even bijgelezen en zo te zien ben je weer gezellig aan het klussen geweest! De 'nieuwe' hoedenplank zonder speakers geeft onmiddellijk een ander imago en natuurlijk zijn ook de zichtbare stickers weer een stapje in de goede richting! Persoonlijk zou ik trouwens kiezen voor het herstellen en -spuiten van de twee deuren, gevolgd door een set splinternieuwe stickers: denk echt dat die investering een wereld van verschil zou maken!

Het hooggeëerd publiek was uiteindelijk pas om 1 uur thuis, maar ach.. Het was inderdaad erg gezellig! (y)

Ik schaamde me er wel een beetje voor dat ik je topic nog niet helemaal had bij gelezen, maar gelukkig heb je me in al je enthousiasme overal over bij gepraat. En je Y10 niet schoon? Ik vond hem van binnen sowieso brandschoon! En van buiten zag ie er eigenlijk ook piekfijn uit. Erg leuk om te zien hoe iemand zo liefdevol met zijn auto om kan gaan. Dat kan ik erg waarderen. En zoals jij mooi zegt dat je mede dankzij mij het merk Opel meer bent gaan waarderen. Dit heb ik nu dus ook met de oude(re) Lancia's. Dankzij enthousiastelingen zoals jij ga je bepaalde auto's anders zien en dus meer waarderen. Je bent in ieder geval goed bezig! Met wat kleine dingen heb je straks weer een hele nette auto staan. Ga vooral zo door!

Dan ga ik toch even kritisch zijn: :rolleyes: ik las hierboven iets over een polyester matje in de deur te doen en dan plamuren... :eek: Laat dit de restaurateur van mijn Kadett maar niet lezen! Dit moet je dus echt nooit doen! De roest er omheen gaat verder, er gaat vocht onder het plamuur zitten, en dan kan je weer van voren af aan beginnen. Kijk naar mijn Kadett. In 2008 helemaal strak (want getaxeerd), en een paar jaar laten overal nog grotere plekken omdat het er omheen weg is gerot. Er was namelijk geen laswerk uitgevoerd, maar er waren overal polyester matjes geplaatst. Dit bezorgde mijn vriend dus nog veel meer werk uiteindelijk! Dus doe het alsjeblieft gewoon in één keer goed. Een paar nieuwe deuren zou het mooiste zijn, maar inderdaad het onderste randje alle roest eruit slijpen en nieuwe stukjes in lassen zou natuurlijk ook goed zijn. Hoe minder plamuur, hoe beter! ;)

Terug
Bovenaan