As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Jammer dat je zo ver weg woont, want ik ben grafisch vormgever en heb eerder autostriping nagemaakt. Kwestie van een strakke afbeelding overtrekken in een vectorprogramma, dan heb je een bestand wat kan worden aangeleverd aan een stickersnijder. Als jij goede foto's maakt die absoluut recht op het plaatwerk zijn genomen en je meet alles nauwkeurig op, moeten we volgens mij een eind komen... wil ik best een paar uur instoppen.

Dankje Wesley.. Gelukkig was het op een moment schemerig, dus viel de viesheid minder op..

Tom, dat zou helemaal super zijn.. (y)
Ik ben natuurlijk bereid om er sowieso benzine aan te spenderen, dus mocht het zo zijn dat je me kan helpen, is het volgens mij niet meer dan logisch om persoonlijk langs te komen (ik meen dat je vlakbij de Meern/Utrecht woont toch?)

Een foto recht van de zijkant moet me sowieso wel lukken :) Ik probeer morgen ermee aan de slag gaan, zal je een PB sturen, waar ik op moet letten. (doe dit morgen, het gaat allemaal niet helemaal vlekkeloos vandaag)

Ik wacht op een offerte van een bedrijf, maar ik heb het gevoel dat het niet helemaal goed gaat, behalve dat ik niet helemaal goed begrepen werd, leken ze ook niet echt happig te zijn op m'n sticker.

Het zijn twee kleuren, toch? Voor het bedrijf wat de stickers gaat snijden zijn alleen de afmetingen van belang. Misschien kun je kiezen om alleen het zwarte deel te laten snijden en ergens een standaard rood plaklijntje te zoeken, zoals in de jaren '80 populair was. Als je de twee stickers in één keer laat snijden en zelf de 'open' stukken eruit pelt, ben je zo goedkoop mogelijk uit, het snijfolie zit namelijk op een rol. Misschien dat een reserveset zelfs voor dezelfde prijs erbij kan. Het plakken is trouwens wel een lastige klus.

Het bestand wat ik kan aanleveren is Adobe Illustrator .ai of .eps (vector). Je hoeft er niet voor te rijden, hoge resolutie-foto's en maten doormailen is genoeg.

Vandaag de Lancia weggebracht, dus kreeg de Hyundai weer een rit voor de kiezen..
Immers is de Y een zondagskindje, en niet een werkpaard!!

Eerst maar eens een beetje sap erin, want anders zullen de 82 pk weinig gaan uitvoeren ;)

En nog een fotootje van de Y met de dett van Wesley!

Klassiekerrijder zei:
Het zijn twee kleuren, toch? Voor het bedrijf wat de stickers gaat snijden zijn alleen de afmetingen van belang. Misschien kun je kiezen om alleen het zwarte deel te laten snijden en ergens een standaard rood plaklijntje te zoeken, zoals in de jaren '80 populair was. Als je de twee stickers in één keer laat snijden en zelf de 'open' stukken eruit pelt, ben je zo goedkoop mogelijk uit, het snijfolie zit namelijk op een rol. Misschien dat een reserveset zelfs voor dezelfde prijs erbij kan. Het plakken is trouwens wel een lastige klus.

Het bestand wat ik kan aanleveren is Adobe Illustrator .ai of .eps (vector). Je hoeft er niet voor te rijden, hoge resolutie-foto's en maten doormailen is genoeg.

Ah oké...

De streepjes zijn zwart , met grijs, en onderin een randje met in het midden rode bies.

Zo dus... en alleen de LX zit in het laatste deel..

Ik kom er op terug, Tom! Ik vind je aanbod super. (y)

Volgens mij niet grijs, maar transparant (waardoor het grijs dus van de carrosseriekleur komt). Zie ook de foto van de rode auto van de vorige pagina.

Dat zou in snijfolie niet lukken, dat grijs... maar ik denk niet dat het afdoet aan het resultaat.

EDIT: ik snap wat je bedoelt met grijs: de lakkleur. Dat kan dus ook in snijfolie door de delen tussen de streepjes weg te laten. Het wordt een soort zwart hekwerk, als je snapt wat ik bedoel.

Ah oké...

Ja ik begrijp je. Ik zal eens kijken of ik kan of ik er achter kan komen wat het nu is.. volgens mij is het nu ook doorzichitng met een "hekwerk"erop

Klopt, alleen is het nu zwart met rood gedrukt op transparante folie. Dat is niet op een betaalbare manier te doen, vandaar snijden uit zwarte folie.

Goh, ik lees nu pas dat je al een tijdje een Y10 hebt! Toch maar eens weer wat vaker inloggen hier... Erg leuke keus natuurlijk. Ook leuk dat je er zelf zoveel aan kunt doen, ik wou dat ik ook wat handiger zou zijn met die dingen. Ik zal mijn ogen dus ook open houden in Assen, je bent zeer waarschijnlijk de enige met een dergelijke auto in Assen. Zou leuk zijn als ik de 75 er even een keer naast kan parkeren voor een foto. Vorig jaar in Italie heb ik nog een Y10 LX in dezelfde kleur gespot. Als je het originele formaat wil hebben, dan moet je maar even je email adres pb'en. Misschien kun je er nog wat mee wat betreft de stickers oid.

P1010163_zps37mjtfjp.jpg

P1010164_zpsvmcb7hoi.jpg

Klassiekerrijder zei:
Klopt, alleen is het nu zwart met rood gedrukt op transparante folie. Dat is niet op een betaalbare manier te doen, vandaar snijden uit zwarte folie.

Printen? Snijden is wel een beetje achterhaald...

Printen is niet zo poetsvast en lichtecht. Kan wel, maar dan moet je de stickers onder de blanke lak spuiten.

In mijn ervaring (en ik heb jaren belettering ontworpen) is snijden de beste oplossing voor dit soort gevallen, als het onwerp vrij simpel is. Printen heeft alleen zin als je voor een complete of gedeeltelijke wrap gaat.

Quadrifoglio Verde zei:
..... Als je het originele formaat wil hebben, dan moet je maar even je email adres pb'en. Misschien kun je er nog wat mee wat betreft de stickers oid.

(y)
Tuurlijk wil Pjötr het originele formaat. Hij wil waarschijnlijk de gehele deur.
:)

Gekkigheid natuurlijk maar de gefotografeerde Y laat wel zien dat er een hele nette deur in zit.
Ik stel de vraag voor Pjötr maar ook uit eigen interesse: Is er zoiets als de Onderdelenlijn in bijvoorbeeld Italië of Spanje? Wellicht zijn daar roestvrije Lancia deuren eenvoudiger en betaalbaar te vinden?

Leuke foto's QV! Die lijkt inderdaad echt sprekend op de mijne! Leuk.. Mooi om te zien dat deze precies dezelfde uitlaat heeft als de mijne!

Als de deuren een beetje aangepakt zijn moeten we inderdaad eens leuke foto's maken, op de foto's in een groot formaat kom ik wellicht terug.

Dat is inderdaad een interessante vraagstelling Altai. Ik heb eigenlijk geen idee.

Tom,ik pb je of vandaag of morgen...

Weer zo'n leuk topic (ik lees wat af hier :p )

Dit model Lancia heb ik naar mijn weten nog niet in het wild gezien. Erg leuk dat je er eentje gered hebt en dat ik hem op de meeting eens kon zien (y).
Ik denk dat je Hyundai Getz ook een survivor zal worden aangezien je daar ook erg goed voor zorgt :).

Marc.

Ah leuk dat je m'n topic gevonden hebt Marc! :)
Bedankt voor je complimenten!

Ondanks dat ze niet compleet zijn uitgestorven, er schijnen nog iets van 15 tot 20 met apk te zijn, zie je ze nooit. Weet dat er een paar te koop staan (2, en een echt museum-stuk) .

De Hyundai wordt nu vaker overgeslagen, maar toen ik gisteren een lekker lang stuk erin reed merkte ik ook wel weer dat een modernere auto ook fijn is. 120 op de snelweg moet ik met lancia niet doen.

Maar ondanks dat de Lancis meer m'n "kindje" is, ben ik dankzij haar komst de Hyundai ook meer en meer gaan waarderen.

Marc-827-vitesse zei:
Ik denk dat je Hyundai Getz ook een survivor zal worden aangezien je daar ook erg goed voor zorgt :).

Even het topic nog eens goed doorlezen. ;)

Rob0032 zei:
Marc-827-vitesse zei:

Zeker in het begin toen er wat issues waren met de Getz heb ik wel op het punt gestaan om hem weg te doen ja.

Nog steeds is het zo als er flinke kosten aankomen gaat ie weg, ik weet een erg fraaie (oranje kleur achtige) opvolger ;) maar er spelen veel meer zaken mee.
En zoals het nu lijkt en hij vertstoten blijft van rare fratsen mag ie blijven, alhoewel een mooie nieuwere Yp met weinig kilometers en een bomvolle uitrusting ...
De Getz is niet echt een liefhebbers auto, maar aan de andere kant, ik vind het nog steeds een leuk model.. En hij heeft nu bij mij een andere rol. Eerst moest hij een autoliefhebber blij maken, nu doet hij dat ook wel, maar hij hoeft niet meer de liefhebbers auto zijn, en daarom begin ik ook nu van m'n blauwe prins te houden..

Pjötr zei:
Rob0032 zei:
Marc-827-vitesse zei:

Zeker in het begin toen er wat issues waren met de Getz heb ik wel op het punt gestaan om hem weg te doen ja.

Nog steeds is het zo als er flinke kosten aankomen gaat ie weg, ik weet een erg fraaie (oranje kleur achtige) opvolger ;) maar er spelen veel meer zaken mee.
En zoals het nu lijkt en hij vertstoten blijft van rare fratsen mag ie blijven, alhoewel een mooie nieuwere Yp met weinig kilometers en een bomvolle uitrusting ...
De Getz is niet echt een liefhebbers auto, maar aan de andere kant, ik vind het nog steeds een leuk model.. En hij heeft nu bij mij een andere rol. Eerst moest hij een autoliefhebber blij maken, nu doet hij dat ook wel, maar hij hoeft niet meer de liefhebbers auto zijn, en daarom begin ik ook nu van m'n blauwe prins te houden..

Was zo'n uitgebreid topic heb het niet 100% gelezen maar meeste wel ;). Had het beter door moeten lezen maar zag iig foto's dat je zwarte delen had gespoten, hij erg schoon is en je hem vaak op de foto zette. De Lancia is wel heel zeldzaam vind ik en het is zo'n underdog dat hij iets gaaf's heeft (y).

Het zijn maar 16-pagina's Marc :D
Je hebt wel een punt hoor, de Getz krijgt wel aandacht. Het is niet dat ie compleet genegeerd wordt, vies is (zeker vanbinnen is ie bijna altijd proper) . Ik stoor me dan ook oprecht als mensen van hun nette auto een hok maken. De Getz is misschien "slechts een auto" , en lang niet bijzonder, maar dat houdt niet in dat ik hem niet hoef te verzorgen... Inderdaad de stijltjes heb ik al eens gespoten ja, maar ik had het iets beter moeten aanpakken, want het verf laat weer los. Daarnaast moet ik de doppen weer aanpakken, hier geldt hetzelfde als het spijltje ;) EN ik heb voor de winterbanden ook doppen op de kop getikt. Deze wil ik ook spuiten. Om de auto echt goed te laten ogen moet eigenlijk de achterste wielkast worden aangepakt, er zit roest :(

Bedankt voor de positieve woorden over de Y10 Marc, misschien is het niet een klassieke schoonheid. Zijn sobere looks en leuke gimmicks maken hem tot een uniek en leuk ding. Inmiddels is het echt m'n oogappeltje, kindje is misschien iets overdreven, maar het scheelt niet veel.

Pjotr: "Je hebt wel een punt hoor, de Getz krijgt wel aandacht....
Inmiddels is het echt m'n oogappeltje, kindje is misschien iets overdreven, maar het scheelt niet veel."

Je lijkt D-C wel.
Die heeft het ook over zijn kinderen. Straks hebben we het hier ook over de bipsjes van de beide auto's.:D

Altai zei:
Pjotr: "Je hebt wel een punt hoor, de Getz krijgt wel aandacht....
Inmiddels is het echt m'n oogappeltje, kindje is misschien iets overdreven, maar het scheelt niet veel."

Je lijkt D-C wel.
Die heeft het ook over zijn kinderen. Straks hebben we het hier ook over de bipsjes van de beide auto's.:D

ik heb maar één autokindje gehad, en dat is mijn Yp.

De Y10 is een goede opvolger hoor, maar de bips van de Y... :eek:

Y10 blijft ook een prachtig model, tijdloos design, een collega van mij heeft ook eentje als 2e auto, gaat er mee om als een zwijn, rijdt soms maanden niet, en vult alleen olie bij, ververst hem niet eens o_O

En toch gaat het al jaren goed, start altijd, onvoorstelbaar hoe goed die wagens zijn (y)

Hyundai Getz volgens mij precies zelfde verhaal, ook onverwoestbaar bijna.

Pjötr zei:
Het zijn maar 16-pagina's Marc :D
Je hebt wel een punt hoor, de Getz krijgt wel aandacht. Het is niet dat ie compleet genegeerd wordt, vies is (zeker vanbinnen is ie bijna altijd proper) . Ik stoor me dan ook oprecht als mensen van hun nette auto een hok maken. De Getz is misschien "slechts een auto" , en lang niet bijzonder, maar dat houdt niet in dat ik hem niet hoef te verzorgen... Inderdaad de stijltjes heb ik al eens gespoten ja, maar ik had het iets beter moeten aanpakken, want het verf laat weer los. Daarnaast moet ik de doppen weer aanpakken, hier geldt hetzelfde als het spijltje ;) EN ik heb voor de winterbanden ook doppen op de kop getikt. Deze wil ik ook spuiten. Om de auto echt goed te laten ogen moet eigenlijk de achterste wielkast worden aangepakt, er zit roest :(

Bedankt voor de positieve woorden over de Y10 Marc, misschien is het niet een klassieke schoonheid. Zijn sobere looks en leuke gimmicks maken hem tot een uniek en leuk ding. Inmiddels is het echt m'n oogappeltje, kindje is misschien iets overdreven, maar het scheelt niet veel.

Haha, ja hallo hé ik ben hier nieuw en de forums die ik gewend ben dan is een topic van 6 pagina's al redelijk veel :p o_O ;)
Ik heb de raamstijlen van de SD1 van mijn broer een keer gespoten en heb de spijlen kruislings geschuurd. Dan hecht de verf beter. Jammer dat er al roest zit op de Getz, misschien beetje opschuren en Noverox erop om het te stoppen?

De raamstijl bladdert af, niet echt roest.. Maar gewoon lelijk ;)

Die roest lijkt te komen van slecht schade herstel, ik moet eens goed kijken hoe en wat.
Bedankt voor de tip Marc!

En dan is het tijd voor een spanend verhaal, met in de hoofdrol een klein Italiaantje...

Voor de oplettende lezer, ja nieuwe APK... hier volgt het verhaal....

Begin Juni werd ik samen met m'n vader de trotse eigenaar van grijze Y10. Bij aankoop had de auto een verse APK, dit was één van de redenen om de auto te kopen. En dat ie leuk was natuurlijk, en in goede staat. EN voor een goede prijs.

Anyhow afgeglopen dinsdag ochtend krijg ik een telefoontje van m'n vader, waar de het APK-formulier van de Lancia was.. Hij was niet niet tussen de rest van de papieren, EN sterker nog, volgens de kenteken-check was de APK eind mei afgelopen... Vreemd..

De paniek sloeg toe, want wat nu... De garage vragen? Maar goed we zijn ruim 3 maanden verder..
EN het is een handelaar , overigens klinkt dit veel negatiever dan dat ik bedoel, maar om de één of andere manier lijkt me dat iets ander overkomen dan een dealer (vooroordeel ik weet het) .
Of toch onze tovenaar vragen..

Uiteindelijk belde m'n vader na 10 minuten weer, hij had contact gezocht met de garage , en hun eerste reactie was "dat kan toch niet." En na zelf ook wat gekeken te hebben, kwam er een stortvloed aan excuses, EN de woorden dat alles kosteloos geregeld zou worden.. Dus met andere woorden, de auto moest naar hen toe.
Dus afgesproken om meteen dinsdagmiddag de auto te brengen...

Kon ik ook eindelijk weer eens een stuk sturen in de Hyundai..

Bij de garage werd ik toch wel een beetje zenuwachtig, "wat als.." maar dat was nergens voor nodig, want ook hier kregen we de een na de andere excuses, en dat het zo snel mogelijk gefixt werd, en kosteloos uiteraard.
20783105808_3c08b146d1_z.jpg

De Y10 achtergelaten..

De auto dus achtergelaten en weer terug naar huis, een lange dag wachten, en woensdag aan het eind van de middag kwam het verlossende woord, de auto was klaar.. Helaas waren we niet bij machte om de auto toen te halen, dus zijn we donderdag gegaan.
EN daar stond ie te shinen! M'n autootje, fluitend door de APK, geen enkele opmerking OF mankement.
Voordat iemand een opmerking maakt, dit is dus niet door de garage gedaan, maar door een andere garage...

20970811165_983b6892c3_z.jpg

Verse APK!!

Wederom nog een paar excuses gekregen, en vooral ook laten merken dat we niet boos waren, immers zijn we allemaal mensen EN kan er dus iets fout gaan, maar het is wel netjes opgelost zo.

Contact trouwens gehad met de RDW, en ik hoorde dat je een periode van twee maand de tijd hebt om een APK te fixen, en na die tijd kan je een boete krijgen, wij zaten dus op bijna een maand, dus de kans op een boete is aanwezig, maar als ik binnen een maand niets hoor, dan lijkt het goed te zijn gegaan. Het is ook niet zo dat je automatisch een boete krijgt, het gaat echt steekproef , en ze kon niet zeggen of ik wat kreeg of niet. Ook was het zo dat ik nu niet iets of iemand had gealarmeerd. EN zei de medewerker, het is zo dat als er wel een boete komt, we bezwaar moesten maken, immers was het zo dat het de schuld van de garage was, en dat het "logisch was" dat we niet aan hun woorden twijfelden.

Het stomme is, dat ik regelmatig wel een kenteken check heb gedaan, maar nooit op de APK heb gelet. Waarom ook immers was die verzorgd, ik weet wel dat garages fouten kunnen maken, EN dat je ze niet op hun blauwe ogen moet vertrouwen, maar je kan ook wantrouwen zelf creëren vind ik. EN ik heb nooit een auto gekocht waar het niet opzat, elke auto had of kreeg nieuwe APK.

20961226862_c2852e8f91_z.jpg

Hij staat al erg parmantig te wachten om weer te gaan rijden!

Waar ik vooral blij mee was, is natuurlijk de oplossing, maar ook het feit dat ze blijkbaar zoveel vertrouwen in de auto hebben, dat ze hem gewoon zonder morren wouden keuren, immers is het een 24 jaar oude Italiaan, die met alle respect nou niet echt als betrouwbaar te boek staat.
Dat gaf me meteen ook weer een gevoel dat onze Stadsvlo echt een goede aankoop is geweest.

De rit terug had nog een verrassing in petto:
20971001035_81dc57d2f6_z.jpg

Normaal brand het accu-lampje de hele tijd, nu is ie een paar keer niet aan geweest! :eek:

De auto rijdt natuurlijk heerlijk, we hebben de snelweg verruild voor binnenwegen, daar is de Y toch meer op zijn plaats. EN natuurlijk een paar "welkom thuis" foto's gemaakt!

20928508316_819379dcc3_z.jpg

20962185281_dd8df69dde_z.jpg

Tot grote hilariteit van dit bedrijf denk ik, want ze waren vol in bedrijvigheid, en zullen wel gedacht hebben "wat doen die lui?" Want toen ik wegging zag ik 5 man naar ons kijken ... (oeps)

Dus nu kan het echte werk beginnen, het opknappen van de auto! Als het goed is ga ik vandaag al een klein klusje doen..
EN moet ik kijken hoe ik de deuren ga aanpakken, onze tovenaar kan niet lassen...
Wel een paar andere opties gehoord, maar het blijft wisselend, de één zegt je kan ze niet laten lassen, de ander zegt van wel.

Dus wellicht toch maar andere deuren... Maar vind die maar eens! Het lijkt trouwens dat nieuwere portieren wel passen, dus Ralph aan jouw link had ik wat :)

Echter, een Y10 heeft 2 zwakke roestpunten, de deuren EN bij het spatbord achter.. Dus de kans dat andere deuren wel goed zijn, is niet super groot.. OOK is het niet zo dat het laatste model beter plaatwerk heeft...

Spannend verhaal ! Ook ik zou in de stress schieten bij die ontdekking dat er geen apk op de wagen zou zitten. Maar eind goed, al goed. Hopelijk krijg je geen boete achteraf. Netjes van de verkoper dat hij het kosteloos oplost.

Om het accu-lampje zou ik me wel druk gaan maken. Als die af en toe tijdens het rijden gaat branden, kan het zijn dat je dynamo aan het overlijden is. Dat was bij mij de reden om niet naar de meeting in de Meern te rijden. Ik denk dat je met een defecte dynamo nog een uur of zo kunt rijden en dan sta je stil. Die tijd wordt alleen maar korter als je ook verlichting en/of ruitenwissers nodig hebt. Ik zou er toch even naar (laten) kijken.

Edit: de blauwe Yp was trouwens ook een mooie wagen. Waarom heb je hem niet meer?

Dankje Rob!

Het accu lampje brandt altijd . Behalve bij het gas loslaten, en als de verlichting uit is, dan brandt ie ook niet, of minder fel. Het is waarschijnlijk een elektronica probleem, net als het handrem lampje wat juist niet brandt.

De accu laadt wel, en geeft ook genoeg stroom. Je kan bijna stellen het hoort omdat het een Italiaan is :D

En laten we hopen inderdaad eind goed al goed, ik vond het erg netjes van de garage, dikke pluim!

De blauwe Lancia is helaas in de hemel, met haar heb ik het ongeluk gehad..

Da's wel even *oops* met die APK! Gelukkig netjes opgelost zo te lezen.

Die deuren zijn van metaal, dus ze kunnen worden gelast. Alleen moet het wel netjes gebeuren omdat het in het zicht zit (wil je er niet nog een kilo plamuur overheen hoeven te smeren), en daar zit hem de uitdaging. Roestvrije deuren vinden echter kan zomaar een nog grotere uitdaging zijn.

Met een oudere Italiaan is het altijd lastig om te zeggen of er echt iets aan de hand is als een lampje gaat branden, of dat het in de elektronica zit. Maar als ik het zo lees, zal het wel de elektronica zijn. Wel vreemd van die APK, maar goed dat je in die tijd geen schade hebt gehad, ik denk dat je dan echt een probleem zou hebben.

Ik zag je trouwens rijden vanmiddag op de Groningerstraat, in de buurt van de Aldi.

Quadrifoglio Verde zei:
Met een oudere Italiaan is het altijd lastig om te zeggen of er echt iets aan de hand is als een lampje gaat branden, of dat het in de elektronica zit. Maar als ik het zo lees, zal het wel de elektronica zijn. Wel vreemd van die APK, maar goed dat je in die tijd geen schade hebt gehad, ik denk dat je dan echt een probleem zou hebben.

Ik zag je trouwens rijden vanmiddag op de Groningerstraat, in de buurt van de Aldi.

Ja gelukkig is het goed opgelost.
Het lampje lijkt inderdaad echt elektronica te zijn, de accu is goed, en laadt ook op.
Tijdens de rit Hengelo Assen, zou ie na ongeveer 90 minuten dan wel minder moeten branden, maar dat deed ie niet dus.
Ik zag jou ook, te laat trouwens.. Ik zag een MiTo met zwart dak, en dacht iets te laat "QV!" Je zwarte dak staat mooi trouwens!

Mooi man, dat je weer een jaar zorgeloos rond kan tuffen! (y) Wel jammer dat je het niet hebt kunnen rekken tot 13 september. Dan had je de datum weer op de originele datum gehad. Heb ik toen bij mijn vorige Kadett (GJ-97-RS) ook gedaan. o_O

Mooi ook dat het acculampje uit is. Alleen kan het niet zijn dat ze hem bij de garage er gewoon uit hebben gedraaid omdat er geen waarschuwingslampjes op het dashboard mogen branden voor de apk? Of brandt ie af en toe nog wel?

Ah idd niet zo fraai het hele APK gebeuren, gelukkig is alles goed opgelost (y)
Mooi dat de Lancia met vlag en wimpel weer is geslaagd.

dat wat wel even een oeps momento_O;. Gelukkig goed opgelost met de nieuwe APK.

naar aanleiding van de vervangende deuren. Misschien kan je aangeven van en tot welk jaar de deuren zouden passen. Er zijn vast Sloperijgangers die een keer tegen de juiste deuren of een gehele Y10 aan lopen.

Bijzonder verhaal Peter!
Gelukkig komt je vader er nog redelijk op tijd achter. Met een gekeurde auto stuur je toch prettiger. Niet alleen om een bekeuring te voorkomen, maar ook dat je weet dat de Y10 'lekker in zijn vel zit'.
En heel netjes opgelost door de garage. Zoals het hoort: fout erkennen en zsm kosteloos herstellen. Ze vinden het vast niet erg als je de garage bij naam noemt ;)

Bedankt allen voor de reacties!

Als eerste nog een kleine update over de Rover..
20799459639_390560dc83_z.jpg

Het stotteren is over, het lijkt dus inderdaad te maken hebben gehad met de Duitse brandstof.
De koppeling was toch niet helemaal fris meer, en aangezien de auto sinds gisteren weer de caravan mag trekken, is er uit voorzorg toch maar een nieuwe koppelingsplaat ingekomen. Ben benieuwd of ie zich nu wel goed gedraagt.

Als dank voor het fluitend door de APK te zijn gekomen heb ik gisteren lopen prutsen aan de Lancia..

Wat heb ik gedaan? Ik heb de achterkant gespoten! het deel tussen de achterlichten dus... in eerste instantie wou ik alles erop laten, maar uiteindelijk heb ik de hele achterkant gestipt... Ik ben stiekem wel een beetje trots op het resultaat, alles zelf gedaan!

Hier volgt een verslag:

Het uitgangspunt..

Na het lampglas verwijderd te hebben, kwam er wel wat vuil te voorschijn..

Beide glazen eraf, duidelijk te zien dat het verf aan verdwijnen is

\

Meteen met een sopje aan de slag!

Dit is toch wel een treurig aanzicht zo, ik wou het afplakken en gaan spuiten, maar ineens zag ik het licht... de hele achterkant kaal maken.. Wel een grotere stap, en een hele hoop meer werk.

Het verwijderen duurde best wel lang, ik kon niet zo goed bij de boutjes om ze los te draaien, moest me daardoor in allerlei bochten wurmen EN af en toe iets van kracht zetten, iets wat ik niet zo heb dus, maar goed na een uur was de boel kaal!

Nergens roest!! :eek: Alleen verf wat weg is, OF vuil...

Eindelijk werd de Telegraaf eens nuttig gebruikt! :)

De eerste laag.

Alles werd mooi schoon gemaakt voor dat het weer gemonteerd word!

En dan is het weer opbouwtijd, het geverfde deel oogt weer strak.

En dan is de auto af! Lampen weer mooi strak, en ik kwam tijdens het omklappen van de rugleuning nog achter iets leuks..
De hoedenplank gaat mee als je de leuning omklapt, en dankzij een stukje klittenband blijft ie mooi strak hangen!

Nog een detailfoto van de schone lamp, EN het zwarte strookje.

En tot slot nog één plaatje, alleen om te laten zien hoe mooi de bips is geworden!

Om de verschillen duidelijk in één opslag te laten zien:

Zo was het dus

en het eind resultaat.

Op het eerste gezicht een subtiele verandering, maar er is heel wat werk aan voorafgegaan. Mooi grondig aangepakt hoor! Het inspireert mij om mijn vuile achterlichtunits binnenkort ook maar eens een sopje te gunnen.

Erg netjes zo, van die kleine dingen waaraan je je ergert en die zoveel plezier geven als je ze hebt gefixt... heel grondig aangepakt ook, zo.

PB beantwoord.

Dank jullie voor de complimenten!

Tja Rutger, je gaat je Scoupe toch niet verwaarslozen ? Ik neem aan dat inmiddels al met een sopje in de weet bent geweest.

Bedankt ook blogger! Het blijft maf inderdaad, maar wel goed opgelost. Het bedrijf adverteerd dat ze "maatstaf" zijn voor tweedehands , ik kan niet anders zeggen "klopt!"

Tom bedankt voor je PB! Je bent mijn held.
Ik heb een gezegde :
Je bent de leukste of beste (naam) Tom die ik ken, en ja ik ken er meer! Vanaf nu gaat ie ook voor jou op!
Er zouden meer mensen zo goed moeten zijn als dat jij bent ! (y)

Bedankt Wouter! Ondanks alles kijk na elk gedaan klusje met een smile en voldaan gevoel naar de Auto.

En om mijn gedachten te verzetten, er komt nu ontzettend veel op me af, na sleep van het ongeluk , ben ik vandaag maar weer met de auto's bezig.. Deze keer is de Hyundai aan de beurt! :)

Dat ziet er weer aardig uit Peter, ik vraag me alleen wel iets af. Heb je buiten het schoonmaken voor je ging spuiten ook de oude laklaag opgeschuurd en goed ontvet? Dit is namelijk wel nodig voor een goede hechting van de nieuwe verflaag anders loop je de kans dat het met een paar jaar weer gaat afbladderen zoals gebeurd is op de raamstijl van de Getz. Buiten dat, leuk om te zien hoe enthousiast je weer bezig bent geweest met jouw youngtimertje. (y)

Van dit soort subtiele aanpassingen/herstellingen knapt 'ie zeker op, ook al is het voor een niet-kenners oog waarschijnlijk niet in een oogopslag duidelijk. Mijn kennersoog ziet het natuurlijk wel kan het alleen maar goedkeuren (y) Nu nog een mooi Autobianchi (?)-logootje voor naast de NL-sticker en de achterkant staat er weer als-nieuw bij!

Terug
Bovenaan